Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  133
Side 5 av 29 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 714

Tråd: Volvo 740R Breddet. Superstar Bügel. TIL SALGS

  1. #101

    Medlem siden
    24. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Ser du har mykje bra arbeid her.
    Vert strøkent

  2. #102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frode740R Vis post


    Saab sonett i bakgrunnen?
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  3. #103
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luigi Vis post
    morsomt og høre!
    kjenner ikke fyren direkte, men vet godt hvem han er! ser han titt og ofte ute i bruks bilen
    Er det skilter på den bredda bilen hans no? Så noen bilder på nettet for litt siden, og da hadde den røde skilt. Da ble jeg litt nysgjerrig.

  4. #104
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wahl Vis post
    Saab sonett i bakgrunnen?
    Det er faktisk en Alfa Romeo. Som en gal`n mann på 70 år bygget opp igjen i fjor. Den mannen er jammen ikke mye god. Han har virkelig full peilig på motor, og ikke minst om mororsport historie. Denne bilen er lett trimmet med Weber forgassere og en kam som har løft på 12.4 men han har en kam liggende med løft på 13,1 hehe... Eg digger disse gamle alfaene. Bare synd de ikke kan lage kaross. Ruster jo plett høl før de er startet.

  5. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rasdaln Vis post
    Ser du har mykje bra arbeid her.
    Vert strøkent
    Tusen takk. Gleder meg til slutten av uken, da får jeg nok se en litt mer ensfarget side på bilen. =) Det blir spennende. =)

  6. #106
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    fy faen for en bil du bygger misunner deg den ja
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  7. #107
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    fy faen for en bil du bygger misunner deg den ja
    Hehe... Tusen takk du, eg har sagt til folk så enkelt at ingen skal misunne meg for den bilen. Kem som helst kan bygge det, men det som trengs er en god dose tollmodighet, og man må aldri gi opp håpet på å få bilen ferdig.

    Det tar ikke lang tid å demnontere, og kutte opp en bil, men å sveise det sammen igjen, og levere et noe lunde bra resultat tar en god del lengre tid.

    Jeg er heldigvis heldig som har hatt gode folk rundt meg, som har vei vist meg, og lært meg de ting jeg trenger for å kunne bruke verktøy. Selve breddingen er selv lært. I dag har jeg god hjelp til sparklingen. For sparkling er ikke noe man lærer over natten.

  8. #108
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    ok da, da misunner jeg deg et sted å stå å holde på med detta for jeg har vært bortpå en volvo med vinkelsliper og sveiseaparat før og jeg har godt bilskade lakk og karroseri så skulle nokk fått det til ja kan å sparkle så hvis det blir helt jævelig under kan jeg kjøre underværker med sparkel
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  9. #109
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    ok da, da misunner jeg deg et sted å stå å holde på med detta for jeg har vært bortpå en volvo med vinkelsliper og sveiseaparat før og jeg har godt bilskade lakk og karroseri så skulle nokk fått det til ja kan å sparkle så hvis det blir helt jævelig under kan jeg kjøre underværker med sparkel
    Hehe.. Men da må du jo bare finne deg et godt og varmt kryp inn, også e det bare til å la gnistene stå til. Sparkling er noe du er nødt til å bli venn med i en slik fase som dette her, og en brutalt stor dose med tollmodighet skal resultatene bli bra.

    Lykke til =)

  10. #110
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    haha det er sant det å sparkle er ikke så kjedelig det som er kjedelig er å slipe all den faenskapen
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  11. #111
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Hei... Har oppdatert litt bilder på hjemme siden min, WWW.Sproccet.com gå inn på "Bilder" også videre på den siste oppdaterte mappen, trykk på bildet og du blir linket videre til Photobucket.

    Kommer til å oppdatere mer på siden min enn på forum, det skal også med tiden komme opp om de andre prosjektene med tiden.

    Liten smak her. =)

    Det kommer mer. =)

  12. #112
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    ser utrulig bra ut

  13. #113
    Registrerte brukere Vollvo sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg masse til å se denne ferdig
    Sykt pent arbeid du har gjort
    For tiden Volvo-løs...
    (x) -86' Volvo 740 Turbo Intercooler
    (x) -89' Volvo 240 GLE
    (x) -96' Volvo 850
    (x) -86' Volvo 240 GL

  14. #114
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Hei Laster opp dette bildet her, blir det fett med Yankee blinkers ellar??????


  15. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  16. #115
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Ja det blir det!

  17. #116
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Vestlandet
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Det blir nok, som resten av bilen, JETTE LUNGT !
    1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
    1996 945 Turbo - " Brukis "
    68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
    X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*

  18. #117
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Kolbu, Oppland
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    blir meget bra dette her

  19. #118
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Tenkte eg skulle ta en liten oppdatering. Målet var å få bilen ferdig i år, men jeg legger inn årene for å komme i mål i år. Det er så lite igjen av sommeren, at jeg ikke ser helt vits i å dra meg helt i land.

    Men jeg gir ikke opp av den grund. Eg står på vær eneste dag, bildene taler kansje for seg selv. Gi gjerne kommentarer og syns punkter på dette her. =)

    Kan begynne med det største marerittet, det forbannade motor rommet, det tar minst like lang tid å matte ned et motorrom som å matte ned en hel bil, i allefall om det skal se litt ut. =)

    Så her viser jeg kjappt et par bilder. =)

    Begynner med å vise litt av galskapen, har sveist igjen et par hull i hodden, men nedvasking var vel det som tok kansje lengst tid. =)

    Videre har eg sprøytet med epoxy og slipe grunnen i hele motorrommet og videre slipt ned hele slipegrunningen for hånd, hyl for en jobb. Knot e det rette ordet her. =)


    Så etter sliping kom favoritt fargen på. Eg e super fornøyd. Om noen skal ha noen motargumenter er det helt greit, eg smiler vær gang solen tar en stripe, og da bare eksploderer fargen.



    Her på litt nært hold i bra opplyst lokale.





    Også tok eg an ut i sole, og sia har an gje.... som han sa. Eg gleder meg så sinnsykt til å se hele bilen i denne fargen.




    Det er det eg foreløpig har av bilder av motorrommet, eg har kommet et lite stykke lenger, alle delene blir vasket til det ytterste, noen deler har til og med hatt en tur innom oppvaskemaskinen. =)

    Så innvisterte eg i en svensk volvo 940, fra den hentet eg videre en del deler, som blant annet motor, lednings nett osv...


    Her er et bilde av motoren, vuderte å bare plumpe den rett i med en gang, men siden eg lider av litt glansnevrose så gikk ikke det, eg hadde nok aldri fått sove om eg skulle ha gjort noe slik. Så eg bestemte meg for å ta skritet LETT ut, ikke lage for mye ut av det, slik som eg har hatt en liten tendens til tidligere.





    Vel okey, så går jeg i gang, kun blokken skal lakkes bestemte eg meg for, og kansje vaske noe av delene så de så noe lunde ut.

    Jeg hadde en Lett portet 530 topp med VX3 kam og litt attot som eg hadde bestemt meg for å ta i bruk.





    Ja så fant eg en mitsu 15G turbo som også er portet litt opp på eksos huset for å minske bak trykk og litt sånn. Mulig denne glansnevrosen en gang har streifet innom.



    Så går eg plutselig på en smell, spadene kommer, det e jo bare så typisk. Bare må..... Bare må.... Innsuget er også portet lett opp for å matche portene i toppen. =)



    Ja.... Skal ikke lage for mye røre av min sykdom, men kan kort fortelle at vær eneste skrue er lakkert, ting har tatt laaaang tid å pusse ned, eg fant en deilig svart farge som eg bare måtte prøve ut. Kalkulerte litt fram og tilbake på hva som skulle lakkeres slik og slik, for selv vet jeg jo at skal man del lakkere noe så tar det nesten dobbelt så lang tid. Men ka hoon, det e jo ikke en hobby uten grund. =)



    Linx Car Design har jeg selv frest inn for hånd, eg har også slipt vekk bokstaver, osv....

    Legg også merke til EGR røret som går inn på innsuget, mulig det har fått litt kjærlighet, jeg valgte å beholde dette i motsetning til hva mangen andre gjør.


    Det ble også innvistert i noen S60R dyser, har også prøvd å ta et bilde av den deilige sort fargen. =)




    Ja, dynamoen måtte jo og få litt maling. =)




    Så var det selfølgelig litt gir kasse tid. =) Det er jo ikke mye man ser til den da, men ka hoon, eg har jo den der, og eg har jo min sykdom som eg sliter med, så da må det jo bare gjøres. Kan videre fortelle at alle pakninger, O ringer og Simmerringer er byttet, mellom topp og blokk er det montert skjærkant. =)

    Gir kassen har jeg hatt en tid, den er blitt forsterket på 3 giret, det er det ikke jeg som har gjort, kassen funker utmerket, men han som har hatt den tidligere har jo tatt seg litt vann over hodet, og trodd han var noe, vasket ned kassen og lakket den med sprayboks, ka var no det for en IDE? Det gjorde jo bare jobben min enda mer krevende, eg blir da nødt til å vaske av all denne lakken, før eg videre kan vaske kassen med tynner osv.

    Det var en god dritt jobb, det tok på, 2 kvelder med vasking og basol tok det meg.

    Men slik ble resultatet.=)





    Og her ligger den ved siden av en annen M90 eg har, og eg kan kort si at denne kassen som jeg har lakkert så værre ut enn denne som du ser her som ikke er lakkert.


    Skal se om eg kan bli bedre på å oppdatere, håper dette er av interesse. Kan videre si at alt av lednings nett er kommet i bilen, og at det også er kommet dasj og det som følger med inn og. Selfølgelig ble det 940 dasj, som eg selv må si ser nesten ubrukt ut. =)
    Sist endret av Frode740R; 14/08/10 kl 21:38

  20. #119
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    hjartdal/telemark
    VCCN medlemsnummer
    733
    Innlegg
    1.249
    Antall takk

    Standard

    jævlig nøyen a, men skal være så du kan speile deg i det, blir fint det her

  21. #120
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    B I L P O R N O!! Ser meget bra ut, kjenner jeg klør litt i fingrene nå

  22. #121
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    hjartdal/telemark
    VCCN medlemsnummer
    733
    Innlegg
    1.249
    Antall takk

    Standard

    ja du kjenner det sånn du å ja

  23. #122
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. juni 2010
    Sted
    Mjøndalen
    VCCN medlemsnummer
    307
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Detta var rått.. Liker at du gjør ting så nøye. Fikk nesten lyst til å gjøre noe liknende selv men har nok ikke tålmodighet eller kunnskap til det. Så all respekt til deg..

  24. #123
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det tøffeste er jo at bilen ser tilsynelatende orginal ut.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  25. #124
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Svart motor såg faktisk meget deilig ut.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  26. #125
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Svart motor såg faktisk meget deilig ut.
    Den ble svart matt, hadde håpet på svart blank slik som den andre motoren min er. Men men, det er jo bare en motor.

Side 5 av 29 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •