Jeg lærte på den harde måten når jeg byttet pærer i klimakontrollpanelet.

Det var mørkt ute, og jeg hadde bare kupelyset som belysing.
Jeg plasserte pærenmodulen på tuppen av bitstrekkeren og stappet den inn i hullet. Det jeg ikke la merke til var at pæremodulen løsnet og datt ned, dermed trykket jeg bitstrekkeren ned på printkortet og trodde jeg skrudde pæra fast. Lysene blinket, og det luktet svidd før jeg skjønte hva som hadde skjedd. Bitsholderen hadde stor nok diameter til å kortslutte kobberbanene, og dette førte til at transistoren Q17 (3055L, SMD MOSFET, N, SOT-223) ble ødelagt.

Jeg fikk loddet en annen transistor over den defekte, men lurer nå på om klimapanelet er som det skal være:
Når jeg åpner døra går kupelys og lyset i klimapanelet på med en gang, og når jeg stopper bilen og tar ut nøkkelen lyser det fortsatt i klimapanelet før det slår seg av etter et minutt eller to. Viften på temperaturføleren suser hele tiden det er lys i panelet. Lysdimmingen endrer ikke på lyset i klimapanelet, men alle andre lys kan dimmes opp og ned.

Er dette korrekt oppførsel på klimapanelet? Kikket ikke så nøye på dette før etterpå..