Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  5
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 59

Tråd: Bård:Volvo V70 R AWD, Solgt

  1. #26
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bård Vis post

    Du fikk nesten samme svar som meg da, bare at hos meg var det feil på freme lambdasonde. Lampa for motorfeil haddde ikke lyst på 2,5-3 ukers tid nå, men når jeg kjørte hjemover på søndag å begynte den å lyse igjen. Har ny på vei i posten som forhåpentligvis er her snart.
    Du har ikke blitt kvitt
    ABS
    /TRACKS- lampa ennå? Tenkte jeg skulle fått gått over loddinga i den boksen da mekanikern(e) mente feilen lå der.
    Gjør det, som sagt har jeg fått beskjed om at ABSboksen min ikke er feilkilden, men jeg er alltid åpen for forslag.
    ABS
    -feilen plager meg egentlig ikke forferdelig, den varsler jo slik at jeg kan kjøre og planlegge i forhold til at jeg ikke har
    ABS
    , og
    TRACS
    har jeg ikke behov for uansett. Den store plagen ligger i at lampa lyser, og jeg er ikke fan av å nappe pærer heller.

    Skal bytte litt andre deler på lørdag, da må bilen litt opp, så jeg tenkte jeg skulle gå over bakre lambdasonde da. Sjekke strømpa, se hvordan sonden ser ut og slikt. Går over alt av ledninger i motorrom jeg kommer over og, i tilfelle det skulle være dårlig kontakt.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  2. #27
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Skjer ikke altfor mye med bile om dagen, men har omsider rota meg til å bestille ny blinklampe etter grøfteturen før jul.
    Bestilte lampa fra skurvat.no på en fredag og mandag var lampa på fremme.
    Så da har man gått fra dette


    til dette (fått på dekselet over dra-kroken også)


    Rydda litt baki bilen og vaska over bilen innvendig i samme slengen


    Så etter jobb var det å kjøre rett opp på selvvasken til OK-stasjonen (Statoil) på bratsberg for å vaske bilen for første gang på en mnd.
    Først i høytykken for avfettning og avspyling før vask for hånd i båsen ved siden av.





    Olivia ren igjen og klar for verkstedbesøk.


    Var nedom Auto 1 avd Myren som ligger knappe 200m nedenfor jobben og fikk bestilt time for bytte av hjullager foran.
    Har har brukt de et par ganger nå og er kjempefornøyd med service og priser der (spør bestandig om pris før jobb uansett
    så slipper man stygge/dyre overraskelser). Da jeg var innom og henta bilen så hadde de skrivd ut feilkodene på de lampene som lyser (
    ABS
    /Tracksen)
    uten å ta noe ekstra for det. Vet ikke om det er vanlig, men Jordkjend tok 500 spenn for samme jobben tidligere.
    Ellers er det ikke de helt store planene framover annet enn en liten oppgradering etterhvert. Har tidligere vurdert å få tak i noen andre
    vinterfelger da de jeg har er stygge (hater mange eiker) samt de flasser. Var litt uheldig her for et par uker siden og bulka ene felgen i en
    stein/fjellnubbe som stikker litt ut i bakken opp til huset så blir det til at må ut på jakt etter nye felger. Er 16", men lurer litt på å gå opp til 17"
    og da helst gå for titan- eller comet-felger.

  3. #28
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Utnytta finværet i dag og kjørte innom en tur ned til byen for å vaske bilen på bratsberg.
    Dynka bilen i avfettning og spylte av før rygga inn i båsen ved siden av og vaska for hånd.
    Så etter vask og bakfangern hadde fortjent et nytt lag lakk, men får se hva man får til
    med poleringsmaskin nærmere påske/mai. Kjørte litt rundt uten mål og mening etterpå og endte oppe på Skifjell.
    Blir litt frustrert om dagen av å måtte kjøre med de stygge v.hjula, men er forsatt litt tidlig å bytte om.






  4. #29
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Si fra når du får deg nye vinterfelger, a... jeg liker nemlig mange eiker er 16" eller?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. #30
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    De er 16" ja. Ene felgen er noe flassa samt greide å bulke v.felg foran her i januar en gang. Kan si ifra når nye er i hus. Tenkte jeg skulle prøve å overtale søskenbarnet mitt til å kvitte seg med Titan-felga han har på sin v70

  6. #31
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Gjør det, har gått kraftig lei Columbafelgene mine. Er det Volvo originalfelger? Har du noe bedre bilder og litt specs på de?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. #32
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Er ikke volvofelger, lurer på om det ikke står tws(?) som senterkoppene. Skal få fiksa bilde og spec en dag

  8. Takk mrstfu takket for denne posten
  9. #33
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Var ferdig til en fornuftig tid på jobb i dag så da blei det full vask av både 142 og R`en.
    Bilen blei først påført surfex og noe rester med microavfettning(lukta helt jævli) jeg kjøpte
    på statoil i vinter, før bilen blei dynka i orange pre-wash. Blei så full håndvask, men glemte
    å vaske vinduene så det får bli tatt i morra.







    Siden en først var framme med alt av vaskesaker så blei sommerfelga tatt ut av kjellern.
    De fikk først smake surfex og pre-wash før de fikk en god dose med Ironx (ingen faren for
    tett nese med det første). Blødde ikke veldig mye, men noe fant den. Deretter blei det håndvask
    før jeg gikk over med clay før jeg brukte Dodo Juice lime prime. Planen var å legge et lag med
    Swissvax Autobahn på felga, men etter å ha endevent kjellern var det bare å konstantere at den
    var bortevekk. Så som nødløsning blei det lagt Dodo Juice Orange Crush, alt er bedre enn ingenting.
    Må av med felga når R`en skal få full vårpleie så får bestille Autobahn til da. På dekksider blei det lagt Poorboys Bold N Brigth Gel.





    Deler av dagens hjelpemidler




    Sommerfelga klar for å legges om i morra


  10. #34
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Var hjemmom en tur tidligere i dag for å få lagt om til sommerdekk.
    Gikk forholdsvis smertefritt bortsett fra første hjulvina ikke ville slippe bolten
    og boltene på h.forhjul satt GODT. Endevendte garasjen etter noe smørespray,
    men der var det selvfølgelig ikke noe. Mintes at jeg hadde sett noe i ene kjøkkenskapet
    og løpte inn etter sprayen. I det jeg hadde stramme boltene rundt om og skulle slippe
    ned bilen så begynte det selvfølgelig å sludde ut. Gikk heldigvis over til yr litt etterpå.
    Siden det regna så blei det en tur ned i bygarasjen for å knipse et par bilder av R`en med sommerskoa











    Lurer på å lakkere skvettlappene da grå skvettlapper ødelegger litt, samt at fanger foran og bak ikke hadde hatt vondt av litt ny lakk.
    Får se til sommern hva som er igjen av ferie/skattepenger

  11. #35
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Ble veldig bra det der!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  12. #36
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Pent

    Er ikke Orange Crush en voks med litt røde pigmenter? Ser ikke noe til det på bildene men mener å huske den skulle gi rød lakk en boost (selv om det med spesielle vokser for spesielle farger i 99% av tilfellene er overtro..)
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  13. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Ble kjempe bra de felgene

  14. #38
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Ble veldig bra det der!
    Sitat Opprinnelig postet av Laloba Vis post
    Ble kjempe bra de felgene
    Takk for det . Er ganske fornøyd sjølv med felga. Syns de kler bilen ganske godt


    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Pent

    Er ikke Orange Crush en voks med litt røde pigmenter? Ser ikke noe til det på bildene men mener å huske den skulle gi rød lakk en boost (selv om det med spesielle vokser for spesielle farger i 99% av tilfellene er overtro..)
    Hyggelig å høre
    Stemmer det at orange crush er beregna på røde biler/varme farger. Brukte den på den rød classicen jeg hadde og syns det jeg så forskjell på orange crush og rød poorboys nasty wax som er billigere, men har godkjent holdbarhet syns jeg.



    Ellers har jeg fått snusen i noen nye vinterfelger så får se hva som skjer når lønninga kommer. Samt blir forhåpentligvis vårshine i påska hvis været holder seg

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

  15. #39
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Fikk utnytta finværet i dag til å ta en (hånd)vask av kjerra.
    Noe den trengte etter å ha stått ei ukes tid å samlet pollen og støv.
    Hadde helt glemt hvor moro det er å vaske nypolert bil. Gikk over etter vask med CG Speed wipe





    Var å kjøre en liten søndagstur rundt i dag og fikk knipsa noen biler nede ved Eventyr-fabrikken.
    Hjalp mye på inntrykket av ræva å få knikka vekk asfalt/tjære/møkk m.m. fra pottene.
    Mangler bare å få hivd av hengerfeste samty lakka fangerne så man blir fornøyd










  16. Takk V90 takket for denne posten
  17. #40
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Lenge siden forrige oppdatering nå sa da blir det en liten miniupdate.
    Begynte å bli en liten ulyd fra v.forhjul her for et par uker sider.
    Etter det så sto bilen i 1,5 uke mens jeg hadde ferie før jeg skulle emn tur til onkel angående litt feilsøking.
    Kom såvidt ut på veien og begynte å bremse så rista det noe så inn i h***** og man skulle tru forstillinga skulle forsette videre aleine
    så da blei det å svinge innom opphavet og parkere der. Reiser oppover til Romsdalen en ukes tid til søndag så bremser må fikses fort.
    Bestilte nye skiver og klosser fra SC-styling til en veldig fornuftig pris. Tok også å kjøpte bremseskjold på Feiltema når først hadde av
    skiver og alt. Begynte å demontere caliper og skiver hvor alt gikk smertefritt. MEN så kom man til bremseskjoldet hvor de to nederste
    skruene gikk glatt av, men sistemann på toppen var ikke like samarbeidsvillig. Kødda ei god beite uten å komme noen vei, så ga blanke og tok kvelden.
    Litt bilder fra økta fikk blei det å.

    Ny kloss i midten vs gamle klosser



    På tide å bytte bremseskjolda ja


    Olivia på operasjongulvet

  18. Takk mrstfu takket for denne posten
  19. #41
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Fin bil dette!

    Varmer ett gammelt V70R hjerte

  20. #42
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Takk for det. Den begynner å komme seg nå, bare få bytta ut frontfangern nå så

  21. #43
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Lar det seg ikke reparere?

  22. #44
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Var inne på tanken å fikse de sprekene. Er nederste delen fra høyre hjørne og mot midten. Får se hva det blir til, tenkte å gjøre det enklest mulig.

  23. #45
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bård Vis post
    Var inne på tanken å fikse de sprekene. Er nederste delen fra høyre hjørne og mot midten. Får se hva det blir til, tenkte å gjøre det enklest mulig.
    Legg på litt glassfiber og polyester på baksida, slip ned og sparkle fremsiden til du er fornøyd, og send den til lakkering.... burde bli perfekt resultat, og med noen tusenlapper spart i forhold til en ny en.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  24. #46
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Da fikk jeg fiksa bremseskjoldet på venstre sida og bytta skive og klosser på høyre side. Gikk bortimot smertefritt helt til skulke løsne de to muttrene som caliper er festa i. På v.sida er det 7mm sekskant som det sto i haynes blekka, men på høyre side var det plutselig torx. Kikk et par kuler varmt når jeg greide å knekke tupen av et par torx. Fikk litt hjelp av brodern på slutten. Vi var nesten ferdig og skulle bare presse stemplet inn igjen da det plutselig begynte å dryppe under bilen. Etter en kjapp kikk viste det seg at jeg ikke hadde skrudd lokket på bremsevæskebeholdern riktig på. Vi sugde ut litt væske også da den var litt over max etter skifte tidligere i sommer. Starta bolen og da slutta bremsekretslampa å lyse, så vi konkluderte på om den lyste pga for mye bremsevæske(?).
    Så nå blir det en vask og kjapp runde med maskin før turen til Isfjorden/Fiksdalen til søndag

  25. #47
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Nye kalipper kom med torx, gamle hadde unbrako. Torx har jo mykje bedre kontaktflater, så ein får overført meir krefter ved demontering.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  26. #48
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Lenge siden forrige oppdatering pga en del småting som måtte fikses før hussalg, flytting og alt annet som kommer på løpende bånd på slutten året. Men har
    fått bytta del slitedeler samt fått bilen eu-godkjent for det.

    Var en tur oppover til romsdalen i beg. av september forrige oppdatering. Turen gikk helt smertefritt til vi kom til Dombås hvor bremseklossene på v.bakhjul
    sa takk for seg. Som resulterte i at bilen fikk nye klosser+skiver bak samt fikk bytta lambdasondan jeg hadde liggende med tanke på motorlampa som lyste,
    uten at det hjalp. Så eu-kontrollen endte med 2 2-feil(
    ABS
    og Motorlampa) og 3 1-ener feil. Et par uker etterpå var jeg en tur på familiebesøk til Bø som
    selvfølgelig ikke gikk bra. Stussa på at bilen lå på 1,8L/mila fra byen og på vei hjem lå den plutselig på 2,8L/mila og i det jeg skulle kjøreforbi en lastebil etter
    Årnes så begynte motorlampa å blinke samt bilen gikk ikke på alle sylindrene. Var rett ned på verksted dagen etterpå hvor det blei konstantert en gåen coil.
    Bytta denne og bilen gikk som normalt igjen.

    Så var det tid for å fikse 2-er feila og etter et tips her inne så blei det bestilt ny abs-modul til 250 dollar inkl pant på den gamle. Knotta noe jævli med å få løsna
    de fire skruene den er festa med, men etter litt ekstra demontering gikk det seg til. Starta bilen igjen uten at abs-problemet var vekk. Hadde bilen ned på Bildesign
    rett før jul for bytte av gasspjeld og sjekk av abs-lampa. Viste seg at det var en gåen føler foran og en bak, men siden de bak kun kom i par så blei begge bak bytta
    samt at de bytta en absgiver så nå er juletreet i dashbordet vekk og bilen er eu-godkjent for 2 nye år. Viste seg at det var en slange ved turbo eller intercooler som var
    løs så nå går bilen litt bedre også. Syns den akser et hakk eller to raskere en tidligere.

    Har siden i fjor våres slitt med at DEFAen ikke har fungert, men har ikke fundert så allverdens over det siden kjerra har WEBASTO i tillegg. Men fant årsaken til at den ikke
    funka mens jeg bytta abs-modulen og måtte ut med luffilterboksen. Viste seg at ene ledningen til DEFA-boksen m/batterilader i motoren hadde rykki så fiksa dette så bilen
    lider ikke noe vondt liv nå med bruk av DEFA her hjemme og Webastoen på jobb. Fikk bestilt begge grøftelysa nye samt nye glass til hovedlampene pga fått sprekk i glasset
    på høyre side. De kosta ikke all verdens så blir bytta av begge for å slippe å se på et nytt og et slitt glass. Så satser på at de er i hus om 1,5 uke så da blir det montering
    samt på tide å gi bilen et nytt lag voks tenker jeg. Har blitt kosta på litt nå siste halvåret, men det glemmer man fort når man er ute å kjører om dagen nå som det snøen kom til slutt.

  27. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1410
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Hvor fikk du tak i sommerfelgene?

  28. #50
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    De sto på bilen når jeg kjøpte de, så aner ikke hvor de er handla dessverre.

    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Bård: 72 Volvo 142 DL,Endelig Eu-godkjent
    By Bård in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 110
    Siste post: 10/08/16, 18:10
  2. Bård Sin Volvo-245-, Vallåkra prosjekt || Ny Bil!!
    By Volvo-245- in forum 200 -serien
    Svar: 138
    Siste post: 19/05/13, 01:16
  3. Bård Sin Volvo-144- | Lang tids prosjekt
    By Volvo-245- in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 62
    Siste post: 11/05/13, 22:13
  4. Bård: 91 Volvo 240 Classic
    By Bård in forum 200 -serien
    Svar: 28
    Siste post: 09/01/13, 08:06
  5. Bård: 95 945 TD, nye bilder samt et spm
    By Bård in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 09/12/10, 23:25

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •