Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 62

Tråd: Utvalg av Gullprosjekter

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Borre
    Innlegg
    202
    Antall takk

    Standard Utvalg av Gullprosjekter

    Det er et bra tiltak å ha egen gruppe for spesielle prosjekter, da de ellers vil forsvinne i alle andre prosjekter.
    Det er morro å kunne følge med de som legger noe ekstra i bilene sine og viser resultater.
    Er litt usikker om dagens ordning med å bestemme hva som skal i gullprosjekter vil fungere over tid og tar derfor opp saken i en tråd.
    Bakgrunnen er følgende uttalelse i en tråd:
    "XX fekk denne i gullprosjekt, på bakgrunn av kva han har gjort tidlegare, ikkje nødvendigvis kva som vart utretta. Det viktigaste er å gjere ting til inspirasjon for andre og produsere noko som skiljer seg ut frå mengda. "

    Synes det blir feil å få ting i gullprosjekt bare på tidligere historikk og masse prat. Det må jo ligge en tråd hvor man ser godt dokumenterte resultater og fremgang i saken.
    Er grunnlaget som nenvt ovenfor har det lett for å bli kameraderi og fordi man kjenner/liker noen som det kommer i gullprosjekter. Da blir tråden oppfyllt av masse vås og babling og mister dermed sin funksjon.

    Et forslag kan også være at det lages en avstemmning hvor medlemmene i VCCN stemmer om prosjektet skal flyttes til gullprosjekter.

    Håper at dette blir tatt opp som et positivt forsøk på å beholde et bra forum.
    Det er ikke meningen å slenge dritt eller henge ut noen.
    Volvo V70 D5 2006 mod
    Volvo S80 D5 2003 mod
    Volvo 66DL 1,1 76 mod
    Volvo 66GL 1,3 76 mod

  2. Takk Tarell takket for denne posten
  3. #2
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Innspel mottatt, vi er absolutt med på å prøve å gjere dette mest mogleg rettferdig for alle. Og det skal ikkje på nokon måte framstå som noko kameraderi at enkelte hamnar i denne kategorien, og andre ikkje gjer det. Vi har også flytta tilbake prosjekt som viser seg å ikkje passe der.

    Men meir konkrete vilkår for å legge prosjekt i den gruppa skadar ikkje.

    Kva med å gjere dette til ei sak for medlemmane å velje, altså ikkje berre dei registrerte brukarane?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  4. Takk Tarell takket for denne posten
  5. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Borre
    Innlegg
    202
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Kva med å gjere dette til ei sak for medlemmane å velje, altså ikkje berre dei registrerte brukarane?
    Ja, jeg mener også at avstemmningen skal taes blandt vccn medlemmer, ikke alle brukere.
    Selvfølgelig skal også prosjekter fra "ikke-medlemmer" ha mulighet for å bli med.
    Volvo V70 D5 2006 mod
    Volvo S80 D5 2003 mod
    Volvo 66DL 1,1 76 mod
    Volvo 66GL 1,3 76 mod

  6. #4
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Swissman Vis post
    Det er et bra tiltak å ha egen gruppe for spesielle prosjekter, da de ellers vil forsvinne i alle andre prosjekter.
    Det er morro å kunne følge med de som legger noe ekstra i bilene sine og viser resultater.
    Er litt usikker om dagens ordning med å bestemme hva som skal i gullprosjekter vil fungere over tid og tar derfor opp saken i en tråd.
    Bakgrunnen er følgende uttalelse i en tråd:
    "XX fekk denne i gullprosjekt, på bakgrunn av kva han har gjort tidlegare, ikkje nødvendigvis kva som vart utretta. Det viktigaste er å gjere ting til inspirasjon for andre og produsere noko som skiljer seg ut frå mengda. "

    Synes det blir feil å få ting i gullprosjekt bare på tidligere historikk og masse prat. Det må jo ligge en tråd hvor man ser godt dokumenterte resultater og fremgang i saken.
    Er grunnlaget som nenvt ovenfor har det lett for å bli kameraderi og fordi man kjenner/liker noen som det kommer i gullprosjekter. Da blir tråden oppfyllt av masse vås og babling og mister dermed sin funksjon.

    Et forslag kan også være at det lages en avstemmning hvor medlemmene i VCCN stemmer om prosjektet skal flyttes til gullprosjekter.

    Håper at dette blir tatt opp som et positivt forsøk på å beholde et bra forum.
    Det er ikke meningen å slenge dritt eller henge ut noen.
    Helt enig med deg.

  7. #5
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Høres bra ut.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  8. #6
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Swissman Vis post
    Ja, jeg mener også at avstemmningen skal taes blandt vccn medlemmer, ikke alle brukere.
    Selvfølgelig skal også prosjekter fra "ikke-medlemmer" ha mulighet for å bli med.
    Høres ut som en riktig idè.
    Mener vi har allerede en "Gullprosjekt" tråd hvor vi i styret legger inn forespørsler.
    kanskje hive denne ut i underkategorien "Lukket forum for VCCN's medlemmer" ?
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  9. #7
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Synes dette høres veldig bra ut.

    En ting jeg er litt skeptisk til er om noen kjøper ferdige bygg av andre, legger de ut som prosjekter og høster lovord i øst og vest. Å bytte noen deler på en motor i en allerede ferdig bil er ikke det største i verden. Det bør i alle fall komme klart fram om det er nåværende eier som har gjort jobben eller om bilen ble kjøpt ferdig bygd når prosjektet legges ut. Selv om bilen er bra bygd, har svær motor osv er ikke dette noen gullprosjekter i min bok. Da burde alle som har kjøpt seg en R-bil automatisk vært flyttet over til den avdelingen

    En ordning med avstemning bland medlemmene tror jeg er lurt. Samme med en opprydding i prosjektavdelingene. Store visjoner bør telle mindre enn faktiske resultater. Kanskje dette vil føre til bedre kvalitet på prosjekttrådene. Det blir fort mye prat, ser det på tråden min også

    Texascom sitt 240btcc-prosjekt er selve referansen på et gullprosjekt i mine øyne. Mener ikke at at alle må være like flinke som han men en totalrenovering av karosseriet og ny motor/overhaling, ombygginger osv er kriterier jeg tenker på. Er ikke noe gøy å lese en prosjekttråd der bilen etter 29 sider ser ut akkurat som utgangspunktet bare med noen flere hk i motoren.

    Kanskje det er en ide å ikke flytte noen over på gullsiden før de har oppnådd en viss mengde resultater i prosjektet?

  10. #8
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Enig her ja.

    Burde og være et krav med bilder, masse bilder! Christian (ChrML) er flink med dette. Bilder av hver minste oppdatering. Er kjedelig og bare lese innlegg på innlegg der det står "Idag gjorde jeg det og det".
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  11. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Borre
    Innlegg
    202
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Høres ut som en riktig idè.
    Mener vi har allerede en "Gullprosjekt" tråd hvor vi i styret legger inn forespørsler.
    kanskje hive denne ut i underkategorien "Lukket forum for VCCN's medlemmer" ?
    Mener at det er bedre for miljøet på forumet når medlemmene har mulighet til å påvirke. Da blir det også mindre misnøye for valget som blir tatt.
    Alle ære til dere i styret for innsatsen dere gjør. Ikke noe tvil til deres innsats.
    En ja/nei avstemmning vil gi alle medlemmer muligheten til å bli med. Kanskje det også inspirerer andre til å bli medlem.


    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Kanskje det er en ide å ikke flytte noen over på gullsiden før de har oppnådd en viss mengde resultater i prosjektet?
    Det er det jeg prøvde å si. Takk
    Volvo V70 D5 2006 mod
    Volvo S80 D5 2003 mod
    Volvo 66DL 1,1 76 mod
    Volvo 66GL 1,3 76 mod

  12. #10
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Helt enig her jeg også

  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Arendal (aust-agder)
    Innlegg
    434
    Antall takk

    Standard

    jeg er også enig i dette

  14. #12
    Registrerte brukere Anders- sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Grua, Hadeland
    Innlegg
    719
    Antall takk

    Standard

    Min personlige mening er at selvom prosjektet er gromt, så er ikke nødvendigvis tråden verdt en plass i gullprosjekter.. Man burde være litt flink til å faktisk vise hva som skjer og kanskje har skjedd med bilder og litt ordentlig satt opp...
    Volvo 242 L 77 B19A
    Vært litt fraværende det siste året, går med planer om å kjøpe bil igjen


  15. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Innlegg
    421
    Antall takk

    Standard

    Så vidt jeg kan se så er det 4 gull prosjekter som har over 20000 visninger en av dem har over 30000.

    Det er fire ganske forskjelige prosjekter, synes selv alle er gode på vær sin måte.

    En som viser at om man har interesse nok så får man det til.
    En har utrolig eksklusivt og gjennomført kvalitet på arbeidet som er utført.
    En som tørr gutse skikkelig å prøve det ting som andre ikke tørr tenke på engang.
    En med veldig mye bilder, ryddig og god oppdaterings frekvens.

    At det er så mange som er interessert og følger med gjør disse til gull prosjekter i seg selv synes jeg.

  16. #14
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Noen av disse prosjektene er av de første som ble lagt inn da VCCN ble startet og en stor del av trafikken har uten tvil kommet pga mangel på konkurranse. Tror også at det blir en god del treff på "kjendisfaktoren" på enkelte Sier IKKE at jeg er uenig i at det er gullprosjekter men det blir feil å basere det utelukkende på antall treff.

  17. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    450
    Antall takk

    Standard

    Min tanke (som sikkert ikke alle er enige i):
    Et gullprosjekt bør jo skille seg ut.

    Dvs.. har du en standard 240 med b230a og du hiver på konfilter og felger, so what? Det er jo kanskje en fin og clean bil, men gullprosjekt er det vel kanskje ikke.

    B230FT/FK er jo også standard i 240.. Men om noen gjør noe veldig bra, dvs.. de får gjerne motoren til å se 100% standard ut i bilen, eller de bruker mye nye deler (ev lager deler selv), ev. pusser og gnikker på alt av deler, så er det jo gull.

    Det sies jo "you cant polish a turd", men dette er vel alle volvoeiere uenige i.

    Mao.. Gullprosjekter bør være noe som ser veldig bra ut.. Det trenger ikke være originale deler, men det kan også være originale deler.

    Jeg har sett veldig mange fine og strøkne amazoner på div volvotreff.. De har jo fremdeles samme motoren, men eierene har nok gnikket utallige timer og stått på.. Det mener jeg fortjener mer gullprosjekt, enn en som lemper en turbo på en b230a, så den blir b230at.

    Forøvrig gjelder det samme på en std 240 da :-) Om noen har en stygg mosegrodd 240 og gjør den clean/fin, med masse bilder og slikt.. Så kanskje den burde være der.

    Det er mine 50 øre da :-)
    Kan tenkes det ikke bør havne i gullprosjekter, før man ser en viss fremgang.. (deleinnkjøp, preparering, godkjenning). dvs. trenger ikke være 100% ferdig, men om du nettop har kjøpt en 164 og du sier: jeg skal ha v12 motor i den, for så å havne der.. så er det litt drøyt.

    har du derimot kjøpt inn en v12 motor, begynt å hive den i bilen, men er ikke ferdig... så er det jo et såpass spesielt prosjekt, at mange vil følge det.

  18. Takk Tarell takket for denne posten
  19. #16
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Når vi først er inne på gullprosjekter som Olav her nevner, så er jeg faktisk enig med deg. Et gullprosjekt må ikke nødvendigvis være det grommeste av det gromme, men også kunne være en tråd entusiasten kan sette seg ned å lese. Jeg mener vi har et sånt prosjekt under worklogs, nemlig Yengis sin tråd.

    Han total renoverer bilen sin, og går virkelig i sømmene på bilen, prosjektet hans er en inspirasjon for mange. Kanskje ikke den grommeste, med bur, 16v, multilink osv osv, men renovert med en liten gatetouch.

    Håper denne kommer opp til seriøs vurdering, siden det er et nydelig arbeid han gjør med bilen.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  20. #17
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    er jo ikke så værst den "btcc" 240en til texascom heller da er jo gjort så å si det samme med den
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  21. #18
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Synes den heller mer mot det gromme av det gromme for min del. Er jo bur, full sekvensiell girkasse, 5'er, mye deler av karbon.

    Selvfølgelig et fullt fortjent gullprosjekt, og utrolig godt utført arbeide.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  22. #19
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Begge fortjener gullprosjektplassen på hver sin måte. Syns det kommer mye fornuftige tips her og jeg er enig i at dere som leser prosjekttrådene bør være med og bestemme hvilke som fortjener gullprosjektplass.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  23. #20
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    nå fikk jeg en ide det dere i styret burde diskutere litt er å åpne en tråd under medlems delen og at dere som er i styret kommer med forslag til tråder som skal i gull delen også kan vi som medlemmer stemme ja eller nei
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  24. #21
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    En slik ordning høres bra ut. Om man har mulighet for å kommentere de forskjellige forslagene og komme med sin mening om hvorfor man synes de er kandidater eller ikke hadde vært bra. Kan være at noen ser ting som man ikke selv får med seg osv. Man får i alle fall et mye bredere grunnlag for hvem som skal inn i det gode selskap om medlemmene får være med å bestemme.

  25. Takk Tarell takket for denne posten
  26. #22
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    kunne kansje renska hele delen for alle som ligger der for så å få medlemmene til å bestemme hvem som skal få lov til å komme tilbake inn ditt. er noen der inne som ikke fortjener det mener jeg i hvertfall.
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  27. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    450
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    kunne kansje renska hele delen for alle som ligger der for så å få medlemmene til å bestemme hvem som skal få lov til å komme tilbake inn ditt. er noen der inne som ikke fortjener det mener jeg i hvertfall.
    ja, det hadde ikke vært så dumt...

  28. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    511
    Antall takk

    Standard

    Viktig å skille Gull og Tullprosjekter
    Femmer skal være rettstillt

  29. #25
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OHKorpan. Vis post
    Viktig å skille Gull og Tullprosjekter
    Kloke ord, kloke ord..
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •