Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  75
Side 2 av 35 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 860

Tråd: Kodja\ Byneset Customs 2000 C70 2,4 Turbo Safran SOLGT! :(

  1. #26
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Er vel navien som sitter i handskerommet elns? Er på tynn is her, ikke noe jeg har vært no særlig borti.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  2. #27
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Er vel navien som sitter i handskerommet elns? Er på tynn is her, ikke noe jeg har vært no særlig borti.
    Det stemmer, og utan den, er det ei lita hylle under også.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  3. #28
    Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Innlegg
    639
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Det stemmer, og utan den, er det ei lita hylle under også.
    OK, du mener den som er under der ja...
    Er ikke den på modeller med
    RTI
    altså?
    Har refleksvesten der i dag :-)
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

  4. #29
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Robert H. Vis post
    OK, du mener den som er under der ja...
    Er ikke den på modeller med
    RTI
    altså?
    Har refleksvesten der i dag :-)
    Nei, navien ligg under der, og treng plassen.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #30
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    namnam i mørket med klarglasslykter



    ikke en dum gårdsplass dette med så mye godbiler 945n må selges fortfort da








    litt random utvendige bilder. ser der på kanalene\sideskjørta hvor det må lakkeres opp for å få det strøkent. blir mot våren regner jeg med. mye annet å bruke pengene på nå enda finner liksom ikke helt noe vinkel der jeg ikke synes bilen er pen jeg... all over the place så er den bare nydelig designa





    motorrommet. skal bli litt freshere etter hvert ja


    som absolutt alle volvo'er jeg har sett er batteriet løst... her er løsningen nok en gang som på de to andre bilene et kit fra Torshov for å feste batteriet godt med kroker på undersiden. koster rundt 100kr eller noe. sitter bra fast da og det er justerbart nok til det meste. bra sak!



    så var det dags for første modifisering og oppgradering da. originalt fjærbeintårnstag. usikker hvor merkbart det er på denne bilen da jeg ikke har brukt den nok til å kunne evne å kjenne forskjellen før og etter, men ingen biler så langt med og uten dette har tatt skade av å montere det på de jeg har had. så absolutt en fin sak. koster rundt 800kr på volvo nytt. passer på 850 og x70 serien. også viktig å ha om man skal ha Öhlins demperene foran der på riktig plassering om man kommer over noe slikt etter hvert



    du trenger da kun 13 koppnøkkel samt 13 og 15 fastnøkkel for å montere dette. 13kopp på muttrene til topplagringa der platene skal festes og da 13 og 15 fastnøkkel for å skru fast bolten til staget som fester på hvert øre... så vet dere Det også



    done montert. ser veldig bra ut synes jeg neste på tapeten i kveld\natt er å få tak i varmeskjold og montere nytt luftfilter da det mangler skjold og filteret er vell godt klart for utskiftning. må se om jeg finner K&N filter som passer oppi der, selv om jeg sikkert kjøper nytt sett inkludert filter på skjoldet
    drevet og sett litt på DO88 sine sider også... komplett slangekit koster ca 2500SEK... og de har også en tykkere alucooler med reversed piping som koster ca 4000SEK tror jeg... får bli med tid og stunder... ellers fikk jeg vite at ferritta eksosen koster med bilforhandlerrabatt ca 9000kr komplett fra turbo i 3" DP og cat og 2,5" derrifra og ut... vurderes sterkt da kloakkrøret her brummer litt vell mye samt når man finner delenr til R motoren sine blå motordeksler blir det bestilt... mangler nr til regreim dekslet... vanskelig å finne... kosta ikke stort selve pluggdekslet, ca 2-300kr nytt... små detaljer som lyser godt opp og gjør helheten! driver faktisk å spekulerer fælt OM jeg skal ha chromringene på denne, er jo så pent som det er egentlig, men igjen... det ble fort en mer luxusfeeling i 945n etter det var montert også da... hmmmm... noen som har montert slikt i sin x70 og kan si hvordan de opplever det selv over tid?

    ellers må jeg bare si at jeg nok en gang er godt fornøyd med bilen å kjøre... 193hk drar godt, ikke sånn respons som 242n har riktignok, men den drar veldig godt og jevn og er behagelig å kjøre. samt cruisecontrollen er Magisk! sett farta og styr... har ikke noe å si om det kommer hva som helst av bakker så lenge bilen står i riktig gir. den holder farta meget jevnt. helt nydelig å kjøre slik! aldri kjørt så rolig til å fra by'n her pga CC funksjonen fungerer så godt!
    litt + at kjørecomputeren hjelper meg kontinuerlig med å se forbruket også da... blir litt mer fokus på riktig gir og gasstrykk kan man si. så soo far så er bilen her kruuute god

  6. #31
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Nei, navien ligg under der, og treng plassen.
    Plassbehovet til den orginale navi'en er jo heilt hinsides all fornuft. Skulle ikkje vere problem å stable en 20-30 Garmin
    GPS
    'a inn på all plassen som er brukt :/
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  7. #32
    ArM sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2010
    Sted
    Molde
    VCCN medlemsnummer
    264
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Grattis med ny bil......Ser den ikke er oppgradert med nyere baklykter.........Det er omtrent samme forskjellen som med hovedlysa......Anbefales på det sterkeste.....
    XC 90 V8 -07 Bruksbilen....
    V 40 T2 -17 Konebilen
    242 -77 Prosjekt http://forum.vccn.no/showthread.php?...91#post1105291
    264 TE -82 Langtidsprosjekt
    Amazon 122S -70 Ferdig restaurert http://forum.vccn.no/showthread.php?...S-restaurering
    C 70 2,0T -01
    C 70 -05 CAB sommerbil

  8. #33
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArM Vis post
    Grattis med ny bil......Ser den ikke er oppgradert med nyere baklykter.........Det er omtrent samme forskjellen som med hovedlysa......Anbefales på det sterkeste.....
    takker!
    jaha? bilde før og etter skifte til andre baklykter da? alle monner drar på en ellers perfekt bil vettu. visste ikke det var forskjellige baklykter heller jeg...

  9. #34
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1072
    Innlegg
    1.553
    Antall takk
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  10. #35
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Om du løftar på deksela dine, så står kanskje delenummeret på det blå dekselet der. På det blå, så står det delenummer på både blått og svart under. Om du ikkje finn det, så skal eg alltid sjekke den her.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  11. #36
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Den var billig.

    Gratulerer med bil Kodja
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  12. Takk Kodja takket for denne posten
  13. #37
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    hm vanskelig å se på mørk bil. men får ikke helt R fangern til å se fin ut på bilen der heller jeg... er feil karosseri liksom. og fysj... caben oppe er og blir stygt på c70n dessverre... den er jo sååå nydelig med taket nede... men slår man det opp så er den ufyselig :( that's why jeg valgte cupè...

    har vært hos suverene scstyling nå i kveld etter leggetid å henta BSR varmeskjold og åpenfilter. JR filteret som har sprukket i gummien var på høy tid å skifte før jeg fikk bilen så det måtte jeg bare investere i med en gang når jeg uansett måtte skifte filteret... bilder kommer i morgen må være såpass til småtteri før det har gådd en uke på handlelista

  14. #38
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    caben oppe er og blir stygt på c70n dessverre... den er jo sååå nydelig med taket nede... men slår man det opp så er den ufyselig :( that's why jeg valgte cupè...
    Grunnen til at du valgte coupè er vel heller fordi taket bare er en unødvendig dør å drasse rundt!!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  15. Takk mrstfu takket for denne posten
  16. #39
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Den var billig.

    Gratulerer med bil Kodja
    takker for det ja

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Om du løftar på deksela dine, så står kanskje delenummeret på det blå dekselet der. På det blå, så står det delenummer på både blått og svart under. Om du ikkje finn det, så skal eg alltid sjekke den her.
    hadde vært kjekt om du kunne sjekka deksla dine om du hadde gidda det en dag ja hvis ikke så tar jeg opp dekslet snart nå for å sjekke for oljesøl rundt og fra oljepåfyllingslokket for å få cleana opp toppen her. litt kosejobbing på kveldstid

  17. #40
    Registrerte brukere kj0rum sin avatar
    Medlem siden
    26. juni 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    230
    Antall takk

    Standard

    Kjempe fin bil!
    Gratulerer så mye, må nesten ta meg en tur å ta en titt på de kjære små du har i gården nå som du bor enda mer nærmere hehe

  18. #41
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Grunnen til at du valgte coupè er vel heller fordi taket bare er en unødvendig dør å drasse rundt!!
    nei det er fordi vi bor i norge og det er kaldt 3\4 av året. + at caben som sagt er ugly med taket oppe tror den hadde vært anderledes utforma om det hadde vært hardtop cab... man kan jo drømme...

    Sitat Opprinnelig postet av kj0rum Vis post
    Kjempe fin bil!
    Gratulerer så mye, må nesten ta meg en tur å ta en titt på de kjære små du har i gården nå som du bor enda mer nærmere hehe
    takker! tja hvem hva hvor var du nå da?! hehe

  19. #42
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard



    JR filter er kjempekvalitet... noooot skal ikke sprekke slik vettu... godt å få bytta det ut!


    BSR varmeskjold og optiflow filter fra SCSTYLING.no kjapt levert på dørmatta


    plukk burt slangen til sides og skru av LMM der så man får kommet til plassen. de små durtene i bunn der skal skjoldet dyttes ned på...






    ferdig montert på. det var med noen "durter og darter" altså skruer og muttre og to braketter... men de fant jeg ikke ut hvor skal monteres så venter på svar fra Jahn på dette om ingen her vet det?! sikkert flere som har montert dette regner jeg med... Filter står skrudd fast rett på LMM som bare er ført igjennom skjoldet\hullet. men skal den festes i seg selv på noe vis?

  20. #43
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    pen bil du har fått deg!! kommer den fra bergen eller?? gikk en skremmende lik en her...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  21. #44
    Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Innlegg
    639
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    pen bil du har fått deg!! kommer den fra bergen eller?? gikk en skremmende lik en her...
    Den som gikk i Bergen er vel den som kolliderte i Arna.
    I såfall er den under oppbygging av en forumbruker.
    Såvidt jeg husker så hadde den soltak i glass også.
    Ellers så er jeg STERKT uenig i at caben er stygg og det er faktisk en suveren vinterbil, jeg bruker min hele året.
    Kalesjen er dobbel så den finnes ikke kald.
    Det finnes faktisk hardtopp å få fatt i og jeg vet om en som er tilsalgs
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

  22. #45
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    det stemmer ikke... en kunde på jobben min her på os som hadde en kliss lik kodja sin som fremdeles var på veien etter kolisjonen i arna så er nok snakk om 2 forskjellige biler...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  23. #46
    Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Innlegg
    639
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    det stemmer ikke... en kunde på jobben min her på os som hadde en kliss lik kodja sin som fremdeles var på veien etter kolisjonen i arna så er nok snakk om 2 forskjellige biler...
    Det er nok flere saffranfargede C70'er i Bergensområdet da ja.
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

  24. #47
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Robert H. Vis post
    Den som gikk i Bergen er vel den som kolliderte i Arna.
    I såfall er den under oppbygging av en forumbruker.
    Såvidt jeg husker så hadde den soltak i glass også.
    Ellers så er jeg STERKT uenig i at caben er stygg og det er faktisk en suveren vinterbil, jeg bruker min hele året.
    Kalesjen er dobbel så den finnes ikke kald.
    Det finnes faktisk hardtopp å få fatt i og jeg vet om en som er tilsalgs
    såpass ja, men det er jo toppers! har liksom aldri klart å fått sansen for cab oppe. har du bilder av slik med hardtop cab da? vært moro å sett

    og min c70 kommer fra tyskland i utgangspunktet, dog brukt i molde\møre området siden 2002 eller hva det var

  25. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Ilseng
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    Nydelig bil og farge!

    Forresten, vurdert ei runde med Owatrol Polytrol på plasten i motorrommet ditt?
    Gjorde dette på min, og det blei overraskende bra!

    Ligger bilder i worklogen min (Sjekk signatur)

  26. #49
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PyrionZ Vis post
    Nydelig bil og farge!

    Forresten, vurdert ei runde med Owatrol Polytrol på plasten i motorrommet ditt?
    Gjorde dette på min, og det blei overraskende bra!

    Ligger bilder i worklogen min (Sjekk signatur)
    jotakk
    har ikke kommet så langt at jeg har tenkt på shining og slikt enda, den er utrolig bra bare den får vaska seg på utsiden godt, motorrommet har jeg ikke rukket å vurdert noe pga kulda ute nå skal se over tråden din jeg!

  27. #50
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Dette blir bra Øystein !
    Blir kjekt å sjå oppdateringa her etterkvart.

Side 2 av 35 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 5125
    Siste post: 25/07/19, 09:52
  2. 2000 V70 turbo
    By eriksivert in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 30/10/11, 15:23
  3. Svar: 65
    Siste post: 06/01/11, 17:11
  4. How To Skinnpleie by Kodja/Byneset Customs
    By Kodja in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 0
    Siste post: 01/01/10, 19:15

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •