Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 76 til 100 av 114

Tråd: Sikkan - Volvo 765/965, Fra B280 til B6254 til B6304..

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard Sikkan - Volvo 765/965, Fra B280 til B6254 til B6304..

    Kjøpte en smårøten 765 for et par år siden. Den gikk ikke og sto langt unna, men den var billig og en veldig snill kjenning lånte meg bil og henger så jeg kunne reise og hente den.

    Planen med bilen var å bruke den som utgangspunkt for en komplett 960 ombygning siden den har langpanser.
    Først og fremst skal jeg få eu-godkjent den og få den i drift, så tar vi finpussen senere.

    Ikke akkurat noen skjønnhet, men et greit utgangspunkt.







    Har byttet motor og gir som jeg kjøpte av en trivelig kar i Kallak.
    Virker veldig strøken den motoren jeg byttet til. Starter lett og går pent. Planen er å bruke denne motoren til å begynne med og så bytte ut PRV sekseren med en rekkesekser etterhvert. Tar dette samtidig med bytte av ledningsnett i hele bilen. Da havner nok b280e motoren i en 264 med gåen b27

    Har pillet av den fillete 760 fronten. I god stand ser denne fronten fin ut på bilen, spesielt i den blåfargen, men alt var jo ødelagt så jeg tok den av.


    Har sveiset på det nødvendige for å bytte front.


    Som vanlig litt rust i gulvet, og når alt var skåret bort ble det et ganske stort hull.



    Fikk slakte ut litt rustfri plåt fra en 940.


    Ferdig lappet. Dårlig med bilder fra prosessen. Var mange hull og jeg måtte bytte jekkfeste, lappe kanaler begge sider, batteriskåler begge sider og masse smålapper i innerskjermer.
    Alt ble sandbåst under framenden av bilen da jeg var ferdig med sveisinga.



    Innredning har fått litt stell. Førerstolen var sykt møkkete og revnet i sømmene flere steder. Trekkene ble dratt av og kjørt i vaskemaskina etter lapping. Skum-innmat ble limt og forsterket med lerret.



    Reiv ut en bærepose med gamle handsfree, alarmer og div gamle radioinstallasjoner.


    Og installerte mitt eget ledningsrot med alarm, tracker og stereo, endringer i lyssystem++ div, etc, blabla..
    Fikk ryddet opp alt da jeg var ferdig med koblingene vel og merke


    Innstegslys i dørene:


    Litt bremsefiks.


    Ettermonterer stilleskruen på alle stiv-aksel volvos jeg overhaler håndbrekket på. En oppgradering som kan anbefales.

    Nye skiver, rustne kalipere Koselige originalfelger Bytter bak-kalipere samtidig med slangene var det tenkt.


    Sørgelig..




    Fanger, front og add on kjøpt av en kamerat.




    Sånn ser den ut nå:
    Litt kårny høyde på den. Den står litt keitete med bakenden. Jeg har add on til kanalene og en v90 bakfanger som må lakkeres før jeg kan sette det på. Klarer ikke helt å bli enig i om det blir noe fint. "Dyr-addon" sidekjoler ser så rare ut.. Får bare lakkere og prøvemontere med noen litt større felger og se åssen det blir..


    Har en 965 på lur også, denne dukket opp etter at jeg hadde begynt på 765.

Lignende tråder

  1. Verdi på B6254
    By SirKim in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 12/02/12, 15:00

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •