Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Da er det vel slik at WG står fullt åpen på ca. 1,2 BAR ladetrykk og så boost creeper det til 1,7 BAR på 4000 o/min.?
Turboen klarer altså 1,7 BAR ladetrykk på 4000 o/min med vidåpen wg. Du kan stole på at denne boostcreeper videre.
eab sin 740 hadde B21 med HY35 og den boost kröp til ca. 2,0 BAR om jeg husker rett. En större motor har större eksospulser som spooler turboen hardere så den vil boost "creepe" höyere.
http://forum.vccn.no/showthread.php?...vo-740-med-b21

Ang. spool up så spooler du jo nå med wg i vidåpen stilling. Du har store forbedringer i vente om du klarer å öke wg kapasitetet så mye at turboen får spoole opp med wg i lukket stilling.
Jeg husker ikke eksakt grunntrykk, men den er vidåpen lenge før 1.2 bar, selv om man ikke ser antydning til det...
Tråkker jeg 100% med litt belastning klarer den cirka 1.5 ved 3000rpm, så ikke noe å si på spool sånn egentlig det merkelige er at jeg ikke har typisk boost creep hvor det stagnerer for så å stige sakte, når turboen først begynner å snurre vil den mer eller mindre banke opp på maks trykk momentant.

Jeg har et bittelite håp siden jeg tror jeg har større wg enn han, men det skal vel godt gjøres at det stopper på 1.7
Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
Spørs om ikke løsningen blir å sveise inn en extern wg i eksoshuset da, rett opp ved fjørbeinet eller på undersiden

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Begynner å bli trangt da...

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk