Første vinteren ble første runden med litt skikkelig rengjøring der ting ikke syns, samt en del oppdateringer.

Første jeg måtte gjøre var demontering og få vasket skikkelig med citrus, bremserens, og litt polish.
Utrolig hva man får bort av gammel lakk etter diverse forsøk på å pynte i motorrommet. En runde med litt sort lakk på AC kondenseren så så den ny ut igjen også

04 (1).jpg

Vidre så var det demontering av alt under panseret og en grundig nedvasking og en runde med lakkboksen for å få det som strøkent som mulig da orginal isolasjon ser håpløst ut og finne.

04 (2).jpg

Reparasjon av ledningsnettet etter det har vært klippet og tvinnet litt i forbindelse med USA lampen/indikatorene som sto på. Det skal tilbake til Europeiske på denne.
Loddet med Certanium C34 så det aldri skal ryke i loddingene

04 (3).jpg04 (4).jpg04 (5).jpg

Etter dette fikk jeg et par hyggelig pakker. En helt ny i eske speile for høyre side med plastikk som aldri har sett dagslys
(Ser foresten etter orginale ubrukte plast deler om noen selger, alt av interesse.)
Nye fester til gulvmatter(typen i metall og ikke plast skruene)
Og orginal R-mappe til instruksjonsbok, noe som sikkert har blitt solgt for en "50lapp og en Japp" av en av de tidligere eierene.

04 6.jpg 04 7.jpeg

Bestemte meg så for at alt skulle bli så orginalt som mulig ved første øyekast. Så grillen jeg akkurat hadde kjøpt fikk en ny eier, og en ny orginal grill med nye dekaler og clips ble handlet inn og montert.
Fikk også limt på R-emblemet fra nyere R-modeller her som en liten ekstra touch. Første runden med rubbing og polering av panser og forskjermer fikk jeg også unnagjort.

04 8.jpg

Så startet litt oppdatering av motorrommet, turbo innsuget ble demontert og en lang rengjøringsjobb påbegynt

04 9.jpg