Tenkte jeg kunne lage tråd på nye bilen
Etter at R`n ble solgt var tanken å skaffe seg noe litt mer fornuftig. Missforstå meg rett, fornuftig som i bil som da fungerer som bruksbil, noe R`n ikke gjorde, eller i den forstand fortjente. Har lenge sett på mye diverse litt "nyere" Volvo, hvis det er lov å si. Valget falt da tilslutt på denne V70`n. En helt grei bil, som kanskje ikke er kjempespennende, men med bra potensiale til å bli en fin bil en dag.
Bilen er tidligere drosjekjørt lokalt i området her jeg bor, og bærer preg av godt vedlikehold sett kilometerstand i betraktning. Hatt samme eier fra den var ny, dvs samme karen som har kjørt denne hele tiden. Sett biler med halvparten på telleverket som har sett vesentlig mye værre ut en denne. Bilen hadde da jeg kjøpte den en kilometerstand på 468 000. Alt er fulgt opp hos Volvo i alle år.
En bil som har gått mye frem og tilbake i transport langs E18 har jeg forstått, noe som egentlig forklarer kilometerstand også.

En så lenge har jeg for det meste konsentrert meg om å få alt på stell teknisk. Bilen har til nå vært inne hos Volvo og reparert oljelekkasje fra en eller annen vakumpumpe, byttet nivåføler og fått orden på adaptive kjørelys. Ble også en omfattende jobb med ny termostat, oljekjøler, koblinger og slanger her samt ny olje på automatkasse.
Har ikke fått tatt stort til bilder av innvendig, så låner interiørbilder fra salgsannonse.

Har en så lenge lagt litt enkle planer som:
Takvinge, noe bilen sårt trenger
Sote ruter fra B stolpen og bakover
40/40 H&R fjærer
20" Sommerfelg
R-Design detaljer

Generelt om bilen:
Merke: Volvo
Modell: V70 D3 Momentum
Årsmodell: 2012
Farge: 614 Ice White