dette grenrøret burde ligge i inspirasjonstråden!!for det er verkeleg flott arbeid!!
stilig at du får alle røra så lange, eg var i tvil eg og:P
kva kjem du til og gjere med lakken der det skal kappast i girtunellen då?![]()
dette grenrøret burde ligge i inspirasjonstråden!!for det er verkeleg flott arbeid!!
stilig at du får alle røra så lange, eg var i tvil eg og:P
kva kjem du til og gjere med lakken der det skal kappast i girtunellen då?![]()
Skjønner ikke at dere er i tvil når denne mannen sier det skal bli 73 cm
Dette blir en Volvo 240 fra øverste hylle!
Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
Prosjekttråd;
http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!
Bilen er ufattelig fin! Det eneste som mangler er noen skikkelige rundetider på ACRDu får ta turen så snart du er ferdig, jeg gleder meg til å se den i aksjon.
hvordan måler du i svingene for å få 73 cm? ytter- eller innersving?
Min bilpleieportefølje:
http://www.detailersclub.no/forum/to...s-portefoelje/
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
di som har gådd rørlegger skole kan nokk dette med og beregne bøy osv
jeg burde egentli kunne det, men har glemt alt![]()
Takker og bukker![]()
Rørene skal festes til kollektoren med fjærer ja, så det blir seks deler av grenrøret.
Når jeg skal skjære i tunellen ser det ut til at det er kun toppen som må bort. Så skal støpe et lokk i karbon som skal erstatte det opprinnelige stålet der. Tenker jeg skal lage ei forsterkningsramme der.
Skal nok til ACR og kjøre litt rundetider ja, ser frem til det
Rørene måles selvsagt i senter, det er da det blir eksakt!
Ferdig med det femte røret i dag, som også ble presis 73 cm
NB! Skruer skal modifiseres og kollektor m.m. skal shines!
![]()
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
Ok, det er en glede å ha med å gjøre kontra hel sveisa. Bare pass på att alt står sammen når det hel sveises sånn at det ikke slår seg. Da blir det et *stygtord" å få sammen igjen.
Ok, ellers så hadde det jo vært pent å kappe tunellen så langt nede mot gulvet som mulig å mekke til hele saken i karbon også![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Det vil si at rørene i kollektoren har akkurat sammme innerdiameter som røra/runnerne har utvendig. Så røra blir bare "pressa/satt" inn i kollektoren. Også blir det sveis på Haker på kollektoren og rørene, og satt fjører mellom dem som spenner de sammen.
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Samme som på en del crossere.. Blir bra dette.![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
og snøscootere :P
og motorskykler/ATV generelt.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Hmmm...ok, tror jeg skjønte poenget nuhVar såpass "enkelt" ja, man tenker litt for avansert noen ganger...
Regner med det er en form for kon da, en eller annen plass ?
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Utrulig fin bil, med masse inspirasjon. Får virkelig arbeidslyst når man ser arbeidet ditt.
Stå på videre![]()
Turboen lader perfekt når den plystrer på tomgang.
Ikke noe annet og si en at jeg er meget imponert over arbeidet ditt!
du har virkelig peiling på det du driver med!
Takk takkMoro å høre slikt!
En liten update: Kassen "prøvemontert".
Viktig med maskering så jeg slipper stålspon inne i bilen:
Grovt bilde av actuatoren og tenningskuttet:
Kommer med flere bilder senere..
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
Blir artig å se åssen det fungererÅssen clutch er det du skal kjøre med?
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
husker jeg så denne i bilsport for noen år siden
sinnsykt flott bygg! gleder meg til å se den ferig med ny motor.
Sinnsykt rå bil! Finish fra øverste hylle! Blir helt sikkert en ny artikkel om denne i bilsport med ny motor.![]()
Takk takk
Kjører med AP-Racing to platet clutch med kopperlammeller.
Liten update: Grenrør er ferdig sveist, polering gjenstår
Carbon luftinntaket er også godt i gang i prosessen, men dette tar TID!
Tidlig i prosessen, begynte med byggskum og sengeklær...
Litt mer fasong her, men fortsatt langt igjen! Grovarbeid på dette stadiet!
Grovt overblikk i motorrom.. Boksen har i dag fått sin rette fasong, bilder av dette kommer etterhvert.
![]()
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
ser ut for at du får nokk luft nå ja(jeg aner ikke hva jeg snakker om)
![]()
dette ser skikkelig fint ut skal bli moro og se denne klar!
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Skal den aluplata støpes sammen med boksen? Blir bra som vanlig.
Stumme motorfester mtp klaring rundt boksen?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.