Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 19 av 19

Tråd: Hvor kjøpe ny turbo og manifoild ?

  1. #1
    Tace
    Gjest

    Standard Hvor kjøpe ny turbo og manifoild ?

    Det kan se ut til jeg må kjøpe ny eksosmanifold og turbo til min V70
    AWD
    R 2004. Spørsmålet mitt er da, hvor bør jeg handle.? Var hos Volvo å spurte på priser hos dem. Eksosmanifold kr 5 900 og turbo kr 12 200 (ink. retur). Har jo denne http://www.vivaperformance.com/k24-t...ade-s60r-v70r/ men det kreves mye mer oppgradering som vil koste skjorta...selv om det hadde vært moro da . Har dere noen seriøse gode tips om steder, nettsider. Jeg tror ikke jeg vil gå for brukt. Men skal selvfølgelig vurdere det. Og jeg som BARE skulle skifte manifoldpakkning....

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Hvordan har det seg at du trenger både manifold og turbo, manifolden sprukket?

    Mulig turbokongen kan hjelpe deg.. www.finn.no/butikk/turbokongen/
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tace Vis post
    Det kan se ut til jeg må kjøpe ny eksosmanifold og turbo til min V70
    AWD
    R 2004. Spørsmålet mitt er da, hvor bør jeg handle.? Var hos Volvo å spurte på priser hos dem. Eksosmanifold kr 5 900 og turbo kr 12 200 (ink. retur). Har jo denne http://www.vivaperformance.com/k24-t...ade-s60r-v70r/ men det kreves mye mer oppgradering som vil koste skjorta...selv om det hadde vært moro da . Har dere noen seriøse gode tips om steder, nettsider. Jeg tror ikke jeg vil gå for brukt. Men skal selvfølgelig vurdere det. Og jeg som BARE skulle skifte manifoldpakkning....
    Ring til disse du: http://turboservice.se/Uppgraderings-turbo.html

  4. #4
    Tace
    Gjest

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Hvordan har det seg at du trenger både manifold og turbo, manifolden sprukket?

    Mulig turbokongen kan hjelpe deg.. www.finn.no/butikk/turbokongen/
    Jepp, er nok sprekker i dem begge. Ikke på noen kritiske plasser, så jeg kommer til å montere dem gamle. Så da har jeg "god" tid på å finne nye.

  5. #5
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    VCCN medlemsnummer
    76
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Det går også å sveise sprikkene i eksosmanifoilen ved bruk av støpegods elektroder og god forvarming
    S60 D5 2002

  6. #6
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tace Vis post
    Det kan se ut til jeg må kjøpe ny eksosmanifold og turbo til min V70
    AWD
    R 2004. Spørsmålet mitt er da, hvor bør jeg handle.? Var hos Volvo å spurte på priser hos dem. Eksosmanifold kr 5 900 og turbo kr 12 200 (ink. retur). Har jo denne http://www.vivaperformance.com/k24-t...ade-s60r-v70r/ men det kreves mye mer oppgradering som vil koste skjorta...selv om det hadde vært moro da . Har dere noen seriøse gode tips om steder, nettsider. Jeg tror ikke jeg vil gå for brukt. Men skal selvfølgelig vurdere det. Og jeg som BARE skulle skifte manifoldpakkning....
    Har liggande en sånn turbo og manifoil i eit skap her
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  7. #7
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    Har liggande en sånn turbo og manifoil i eit skap her
    hvor mye skal du ha for den turboen og manifolden?tenkte bare å høre siden jeg også leter det samme.men Tace har jo førsterett hvis han skal ha det.
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  8. #8
    Registrerte brukere Mikael sin avatar
    Medlem siden
    23. aug. 2012
    Sted
    Skien
    Innlegg
    235
    Antall takk

    Standard

    Sprekk i manifold, er det noe som er opptrer ofte på femsylindra turbo motor fra 99 - 2006? Manifold og turbo er også byttet på min B5204T4, samt en bekjent har også måtte gjøre dette.

    Trodde dette var slikt som skjedde på dårlig sveisa Kina-grenrør jeg

  9. #9
    Tace
    Gjest

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av johnjo Vis post
    hvor mye skal du ha for den turboen og manifolden?tenkte bare å høre siden jeg også leter det samme.men Tace har jo førsterett hvis han skal ha det.
    Jeg blir nok til å handle fra statene. Har funne noen sider som virker lovende, men må få bekrefta at alt stemmer.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Hvilke sider er dette? Link?
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  11. #11
    Tace
    Gjest

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torsen67 Vis post
    Hvilke sider er dette? Link?
    http://www.snabb.us/High-flow-R-exha...old_p_132.html er jo ei side, ellers er det flere som leverer. Søker bare på delenummer så popper det opp flere sider. Hvor effektive og pålitelige de er, ja det er en annen sak.

  12. #12
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tace Vis post
    http://www.snabb.us/High-flow-R-exha...old_p_132.html er jo ei side, ellers er det flere som leverer. Søker bare på delenummer så popper det opp flere sider. Hvor effektive og pålitelige de er, ja det er en annen sak.
    jeg har handlet med snabb.us før jeg.er veldig greie og lett snakke med.fikk tillomed rabatt første gang jeg handlet der.de brukte vell 14 dager før du fikk delene.
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  13. #13
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Skal du ha oppgraderingsturbo, så er det vel denne som svaret: http://www.turboservice.no/KRX400.html
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. #14
    Tace
    Gjest

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Skal du ha oppgraderingsturbo, så er det vel denne som svaret: http://www.turboservice.no/KRX400.html
    Nei jeg tror jeg går for en "original"turbo....hmmmm.. eller burde jeg gå for det fornuftige

  15. #15
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    VCCN medlemsnummer
    76
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Er vel like greit og oppgradere når en først må bytte
    Sist endret av Steen; 17/01/13 kl 14:57
    S60 D5 2002

  16. Takk GMV takket for denne posten
  17. #16
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Autotech er på trappene med ett 420hk kit i følge den svenske "jungeltelegrafen". Det kittet er basert på en renovert/oppgradert KKK24 med KKK26 innmat, altså ser kliss likt ut som orginalt i motorrommet. Manifoild kjøper du brukt på bildelsbasen.se. Samme manifoild på alle 5'er turboer etter 05-06. Som nevnt tidligere så er det svært sjeldent du finner en som har sprukket.
    Det skiller litt på turboene også før og etter 05. 03/04 har V-båndsklemme mot IC røret, mens 05-> har std slangetilkobling.

  18. #17
    Tace
    Gjest

    Standard

    Min bil har automatkasse. Så hvor mye tåler den ? Har hørt at de kassene muligens er bilens svakeste komponent, ja av det som koster da. Bør vel ikke fore den med for mye krefter heller.

  19. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Om du bytter olje og seriekobler en extra oljekjøler til kassa så skal nok det gå greit. De tåler juling så det holder, om du tar vare på den = oljebytte min hver 60k km + en extra kjøler for nattesøvnen :-)
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  20. #19
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Kanskje man skal være litt mer forsiktig når det er automat ja. er nok en grunn til at den er levert med 50Nm mindre enn manuell. Med rundt 400Hk vil du bortimot dobble dreiemomentet mot orginalt.

Lignende tråder

  1. Hvor kan jeg kjøpe nye dørlister
    By Runar in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 22/12/12, 14:07
  2. hjelp !! gåen pakkning mellom manifoild og turbo? 940 fk.
    By klovning94 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 05/12/12, 22:21
  3. Svar: 15
    Siste post: 28/08/11, 17:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •