Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 92

Tråd: roarrr Volvo 940 1991

  1. #1
    Registrerte brukere roarrr sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Meråker Nord Trøndelag
    Innlegg
    407
    Antall takk

    Standard roarrr Volvo 940 1991

    Etter mange, mange runder overalt for å finne en fin Amazon, så ga jeg opp, og vil bruke litt mer tid på å finne den rette bilen.
    Derfor meldte det seg et behov for en bruksbil, da både 745 og 945 forsvant forrige uke. Den røde 745 solgte seg selv, det var nok at den sto parkert hjemme, så kom telefonene. Den grønne LT fra -96, var litt verre, den sto annonsert en bra stund, men forholdsvis lite respons.
    Nå må det tillegges at det var (er) uvanlig mange 945 tilsalgs på Finn for tiden, så det kan kanskje være en del av forklaringen.
    945`n fra -96 ble et taps-prosjekt, men en lærer litt hele tiden, bilen var bra, men lakken trengte litt TLC, og lister osv. måtte også skiftes.
    Men ...bilen fikk ny eier her i bygda, en entusiast som vil nok videreutvikle bilen til noe helt annet.
    Etter endel leting etter bruks bil, så fant jeg en 940 sedan på Finn, den hadde stått en stund stakkar, så den var havnet langt bak i listen.
    Det som var interessant var to ting, den hadde gått kun 205 tusen km. og den hadde helskinn interiør.
    Det var et firma som solgte den, Faane Invest, ikke et navn jeg forbinder med bilsalg, men dog, etter hyggelige samtaler, så dro jeg ned til Sandefjord på Lørdag 8 Mai.
    De skulle ha 23 tusen for bilen, rimelig med tanke på km. og skinninnredningen, jeg tenkte at her må jeg være obs. og sjekke at alt er OK.
    Fløy ned til Bergen først 11:10, og gikk der og trampet i 3,5 time, til neste fly til Sandefjord gikk 15:30, og var framme der kl. 16:25.
    Nå må det sies at Bergen er en knallfin by, det er pent overalt, og utenfor Terminalen var det et hav av gule blomster, solen skinte, så det var kjekt sånn sett.
    Vel framme i Sandefjord, så kom selgeren med bilen, den var vinrød metallic, skinn interiøret var utrolig pent og lite slitt, og bilen hadde de spesielle tilbehørsfelgene som mange 240 Classic og SE er utstyrt med.
    Kikket overalt, men det virket som et kupp, så jeg diskuterte meg fram til et kompromiss, 22 tusen, INKL. årsavgiften, det gikk bra !!

    Startet nordover, og bilen var som en drøm å kjøre, kompakt og god, litt lat kanskje, men den hadde jo stått en stund, så den trengte litt trim.
    Trim fikk den, det gikk radig oppover Østerdalen, lekte en stund med en 855 som også tydeligvis skulle til Trøndelag, men dro fra han når vi nærmet oss Kvikne.
    Det sitter 230FB motor i bilen, så etter mange mil, så gikk den bare bedre og bedre. Forbruket lå på ca. 0,85, ikke verst med tanke på tempoet.
    Brukte ca. 8 timer på turen, inkl mat/kaffepauser.

    Det sto den originale stereoen fra -91 i bilen, og motorantennen nektet å gå opp mer enn 20 cm, så mottaket var begrenset. Det var montert Volvos originale høyttalere i hattehyllen, så lyden var over all forventning.

    Det var fungerende !!! Defa Alarm i bilen, det var en Timer sak, digital, som var montert i rommet mellom forsetene, kanskje en varmer, hvem vet, skal bli spennende å forske litt idag.
    Bilen hadde fått seg et kyss på hjørnet høyre bak, like foran baklyset, så det blir reparasjon der, men skaden var mye mindre enn jeg trodde, så det skal nok gå bra.

    Det får vel bli en omgang med nye lys rundt om etterhvert. Jeg stusset liit over at det original Airbag i bilen, tenkte ikke dette var vanlig så tidlig som -91, men-men.
    Det var
    ABS
    bremser, men er ikke sikker på om det er diff. brems, finner det vel ut når jeg bytter hjul idag.
    Utrolig nok så luktet det godt av skinn innredningen, ingen skader overhodet, alt var helt og fint på bilen, lakken var fin, så det blir nok litt bilpleie etterhvert.
    Alt ialt en knallgod bilhandel, veldig fornøyd, idag blir det vask og rens.


  2. #2

  3. #3
    Registrerte brukere roarrr sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Meråker Nord Trøndelag
    Innlegg
    407
    Antall takk

    Standard

    Enig med deg, har alltid likt beige skinn, antagelig for at jeg drev med disse Jensen bilene før i tiden.
    Det beste av alt var, at alt treinteriøret fikk jeg beholde fra den grønne, og Galaxy felgene ligger her, så idag blir det arbeid...sola skinner fra blå himmel, alt ligger til rette......
    Gratulerer med skogsarbeidet forresten, ble pent med trelister i dørene. Har vurdert dvergbjørk...kanskje noe ???

  4. #4
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    ALLTID! like artigt å lese historiane dine
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  5. #5
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av roarrr Vis post
    Gratulerer med skogsarbeidet forresten, ble pent med trelister i dørene. Har vurdert dvergbjørk...kanskje noe ???
    HEHEHEHEH

    ja gjør seg med trelister i dørene å leite Lenge å vell før jeg kjøpte det altså... eneste som manlga inni der nå.

    flott å ha beholdt trelistene til din nå + felgene, kan bli skikkelig cruiser denne bilen tror jeg! å ikke minst soltak! det missunner jeg deg :(

    ta en rens på skinnet sånn uansett da om de ikke er behanlda? så de bevarer form å fasong

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Så ut som en fin bil det der, og pene felger som fulgte med også, men sleng på galaxy og sleng setene til meg

    Tror du får til en kjempe fin bil av denne med din smak, og lyst skinn og treverk hører jo absolutt sammen, blir litt cadilacc seville av det da.

    Gratulerer med "ny" bil.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  7. #7
    Registrerte brukere roarrr sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Meråker Nord Trøndelag
    Innlegg
    407
    Antall takk

    Standard

    Takker Agrostar, og ja Kodja, det blir så at alt passer sammen. Har en liten tanke om å kjøpe Super DTM, men får vel se det an litt.
    Jonass, du har litt rett, blir litt cruiser av dette, men har alltid hatt sansen for litt elegante interiør, selv om jeg kjørte 142 GL, en bil fra Volvo cupen på vanlige skilter, med fullt bur innvendig, fullt løpsrigget, på veien sent på 70 tallet, det var tider det.....
    Skal først og fremst rette opp småskadene, det er en liten bulk på hjørnet ved venstre baklys, pluss de vanlige småripene her og der.

  8. #8
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Dette ser ut som en flott bil som nok blir enda bedre når du får fikset den opp litt Er det automatgir i denne?

    Jeg kom på den instruksjonsbok-permen til 96 modellen du hadde nå, har helt glemt av at jeg egentlig avtalte å kjøpe den av deg. Fikk litt dårlig samvittighet for at jeg har glemt å ta kontakt angående dette. Men har du sendt den med bilen så er det igrunn like greit, jeg har ikke noe reelt behov for den og plass er det heller ikke allverden av her egentlig.

    Litt av en tur til Sandefjord da, for å kjøpe en bil i den prisklassen, men er jo fint med en biltur i vårt fagre fedreland en gang i blant!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  9. #9
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    fin bil. virker som om du har gjort et kupp ja.

  10. #10
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Ikkje verst bil for den prisen og kmstand.

  11. #11

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Spotta denne idag.





    Kanskje du er intressert i 960 dørtrekk? Med filt nederst. (Trepanelene har jeg ikke lenger da de er solgt)




    Innstegslys på dørene på førersida. (Kom ikke så langt at jeg fikk montert på passasjersida.)




    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  12. #12
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Pen bil, roarr

    Sitat Opprinnelig postet av THolandsli Vis post
    Innstegslys på dørene på førersida. (Kom ikke så langt at jeg fikk montert på passasjersida.)
    Ser bra ut . Hvor kjøpte du de lampene? Eventuell pris og delenr?

  13. #13

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Lampene plukka jeg fra V50 tror jeg det var. Husker ikke om det var fra bagasjerommet eller lyset i dørken.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  14. #14
    Registrerte brukere roarrr sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Meråker Nord Trøndelag
    Innlegg
    407
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av THolandsli Vis post
    Lampene plukka jeg fra V50 tror jeg det var. Husker ikke om det var fra bagasjerommet eller lyset i dørken.
    Artige bilder, om den røde hadde vært hjemme, så hadde du kunnet stikke innom for en kaffe og en bilprat, men dere hadde det travelt kanskje ?
    740`n på bildene, er den som jeg skal selge for en kompis.
    Dørtrekkene var interessante, dog har jeg sveiver, men det er vel ikke allverdens modd å ta hull for de heller. Har sansen for stoffet nederst på dørene, pluss innstegslys.
    Kan nevne at det er lys i begge beltelåsene, har jeg aldri sett før, men kanskje det er standard, men at lampene ikke har virket ? Her lyser begge iallefall.

    Snedig at dere passerte her, men det var kanskje proviantering på gang ?
    Jeg har kunnet kjøpt trekkene, og du kan fundere hva du vil ha for de.

  15. #15
    Registrerte brukere roarrr sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Meråker Nord Trøndelag
    Innlegg
    407
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Dette ser ut som en flott bil som nok blir enda bedre når du får fikset den opp litt Er det automatgir i denne?

    Jeg kom på den instruksjonsbok-permen til 96 modellen du hadde nå, har helt glemt av at jeg egentlig avtalte å kjøpe den av deg. Fikk litt dårlig samvittighet for at jeg har glemt å ta kontakt angående dette. Men har du sendt den med bilen så er det igrunn like greit, jeg har ikke noe reelt behov for den og plass er det heller ikke allverden av her egentlig.

    Litt av en tur til Sandefjord da, for å kjøpe en bil i den prisklassen, men er jo fint med en biltur i vårt fagre fedreland en gang i blant!
    Neida, det sitter M47 i denne. kanskje det er en eksport modell, Airbag var vel ikke vanlig i -91 modeller. Kanskje du har sett bilen flere ganger, den er solgt hos Jorkjend, er FS registert.

    Permen har jeg liggende, tenkte å vente til du hadde tid....

    Det er fint å ta en tur rundt omkring, fikk spist på "Elg Kroa" på Elverum, og deretter gyve løs på Østerdalen.

  16. #16
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.574
    Antall takk

    Standard

    min gamle 940 ,registrert i 90, hadde airbag, dog bare i rattet, orignalt. regner med dette var valgbart tilbehør.

    Hvordan er denne med rust langs rammevangene i overgang til innerskjermer?

    enkelt reg.nr forresten blir lett å kjenne igjen deg på veiene

  17. #17
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.574
    Antall takk

    Standard

    ot, ser på bildene til Torgeir at du var hjemme, skimter 940 såvidt på siste bildet..

  18. #18
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av roarrr Vis post
    Neida, det sitter M47 i denne. kanskje det er en eksport modell, Airbag var vel ikke vanlig i -91 modeller. Kanskje du har sett bilen flere ganger, den er solgt hos Jorkjend, er FS registert.

    Permen har jeg liggende, tenkte å vente til du hadde tid....

    Det er fint å ta en tur rundt omkring, fikk spist på "Elg Kroa" på Elverum, og deretter gyve løs på Østerdalen.
    Kan nok ikke huske å ha sett denne, men det er jo ikke en bil som stikker seg veldig ut heller da Men la merke til at den var Hamar-registrert ja

    Hvordan var maten på Elg-kroa?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  19. #19

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av roarrr Vis post
    Artige bilder, om den røde hadde vært hjemme, så hadde du kunnet stikke innom for en kaffe og en bilprat, men dere hadde det travelt kanskje ?
    740`n på bildene, er den som jeg skal selge for en kompis.
    Dørtrekkene var interessante, dog har jeg sveiver, men det er vel ikke allverdens modd å ta hull for de heller. Har sansen for stoffet nederst på dørene, pluss innstegslys.
    Kan nevne at det er lys i begge beltelåsene, har jeg aldri sett før, men kanskje det er standard, men at lampene ikke har virket ? Her lyser begge iallefall.

    Snedig at dere passerte her, men det var kanskje proviantering på gang ?
    Jeg har kunnet kjøpt trekkene, og du kan fundere hva du vil ha for de.
    Den røde var hjemme den. Hadde ikke så veldig god tid idag da vi suste forbi for å proviantere.
    Lys i beltelåsene er det i 960in min også. En liten rød diode.

    Skal se om jeg finner dørpanelene når jeg skal hjem til helga og sjekke at de er intakte. De går til gi-bortpris om du f.eks kan plukke de opp i Stjørdal eller noe på kvelden 17.mai.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  20. #20
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Flott bil, gratulerer.

  21. #21
    Registrerte brukere roarrr sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Meråker Nord Trøndelag
    Innlegg
    407
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Vikebø Vis post
    min gamle 940 ,registrert i 90, hadde airbag, dog bare i rattet, orignalt. regner med dette var valgbart tilbehør.

    Hvordan er denne med rust langs rammevangene i overgang til innerskjermer?

    enkelt reg.nr forresten blir lett å kjenne igjen deg på veiene
    Du har nok rett, at Airbagen er en "option"
    Det er ikke noe synlig rust i vangene nei, kanskje dette er et svakt punkt, har sett det på nyere 940
    Enkelt nr. ja, greit å memorere...

  22. #22
    Registrerte brukere roarrr sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Meråker Nord Trøndelag
    Innlegg
    407
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Kan nok ikke huske å ha sett denne, men det er jo ikke en bil som stikker seg veldig ut heller da Men la merke til at den var Hamar-registrert ja

    Hvordan var maten på Elg-kroa?
    Overraskende, så var den elendig, riktignok kom jeg i 20:15 tida, de hadde åpent til 21:30.
    Jeg har spist der flere ganger før, og alltid vært topp mat, men ikke denne gangen, kanskje er det nye eiere ??
    155,- for harde kjøttkaker med vassen kålstuing, er ingen hit hos meg, blir nok et annet sted neste gang. Er litt irritert over Myklagard, stenge 18:00 på en lørdag, tidligere var det 24T service.

    Takker Martin S, er kjempefornøyd.

  23. #23
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Har hørt det er litt dårlig stelt der ja. Myklegard er nok heller ikke det det engang var. Tiurn på Koppang er nok et bedre alternativ om en klarer holde ut litt lenger. Evt så har jeg spist ålreit mat på Hanestad om en tåler enda en snau time til. Men da begynner det jo å bli sent, vet ikke hvor lenge de har oppe.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  24. #24
    Registrerte brukere roarrr sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Meråker Nord Trøndelag
    Innlegg
    407
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Har hørt det er litt dårlig stelt der ja. Myklegard er nok heller ikke det det engang var. Tiurn på Koppang er nok et bedre alternativ om en klarer holde ut litt lenger. Evt så har jeg spist ålreit mat på Hanestad om en tåler enda en snau time til. Men da begynner det jo å bli sent, vet ikke hvor lenge de har oppe.
    Jeg tror at problemet ligger i nedgang i besøkene, at det ikke lønner seg lenger, men det er for dårlig at fra Hamar via Elverum, opp Østerdalen, så er det ingen 24T veikro oppe, trafikken går jo så det suser, skjønner lite.
    Sven...jeg føler meg hjemme rundt Hamar og Elverum, var jo ett år på Haslemoen, det setter sine spor, trivelig folk, flott distrikt !!! Utrolig rettstrekke ved Haslemoen.

  25. #25
    Registrerte brukere roarrr sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Meråker Nord Trøndelag
    Innlegg
    407
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av THolandsli Vis post
    Den røde var hjemme den. Hadde ikke så veldig god tid idag da vi suste forbi for å proviantere.
    Lys i beltelåsene er det i 960in min også. En liten rød diode.

    Skal se om jeg finner dørpanelene når jeg skal hjem til helga og sjekke at de er intakte. De går til gi-bortpris om du f.eks kan plukke de opp i Stjørdal eller noe på kvelden 17.mai.
    Det hadde vært toppers, gi meg en mld på 91881771, når det nærmer seg, så ordner det seg.
    Rød diode ble jeg overrasket over, har aldri sett det på en 940 før. Kanskje standard, på visse modeller.
    Kom gjerne innom om du er i farta.

Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •