Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  216
Side 54 av 77 FørstFørst ... 4 44 52 53 54 55 56 64 ... SisteSiste
Viser resultater 1.326 til 1.350 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Når vi er inne på tenningsanlegg:

www.youtube.com/watch?v=lKwhPeQ0lSg
    Sist endret av Njål Nilssen; 27/07/15 kl 23:05
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    Når vi er inne på tenningsanlegg:

www.youtube.com/watch?v=lKwhPeQ0lSg
    Sykt

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Mange, mange ganger på 4 og 6 syl. motorer, men ulempen er at man i ditt tilfelle må ha 5 tenningsmoduler (5 kanaler iallefall, men helst 10 stk.) og kostnadene blir så høye at folk blir kritthvit i trynet.
    Som sagt, jeg er egentlig tilhenger at multicoil som prinsipp, men i praksis blir det så steindyrt at folk IKKE gjennomfører. De velger i stedet ALLTID billigløsninger og da står resultatene i stil.

MSD hadde akkurat dette, men det gikk raskt ut av produkjon pga fraværende omsetning pga pris.
    Utgangene har jeg, og slike V70/ 850 Coiler er billige Moduler henger "fast i coilen" Behøver ikke bli dyrt i det hele tatt. Sannsynligvis billigere enn alle andre alternativer jeg har. I å med att jeg ikke kan dreie adapteret selv.

Men kan jo ikke vises med det. Org hjerne vill neppe være samarbeidsvillig. / modifiserbar nokk..

Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    Hvilke ledninger er brukt da? originale ledninger har lite skjerming da de aller fleste "nyere" originale
    ECU
    har software filter på inngangene og nøyer seg med kun tvinna-par, når VR signalet på tomgang har lav frekvens og VELDIG lav amplitude skal det ikke mye støy til uten softwarefilter før det kan kødde seg... kan skaffe deg skikkelig skjermet tvinna-par kabel på jobb med Mil-Spec (fly-wiring) om du trenger et par meter eller 5 til å prøve med hvis du vil... bruker det på mine motorer og får klokkerent signal fra mine sensorer, uten noe filter
    Ledninger står kim for. Org Volvo tvinna tenker jeg. Kunne jo tvina en ekstra rundt de andre kablene og festa til jord i den ene enden. Men får prøve filtret først

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Viste faktisk ikke att vi hadde soppas likt syn på enkelte ting, om man ser bort fra foretrukket datasprut da

IAW Weber-Marelli triggermønstret fungerte helt fint umodifisert for meg med MS3X Kan nevnes at jeg til å begyne med brukte en hallfordeler med 3 av klaffene bortkuttet, ettersom den tidlige alpha firmwaren jeg brukte viste seg å ha en kopieringsfeil. Og ja, det betyr at jeg var først i verden å bruke MS3 med det triggermønstret. Triggerene var også litt dårlig, så hadde litt tungstartet motor fram til de ble byttet.

Jeg tenkte forresten på å koble de 5 tenningsutgangene til ett sluttrinn før jeg leste Njåls innlegg, men han kom meg i forkjøpet med å skrive det

Forsåvidt offtopic ettersom det verken er Volvo eller datasprut det jeg nevner nå, men det angår temaet fordeler.
    Forrige uke monterte jeg bredbåndslambda i grenrøret til bruksveteranen, som har 32/36 weber.
    Litt interesangt å følge med når jeg kjører.
    Med halvlunken motor er AFR opp mot og kanskje over 17 rett før andre trinn på gasseren åpner, så altså i området mellom fullgass og delgass kan man si.
    Fjusket det? Neida, men hadde en liten svak nøling. På varm motor ligger den i overkant av 16 på AFR i samme området uten nøling.
    Tenningsanlegget består av fordeler og singel Accel 60Kv ultracoil
    Sånn er det nok.

Det tviler jeg ikke på for jaggu du vært stabilt ivrig MS mann i mange år nå.

Takk for at du deler den. Jeg finner slikt interessant og underholdende. Jeg mener også at dette viser at forgassere er undervurdert i forhold til lav-forbruk egenskaper. Accel Ultracoilen er avkommet til Jacobs sine fantastiske coiler og tenningsanlegg så den er den beste coilen på markedet i dag slik jeg ser det.

Siden du er en mann med interesse og muligheter, har du forsøkt å kjøre to stk. paralell koblede tenningsmoduler på den coilen? Haltech sine nye HP tenningsmoduler er 15A, som er 6A mer enn vanlige tenningsmoduler. Jeg mener derfor at man ikke kan utelukke at Ultracoilen aktiverer strømvernet i en 9A tenningsmodul. 2 stk. for 18A skulle løse problemet dersom det er der?

Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Sånn er det nok.

Takk for at du deler den. Jeg finner slikt interessant og underholdende. Jeg mener også at dette viser at forgassere er undervurdert i forhold til lav-forbruk egenskaper. Accel Ultracoilen er avkommet til Jacobs sine fantastiske coiler og tenningsanlegg så den er den beste coilen på markedet i dag slik jeg ser det.

Siden du er en mann med interesse og muligheter, har du forsøkt å kjøre to stk. paralell koblede tenningsmoduler på den coilen? Haltech sine nye HP tenningsmoduler er 15A, som er 6A mer enn vanlige tenningsmoduler. Jeg mener derfor at man ikke kan utelukke at Ultracoilen aktiverer strømvernet i en 9A tenningsmodul. 2 stk. for 18A skulle løse problemet dersom det er der?
    Har jo alternativet som jeg bruker også... plasmatenning altså...

Trenger ikke så veldig strømførende konvensjonelle coiler da (som du selv sier blir veldig dyre, og trenger enormt mye amp på primæren, typ 400A i korte pulser, men som allikevel bare gir maks 2 amp på pluggen)... feks. MSD 8285 holder lenge til plasmatenning... den har god spenning til å hoppe gapet, og det er den eneste oppgaven den igrunn får, så vilken som helst coil med høy spenning funker bra, durasjon og strømstyrke tar plasma-modulen seg av... Videre er det et kondensatorreservoar som via HV dioder (4 dioder pr. plugg i serie + parallell) fra microbølgeovener og direkte fra diodene på pluggene er det kobbla leder direkte til "reservoaret" som konstant (av en DC-DC inverter) står å lader og fordeler 600V på alle plugger, så snart en convensjonell coil har hoppa gapet ladder kondensatorene seg ut gjennom den aktive plugg (MÅ være resistorfrie plugger), og lager en lysbue som vist i videoen over her... kan seff bruke fordler også, men kontaktene blir spist opp ganske fort, så anbefaler heller å ha diodene ute ved pluggene, så i utgangspunktet funker den på fordelertenning eller single-coil pr sylinder. de krafitigste MSD og accel greiene lever peak 2 amp på pluggen i ca. 200us, ser man bort fra top-fuel magneto-tenning da... disse "hjemmesnekkra" greiene jeg bruker gir peak på litt over 200Amp, avhengig av kvaliteten man bruker på kondensatorene og resistansen på lederen fram til pluggen, og en durasjon i overkant av 1200us...

Det beste er dog at jo MER trassige forholdene er i brennkammeret (feks. so ren vanndamp eks) jo kraftigere blir gnisten, samme jo mer turbulent det blir jo heftigere blir gnisten, så den blåser ikke ut av swirl heller, og blir heller ikke kvalt av forbrenningstrykk, bare den konvensjonelle coilen har klart å hoppa gapet

Eneste ulempen jeg kan komme på er at pluggslitasjen øker, man MÅ ha resistorfrie plugger (som begynner å bli vanskeligere å få taki pga disse forbanna COP-greiene), og man MÅ ha tennkabler med kopperkjerne og dermed heltrekkende skjerming fra plasma-modulen til og med plughette for ikke å slå ut digitale aparater i halve nabolaget...

lager man "skrotet" selv koster det ikke så mye heller...

Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Og hvis noen tviler...

Teknologien kommer fra fly og rakettmotor industrien, og har vært brukt siden 50-tallet til å blåse liv i jet-drivstoff, UTEN at drivstoffblandingen i det heletatt er borti pluggen... Utprøvd og veldig fungerende... grunnen ti lat det ikke brukes i biler? For dyrt å serieprodusere til det formålet, samt folk forventer jo at pluggene skal vare over 100000 km for tiden...

Gidder man å bytte pluggene to ganger i året, og lager opplegget selv blir det ikke uoverkommelig dyrt heller

I sin "genuine" bruksform som ignition exciter til en jetmotor...

www.youtube.com/watch?v=NmHW65093_o
    Sist endret av Njål Nilssen; 28/07/15 kl 15:57

7. Takk Riff takket for denne posten
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Det enkleste man kan gjøre for å se effekten av dette selv, lettest på en fordelermotor uten noe elektronikk som kan ta skade, er ganske enkelt å kobble en microbølgeovn diode (HV-diode) inn med ledninga mellom utgangterminalen og fordelerlokket... og bruke to-tre sepparate små MC batterier elns i serie (faller 12V-14V over en typisk mikrobølgeovn/HV-diode i lederettningen) så blir ikke like kraftig som med feks. 5-600V, men gnisten blir forsterket endel fordet om, forutsettningen er at man har resistorfrie plugger og pluggledning med kobberkjerne...

kan også være lurt å holde seg unna naboens TV eller radio om man ikke lager skjerming

En EDIT, kom på at volttapet i lederettning på HV dioder ligger i regionen 12-14V så to eller tre små 12V batteri i serie (i tillegg/parallell ti ldet originale anlegget, bare sepparert med den HV-dioden) til bare for forskningens skyld bør funke

Originalt hadde jeg skrevet at man bare kunne kobble dioden rett fra + terminalen på coilen, men det blir ikke noe sterkere gnist av betydning da spenningen knapt er nok til å bryte gjennom dioden i lederetttning...
    Sist endret av Njål Nilssen; 28/07/15 kl 20:53

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Utgangene har jeg, og slike V70/ 850 Coiler er billige Moduler henger "fast i coilen" Behøver ikke bli dyrt i det hele tatt. Sannsynligvis billigere enn alle andre alternativer jeg har.
    Du vet, gammelt, brukt og Kina er billig ja, men jeg mente i utgangspunktet nye kvalitetsdeler for god gammeldags pålitelighet og holdbarhet og da blir det slik: http://www.amazon.com/Bosch-00106-Ig.../dp/B000BZE8CU

Etter kronekollapsen + frakt og mva vil man passere NOK 5500,- for det samme gnistresultatet som man har i en original 850 med fordeler.

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Vill påstå att det dær ikke er så gæli pris. Og fortsatt, maskinering må settes bort, må ha coil da også, lage tennkabler selv etc etc.

Eneste som er billigere er ett "krabbe-lokk" Som er lima sammen, er upresist laga, umulig å bytte.. og fortsatt dyrt.
    Cop er bob bob. Går fint med sprut må modde org boks..
    Forntmonter fordeler er jo snadder, men dyrt forholdsvis å få laga. Men kan brukes på org hjerne

Men si jeg sto og skulle ha i sprut fra første stund hadde jeg gått for 5 stk ov de coilene du sendte link til om det er oem Bosch.
    Per nå må jeg ha nye kabler rotor fordelerlokk coil ++.
    Eventuelt cop, men koster jo sitt de også, og drar man til litt ekstra kan man få de du reffererte til

Og kan ikke forstå annet enn att disse gir en god salve
    Sist endret av TomX95; 29/07/15 kl 18:53

Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Vill påstå att det dær ikke er så gæli pris. Og fortsatt, maskinering må settes bort, må ha coil da også, lage tennkabler selv etc etc.

Eneste som er billigere er ett "krabbe-lokk" Som er lima sammen, er upresist laga, umulig å bytte.. og fortsatt dyrt.
    Forntmonter fordeler er jo snadder, men dyrt forholdsvis å få laga. Men kan brukes på org hjerne

Men si jeg sto og skulle ha i sprut fra første stund hadde jeg gått for 5 stk ov de coilene du sendte link til om det er oem Bosch.
    Eventuelt cop, men koster jo sitt de også, og drar man til litt ekstra kan man få de du reffererte til

Kan jo gå inn på summit eller jegs og sjekke prisen på noen Accel coiler av ymse slag..., må seff ha "løse" sluttrinn som på 960 i tillegg da , evt skal det være sprut trenger du jo sjelden forsterkere... de har jo allerede sluttrinn inni sprutet som ofte er rata til 15Amp... er du god til å lodde kan man finne en alternativ MOSFET med samme Gate-spenning for å åpne/stenge fullt, de er jo av N-channel type og de får du i utgaver som tåler 30++Amp i continous og nært på 100 Amp intermittent til få 10-kroner stykket hos farnell, mauser, elfa osv

12. Takk Riff takket for denne posten
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Megasquirt 3X har 5 volt logic level utgang eller jordsignal på samme portene. De tåler ikke å drive coil direkte i følge manualen.

Men accel har mye gromt de

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Her det jeg mener er den beste coilen på markedet, billigere enn 850 coilen også. http://www.summitracing.com/int/parts/acc-380876

Så bør man selvsagt følge opp med noen uvanlig seriøse tenningsmoduler, men det ut kom på markedet relativt nylig: http://www.ebay.com/itm/Haltech-15-A...34a24a&vxp=mtr

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Ett multicoil tenningsanlegg bestående av de BOSCH coilene der vil gi ett uvanlig godt og stabilt resultat så hvis du ikke synes at prisen er så værst så kjør på.

Jeg var mer inne på generelt grunnlag hvor ovennevnte coiler, presiserer, på generelt grunnlag, IKKE kan gi bedre resultat enn det en Accel Ultracoil og en god tenningsmodul vil gi.

Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

Hva tror dere om dette på ett rødblokk budsjettbygge på moderate 350-400hk?
    www.gotech.co.za
    Pris ca 2000NOK + frakt/mva.
    Verdt å prøve istedet for å kødde med LH2.4?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Hva tror dere om dette på ett rødblokk budsjettbygge på moderate 350-400hk?
    www.gotech.co.za
    Pris ca 2000NOK + frakt/mva.
    Verdt å prøve istedet for å kødde med LH2.4?
    Definitivt. Helt klart en betydelig forbedring over LH2.4 med chip, og med trigger pr. event kan du bruke ett gammelt lett svinghjul som øker kjøregleden ytterligere.

Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

Får se om det ikke blir ett sånt ett da etterhvert. Prisen var iallefall upåklagelig.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Får se om det ikke blir ett sånt ett da etterhvert. Prisen var iallefall upåklagelig.
    Det sprutet bruker MAP sensor som er kjempefordel på en turbomotor, det har bare èn kanal til å drive dysene og har bare èn stk. driver til tenningsmodul. Dette er tilstrekkelig og det samme som LH2.4 har. Man trenger egentlig ikke mer og man slipper derfor å betale ekstra for en masse med dill som man egentlig ikke har bruk for. Hvis du kombinerer med en LH2,2 fordeler, evt. en god coil og noen gode moderne dyser så vil resultatet bli godt og det hele er fort gjort.
    Sist endret av Batland; 30/07/15 kl 16:29

Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Antall takk

Standard

Sånn er det nok.

Er faktisk litt over 7 år siden jeg kjøpte min første MS2 Men har ikke hatt datasprut på noen av mine egne biler på over 2 år nå faktisk.

Tok en liten justering av tomgangsblandingen på primærløpet en kveld tidligere i uka, slik at den nå går på ca AFR 14,8-15 på tomgang, omtrent det samme på motorbrems, og opp mot 17 på litt høy delgass, uten fjusking!

Interesangt at du nevner strømforbruk i forbindelse med ultracoilen. Har lenge tenkt at jeg skulle prøve scope oppladingen av coilen i nevnte bil, og dette var den lille sparken jeg trengte for å gjøre det. Litt smånervøs for å ødelegge scopet, ettersom det bare tåler 10A i veldig kort tid, når du nevner 15A her.
    Originalt duraspark tenningsanlegg. Første bilde er på tomgang.

Andre bilde er på litt turtall, og det meste jeg klarte å få den til å lade opp med.

1.37A er ikke akkurat imponerende. Men man ser av kurven at coilen er langt fra mettet, da den ender mens den er på tur rett opp. Likevel er tenningen mye kraftigere enn med original coil fra 84.
    Langt fra å sprenge scopet er det ivertfall. Målte samtidig at spenningsfall på plussiden var på vare litt over 0,1V. På jordsiden slet jeg med å få fornuftig avlesing på spenningsfall pga. den kraftige flybackpulsen på ca 200V.
    På gasserbilen nevnt her skal jeg etterhvert montere en MS for å styre tenning til å begyne med, sammen med dobble gassere, som etterhvert skal bygges videre til ITB.
    Så når den er montert går det å eksperimentere litt med oppladingen av coil opp mot 10A ivertfall
    Kan hende jeg bygger meg en testrigg med den MSen før den tid. I testmodus trengs det heldigvis ikke en motor for å teste tenning.
    Tror nok at en enkelt BIP373 holder med strømbegrensing på 11,5A http://www.msextra.com/forums/viewto...5&hilit=bip373
    15A på den Haltechmodulen er bra, men prisen er ganske så høy. Jeg vil nok heller velge en 4x11,5A Quadspark til 90$ enn en 6x15A Haltech til 424$.

Njål: Har siklet litt på slik plasmatenning før når du har linket, men som du selv lister opp er ulempene ganske så mange kontra f.eks en Ultracoil.
    Jeg har kjørt i flere år, og kanskje 20-30000km med samme resistorpluggene uten å slite de ut. Og jeg bruker helt vanlige plugg og coilkabler, som faktisk et kjøpt på Biltema.
    Så jeg har i grunn bare fordeler og ingen ulemper å melde med Ultracoil
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

21. Takk Batland, Njål Nilssen takket for denne posten
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Er faktisk litt over 7 år siden jeg kjøpte min første MS2 Men har ikke hatt datasprut på noen av mine egne biler på over 2 år nå faktisk.

Tok en liten justering av tomgangsblandingen på primærløpet en kveld tidligere i uka, slik at den nå går på ca AFR 14,8-15 på tomgang, omtrent det samme på motorbrems, og opp mot 17 på litt høy delgass, uten fjusking!

Interesangt at du nevner strømforbruk i forbindelse med ultracoilen. Har lenge tenkt at jeg skulle prøve scope oppladingen av coilen i nevnte bil, og dette var den lille sparken jeg trengte for å gjøre det. Litt smånervøs for å ødelegge scopet, ettersom det bare tåler 10A i veldig kort tid, når du nevner 15A her.
    Originalt duraspark tenningsanlegg. Første bilde er på tomgang.

Andre bilde er på litt turtall, og det meste jeg klarte å få den til å lade opp med.

1.37A er ikke akkurat imponerende. Men man ser av kurven at coilen er langt fra mettet, da den ender mens den er på tur rett opp. Likevel er tenningen mye kraftigere enn med original coil fra 84.
    Langt fra å sprenge scopet er det ivertfall. Målte samtidig at spenningsfall på plussiden var på vare litt over 0,1V. På jordsiden slet jeg med å få fornuftig avlesing på spenningsfall pga. den kraftige flybackpulsen på ca 200V.
    På gasserbilen nevnt her skal jeg etterhvert montere en MS for å styre tenning til å begyne med, sammen med dobble gassere, som etterhvert skal bygges videre til ITB.
    Så når den er montert går det å eksperimentere litt med oppladingen av coil opp mot 10A ivertfall
    Kan hende jeg bygger meg en testrigg med den MSen før den tid. I testmodus trengs det heldigvis ikke en motor for å teste tenning.
    Tror nok at en enkelt BIP373 holder med strømbegrensing på 11,5A http://www.msextra.com/forums/viewto...5&hilit=bip373
    15A på den Haltechmodulen er bra, men prisen er ganske så høy. Jeg vil nok heller velge en 4x11,5A Quadspark til 90$ enn en 6x15A Haltech til 424$.

Njål: Har siklet litt på slik plasmatenning før når du har linket, men som du selv lister opp er ulempene ganske så mange kontra f.eks en Ultracoil.
    Jeg har kjørt i flere år, og kanskje 20-30000km med samme resistorpluggene uten å slite de ut. Og jeg bruker helt vanlige plugg og coilkabler, som faktisk et kjøpt på Biltema.
    Så jeg har i grunn bare fordeler og ingen ulemper å melde med Ultracoil
    Jeg og en kompis som var avionikker men som nå er ROV pilot (Tmbryhn engineering) som lager MS baserte motorstyringer til DRE-racing (han lager også veldig bra WBO2 controllere, baser på LSU 4.9 sonde) Driver å ser på problemet... vi driver å skal ordne med en plasmamodul som har intrigerte skjerma ledninger til pluggene som har innganger man kobbler vanlig pluggledning og coil på, med elektronikk som kutter plasma strømmen på 200 og vel så det amp etter ca. 1200uS det er så lenge som det trengs for å sikkre god forbrenning og er som de seigeste v8-coilene... nettopp fordi det er lenge nok til å sikkre stabil forbrening og hindre feiltenning på selv de særeste 2v topper, uten at pluggslitasjen blir for stor. Tradisjonelle plasma opplegg man får kjøpt til overprisa blodpris her ikke en MOSFET som kutter utladningen når den har tilstrekkelgi durasjon, men er avhengig av at eksosgassene eller neste coil-avfyring skal bryte lysbuen når gapet først er ionisert, dette har vi planer om å luke bort samtidig som å lage en design (fortsatt basert på komponenter av ypperste kvalitet) til en mer overkommelig pris

Får se om det blir noe man evt kan selge noe av, eller free-share designen på om noen skulle være interessert, først skal vi lage en test-sak som jeg skal prøve ut... har jo en 531 topp som ligger å slenger som trenger noen kjøkkentallerkener, som skal bli high-swirl (de er kjent for å blåse ut gnister), ei blokk med marineveiv, og en Lysholmskrue som ellers sammler støv, fin prøvekanin

23. Takk Truckdriver, Riff, SWR takket for denne posten
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Antall takk

Standard

Kjenner jeg blir veldig frustrert over tomgangen, den jager veldig mye opp og ned. Er det ikke noen som har fungerende innstillinger jeg kan forsøke å legge inn i sprutet? Std. tomgangsmotor fra LH2.4 modifisert til å stenge helt når den ikke har spenning og DTA S80 Pro om det skulle ha noe å si.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Kjenner jeg blir veldig frustrert over tomgangen, den jager veldig mye opp og ned. Er det ikke noen som har fungerende innstillinger jeg kan forsøke å legge inn i sprutet? Std. tomgangsmotor fra LH2.4 modifisert til å stenge helt når den ikke har spenning og DTA S80 Pro om det skulle ha noe å si.
    Når du først har laget deg et flatt område i mappet til tomgangen, så kan du begynne å eksperimentere med PID-verdiene for å se om det får den til å stabilisere seg...

1) Set the PID int factor and the PID diff factors to zero.
    2) Increase the PID prop factor slowly until you get continuous oscillations.
    3) Reduce the PID prop factor to half this value.
    4) Try increasing the PID int factor slowly to reduce any error which will not reduce to zero.
    5) Try small values of PID diff factor to improve stability and response.

Hvis den oscillerer/jager selv med prop. på 0, ville jeg satt diff til 0 og justert opp internal factor stegvis til det stabiliserer seg, etterpå må du forsøke å blippe på gassen og er den for treng til å kompensere når den faller ned mot tomgang etter bruk av pedalen kan du begynne å øke på diff akkuratt til det punktet den henter seg inn uten å droppe noe i turtall

26. Takk ArneR takket for denne posten
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Antall takk

Standard

noen som vet hvordan det er å bruke fordeler og singel coil på ett autronic sm4 sprut?

Registrerte brukere Rocket sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Antall takk

Standard

Det er vel ikke noe i veien for det. Men hvorfor i all verden vil du ha fordeler? Må da være mye greiere å sette på en coilpakke når du først er i gang

Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Antall takk

Standard

Viss de scop bildene her stemmer så er jo coilen ladet allerede ved ca 3ms og du har en dwell på ca4ms (sistebildet)
    på tomgang er lade tiden 5ms for lang

Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Rocket Vis post
    Det er vel ikke noe i veien for det. Men hvorfor i all verden vil du ha fordeler? Må da være mye greiere å sette på en coilpakke når du først er i gang
    Kjører Coilpakke på min 16v men nå er det snakk om å lage en BT vennlig gate motor

Side 54 av 77 FørstFørst ... 4 44 52 53 54 55 56 64 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •