Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  113
Side 30 av 31 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 SisteSiste
Viser resultater 726 til 750 av 772

Tråd: Jørgen's Volvo S60R AWD 2004

  1. #726
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Ser litt skummelt ut på værmeldingane, fare for at snøen forsvinner fort dinna gangen også. Får nyte den mens den er her

    Da kom throttle body i posten også, da er det håp for skuta igjen Blir skifta samtidig som intercooler, forhåpentligvis om ikkje lenge


    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  2. #727
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Får håpe det gjør susen!

    Blir det en tur til Autotech?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  3. #728
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Jepp

    Har ikkje snakka meir med dei, so lenge dei tar på seg jobben so blir det tur Er berre fryktelig vanskelig å kommunisere med dei

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  4. #729
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Litt artig happening idag, hell i uhell. Er i Ålesund og svingte innom Volvo. Spurte Sekse om det var best å bruke original kjølevæske so da kjøpte eg det. Som alltid god service der.
    Gikk godt fornøgd ut døra og satt meg i bilen, men nøkkelen gikk kun til posisjon 1, so må ha ny tenningslås. Gikk inn igjen og dei såg at det var under et år sia bilen sist var på service so etter ei lita stund so kom det en V40 leigebil, heilt gratis So får bilen stå i Ålesund mens eg er bortreist på jobb, rotette inni sia det ikkje var planlagt med verkstedbesøk men det får dei tåle
    Tilfeldig at det skjer rett utafor verkstedporten på volvo

  5. #730
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Tipper de har en sånn greie med knapper som induserer feil i elektriske komponenter i nærværende Volvoer akkurat da det passer best.

    #mersalg
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  6. #731
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Skulle tru det ja, tilfeldigheten for at det skulle skje der er litt for stor

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  7. Takk mrstfu takket for denne posten
  8. #732
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    No har eg snakka mykje med Autotech, veldig kjekke folk når eg først får tak i dei
    Planen min er hybrid turbo med tilbehør, men ikkje like heftig som atm500 kittet. Det gir 500 hk på e85, men det har vi jo ikkje her. Der blir div deler i motor forsterka også, so anbefala dei t5 blokk.
    So no vil programmereren deira utvikle et kit med 420 hk med bensin, litt tryggere for ei original blokk.
    Når det er klart er uvisst, so er berre å håpe at det blir klart før sommeren. Det passa best til norske og amerikanske kunda da det blir mindre E85. Har eg skjønt swedespeed riktig er E85 hardt for original blokk også.
    Pr idag so anbefalte han meg atm 400 kittet som gir 370 hk på bensin, men det blir for lite. Det gir raskare spoolup men likevel.. Når turboen uansett skal skiftast er det dumt å ikkje oppgradere.
    So får smøre meg med meir tålmodighet, om det ikkje blir klart før sommeren so veit ikkje eg ka eg skal gjere.

    Kjøre til Sverige til våren med nytt understell og reise derifra med ny turbo, clutch, letta svinghjul, større dyser og mapping hadde vært fint

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  9. #733
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard Jørgen's Volvo S60R AWD 2004

    Blir moro å høre hva dette ender med Om du får benka den til effekten du snakker om er dette svært interessant for min del også!

    Håper du finner ut av problemene med tomgang også.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  10. #734
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Om dei laga et 420 hk kit til vanlig bensin so blir det mangedobla salg av hybrid turboen deira iallfall

    Ja det må eg finne ut av. Heilt sikker på at det kun er en bagatell, men lei av å finne ut av det no. Autotech greier det sikkert kjapt.
    Når eg chippa den med BSR so vart den jo fin i over et år, so har det komt gradvis igjen.. Men bedre no med nytt gasspjeld da

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  11. #735
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard


    For 2 veke sia va bilen so heldig å få bli med "Bernhoften" på tur da den ikkje ville starte. Det var heldigvis kun sikring til dysene, men den var ikkje gåen, den MANGLA. Gud får forklare korleis..
    Har ikkje funne feil på
    CEM
    som eg trudde det skulle være, men etter å ha trykktesta intercooleren so var det en solid lekkasje. So da er det berre å putte i Do88 cooleren! Håpe det gjer susen, "luftlekkasje innsug" er den feilkoden som kjem opp so kan lage trøbbel med motor/effekt. Får igjen bilen imorgen, blir ikkje skifte i helga men neste friveke. Exciting
    Er tatt service på bilen no også so den har fersk Royal Purple olje innabords. So er Eibach fjører strax på vei i posten so skal på samtidig som nytt understell og få skrevet det inn i vognkortet.
    Går mot en god vår

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  12. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  13. #736
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Har skjedd litt nytt, forrige friveke monterte eg Do88 intercooleren med trykkrør utenom over motor da det originale ser finast ut, og 3" TME downpipe med racekatalysator. Meget fyldig og behagelig lyd ved pådrag, men ganske stille på vanlig kjøring. Akkurat passelig
    Etter intercooler bytte har bilen gått som en drøm, ingen feilkoder og ingen nødmodus. Helledussan so deilig! Føler den skal være sterkare fra 1500-3000 rpm enn den er, men mulig det er innbilning. Går iallfall veldig godt no syns eg, ingen som har dratt fra meg enda Hadde vært artig å prøvd mot en anna R for å sammenligne.
    Har ingen bilder fra montering, men en koslig jobb var det vel ikkje. Verste var å få ut den gamle, resten var enkelt. Fikk ny original volvo kjølevæske.

    Skifta også til et brukt sport ratt, brukt men mykje mindre slitt enn det originale. Syns det ser bedre ut og er bedre å holde i enn R rattet. Kjøpte et uten knappa til
    RTI
    men det var merka på innsida so var berre å skjære ut med tapet kniv å montere fra gamle rattet. Brukte all innmat fra R rattet også da det var andre koblinga, mulig pga at min ikkje er facelift.
    Veldig fornøgd med resultatet





    Har montert nye grøftlys fra IPD. Skifta heile huset so er skikkelig led (PIAA). Veldig fornøgd! Et par bilder fra forrige helg når eg hadde en lørdagstur til Stordalen



    No føler eg bilen er bra, gleda meg til å få på sommerdekk og komplett nytt understell Eibach fjærene har komt i hus også, so da blir det skrevet inn i vognkortet når det er montert

    God helg!

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  14. Takk GMV takket for denne posten
  15. #737
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Dette var go lesning. Spekulerer på de PIAA lysene jeg og. Lyser de bra?

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  16. #738
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Overraskende bra ja, har prøvd div led pærer men det er ubrukelig på lysstyrke i forhold.
    Har ikkje stilt mine inn skikkelig da det blei montert rett før avreise på jobb, men kan ta bilde neste veke når det er gjort so du får sjå

  17. #739
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Godt å høre. Litt usikker på om de passer på min da IC rør går ganske nærme bak der. Bygger de mindre bakover enn de orginale?

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  18. #740
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Dei bygger en det mindre bakover ja, so det burde ikkje være noke problem So har lampene samme kontaktstykke som dei originale so er ingen modifisering av det elektriske Passa inn på samme klipset på frontfangeren.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  19. #741
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Kuult.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  20. #742
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Monterte nye bremseklosser framme idag, fryktelig trangt. Alle stempela gikk greit å presse inn, men ser jo at dei ikkje er nye. Gjorde det so reint eg kunne før eg satt i nye klossa, men var likevel bra trangt.
    Kan ikkje forstå det, skiva er jo 3,5 år gammel også. Hadde den vært bittelitt tykkere so hadde det ikkje godt.
    Vil dette ordne seg sjøl etter noken mil? Har kun kjørt 5 km etter skifte, og kjenner at bilen bremsa litt av seg sjølv.
    Merket er Hawk HPS.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  21. #743
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Idag har eg opna opp igjen og reingjort meir og prøvd å smurt stempela. Pakninga på noken av dei er veldig dårlig/revna og har tatt inn smuss og heilt sikkert korrodert. 3 av 4 stempel går greit på begge sider framme, bak er det bedre iflg. Volvo verkstedet.
    Lurer da på om eg skal kjøpe nye stempel, pakning og klemmer til begge kalipperane framme eller om eg skal prøve å finne noken fint brukte. Virka no, bilen bremsa bra og dei henger ikkje på, men må gjerast noke snart




    Ellers monterte eg 75w xenon 4300k i original fjernlysa på V60en da fruen ikkje ville ha led bar. Er med eget relésett for å få strøm rett fra batteri og dermed full lysstyrke iløpet av veldig kort tid i forhold til andre sett eg har prøvd.
    Dette var virkelig stor forbedring, og ekstralys er høgst unødvendig

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  22. #744
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Tror du får kjøpt repkit til disse (ikke fra Volvo) siden det er Brembo som produserer disse. Det vil jo freshe de opp funksjonelt i hvert fall

  23. #745
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Å rehabilitere calipere er jo den kosejobben, spesielt med tsnke på innsparing kontra å kjøpe nye
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  24. #746
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Ser at seal kit fra ebay koster ingenting, så blir nok å prøve det i første omgang. Stempela ser heilt forferdelige ut men etter å ha sett en del på YouTube siste timane so ser det ut som dei kan reddast so lenge dei ser bedre ut lenger inne, der vi ikkje ser. Vil tru at 6 av 8 stempel er greie, pakningane ser fine ut vertfall
    Kjøpe nye er eg lite gira på, men må man so må man Dei har holdt seg bra utseende messig, litt riper men det må en tåle. Får få seg en skikkelig vask under overhalinga

  25. #747
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Hvis caliperene er av bilen, bruk trykkluft i slangepåkoblinga til å blåse ut stemplene, ofte holder det med bremserens og scuff pad / "negerkuse" for å få bort møkka som sitter der. Det viktigste er at stempeler ikke har rust eller møkk på den delen som passerer pakninga inne i stempelet. Da vil du få bremsevæskelekkasje, og bremsevæske på lakk er ansett som lite heldig
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  26. #748
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Skjønner, takk for info Kjekkare å jobbe med det når en får løsna bremseslangen og får det inn på arbeidsbenken. Skal iallfall bli strøkent før det blir montert igjen! So får eg heller ta bak en gang seinare, trengs sikkert der også etter kvart

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  27. #749
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Er du sikker på at ikke klossene stopper mot de rustfrie skliplatene på sidene? Det var ihvertfall problemet på mine. Måtte gå hardt til med fila for å slipe av både klosser og selve skliplatene for å få alt på plass.

  28. #750
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Var det som var hovedproblemet at dei hang på ja, det er heilt rett. Måtte slipe vekk 1mm på kvar side av klossen, det virka. Torx skruen som holder dei på plass var ødelagt, skal prøve meir å få dei av når eg skal overhale dei

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Side 30 av 31 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Jørgen's Volvo S60 2.0T 2002 - Vinterdekk og nye bremser
    By immortal92 in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 57
    Siste post: 09/10/16, 11:08
  2. 2004 Volvo V70 D5 163HK AUT AWD
    By kompi in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 02/06/14, 06:01
  3. Volvo V70 D5 AWD 2004 Selges
    By JMS in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 12/03/14, 21:23
  4. hjælp. hjullager volvo v70 2.5T AWD 2004 mod
    By sjarke in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 25/03/12, 11:32
  5. V70R AWD / S60R AWD manuell?
    By Kristianzn in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 12/05/11, 21:53

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •