Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 49

Tråd: Volvo s60 som førstebil!

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. mars 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Smile Volvo s60 som førstebil!

    Heihei, fyller 18 i mai og skal nå kjøpe min første Volvo Har i grunn bestemt meg for å kjøpe Volvo S60 2.4D/D5!!! Det blir mest sannsynlig en svart en med skinnseter/delskinn og manuelt gir og takluke er et stort pluss Satte igrunn maks pris på 130 000,- men siden jeg har fått mer enn forventet i egenkapital så kan jeg nok strekke meg lengre om bilen er veldig fin siden det er første bilen det er snakk om så blir det vel litt diskre styling av den Har planer som blant annet å sote rutene bak, spoiler list på bakluka, nytt enderør, 18" eller 19" felger, kanskje røde calipere og mye trolig senking Hva synes der om valget av S60 diesel som førstebil Noen innspill til ting jeg kan gjøre med bilen? Hvor mye bør jeg senke den om jeg skal det? Noe av det vanskeligste er jo å velge felger, så trenger litt forslag til noen kule felger har kikket på 18" og 19" R-felger + flere andre

    VCCN.NO skiltplater og klistremerker er jo et must da Men er det noen treff rundt slutten av mai eller juni på Sørlandet? Om ikke burde vi jo få til et treff i Sørlandsparken eller noe sånn om noen er med

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. mars 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Tar gjerne i mot tips om biler til salgs om dere vet om noen som har eller om dere selger selv

  3. #3
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Tja er vel et greit valg det, begynner jo å bli billige og du får mye bil for penga.

    Fort gjort å drite seg litt ut som uerfaren sjåfør og da er det jo synd med en bil man har lagt litt kroner i. Så vil anbefale deg kasko forsikring iallefall.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. mars 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Skal ha full kasko begynner på 50% bonus har også oppfatning av at jeg får mye bil for pengene i tillegg til at den er kul å se på og ikke en veldig vanlig ungdomsbil

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. okt. 2012
    Sted
    Førde
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Standard

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=40279353 Denne volvoen er jo veldig fin.. einaste eg reagerer på er 3 eiere. Ellers har jo denne ALT du ville ha!
    Ellers
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=40602979 denne virker meir "safe" men se litt rundtom!
    If Java had true garbage collection, most programs would delete themselves upon execution.
    TIL SALGS!!!
    Volvo V70 D5 AWD 07mod
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=37056220

  6. #6
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Henning Paulsen Vis post
    Skal ha full kasko begynner på 50% bonus har også oppfatning av at jeg får mye bil for pengene i tillegg til at den er kul å se på og ikke en veldig vanlig ungdomsbil
    Hvordan får du til det? Bare lurer. Hatt moped et par år e.l.?
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. mars 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    registrer den på pappa og da har han 3 biler i sitt navn men tror vi bytter om sånn at jeg får 70% på min og så får vår bil nr.2 50% Har hatt moped nå i 2 år men det hjelper ikke noe på forsikringa :(

    fine biler du linket, men jeg skal ha diesel bil

    venter bare på en fin bil nå så blir det handel! synes det kommer dårlig med s60èr på Finn.no om dagen, men forhåpentligvis så står det en i tona her før jeg fyller 18

  8. #8
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Er det ikke barnslig å ha bilen registrert på pappa da? Mye smartere og begynne å bygge opp bonus selv fra dag en.

  9. #9
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Ein lurer seg sjøl med å ha forsikring på foreldra Det blir billigare der og da, men når du sjøl skal forsikre so får du jo ikkje meir enn 20% bonus. Eg forsikra bilane mine sjøl, og har no som 22åring 70% bonus, so eg vil anbefale å ta det på deg sjøl. Kan du heller spørre foreldra dine om dei kan sponse ein tusenlapp eller to. Du får no ha lykke til i billeiten
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. mars 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    det blir på pappa igjennom Volvia eller IF men takk du så i dag får jeg jo lønn så litt ekstra innskudd med penger er jo ikke dumt

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. mars 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    lurer på å reise hen å se på denne http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=40076630
    minus er jo det at det ikke er skinn/delskinn og sommerfelgene er grusomme :P og hadde igrunn i tenkt med den spoileren som står på fordi jeg synes det er penere med sånn en liten list som er vanlig på BMW'er men vurderer den sterkt! har dere noen formening om den eller? bilen står forresten bare 30min i fra oss.

  12. #12
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard Re: Volvo s60 som førstebil!

    Sitat Opprinnelig postet av Kusa Vis post
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=40279353 Denne volvoen er jo veldig fin.. einaste eg reagerer på er 3 eiere. Ellers har jo denne ALT du ville ha!
    Ellers
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=40602979 denne virker meir "safe" men se litt rundtom!
    3 eiere har jo ikke mye å si. Jeg er 8. eier på min R men vil ikke si bilen ikke er tatt vare på fordi.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  13. #13
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Overhodet ikke barnslig å ha en såpass dyr bil på foreldre før en fyller 23, da synker prisene utrolig mye. Jeg sparer nesten 30k per år på å ha den på foreldre, og bare være medeier. Har min S60 på foreldre, så har jeg en opel omega (konebil) og en motorsykkel på meg selv som bygger opp bonus, har nå 60 % som 20 åring, 70 % om et halvt år, det pga. lett mc som jeg hadde på meg selv tidligere, fikk det ført over på bil.
    Ingen dum ide!

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. mars 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    men nok om det med forsikring nå da :P men den 2.4d på 126hk har jeg hørt fra en som jobber hos volvo at er samme som d5 på 185hk. må jeg kjøpe sånn chip hos Auto-Power eller BSR for å øke effekten i 2.4d eller er det noe et volvo verksted kan omprogrammere den for en billigere penge? chip koster jo 7000+++ som er litt vel mye, ihvertfall på en god stund :P

  15. #15
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Naboen har en S60 D5 med 163 hk originalt som han har lagt inn ny software til for å få 197 hk (2004 mod). En tidligere kollega har en V70 2,4D 163 hk (2006) som har samme systemet, bare at den går til 220 hk. Den softwaren sier begge at de må ta ut igjen når bilen går på service, ellers sitter de igjen med originalsoftware og 163 hk igjen. Så uten at jeg vet tror jeg ikke at Volvo uten videre justerer opp bilen din, men du kan jo spørre om de er villig til å ta ut mest mulig av en 126 hk.

    Den typen de bruker henter ut softwaren som ligger i bilen, og legger inn den softwaren som ligger på boksen de har kjøpt. Så når bilen har 197/220 hk, har "chip"-boksen software til 163 (eller 126 som du spør om), så da kan de bare legge tilbake originalsoftwaren før service, Volvo oppdaterer den, og så legger de inn igjen trimsoftwaren. Husker ikke hvem som selger dette, har ikke slikt selv. Altså vil du sitte igjen med 2 stk originalsoftware hvis du lar bilen gå på service med trimsoftwaren installert, en i bilen og en i boksen. Og boksen parer seg i følge de med bilen, så når den er brukt kan den kun legges inn i en bil

    Begge har bemerket at bilene girer bedre med origianlsoftware, men begge har automat (hhv 5 og 6 trinns)
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2011
    Sted
    Selbu
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Henning Paulsen Vis post
    men nok om det med forsikring nå da :P men den 2.4d på 126hk har jeg hørt fra en som jobber hos volvo at er samme som d5 på 185hk. må jeg kjøpe sånn chip hos Auto-Power eller BSR for å øke effekten i 2.4d eller er det noe et volvo verksted kan omprogrammere den for en billigere penge? chip koster jo 7000+++ som er litt vel mye, ihvertfall på en god stund :P
    Du kjøper ikke chip, men en ny programvare til bilen.
    Denne legger du inn selv med en programerings enhet du får fra BSR.
    Med denne leser du først ut orginal softwaren fra bilen og syncer dette opp mot BSR sin database som gir deg en optimert software som er tilpasset din bil.
    Det tar ca. 5.min. å oppgradere bilen.
    Skal du på service med bilen er det bare å legge inn orginal software i tilfelle de skal finne på å legge inn noen oppgraderinger.
    Når du får tilbake bilen fra service er det bare å lese den av og synkronisere mot BSR's database igjen hvor de vil endre trim softwaren hvis det skulle være nødvendig.
    http://www.bsr-tuning.no/produkter/t...001-2009/2.4d/

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. mars 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    kjenner til disse metodene men turbo`n i s60 er ikke god for mer enn 200hk egentlig :P tenkte bare om det kunne programmere om hjernen ved hjelp av en pc eller noe sånn, men om ikke de kan det så må jo softwear eller chip vurderes om jeg vil ha mer effekt

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2011
    Sted
    Selbu
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Du gjør det jo for så vidt med pc, men det finnes ikke noe gratis ute på nettet hvis det var det du tenkte på ;-)
    Nå er jeg ikke sikker på hvordan det er med diesel versjonene, men på bensin så finnes det motoralternativer med samme volum men forskjellig ytelse.
    Her har volvo lagt effektbegrensninger på motorene for å få de mer gunstig i forhold til norske avgifter. 2,4liter finnes i både 140hk og 170hk.
    Her er forskjellen at gasspjeldet ikke åpner fullt på 140hk versjonen. Derav en bil som går dårlig og girer merkelig.

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. mars 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    da har jeg vært å kikket på den i grimstad!!! ble sykt gira på bil nå :P var mye råere i virkeligheten enn på bilde :

  20. #20
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Det er bra du likte den! Så lenge den har blitt sett etter og ikke r*vkjørt så har du mye bil igjen.

    Ang. det med forsikring så snakker jeg av erfaring at det er VELDIG lurt å sette den på seg selv med en gang. Er snart 22år og har 20% bonus (noe jeg irriterer meg over), men er nå godt i gang. Mitt synspunkt på dette er kanskje au du avser en sum til forsirkring og setter den på deg selv siden du har god nok råd til å kjøpe i den prisklassen. Bare et tips og råd fra min side

    Ang. chip (og hvis jeg har lest riktig), så går chippen fra 16hk til 197hk på lik linje som 163hk motoren. Hvis det er snakk om 2.4d og ikke D5. Sjekk her så finner du den versjonen du trenger:
    https://www.scstyling.no/volvo/s-60-...-c-4031-1.aspx
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  21. #21
    Registrerte brukere Anders Mathiesen sin avatar
    Medlem siden
    06. nov. 2012
    Sted
    Tjøme
    VCCN medlemsnummer
    818
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Kjøpte selv for litt siden en V70 -07 modell. Limited Edition med "bare" 126 hk. Denne er jeg svært fornøyd med og den drar (hvis det er noe av det du er ute etter) godt jevnt over. Jeg har så godt som halvert drivstoffutgiftene fra den gamle bilen (V70 -97 mod med 2.0T 180hk). Stort pluss er jo dieselvarmeren på disse bilene - helt konge om vinteren. Har kun det nødvendige av utstyr, cruise, avt.bart hengerfeste, delskinn, dieselvarmer o.l, og fikk denne bilen relativt billig (149.000,-) noe grunnet kilometerstand (225.000,-) fordi den er brukt som reservebil for taxi - derfor også alt av service osv i skjønneste orden. Tilnærmet strøken både utvendig og innvendig. Alt i alt VELDIG fornøyd, støysvak, lavt forbruk (regner med du skal kjøre "en del" km når fylte 18), stor plass, oversiktlig, gode seter osv. Kan ikke tenke meg at s60 skal være så mye dårligere, dog kanskje litt smidigere og lettere, men sikkert et godt valg lykke til.

  22. #22
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    126hk motoroen er en 163/185hk motor. Det er 99% likt i hvertfall. Er kun styringa som er forskjellig. Om du har 126hk eller 220hk så bruker den tilnærma like mye suppe. Forskjellen likker når høyre pedal tråkkes ned. Det er da du får fram de andre 100hk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  23. #23
    Registrerte brukere Anders Mathiesen sin avatar
    Medlem siden
    06. nov. 2012
    Sted
    Tjøme
    VCCN medlemsnummer
    818
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Hehe, hadde vært morro å prøve
    Poenget ligger i det at i de fleste tilfeller så er det billigere å kjøpe 126 hk modellen, den ligger lavere i pris og heller gå for en iSoftloader eller PPC-system senere

  24. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. mars 2013
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    takker for flotte svar fra folk her åja, det blir nok en del km så lenge jeg har penger til suppe så ser vel igrunn ikke bort i fra at bilen fort mauler 30-40K i løpet av det første året, men vi får se :P
    lurer litt på å ta en titt på denne her, http://www.finn.no/finn/car/used/vie...nkode=39957552
    synes den er veldig fin det jeg ikke liker så godt er crome dørhåndtak, og den girspaken er jeg ikke så begeistret for, men tror igrunn det er en slags vane sak

  25. #25
    Registrerte brukere Anders Mathiesen sin avatar
    Medlem siden
    06. nov. 2012
    Sted
    Tjøme
    VCCN medlemsnummer
    818
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Chrome dørhåndtak = tøft!
    Har selv samme interiør, ratt og girspak - etter min mening helt toppers ^^ morsomt at de fleste ikke skjønner hvorfor jeg girer med en automat (det ser jo ut som en automat siden ikke det er noe skinn rundt stammen)
    Uansett, god å holde i, gir bilen et gjennomført "look" inni, og er noe som ikke alle andre har

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. MortyKing's Volvo 740 GL Førstebil
    By MortyKing in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 14/01/13, 03:19
  2. Volvo 940 førstebil?
    By Rabben in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 18/12/11, 17:09
  3. Førstebil Volvo 850 T5.
    By Cyber in forum Volvo Bilder og film
    Svar: 4
    Siste post: 03/02/11, 01:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •