Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 598

Tråd: 2førr10's 97' V70 AWD

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard 2førr10's 97' V70 AWD

    Tenkte jeg kunne lage en tråd om den "nye" bilen min Bruksbil


    Kjøpte denne av en barndomskamerat i august 2015, han kjøpte den 2011. Da stod det en havariert motor i, så han kjøpte en "ny" motor og satt den i, men den viste seg å være dritt, fikk den ikke til å gå rent. Så kjøpte han enda en ny motor fra Sverige med over 100 000km på som han bare bytta div. pakninger og annet dill på, ikke noe innvendig bytte. Satte på en ny turbo så og ny clutch. Motoren var bytta i 2013.

    Gikk gjennom EU før jeg kjøpte den, i Juli.

    Kjøpte denne bilen med 2 sett med dekk, Tethys felger på sommerdekk og noen mindre fine uorginale alufelger på piggfri vinterdekk.

    Interiør består av beige helskinn, (med hvalnøtttreverk som jeg syns er en fin kombinasjon) som er i ganske god tilstand på avstand, førersetet er meget slitt. Tydelige sprekker som ikke har blitt hull på ennå, resten av setene er skinnet i bra stand med et par småsår her og der. Men sittekomfor er topp, av alle biler jeg har sittet i er fører/passasjersetet i V70 det beste hittil.

    AC og varmeapperat fungerer, god varme når man skal ha det, ikke fullt så kald luft når man vrir AC på max og kulde på max, det blir kaldt men ikke iskaldt.

    Original Volvo SC- 8(15?) serie radioenhet med FM/CD/tape. Har vurdert å bytte til DAB+, men kvir meg litt siden jeg faktisk liker Volvo radio enheten og det med å finne en 2-DIN med alt jeg trenger uten at det ser helt over si-fic ut. Aller mest av allt hadde jeg likt å fått tak i både AUX/USB + DAB+ adapter som man kan bruke på Volvo radioen. Grunnen til at jeg liker SC enheten er at det er fysiske/mekaniske knapper man vrir og trykker på, den er veldig enkel å vri opp og ned volumet på, skru ned eller opp volumet er gjort på et knips, isteden for en ny DAB radio enhet der man må kanskje holde nede minus eller pluss uten å styre avb veien. Man kan også øke bass, tremble og fade veldig enkelt, noe som jeg også liker, faktum er at somme sanger er rett og slett spillt inn med enten mye eller lite bass.
    Uansett, så venter jeg med DAB til FM nettet is no more.

    Annet utstyr:

    Takvinge som ser kult ut x) samtidig som det hjelper kanskje litt på aerodynamikken.
    Bagasjerommsgardin/innsyngardin fra baksetet bak til bakluka. Og sikkerhetsnetting mellom bagasjerom og
    bak/fremseter.
    TRACS
    , noe som
    AWD
    har etter sånn jeg har forstått.
    Varme i sidespeil, bakrute og sideruter bake.
    Høydejustering for fremlys.
    Dimmer på istrumentbelysning.
    4x el-vindu.
    Sentrallås som funker, av og til opner ikke ene bakdøra, låseknotten går ikke helt opp.
    Varme i framseta.
    Nivomat, noe jeg tror er ekstrautstyr, om det er noe V70XC hadde originalt eller hva vet jeg ikke.

    Mye av dette kom vel med bilen uten forespørsel, ting som tracs, varme i seta, el.vindu osv. Hvorvidt høydejustering for lys, rullegardin over bagasjerommet kom med uten bestilling vet jeg ikke.

    Sitter også 230V stikkontakt under hanskerommet som sikkert nok var kobla opp mot motorvarmer på gamle motoren, pluggen på andre sida av stikkontakten ligger i motorrommet frakobla det som var på gamlemotoren. Har ikke satt meg inn i motorvarmer/kupevarmer system, har bare en generell forståelse.

    Ting jeg har gjort:

    Fixa bensinlekkasje.
    Profflakka bakskjermen.
    Bytta
    ABS
    hjerne,
    ABS
    og
    TRACS
    fungerer.
    Montert nye tåkelys.
    Bytta ene nivomat demperen bake.
    Rensa bagasjerommsinteriør/teppe og kjøpte bagasjerommsmatte.
    Montert fjærbenstag.
    Montert luftfilterboks.
    Bytta til XC grill.
    Bytta settet/kit med pakning, ledningsnett og skiltlysholdere sammen med nye LED pærer til skiltlysa i bakluka.
    Bytta viskerrele foran, til VW rele med interval justering. Fantastisk funksjon som funker fjell hver gang, stiller inn hvor ofte viskerene skal gå over ruta på interval etter hvor mye det regner/snør. Fra 3 til 20 sekunder, ca.


    Planer fremover:

    Radiatorflush, varmeregisterbytte og kjølevannbytte.
    Bytte hele veivhusventilasjonen.
    Ny motorolje og filter.
    Nytt luft og kupefilter.
    USA blinkers
    Vasking av tepper forran, fører og passasjerside.

    Detajering, delvis lakkering et par plasser på plastikk fanger foran og bak, mindre og større riper i plastikk.
    VCCN dekaler og kanskje noe annet reklamering
    *Ny gulvmatte til førersiden, sort farge.
    *Skvettlapper
    *2-DIN spiller

    Her er bilder









    Sist endret av 2førr10; 27/06/16 kl 23:17 Begrunnelse: Oppdatering

Lignende tråder

  1. 2førr10's 85' 240 DL > Turbo Intercooler
    By 2førr10 in forum 200 -serien
    Svar: 875
    Siste post: 26/06/20, 20:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •