'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
er ikke det at jeg ikke trur på deg syns bare det virker så jævelig rart men det er som volvoRsport sier at den hadde hat kromma lister hvis det var en 760
men en ting jeg kom på. ble denna kjøpt i drammen med VELDIG gåen turbo? røyk hvit som FAEN av den? også har den abs/antispin saken baki og en knap på dashen som man kan skru den av med? alt det med antispinn og sånt minner om en hvit 740 turbo jeg å en kamerat var å så på for et par år sia
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Skjønner godt at folk lurer. Hadde en annen 740tic som det egentlig var meningen skulle bli banebil av. Det var en av neste utgave 740tic men den var også første gang registrert i 1985. Du kan se bilder av den et par steder i prosjekttråden. Var mange forskjeller på disse to bilene. Banebilen er opprinnelig en Svolværbil, (YT).
Er ikkje så voldsomt med forskjellar på ein 740 tic og 760 tic i 1985, forskjellane vart meir synlege i 86. Sidan desse var så like, så er det nok grunnen til at det ikkje vart marknadsført/selde så mange 760 tic etter 84, når 740 Turbo kom.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Litt ekstraopplysninger om bilen:
Så bilen din på sommertreffet, digger den!
Må benytte anledningen. Merkeskiltet som viser vekt , står 1820kg øverst der. Det er tillatt totalvekt eller?
En 740 veier ikke så mye? :P
Litt for mange biler oppover tia
Her er resultatene fra timeattack på Sommertreff 2010: http://sommertreff.no/Nyheter/result...reff-2010.html Syns ikke det er så ille med tanke på at man har såvidt mer enn original bil under panseret. Supraen på 3. plass har feks. 600hk på hjulene. At man klarer å kjøre fortere enn en Celica med 4wd er vel ikke så dumt det heller
740BTCC
Prosjekttråd
Er jo absolutt ikke galt det der! Noen planer om motor oppgraderinger?
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Syns han Karl skal begynne og oppgradere så han kan holde følge med åss::P:P
men karl e begynt og skrens mye så spørsmåle kordan planer han har
Litt for mange biler oppover tia
Vi får se om det blir tid til vinteren. Er nå litt stas med en chippet original ET med originalt drivverk også da. Fallhøyden er ikke så stor da Men man kunne nok ha kjørt inn mye på strekkene med 100hk mer, ingen tvil om det.
Devils: Klarer aldri å henge på dere uansett hva jeg gjør
740BTCC
Prosjekttråd
Tja, er vel ikke sååå mye som skal til heller da. Altså for 100hk til..
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Vi får se, må ha tid og plass. Har en bra FK, en bra FB og en stk M90 som ikke er i bruk så kanskje med tiden. Men jeg må si at jeg er imponert over ET-motoren og M46-kassen. De har fått kjørt seg noen ganger nå og holder enda. Det fine med dette er at vi ikke er plaget med varm motor heller slik som stort sett alle med 300+ oppsett er. Vi kan kjøre helt til motoren begynner å kutte i svingene pga. lavt bensinnivå uten å være bekymret for overoppheting av motoren.
740BTCC
Prosjekttråd
Det er jo fordi alle med "300"hk oppsett bare sender masse varm luft inn i motoren og ikke slipper noe ut. Jeg tror ikke bilen din er noe serlig tregere en deres heller?
Fb motoren med en grei snurre og noe nye lagre så har du en god maskin Men når skal man få lurt deg til å bytte til en MKII aksel da?
One Ring to rule them all
Hahahaha, ALDRI! Det er en prinsippsak
Neida, broderen har faktisk stående en 89mod 760 som skal kastes. Kanskje ta vare på understellet? Men, then again, det må ikke bli for seriøst.
Glemte å si at jeg tror jeg var den eneste som hadde med passasjer under timeattacken. De ble litt forbauset da jeg spurte om det var tillatt
740BTCC
Prosjekttråd
er jo ikke seriøst fordi man monterer en slik aksel er jo mer "seriøst" med de dekalene dine
Hahaha, nei, det er ironisk
Vi får se etterhvert. Med en bil som kun er i bruk på bane har man jo den friheten at man kan gjøre omtrent hva man vil uten å tenke på biltilsynet. På den andre siden hadde det vært gøy å ha den slik at man kunne få skilt på den når den ble veteran, (2015). Sånn som det er nå er det ikke så mye som skal til.
740BTCC
Prosjekttråd
ikke problem å godkjenne med multilink. er du heldig har du festehullene klare. bare å skru i
Fet vogn!
Her som dere faktisk har klokka rundetider, hadde det jo vært spennende å sett hva en mk2 hadde gjort i forskjell på klokka. Siden det er det som er blitt sagt, at man grisekjører stivakslinger med mk2-oppsett.
Men fin vogn, fet med dekaler. Ble veldig lik 850'n også, egentlig.
Også har jeg faktisk aldri sett godt nok på avataren din til å se at det ikke var 240 Gr.A.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
hadde vært spennende å sett hva en mkÌ aksel hadde gjort. mkII vet vi fungerer
Vennligst ikke start en ny diskusjon.
Men har enda ikke sett noen sammenligning med tidtaking som timeattack som her.
Velger å tro stiv aksel fungerer helt OK, når jeg ser hvilke biler han slo, og hvordan han hevdet seg i forhold.
Men, sikker på at Karl ikke vil ha en multilink VS stiv-diskusjon i tråden sin.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
ingen har prøvd på det heller. men som han sa. han har en mkI liggende. det hadde vært veldig morsomt å sett forskjellen. kommer bare oppmuntrende ord herrifra
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Er så skeptisk til disse data-greiene. Det er så mye enklere å bare sørge for å ha nok bensintrykk og turbotrykk Vi får se hva det blir til men uansett så liker vi å holde ting enklest mulig-mindre å bli plaget med. Kan hende vi tuner bort litt rundetid bare på å ikke ha med passasjer neste gang
SHS kjørte jo inn til en grei plassering på fjorårets timeattack med stiv bakaksling: http://www.sommertreff.no/Nyheter/re...attackold.html
Som sagt, om det blir noen større ombygginger får vi se etterhvert. Hovedmålet er å ha det gøy og det lykkes vi fint med synes jeg. Artig å kjøre på bane uten å være i veien for så mange
740BTCC
Prosjekttråd