Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 25

Tråd: Viktors 2006 V70 2.0t

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard Viktors 2006 V70 2.0t

    Da har jeg kjøpt bil av rett merke igjen, etter et par år med Ford! Ble ei vogn denne gangen og, men 20 år nyere enn min gamle 240.
    Denne gangen ble den en 2006 V70 med 2.0t og manuell. Bilen har gått 279.000km, og alt som er gjort med den siden den var ny er godt dokumentert. Feilfri er den dog ikke, men de feilene jeg vet om pr. nå er stort sett småtteri.

    Denne er en Dynamic Edition, og såvidt jeg har lest meg til er det sportsratt, skinninteriør, aluminum mesh interiørlister, 17" felger og kromlister/speil som er i den pakken. Sikkert noen her som kan bekrefte eller avkrefte dette?

    Har alt gjort litt småfiks på den. Bytta gasspedal med en gang, da den som sto på såvidt hang sammen. Var ganske kjipt å kjøre ut av Oslo i rushet med en pedal nesten uten motstand. Heldigvis en enkel sak å bytte. Bytta til original grill da det sto en helsort XC-grill uten emblem på bilen fra før. Synes ikke det passer når det er såpass mye andre kromdetaljer på bilen. Pussa ned frontlyktene da de var helt gule og slitt, som disse ofte blir. Jeg er ikke helt fornøyd med resultatet, da klarlakken fra biltema var litt kjip å legge. Skal ut med lyktene og grøftelysene for å få gjort det skikkelig en dag. Resultat ble uansett bedre enn det var!

    Planer for bilen:
    - bytte
    ABS
    -sensor på venstre side foran
    - bytte
    MAF
    -sensor
    - bytte bremseskiver og klosser rundt om
    - noen kosmetiske inngrep, pusse bort riper og noen mindre rustflekker etc.
    - Restaurere frontlyktene på nytt og ta grøftelys i samme slengen
    - GROM Audio eller annen BT/AUX løsning som ikke vises
    - VCCN-skiltplater og dekaler
    - LED i alle interiørlys
    - Restaurere sommerfelger
    - Motorvask og litt detailing i motorrom

    Ellers kommer mesteparten av jobb på denne gå med på å holde ting fint og ved like. Blir sannsynligvis ikke noe prosjekt av denne da det i hovedsak er bruksbil. Frister dog med bittelitt senk og 18" på sommer. Nebula hadde gjort seg! Forrige eier bytta eksos til et eksosanlegg som er dimensjonert for chip. Levert av svendsen eksos. Den har litt grovere lyd enn originalt, men fortsatt stille og behagelig ved normal kjøring. Mulig jeg faller for fristelsen og går for bsr-tuning på sikt. I går merket jeg også en dunst av bensin på høyre side bak etter jeg hadde parkert bilen. Forrige eier hadde bytta bensinfilter selv, så må nok under å sjekke at det er gjort som det skal, og evt feilsøke langs bensinslanger og pumpe.

    Kanskje-planer:
    - 18" og ørlite senk
    - Åpent luftfilter
    - BSR-tuning
    - Trykkrør i rustfritt stål

    Litt skitten på bildene og den trenger sårt en polering, men here goes:



    Skal få tatt noen bedre bilder etter hvert.
    Sist endret av viktors; 21/09/18 kl 21:31

Lignende tråder

  1. XC70 2006
    By Hassel in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 02/10/16, 12:40
  2. Passer 16" på 2006 D5?
    By olepeder in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 11
    Siste post: 05/01/15, 01:38
  3. forpumpen på 1,6D 2006 v50
    By Bernt Halvard in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 4
    Siste post: 05/08/12, 18:13
  4. Antispinn 2006 D5
    By TeamBørnOut in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 16
    Siste post: 13/12/10, 15:28
  5. viktors: 86 245 GLE
    By viktors in forum 200 -serien
    Svar: 46
    Siste post: 18/10/10, 03:23

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •