Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  827
Side 9 av 87 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 59 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 2151

Tråd: Texascom: Volvo 240 BTCC

  1. #201
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    dette grenrøret burde ligge i inspirasjonstråden!!for det er verkeleg flott arbeid!!

    stilig at du får alle røra så lange, eg var i tvil eg og:P

    kva kjem du til og gjere med lakken der det skal kappast i girtunellen då?

  2. #202
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Skjønner ikke at dere er i tvil når denne mannen sier det skal bli 73 cm

    Dette blir en Volvo 240 fra øverste hylle!
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  3. #203
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Bilen er ufattelig fin! Det eneste som mangler er noen skikkelige rundetider på ACR Du får ta turen så snart du er ferdig, jeg gleder meg til å se den i aksjon.

  4. #204
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.262
    Antall takk

    Standard

    hvordan måler du i svingene for å få 73 cm? ytter- eller innersving?

  5. #205
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Petter Vis post
    hvordan måler du i svingene for å få 73 cm? ytter- eller innersving?
    eller senter?

  6. #206
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Petter Vis post
    hvordan måler du i svingene for å få 73 cm? ytter- eller innersving?
    Sitat Opprinnelig postet av metrakit Vis post
    eller senter?
    Tipper på ytter, av en enkel grunn - det er enklest

    Men man vet jo aldri med Texascom, kan jo ligge nøye beregninger bak dette for alt man vet
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  7. #207
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    di som har gådd rørlegger skole kan nokk dette med og beregne bøy osv
    jeg burde egentli kunne det, men har glemt alt

  8. #208
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Takker og bukker

    Rørene skal festes til kollektoren med fjærer ja, så det blir seks deler av grenrøret.

    Når jeg skal skjære i tunellen ser det ut til at det er kun toppen som må bort. Så skal støpe et lokk i karbon som skal erstatte det opprinnelige stålet der. Tenker jeg skal lage ei forsterkningsramme der.

    Skal nok til ACR og kjøre litt rundetider ja, ser frem til det

    Rørene måles selvsagt i senter, det er da det blir eksakt!
    Ferdig med det femte røret i dag, som også ble presis 73 cm

    NB! Skruer skal modifiseres og kollektor m.m. skal shines!



    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  9. #209
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Takker og bukker

    Rørene skal festes til kollektoren med fjærer ja, så det blir seks deler av grenrøret.

    Når jeg skal skjære i tunellen ser det ut til at det er kun toppen som må bort. Så skal støpe et lokk i karbon som skal erstatte det opprinnelige stålet der. Tenker jeg skal lage ei forsterkningsramme der.


    Skal nok til ACR og kjøre litt rundetider ja, ser frem til det

    Rørene måles selvsagt i senter, det er da det blir eksakt!
    Ferdig med det femte røret i dag, som også ble presis 73 cm

    NB! Skruer skal modifiseres og kollektor m.m. skal shines!
    Ok, det er en glede å ha med å gjøre kontra hel sveisa. Bare pass på att alt står sammen når det hel sveises sånn at det ikke slår seg. Da blir det et *stygtord" å få sammen igjen.

    Ok, ellers så hadde det jo vært pent å kappe tunellen så langt nede mot gulvet som mulig å mekke til hele saken i karbon også
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  10. #210
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Takker og bukker

    Rørene skal festes til kollektoren med fjærer ja, så det blir seks deler av grenrøret.

    Når jeg skal skjære i tunellen ser det ut til at det er kun toppen som må bort. Så skal støpe et lokk i karbon som skal erstatte det opprinnelige stålet der. Tenker jeg skal lage ei forsterkningsramme der.

    Skal nok til ACR og kjøre litt rundetider ja, ser frem til det

    Rørene måles selvsagt i senter, det er da det blir eksakt!
    Ferdig med det femte røret i dag, som også ble presis 73 cm

    NB! Skruer skal modifiseres og kollektor m.m. skal shines!
    Lyst å forklare det litt nærmere ? Aldri hørt om...evt skjønner ikke å dere mener
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  11. #211
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Det vil si at rørene i kollektoren har akkurat sammme innerdiameter som røra/runnerne har utvendig. Så røra blir bare "pressa/satt" inn i kollektoren. Også blir det sveis på Haker på kollektoren og rørene, og satt fjører mellom dem som spenner de sammen.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  12. #212
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Samme som på en del crossere.. Blir bra dette.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  13. #213
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    og snøscootere :P

  14. #214
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    og motorskykler/ATV generelt.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  15. #215
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Hmmm...ok, tror jeg skjønte poenget nuh Var såpass "enkelt" ja, man tenker litt for avansert noen ganger...

    Regner med det er en form for kon da, en eller annen plass ?
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  16. #216
    Registrerte brukere Volvo 245 turbo sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Utrulig fin bil, med masse inspirasjon. Får virkelig arbeidslyst når man ser arbeidet ditt.

    Stå på videre
    Turboen lader perfekt når den plystrer på tomgang.

  17. #217
    Registrerte brukere Lindquist sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Ikke noe annet og si en at jeg er meget imponert over arbeidet ditt!
    du har virkelig peiling på det du driver med!

  18. #218
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Takk takk Moro å høre slikt!

    En liten update: Kassen "prøvemontert".

    Viktig med maskering så jeg slipper stålspon inne i bilen:



    Grovt bilde av actuatoren og tenningskuttet:



    Kommer med flere bilder senere..
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  19. #219
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Blir artig å se åssen det fungerer Åssen clutch er det du skal kjøre med?
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  20. #220
    Registrerte brukere Rocket sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Innlegg
    134
    Antall takk

    Standard

    husker jeg så denne i bilsport for noen år siden

    sinnsykt flott bygg! gleder meg til å se den ferig med ny motor.

  21. #221
    Even.j
    Gjest

    Standard

    Sinnsykt rå bil! Finish fra øverste hylle! Blir helt sikkert en ny artikkel om denne i bilsport med ny motor.

  22. #222
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Takk takk

    Kjører med AP-Racing to platet clutch med kopperlammeller.

    Liten update: Grenrør er ferdig sveist, polering gjenstår
    Carbon luftinntaket er også godt i gang i prosessen, men dette tar TID!

    Tidlig i prosessen, begynte med byggskum og sengeklær...



    Litt mer fasong her, men fortsatt langt igjen! Grovarbeid på dette stadiet!



    Grovt overblikk i motorrom.. Boksen har i dag fått sin rette fasong, bilder av dette kommer etterhvert.



    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  23. #223
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    ser ut for at du får nokk luft nå ja (jeg aner ikke hva jeg snakker om)

  24. #224
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    dette ser skikkelig fint ut skal bli moro og se denne klar!
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  25. #225
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Skal den aluplata støpes sammen med boksen? Blir bra som vanlig.

    Stumme motorfester mtp klaring rundt boksen?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Side 9 av 87 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 59 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •