Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  667
Side 84 av 206 FørstFørst ... 34 74 82 83 84 85 86 94 134 184 ... SisteSiste
Viser resultater 2.076 til 2.100 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #2076
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Skal du ha diffusor på 242n?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  2. #2077
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Skal du ha diffusor på 242n?
    hahaha, må sei eg tenkte akkurat det samme

    ikkje for og være nedlatande kodja, men eg føler det kjem til og bli litt stil kræsj på bilen din etterkvart
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  3. #2078
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    er jo ikke sånn svær dtm diffusor som på linken her sier jeg jo!! det finnes jo en innsynsskydd på alle 240 bak som dekker eksospotta. det er den jeg skal erstatte nå som twinpipedemperen kommer på med en innsynsskydd som skal ha litt diffusor preg over seg. det er jo lagt ut bilder i tråden her for leeeeenge siden hvordan jeg skulle ha det. med photoshop fra en ford focus rs.... skal se om jeg finner det igjen etter hvert her nå. blir ikke så stort som dere sikkert ser for dere. belive me

  4. #2079
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Bildet av diffuser-ideen din ligger på første siden av tråden din. Synes det var litt kult og anderledes. Man MÅ jo ikke ha bilen slik "loven" sier, (clean, senk og felger).

    På side 1 er det også et bilde av et merke fra en Bjarne Wist- jubileumsutgavebil. Hva er storyen bak dette?

  5. #2080
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Bildet av diffuser-ideen din ligger på første siden av tråden din. Synes det var litt kult og anderledes. Man MÅ jo ikke ha bilen slik "loven" sier, (clean, senk og felger).

    På side 1 er det også et bilde av et merke fra en Bjarne Wist- jubileumsutgavebil. Hva er storyen bak dette?

    Bilen er solgt på Bjarne Wist på stjørdalen eller noe på 50 årsjubileumet tror jeg. men er nok ikke noe mer rundt det enn det tenker jeg Mamolv her har jo ganske god kjennskap til bilen her visstnok da det er hans bil som har skyld i bulken på venstre hjørne bak på bilen her før jeg fikk tak i den hehe

    her er altså bildene jeg la ut for over ett år siden sikkert på Diffusor prosjektet\tanken min!
    hva får du når du mikser en feeet bakende som Ford Focus RS sin med sveriges feteste Lazerblå 242? (altså den fargen bilen her får)
    jo du får dette



    tamtaaaaaa

  6. #2081
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    fant ut at før alle handla opp de Originale 5 bars oljetrykksgiverene så skulle jeg skaffe en ekstra til 945n. så da har jeg to originale nye 5bars oljetrykksgivere komplett i eske. deilig!
    er også her da original regreim og strammer. oring\pakning for fordeleren som skal ovant og ned i blokka og gummipakning for vannrøret som går langs blokka inn i vannpumpa og ny skrue for eksoshuset på 13C da den ene var knekt litt av. vet jeg må skifte et par til, som står i 530 toppen også på eksos sida.
    det som gjennstår da er vell å få tak i den pakningen som skal stå der fordelerakslingen skal inn. Torra var så grei å viste hvordan dette skulle gjøres så da får jeg skaffe den og sørge for å få over Volvo-Power så vi får tatt ut og satt inn fra F blokka inn i FK'n samtidig som regreimskifte og det der. så skal vi samtidig lage en grundig fotodokumentasjon for de kommende generasjoner som skal gjøre dette og lurer på hvordan...

  7. #2082
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    glemte å si at jeg har bydd\kjøpt en original bagasjelokksåpner på ebay nå. ble 53$ med frakt

    men et lite spørsmål. får jo skikkelig power tenningsdeler fra IPD nå, hva er forskjellen på MSD Blaster 2 og 3?
    2ern ser jo mest ut som den vi har fra før... og så finnes de i sånne firkanta klomper. noen som har noe fornuftig å komme rundt akkurat det?

    og hvilke plugger må jeg skaffe meg til FKn for å stå til skikkelige tenningsdeler?

  8. #2083
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hvilke plugger må jeg skaffe meg til FKn for å stå til skikkelige tenningsdeler?

    har nå bestilt Ryggekamera med night vision til både 242n å 945n det skal bli bra med tid å stunder. kommer vell på først på 945n som har spilleren operativ tenker jeg.

  9. #2084
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    da har jeg fått tilslag på et komplett sett med elspeil med varme på ebay. hadde god dialog med selger og fikk da varsel når det kom
    håper det kommer i romjula eller noe. skal bli godt!
    men vurderer å koble det om så jeg bygger om en 900 serie bryter der også og får En bryter på både bakrute og speil istede for to.

  10. #2085
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    mocal oljekjøler med slaner og termostatstyrt kjøling fra KG\pedersen racing. 120 og 150 lange slanger.


    termostatstyringa i toppen der.


    hvor skal de to små "pakningene" der da? mot slangene på selve termoblokka? mellom slanger og blokk?
    må skaffes en sånn lang boltsak for å skru i blokka fra F motor er det ikke for å få skrudd i senter av termoblokka og få skrudd fast selve oljefilteret på er det ikke så?


    "veiledningen" som er vedlagt...

  11. #2086
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Fra F motor ja. Eller K. Eller A. Eller E.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. Takk Kodja takket for denne posten
  13. #2087
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    86kr på volvo for den gjengetappen.. Tror jeg la ut delenr. i tråden min når jeg handla

    De pakningene skal mellom "filterflytter godset" og de "skruene" du fester slangene på

  14. Takk Kodja takket for denne posten
  15. #2088
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    da er gjengetapp fra F motor bestilt opp.

    dette er dagens fangst til meg selv på lille julaften!


    originale pakniner til bunnpannen og da i front der fordelerakslingen skal gå inn. org. oljefilter + kobberpakning og termostat.


    polyforinger til dynamo\servo\ac o.l.


    deksel til bakkant av toppen der fordeler står på 7\900 serien. er kanskje ikke absolutt nødvendig, men kjøpte med nå uansett


    justerbart vindusviskerrele. ett til meg, et til Kenneth D og et som er til salgs



    IPD tennplugger, High Power rotor og High Power fordelerlokk. får se hvor high power vi får med dette bare noen har anbefalinger på tennplugger til meg, eller om det bare er å kjøre originale?




    autodimspeil fra c70! original embalasje vil vell gi god trygghet om at det er originalspeil knapp for å slå av dimingen manuelt om det er behov og speilet ev blir lurt av lysforholdene kanskje?! festeskruene er på 4,5cm mellomrom. må bare finne ut hva det er originalt nå da + sjekke i 945n om det er nogenlunde likt der også kanskje?
    kostet ca 1000kr ev. + mva. istede for rundt 2000kr + på volvo der det visstnok også er utgått bare å koble +\-\signal fra revers så skal denne kunne være oppe og gå.

    gooood jul folkens

  16. #2089
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Hadde jeg vært deg ville jeg droppa å bruke det dekselet i bakkant av toppen...
    Kjipt om oljefella skulle gå tett og trykket ikke har noen plass å slippe ut. Vært diskutert mye dette, og proppen holder seg på plass om alt annet i motoren er på stell... Ingen vits i å tvinge den på plass

  17. #2090
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Har faktisk aldri sett det dekslet før. Har kjørt uten det jeg, bare med proppen. Har funket fjell det Tror ikke den popper ut om oljefella går tett heller.. peilepinnen kommer nok opp først.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  18. #2091
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Hvor mange penger for releet?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  19. #2092
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Er flere som har opplevd at proppen har tatt turen ut Men ja, peilepinnen går raskt den også. Men så kan man se for seg scenarioet der alt annet er tett, men så har man tetta proppen og da går det til dundas

  20. #2093
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Tror det er best å droppe det dekslet ja, kommer ikke overtrykket ut går vel samtlige simmeringer..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  21. #2094
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    tror du må klage på speilet ditt.. det var ikke helt i vater ser jeg.. ellers fin tur til sweden gutten!
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  22. #2095
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjører med et sånt deksel på min motor. Opplevde på første turen med den motoren at den "pluggen" datt ut og hele motorrommet ble dekt av olje.
    Kjørt motoren ca 18 000km siden det og ikke hatt noe problemer ellers.

    Synes det er en grei sikkerhet jeg og det et vel din ide og?
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  23. #2096
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Det dekselet der, er vel på lik linje med å bruke spikar i sikringsskapet.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  24. #2097
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Åssen plugg er det egentlig dere prater om bak toppen der? Som visstnok kan ramle ut? Er det for de som har blokkmontert fordeler?

  25. #2098
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Åssen plugg er det egentlig dere prater om bak toppen der? Som visstnok kan ramle ut? Er det for de som har blokkmontert fordeler?
    Ja. For oss med moderne biler, er det fordeler der istedet
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  26. #2099
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Power Vis post
    Ja. For oss med moderne biler, er det fordeler der istedet
    Moderne, som på Audi, fram med motoren, så får ein plass til ein fordelar
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  27. #2100
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Det dekselet der, er vel på lik linje med å bruke spikar i sikringsskapet.
    Perfekt sammenligning Det funker, men kan gjøre stor skade

Side 84 av 206 FørstFørst ... 34 74 82 83 84 85 86 94 134 184 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •