Gikk ikke lange tiden før jeg savnet forrige R’n. Gikk inn på Finn for å titte litt som vanlig og kom over denne.
Etter litt tenking frem og tilbake, pruting og sutring på prisen sitter jeg her med bilen idag
Det er en 2004 S60R awd med manuell, førstegangs reg i 2003 i Sverige. Tatt inn til Norge i 2004.
Bilen er hel og grei den, pen farge, men har etter min mening helt feil interiør, får se om ikke teppet blir byttet på sikt
Ellers er den kjøpt med en mangellapp da forrige eier har for mange biler og for lite tid, noe som resulterte i at denne ble stående etter sist EU. (Brukt noen turer innimellom ila 2-3år.
Mangellapp sier følgende:
For mye rust på skiver bak
For slakkt håndbrekk
Feil kontakt for tilhenger
Visker til høyre hovedlampe feil

Ikke all verden å fikse opp i med andre ord.

Planer for bilen er:
*Fikse mangellapp og få den godkjent
*Fjerne den superfete Nokia integrerte mobilen med mikrofon som får deg til å føle deg som en pilot (bilde lenger ned)
*Service
*Bytte olje på girkasse og haldex, flushe serovsystem og kjølesystem, samt bytte bremsevæske
*Bytte regreim og vannpumpe da det ikke er dokumentert bytte av den, forrige eier sier det er gjort, men greit å være sikker
*Renovere pegasus sommerfelger, samt få på nye dekk
*Få på piggdekk på vinterfelger
*Lakkere lister på midten av dører og fangere, kanskje nederst og
*Bytte til 05-09 baklamper
*Bytte lykteglass foran og nye tåkelys
*Rens av interiør, evt bytte teppe og midtarmlene til svart

Noen bilder av bilen




Måtte selvfølgelig sjekke at awd funka, det gjorde den!
Ellers er planen å holde den godt ved like og bruke den som «søndagsbil» og til litt banekjøring både på sommer og vinter.


Sent from my iPhone using Tapatalk