Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  14
Side 6 av 6 FørstFørst ... 4 5 6
Viser resultater 126 til 144 av 144

Tråd: Sikkans 245-garasjetråd, Gröna Lynet ++

  1. #126
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Skjedd noe mer her?
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  2. #127
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Nja, både og. Ikke skjedd stort med Lynet etter automatraset. Har hatt annet å slite med i vinter.
    Har samlet alt jeg trenger til m90 konvertering, kjøpt clutch og alt, men begynner å tvile..
    Aw30-43 med Megashift og manuell styring vurderes isteden. Må trikse noe adapter fra hvitblokk til rødblokk. Automat er for bra til at jeg vil gi det opp helt ennå

    Sist jeg brukte lynet var i januar da jeg hentet materialer til en car-port. Etterpå har automaten svikta mer og mer, så tør ikke kjøre den i frykt for å bli stående langs veien.



    Fine bakender



    Ellers har den lyseblå volvoen til foreldrene mine blitt krasjet da vanlig vikeplikt er for komplisert for enkelte.
    Mer om den utriveligheten kommer etterhvert..

  3. #128
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    :(




    Kløne i et kryss midt på en rettstrekke som ikke så en volvo med lysene på i fullt dagslys. Kjørte ut og stoppet midt i veien på et sted med autovern på ene siden og trafikkøy på andre siden, så min far hadde ingen mulighet til å svinge unna. Dette var på en 80 vei, men heldigvis fikk han bremset ganske godt ned, ellers hadde det sett mye verre ut.
    "Heldigvis" ble den ganske nye passaten som ikke så seg for skrot - som fortjent.

    Har delebil i samme farge, så ting ordner seg noenlunde greit, men surt likevel. Og forsikring er bare sprøyt selv om det er andre som driter seg ut..

  4. #129
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Var redd det var 79-modellen det dreide seg om, så jeg må bare beklage, men jeg ble letta når jeg såg bildet
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  5. #130
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post

    Har delebil i samme farge, så ting ordner seg noenlunde greit, men surt likevel. Og forsikring er bare sprøyt selv om det er andre som driter seg ut..
    Detta er kjedelig :(
    Hvorfor blir ikke dette dekket?
    Mener de at han skulle ha klart å stoppe ?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. #131
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Hvorfor blir ikke dette dekket?
    Fordi ein 240 får skade som overstiger 80?% prosent av verdien omtrent umiddelbart, og derfor kondemniering på økonomisk grunnlag.

    Bør vel kanskje få tatt individuell taksering på slike bilar.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  7. #132
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Var redd det var 79-modellen det dreide seg om, så jeg må bare beklage, men jeg ble letta når jeg såg bildet
    Hvilken 79 modell tenker du på da? Heldigvis er dette en nyere som fortsatt er enklere å skrape sammen deler til ja. Det ser heldigvis ut til at ikke noe er skjevt her. Ingen bulker på rammevanger eller noe. Rattet er like rett som før og forskjermene er urørte med like springer som før, så har gått forbausende bra.

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Detta er kjedelig :(
    Hvorfor blir ikke dette dekket?
    Mener de at han skulle ha klart å stoppe ?
    Skyldspørsmålet var hevet over enhver tvil. 100% den andres feil. Tok på seg skylda for alt.
    Vi fikk jo et beløp, men langt ifra hva det koster. Skulle foreldrene mine som ikke skrur bil selv satt bilen på verksted hadde de vel kanskje fått nok til delene, men ikke lakkering av dem vil jeg tro. Og ingen leiebil eller noe selv om noen andres feil førte til at foreldrene mine står billøse.
    Takstmannen presterte jo å påpeke at bakluka var rusten, så han synes ikke bilen var verdt mer.. Herre.. Fungerer det virkelig sånn?

  8. #133
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Vi fikk jo et beløp, men langt ifra hva det koster. Skulle foreldrene mine som ikke skrur bil selv satt bilen på verksted hadde de vel kanskje fått nok til delene, men ikke lakkering av dem vil jeg tro. Og ingen leiebil eller noe selv om noen andres feil førte til at foreldrene mine står billøse.
    Takstmannen presterte jo å påpeke at bakluka var rusten, så han synes ikke bilen var verdt mer.. Herre.. Fungerer det virkelig sånn?
    Skulle tro de bare vurderte skadene som skjedde under uhellet, men det varierer vel fra de forskjellige takstmennene. Rust på bakluke er bare kosmetisk (Med mindre den har rusta løs ved hengslene)

    Uansett, kjipt med fronten! :(
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  9. #134
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Hvilken 79 modell tenker du på da? Heldigvis er dette en nyere som fortsatt er enklere å skrape sammen deler til ja. Det ser heldigvis ut til at ikke noe er skjevt her. Ingen bulker på rammevanger eller noe. Rattet er like rett som før og forskjermene er urørte med like springer som før, så har gått forbausende bra.



    Skyldspørsmålet var hevet over enhver tvil. 100% den andres feil. Tok på seg skylda for alt.
    Vi fikk jo et beløp, men langt ifra hva det koster. Skulle foreldrene mine som ikke skrur bil selv satt bilen på verksted hadde de vel kanskje fått nok til delene, men ikke lakkering av dem vil jeg tro. Og ingen leiebil eller noe selv om noen andres feil førte til at foreldrene mine står billøse.
    Takstmannen presterte jo å påpeke at bakluka var rusten, så han synes ikke bilen var verdt mer.. Herre.. Fungerer det virkelig sånn?
    Da hadde jeg ringt til eget selskap og hørt hvordan slike ting løses også klagd på takstmannen og krevd en ny taksering. Om man har krav på det vet jeg ikke men det verdt ett førsøk.
    Og jeg hadde kjørt hardt på at det ikke var min feil og at det andre selskapet skal dekka alle kostnader.
    Håper du får til en god løsning
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. #135
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Aw30-43 med Megashift og manuell styring vurderes isteden. Må trikse noe adapter fra hvitblokk til rødblokk.
    Er ikke boltsirkeln mellom selve kassa, og "clutchhuset" på den, og AW72 (eller hva den nå heter, den nyeste typen rødblokk automat)?

  11. #136
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Hvilken 79 modell tenker du på da? Heldigvis er dette en nyere som fortsatt er enklere å skrape sammen deler til ja. Det ser heldigvis ut til at ikke noe er skjevt her. Ingen bulker på rammevanger eller noe. Rattet er like rett som før og forskjermene er urørte med like springer som før, så har gått forbausende bra.
    Øhm 80-modellen? Eller har du flere 79-modeller, så du lurte på hvilken av de jeg mente? Mente iallfall den blå i midten på samlebildet på tunet! Bra det lar seg gjøre å få bil av den igjen, uansett
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  12. #137
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Her svares det en gang i halvåret!

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Da hadde jeg ringt til eget selskap og hørt hvordan slike ting løses også klagd på takstmannen og krevd en ny taksering. Om man har krav på det vet jeg ikke men det verdt ett førsøk.
    Og jeg hadde kjørt hardt på at det ikke var min feil og at det andre selskapet skal dekka alle kostnader.
    Håper du får til en god løsning
    Ble ikke til at vi orket å krangle noe mer med det. Fikk noen penger og bilen ble stående et par måneder til jeg ble friskmeldt etter en nakkeoperasjon, så ble den fikset med deler fra delebilen. Nå er den i fin form igjen


    Sitat Opprinnelig postet av Mattis Vis post
    Er ikke boltsirkeln mellom selve kassa, og "clutchhuset" på den, og AW72 (eller hva den nå heter, den nyeste typen rødblokk automat)?
    Nyere AW71 er ikke helt like i alle fall, AW72 trodde jeg var navnet på 16v automaten til 740? Men er det som du sier en nyere rødblokk automat som matcher converterhus med AW30/43, så er jo det veldig interessant. Nærmeste treff (men ikke helt..) på boltesirkelen er faktisk gamle Bw55, men den er for trang til converteren. Megashift er i hus, men ser jeg må bygge om litt da bla solenoidene på AW kassene initieres med +pol mens Megashift -jorder solenoidene. Så da er det bare å lære seg litt elektronikk..
    Har fortsatt ikke fått tid til å gjøre noe mer med Lynet, så den bare står. Lurer på å sette i en annen vanlig automat så lenge og kjøre med lavt trykk bare så den blir brukt litt. Ikke bra at biler står...

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Øhm 80-modellen? Eller har du flere 79-modeller, så du lurte på hvilken av de jeg mente? Mente iallfall den blå i midten på samlebildet på tunet! Bra det lar seg gjøre å få bil av den igjen, uansett
    Ah, ser misforståelsen! Nei, helt riktig, 80 modellen til Hamstersnacks_86 har vært skånet mot krasjing heldigvis
    Den har (når vi er inne på det) hatt en større kreft-operasjon det siste halvåret og skal få oppdatert tråden sin snart

  13. #138
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering på noen av familiens volvoer

    Fant et bilde fra i fjor sommer da familien min var i Stavanger en tur og hentet den grønne 245 søsteren min har lånt de siste 10 årene. Hun investerte i en strøken 945 LT med delskinn, AC og automat mens vi var der
    Her på en matpakkestopp på vei over fjellet. Den lyseblå til foreldrene mine er rettet opp og 100% kurert etter kollisjonen



    Den lokale delerekvisitaen rett over grensa rydda opp på lageret og da passet jeg på å smi mens jernet var varmt. Alt dette foruten reservehjulsbalja fant jeg i containeren deres. Mye uåpnet i volvo original pakker og alt var nytt, ubrukt.
    Reservehjulsbalja og chromelistene til lyktene på nyere 240 i originale volvoposer fikk jeg for et par hundrelapper.
    Og dette var ikke alt engang. Jeg var der flere turer og hentet mer. I alt tenker jeg hele gulvet i bagasjen på en 245 full av godis for totalt 700kr..


  14. #139
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    414
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Oppdatering på noen av familiens volvoer

    Fant et bilde fra i fjor sommer da familien min var i Stavanger en tur og hentet den grønne 245 søsteren min har lånt de siste 10 årene. Hun investerte i en strøken 945 LT med delskinn, AC og automat mens vi var der
    Her på en matpakkestopp på vei over fjellet. Den lyseblå til foreldrene mine er rettet opp og 100% kurert etter kollisjonen



    Den lokale delerekvisitaen rett over grensa rydda opp på lageret og da passet jeg på å smi mens jernet var varmt. Alt dette foruten reservehjulsbalja fant jeg i containeren deres. Mye uåpnet i volvo original pakker og alt var nytt, ubrukt.
    Reservehjulsbalja og chromelistene til lyktene på nyere 240 i originale volvoposer fikk jeg for et par hundrelapper.
    Og dette var ikke alt engang. Jeg var der flere turer og hentet mer. I alt tenker jeg hele gulvet i bagasjen på en 245 full av godis for totalt 700kr..

    Artige bilder fra sommertur !

    Ang. "lager opprydding" er det tragisk at delelager sjefer, verksmestere ol., når de får det for seg å "rydde" bare kjører det i containeren.
    Har opplevd det selv også, og er nok betydelig med litratur, verktøy og deler som har endt slik.
    Synd de ikke kunne kontaktet en entusiastklubb for å høre om slikt kan være av interesse.

  15. #140
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Jah.. er helt tragisk hva som blir kastet.. Var mye andre deler i den containeren som jeg lot passere. F.eks kliss nye i plastpose støtfangere til golf II, og litt merce og ford-deler, men jeg samler bare på Volvo, så det andre fikk ligge. Forhåpentligvis forbarmet noen andre seg over det. Innehaveren synes jo det var litt komisk at containeren hans var "självlänsande", også fikk jeg jo ta en runde og rote på lageret selv også.

    Noe ble lagt ut på blocket av butikken også da, som f.eks kliss nytt-i-plastpose dasjbord til amazon som hadde dukket opp bak en dekkstabel bakerst på lageret. Men mye andre små skatter ble kastet.

    Minner meg på en gang jeg var på Volvo i arvika og de fortalte at de nylig hadde kastet flere paller med PRV V6 deler på dynga. Tragisk.

  16. #141
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Minner meg på en gang jeg var på Volvo i arvika og de fortalte at de nylig hadde kastet flere paller med PRV V6 deler på dynga. Tragisk.
    Som i dag ikkje er råd å få tak i...
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  17. #142
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Ikke store oppdateringen, men eneste jeg har bilde av! Ble ny bakvisker på '83 modellen her om dagen, ganske fin og ikke spesielt dyr oppgradering. Kan muligens skaffe flere av disse.. Ikke org volvo.


  18. #143
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Nice


    Direkte fra blåmyra!
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  19. #144
    Registrerte brukere Mysemannen sin avatar
    Medlem siden
    11. mars 2010
    Sted
    Rogaland
    Innlegg
    427
    Antall takk

    Standard

    Kjempeartig lesning! så artig faktisk at jeg bumper tråden for å spørre om det åpenbare; Hva skjer med lynet?

Side 6 av 6 FørstFørst ... 4 5 6

Lignende tråder

  1. Turbocontainer's Garasjetråd.oppdatert 2.10.2013! BILDETUNG TRÅD
    By turbocontainer in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 50
    Siste post: 17/10/17, 21:11
  2. Eskil95's Garasjetråd- 760/960
    By Eskil95 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 22
    Siste post: 06/05/13, 09:18
  3. Matgra: Gustu`s Garasjetråd.. UPDATE! 13,02,2012
    By matgra in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 17
    Siste post: 04/11/12, 22:18
  4. JonasS` worklog\garasjetråd.
    By JonasS in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 13
    Siste post: 08/05/12, 18:42

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •