Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  15
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 42 av 42

Tråd: Montering av brebandslambda sensor i eksosrøret

  1. #26
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Takker får svaret! Men trenger den strøm i hakk 3 da? Har ikke noe problemer med å bruke multimeter jeg?
    Det er i grunn ganske logisk at alle sensorer er med og gir signaler i oppstartssekvensen. I tillegg mener nok Arne at du ikke klarer å måle både på kablene nede i motorrommet samtidig som du skal vri på tenningen
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  2. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  3. #27
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Bredbåndslambdaen vil nok oppføre seg nokså merkelig når du bryter spenningen til den i startøyeblikket, derfor skal du koble den til en kilde som gir 12v både på hakk to og tre.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  4. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  5. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Takker får alle svar! Kan jeg koble den på dynamoen ? Gir den strøm 12 v i både posisjon 2 og 3 på nøkkelen i tenningen?

  6. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard Dynamo Gir den strøm i både posisjon 2 og 3 ved tenningslåsen når jeg vrir om nøkkelen?

    Jeg skal koble en bredbåndslambda , den må ha en 12 v + ledning som går på når jeg vrir om tenningslåsen med nøkkelen i posisjon 2 og 3, vil det funger å koble den + ledningen på dynamo da? Sigarett tenneren gir den 12v + i posisjon 2 og 3 i tenningslåsen når jeg vrir om nøkkelen?

  7. #30
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Jeg skal koble en bredbåndslambda , den må ha en 12 v + ledning som går på når jeg vrir om tenningslåsen med nøkkelen i posisjon 2 og 3, vil det funger å koble den + ledningen på dynamo da? Sigarett tenneren gir den 12v + i posisjon 2 og 3 i tenningslåsen når jeg vrir om nøkkelen?
    B+ på dynamoen er jo koblet til batteriet, og det gir alltid strøm så det burde gå fint.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  8. #31
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sigarettenneren får 12V ved nøkkel i hakk 2, ja. Altså der nøkkelen står når motor er i gang.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  9. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  10. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Det er i grunn ganske logisk at alle sensorer er med og gir signaler i oppstartssekvensen. I tillegg mener nok Arne at du ikke klarer å måle både på kablene nede i motorrommet samtidig som du skal vri på tenningen
    Hei! Det er snakk om en 850 , kan jeg bruke kretsen til sikring nr 1 som er til ecu kontroll unit, eller hva det var det står , den vet jeg er med på hakk 2 og 3 ?
    Jeg får hjelp av brodern senere i dag til å sitte i bilen å vri om tenningen mens jeg er i motorrommet og måler.
    Sist endret av DRømmevovo; 24/09/16 kl 12:07

  11. #33
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Jeg aner ikke, for å være erlig. Aldri satt meg så mye inn i 850 at det gjør noe.

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  12. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Det er i grunn ganske logisk at alle sensorer er med og gir signaler i oppstartssekvensen. I tillegg mener nok Arne at du ikke klarer å måle både på kablene nede i motorrommet samtidig som du skal vri på tenningen
    Jeg får hjelp av brodern senere i dag til å sitte i bilen å vri på tenningen mens jeg er i motorrommet å måler. Men rent teoretisk kan jeg bruke kretsen til sikring nr 1 på en 850 , den vet jeg er med på posisjon 2 og 3 får det er sikringen til selve ecu , control unit eller hva det nå står på denne sikringen?

  13. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Sigarettenneren får 12V ved nøkkel i hakk 2, ja. Altså der nøkkelen står når motor er i gang.
    Jeg kan ikke bruke sigaretttenneren fordi jeg må ha en krets som er med i posisjon 3 på tenningen, vis ikke vill sensoren jeg skal koble til oppføre seg unormalt.
    Men kretsen sikring nr 1 på 850 som er til selve
    ECU
    / controll unit eller hva det står på denne sikringen vet jeg er med i alle posisjoner. kan jeg bruke den uten at dt blir noe problemer? Jeg får hjelp av brodern senere i dag til å sitte i bilen å vri på tenningen mens jeg er i motorrommet å måler.

  14. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard Volvo 850 krets om er med i alle posisjoner når jeg vrir om tenningen? Må ha 12 v + som er svitsjet med tenningen.

    Jeg skal montere bredbåndslambda å trenger en 12v + krets som går på når jeg vrir om tenningen .den må være med i posisjon 2 og 3 . Det er en 850 og jeg vet kretsen til sikring nr 1 er med i alle posisjoner den er til selve
    ECU
    contoll unit eller hva det nå heter, kan jeg bruke denne kretsen ?

  15. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg å brodern vært å mål litt strømkreser fra sikringsboksen , brodern har sitte i bilen å vridd om tenningen mens jeg har målt etter 12v + signal ved alle posisjoner på tenningslåsen . fra ikke nøkkel i tenningslås til posisjon 3 i tenningslåsen , da blir det kretsen til sikring nr 17 som er første valg den gir strøm i alle posisjoner med nøkkel i tenning, posisjon 3 også , det key reminder kretsen som er nr 17 på 850 min , den må jo være helt flott å bruke til å koble seg inn på får å få et fint 12v + svitsjet signnal ved alle nøkkel posisjoner med di sensitive komponentene som følger med et bra bredbåndslambda kit.

  16. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Det som er noe dritt ved å koble den til krets 17 fra sikringsboksen er at da må jeg være veldig våken når jeg driver med noe med bilen , Jeg kan ikke la nøkkelen stå i tenningen, fordi da får bredbåndslambdasonden strøm uten at motor er i gang det samme gjelder posisjon 1. Men dette er er jo noe jeg bare skal montere får å sjekke at den får nok bensin ved innstilling av turbotrykk etter chipping . Trenger jo bare å bruke denne en gang å det er når jeg regulerer turbotrykket. Er jo ulovlig å kjøre med slikt utstyr etter hva jeg har skjønt ? blir bare til å bruke den hos Autotech når dem chipper den å justerer turbotrykket så høyt som mulig , uten at den går magert med bensin.

  17. #39
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    monter sensor fra klokka 10 og 2

  18. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  19. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    monter sensor fra klokka 10 og 2
    Monterer sensor i følge bruksanvisning minst 10 grader vinklet oppover sett fra siden på røret.

  20. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Grunnen til at du ikke skal koble den til samme krets som bensinpumpen er jo at denne kun går så lenge motoren går. Få en venn som kan multimeter til å finne tak i et ledig stikk i sikringsboksen som gir +12v på tenning hakk 2 (og 3) og du er good to go.
    Da har jeg tatt meg nok en tur under panseret med brodern sittende i bilen å vri om nøkkelen, Jeg skjønner ikke hvordan jeg har tenkt da jeg har grublet over hvor jeg skal ta 12 v +som gir 12v + i hakk 2 og 3 . Det er bare å bruke sikring nr 4 i 850 t5n som er en reserve sikring , den gir 12v + i hakk 2 og 3 så det er jo bare å bruke den . Hva jeg har drevet å grublet om før skjønner jeg ikke. Dette er jo lett som bare F !

  21. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Det har alltid kommet mye røyk ut av potta på bilen, spesiselt på tomgang etter kjøring , Jeg har tenkt slitt motor /topp. Nå ryker det , samme F på tomgang ; varm som kald, å det stinker bensin , så jeg 99 prosent sikker på at den får for mye bensin , har blitt mer nå en da jeg kjøpte den , å har ikke kjørt mange km, så jeg lurer på om lambdasonden har takket for seg? Jeg har jo vært borti selve sonden på utsiden av eksosen , når jeg lå under bile får å sjekke etter plass til bredbåndslambdasonde, jeg har bare forsiktig tatt på den kan det hende det har blitt noe dårlig kontakt? Er den noen som vet om det er motronic 4.3 som sitter i bilen min? Tenkte jeg skulle prøve å feilsøke litt med
    OBD
    1 systemet.

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. ABS-sensor foran 1996 Volvo 965 - kan man bruke ABS-sensor fra Volvo 940?
    By HairyHarry in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 09/10/15, 06:37
  2. Gm 3 bar sensor
    By TomX95 in forum Avansert trimming
    Svar: 2
    Siste post: 03/11/14, 22:41
  3. Luftkvalitets sensor
    By paravolv in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 10/04/13, 15:34
  4. sensor på fordeler ?
    By longnose in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 31/12/11, 16:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •