Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  668
Side 115 av 206 FørstFørst ... 15 65 105 113 114 115 116 117 125 165 ... SisteSiste
Viser resultater 2.851 til 2.875 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #2851
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    grei info til dere andre her.


    fikk med ei kul t-skjorte i riktig str uten at de spurte meg hvilken str jeg brukte eller om jeg ville ha engang. slikt liker jeg!!!!


    varmebestandig\impregneringslakk til eksosbandasjen. skal ta en runde på grenrøret litt senere nå i dag. fikk ikke henta clutchen i dag heller pga veiene i sverige er stengt... spent på over fjellet i morgen fra gjøvik med delebilen.... damn... værfast sørafor kan bli spennende...

  2. #2852
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard



    la motorstabstaget bare på toppen og fjærbeintårnet så det ligger i ro. bør vell lage festet for det på siden av fjærbeintårnet på siden mot torpedoveggen for at man skal få en grei plassering og utnytte plassen best mulig. skal måle og tegne litt og sende litt skisser til Tor24 for ev laging av braketten så får vi se. ligger bildet av staget plassert tilsvarende på 945 turbo i motor avdelingen her.

    tror dere ikke jeg fikk tlf fra posten i sverige etter jeg var i kontakt med de i morges for å sjekke hvor clutch og svinghjul var... joda han jævla svensken bak kassen i går gadd jo ikke å sjekke om den var kommet engang! men den lå til og med på plassen når jeg var å hentet lyktene til V-P i går! banna jævla late svenskefaen på storlien altså! forbanna idiooooot! kunne hentet ALT jeg i går... men må kjøre 3 timer tur retur på noe som uansett lå dær jeg var! forbanna altså. nå er jeg lei av sverige og ting der som ikke gjør det man skal... Honda neste...

  3. #2853
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    lakkert opp grenrøret\bandasjen med den varmelakken\varmeimpregneringa som er avbildet over her. ble jo litt tofft





    ellers er da returrøret koblet på med nye pakninger over og under.
    venter bare på å finne en løsning på oljetur da org. røret ikke går på pga termostaten til oljekjølingen.
    så egentlig er motoren klar for nedsetting i bil den nå bortsett fra det og da få LH nettet fikset med riktig plassering\kobling av formotstandene

    EDIT:

    hm fikk jeg en ide... det øvre motorstabstaget.... kanskje det går å lage en brakett som går på de skruhullene fremst på toppen?! blir det en god løsning tro? eller blir det skeiv fordeling mot toppen å ha staget som tar vibrasjoner helt fremst?
    når man har det der så blir feste mot karrosseriet langt inn-under expansjonstanken... på det festepunktet der kunne man kanskje brukt et hakket kortere stag. hmmm... Torra... hvor langt er ditt? kan du sjekke plass\avstand mot karrosseriet på 200 serien din mot toppen på plassen her?

  4. #2854
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. april 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Innlegg
    220
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    står da i innlegget mitt det. 3''
    Ja, så sannelig! Var litt for trøtt

    Forresten. Hvorfor står det 530 på den toppen? Innbilte meg at du skulle ha 16v med en gang jeg. Følger ikke med i timen ser det ut til!
    Sist endret av Buoyen; 24/03/11 kl 21:48

  5. #2855
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hehe 530 pga det er fk 8v motor
    skal først godkjenne med oppskremt -original- turbomotor før jeg bygger opp en solid 16v turbomotor til senere nå. må til med div andre moods først når det skal til

  6. #2856
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    er fullt mulig å feste staget slik som du tenkte ja, og det blir stabilt.

  7. #2857
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Syns det er veikt å ikke gå over til 5'er når du skal ha "R-tema".
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  8. Takk OHKorpan. takket for denne posten
  9. #2858
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Er det ikkje 531 på Turbomotor???
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  10. #2859
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Bear Vis post
    Er det ikkje 531 på Turbomotor???
    Kun ET det

    Edit: _TROR_ jeg, gidder ikke få refs for å være påståelig

  11. Takk Dan Bay-Johansen, The Bear takket for denne posten
  12. #2860
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    kun ET som har 531 topp fra fabrikk på turbomotorene ja torra. 5er blir det kanskje om 10år... koster fort 50K å bygge opp en slik sak

  13. #2861
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    kun ET som har 531 topp fra fabrikk på turbomotorene ja torra. 5er blir det kanskje om 10år... koster fort 50K å bygge opp en slik sak
    da har du jaggu et rått oppsett.

    Du får en komplett 850r i sverige fra 6-7.
    clutch + girkasse 8-10

    div eksos deler...

    man må ikke ha datasprut, hx35 etcetc. kan begynne et sted med orginal motorstyring og bygge oppover ettervært.
    Volvo fantast?

  14. Takk OHKorpan. takket for denne posten
  15. #2862
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det blir en råde og stempel dyrere enn ei rødblokk ca.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  16. Takk Vik93 takket for denne posten
  17. #2863
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    511
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    kun ET som har 531 topp fra fabrikk på turbomotorene ja torra. 5er blir det kanskje om 10år... koster fort 50K å bygge opp en slik sak
    Turbo 5er koster det samme som 230 230 motor er forholdsvis dyr siden den er verneverdig....
    Femmer skal være rettstillt

  18. #2864
    Registrerte brukere Thomas242 sin avatar
    Medlem siden
    23. mars 2010
    Sted
    Bærum
    VCCN medlemsnummer
    233
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    hva skal du med det staget mellom innerskjerm og topp? holder da med stive motorfester..
    Volvo 242 '82

  19. #2865
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    hvordan går det med turnÈ-kongen kodja? føler på meg en sides update med en Helve**es tur nå? føler litt med deg.. men du får nå det du skal ha, bare litt forsinket...
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  20. #2866
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Thomas242: greit å stive opp motor også. er trangt inni tunnellen til m90 så stiver av det som kan stives av i bilen her. må experimenere litt også vettu. finne ut hva som er bra av modifikasjoner til hverdagsbruk. må jo være en grunn til at 5erene har nedre motorfester og da et øvre

    V-P: har ikke gidda å skrevet noe. for er bare frustrert... storyn kommer når bilen er trygt hjemme på gårsplassen. får ikke hvila godt nok før det... men håper den kommer like hel hjem som når jeg parkerte den ja. og ja! det skal bli digg med soltak! men nå må vi finne ut hvordan jeg får soltak med vipp og elektrisk styring av det og bare å få booka time hos din far for skifte av takplata når jeg har ribba den og studert hvordan ting ligger med drenering og alt. blir ei travel helg neste helg nå som bilen kommer. alt skal demonteres som demonteres kan!

    skal vi ta en runde i morgen på 244n din med solglugge i taket? så tar jeg med lh nettet så vi får gjort ferdig det så jeg kan koble det på motorn min...
    og tenk om du vet om noen som kan presse oljeslange til turbon. er blakk så det synger etter nå... har ikke til bensin og mat til lønninga engang pga alle goddelene kom på en gang nå

  21. #2867
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    Thomas242: greit å stive opp motor også. er trangt inni tunnellen til m90 så stiver av det som kan stives av i bilen her. må experimenere litt også vettu. finne ut hva som er bra av modifikasjoner til hverdagsbruk. må jo være en grunn til at 5erene har nedre motorfester og da et øvre

    V-P: har ikke gidda å skrevet noe. for er bare frustrert... storyn kommer når bilen er trygt hjemme på gårsplassen. får ikke hvila godt nok før det... men håper den kommer like hel hjem som når jeg parkerte den ja. og ja! det skal bli digg med soltak! men nå må vi finne ut hvordan jeg får soltak med vipp og elektrisk styring av det og bare å få booka time hos din far for skifte av takplata når jeg har ribba den og studert hvordan ting ligger med drenering og alt. blir ei travel helg neste helg nå som bilen kommer. alt skal demonteres som demonteres kan!

    skal vi ta en runde i morgen på 244n din med solglugge i taket? så tar jeg med lh nettet så vi får gjort ferdig det så jeg kan koble det på motorn min...
    og tenk om du vet om noen som kan presse oljeslange til turbon. er blakk så det synger etter nå... har ikke til bensin og mat til lønninga engang pga alle goddelene kom på en gang nå
    har fiksa en del på min 244 idag. lus, turteller osv. så kan heller ta en hånd på 940n. takbytte blir vell tatt når det er tid for det^^ har kompis som presser slanger, så bare legg igjenn mål og lengde, så skal jeg få fikset dette..

    ring du, så skal jeg få hentet deg på ferga
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  22. #2868
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    allright det er bra. fikser han stålomspunne også så jeg slipper å være like redd for smelting av slangen nære\rundt turbon?

    starter vi tidlig med 940n i mårra da? sitter åndsforlatt her å tar meg en par pils nå...
    oljeslangen må være m14 og m12 i hver sin ende med banjokobling. og så sånn ca 60cm lang så har jeg litt å gå på når jeg skal legge den tenker jeg.

  23. #2869
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    allright det er bra. fikser han stålomspunne også så jeg slipper å være like redd for smelting av slangen nære\rundt turbon?

    starter vi tidlig med 940n i mårra da? sitter åndsforlatt her å tar meg en par pils nå...
    oljeslangen må være m14 og m12 i hver sin ende med banjokobling. og så sånn ca 60cm lang så har jeg litt å gå på når jeg skal legge den tenker jeg.
    vet ikke om han fikser det, men lager iallefall hydraulikk. de er jo stålomspunnede, bare inni istedefor på utsiden..

    tja, tidlig og tidligh. er langt ned i min andre 6-pack med corona, så ikke noe før 8 iallefall! ringer deg jeg
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  24. #2870
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    sjekke med han du da
    blir ikke før 10 i alle fall at jeg står opp og begynner å fungere i morgen. sove ut litt av bussturen som var i natt...

  25. #2871
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    511
    Antall takk

    Standard

    La oss lese ! Har du hatt bomtur? Katta i sekken? Får du 2 veis takluke til 240?
    Femmer skal være rettstillt

  26. #2872
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OHKorpan. Vis post
    La oss lese ! Har du hatt bomtur? Katta i sekken? Får du 2 veis takluke til 240?
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=20732
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  27. #2873
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    jaudajauda. ikke bomtur men bomStopp kan man vell heller si...

    aner ikke, mener jeg har sett 242 med toveis takluke ja, eller stort sett alle andre med soltak i verden. den går som regel både Fram OG tilbake merkelig nok... hehe
    men ja 3veis eller da bakover og vippeluke har jeg vell sett mener jeg. men om det var noe man fikk tak i annen bil som passe bolt on kan vell hende

  28. #2874
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    511
    Antall takk

    Standard

    Stakkars mann!!

    2 veis= vippefunksjon
    Femmer skal være rettstillt

  29. #2875
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    eh ja, kan det gå gæli så går det visst gæli med meg ser det ut til... menmen kom meg hjem til slutt...

    2veis = fram og tilbake
    men ja! får se om noen husker hva som ble gjort eller hvor man fikk tak i så man fikk vippeluke også om det stemmer. men i alle fall elektrisk skal man få ordnet etter hvert hører jo til i alt det andre.

  30. Takk Volvo-Power takket for denne posten
Side 115 av 206 FørstFørst ... 15 65 105 113 114 115 116 117 125 165 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •