Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.014
Side 23 av 54 FørstFørst ... 13 21 22 23 24 25 33 ... SisteSiste
Viser resultater 551 til 575 av 1339

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #551
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Planen er mere forspenn og mindre pys ja. Skal jo bort med pysventilen og benytte den medfølgende pierburg magnetventilen.

  2. Takk Holck takket for denne posten
  3. #552

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Bare nå jalla pysventil av ukjent merke jeg fant.
    Ok. Når du har fått justert inn forspennet og grunntrykket der du vil ha det kan det lønne seg å investere i en high performance ventil hvis det er manuell boost controller du har tenkt å kjøre med .

  4. #553

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Haha , da fikk jeg med meg det andre innlegget ditt

  5. #554
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg vært å handlet bærebroer av Terje1 her på forumet. Senker ca 40mm ekstra om ønskelig.

  6. Takk Holck, SirKim takket for denne posten
  7. #555
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Litt mer dekaltrim. Dette burde utgjøre minst 50hk nå

  8. Takk Marius, Holck, Dan Bay-Johansen, HansOla, Lasse R takket for denne posten
  9. #556
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Fått montert de nye kortere framfjærene også i dag. Ble betraktelig mer klaring mellom dekk og fjær.
    Forøvrig ingen merkbar forskjell i kjørekofort mellom 100 og 120Nm/mm fjærer

  10. Takk Holck, Dan Bay-Johansen, HansOla takket for denne posten
  11. #557
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Og ett par stemningsbilder.

  12. Takk Holck, HansOla, volvobrage, Lasse R takket for denne posten
  13. #558
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Racing-stuk! Liker det

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  14. Takk GMV takket for denne posten
  15. #559
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Takk. Ja jeg og liker det selv. Passer 940 karosseriet ganske så bra.

  16. Takk Holck takket for denne posten
  17. #560
    Registrerte brukere Taz sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2012
    Sted
    Hardanger
    Innlegg
    438
    Antall takk

    Standard

    Tøft racing-stuk på denna Er vel veldig få som kjører med grp.A vinga på 940
    De bærebruene du handla deg var jo aldeles ingen dum måte å senka på. Har du et bilde inni der det har blitt modifisert?
    Volvo 740 GLT 16v '89
    Volvo 940 Turbo (FT) '91
    Audi A8 V8 TDI '07
    VW Golf 1.8T Syncro '88
    VW Jetta 16V '85

  18. #561
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Takk. Nei det er ett fåtall med Gr.A vinge på 940 ja. Jeg så det først på en Volvo orginal cup bil og likte det jeg så. I tillegg er jo ikke hvit bil å forakte i racingsammenheng. Skal se om jeg får knipset bilde av de men det er i prinsipp bare lagt imellom 4 hylser og 2 plater.

  19. #562
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Fått prøvemontert 2 av 4 slicks nå. Overraskede grei klaring.
    Dette kan bli gromt.

  20. Takk HansOla, stibz, Holck takket for denne posten
  21. #563
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ikke bare kan, det vil bli gromt Felga passa overraskende bra til bilen! Raceready

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  22. #564
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Tok en liten prøvetur med de på. Kun i lav fart da asfalten var våt. Subba ikke bak, men litt fram så her må det kappes/valses litt. Måtte borre opp imellom hullene til 5x108 pga de orginale boltene stakk litt utenfor spacerne.


    Mye spon ble det.

    Gleder meg til jeg får prøvd dette på bane engang.
    Tok noen bilder av de modifiserte bærebruene som ble forespurt for litt siden.


  23. Takk Taz, vangsfreaken, Holck, SirKim takket for denne posten
  24. #565
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Ett par bikder til. Viser litt mer hvor konkave de er.

  25. Takk Holck, hilmar takket for denne posten
  26. #566
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Litt vask må også til innimellom.

  27. Takk Holck takket for denne posten
  28. #567
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Bestilte en 71graders termostat nå. Håper det kan gjøre den mer bankeresistent. Har en anelse tenningsbank med det samme ladetrykket kommer av og til. Må nok se kraftig på det å montere datasprut ila senhøst/vinteren.

  29. #568

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Datasprut hadde hjulpet mye. Veit du hvor mye tenning du har der det banker?

  30. #569
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Er usikker på det og den banker ikke alltid. Somoftest er det på første pådrag i 3. gir. Jeg har levert tilbake emulatoren så kan ikke justere eller brenne ny chip. Ja det hadde nok hjulpet enormt å montert annet sprut. Den går alt for fett nå også, de som kjører bak sier det svir i øya når jeg drar på. Hehe.

  31. Takk Dan Bay-Johansen, Holck takket for denne posten
  32. #570

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Er usikker på det og den banker ikke alltid. Somoftest er det på første pådrag i 3. gir. Jeg har levert tilbake emulatoren så kan ikke justere eller brenne ny chip. Ja det hadde nok hjulpet enormt å montert annet sprut. Den går alt for fett nå også, de som kjører bak sier det svir i øya når jeg drar på. Hehe.
    Tror du gjør deg selv en stor bjørne tjeneste hvis du bytter til datasprut. Bør ihvertfall ikke kjøre den hardt når du til tider kan høre bank. Da kan det fort være en god del du ikke hører uten banke utstyr som de seriøse mappe gutta bruker.
    Dumt spørsmål kanskje men er bankesensor satt til inaktiv i L.h2.4 mappet ditt?

  33. #571
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Ja det kommer. Må bare få tid til å gjennomføre det. Har kjøpt alt som trengs egentlig, er bare tid det står på nå. Bankesensor er ikke deaktivert nei.

  34. Takk Holck takket for denne posten
  35. #572

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Ok . Får håpe du får tid og mulighet , spent på resultatet på denna .
    Husker ikke hvor mange grader tenninga retarderes hvis bankesensor slår inn, prøve å finne

  36. #573

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Fant ikke antall grader, men står at hvis systemet fortsatt "ser" bank etter at tenning er senket kjører den på med mer bensin.

  37. #574
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Okei. Ja jeg var ganske raus med fortenning i mellomregisteret og glatta ut kurven for den kurva som var i BSR chippen så veldig merkelig og ujevn ut. Har ikke mappa etter vei, bare lagd forskjellige filer og testet etterhvert.

  38. #575

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Ok. Jeg hadde venta med å bruke den hardt til datasprut og en ordentlig mapping hadde vært gjennom ført ihvertfall

Side 23 av 54 FørstFørst ... 13 21 22 23 24 25 33 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •