Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  215
Side 23 av 77 FørstFørst ... 13 21 22 23 24 25 33 73 ... SisteSiste
Viser resultater 551 til 575 av 1922

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #551

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Det kan være så utrolig mye. Du må utdype litt mer hva som skjer.

    Edit:
    Har du en pc koblet til MS, så du ser litt hva som skjer?
    Sist endret av Riff; 26/04/13 kl 14:18
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  2. #552
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Ta en logg med dette når det skjer, og last den og msq filen opp.
    Om det er første gang du har oppstart så tipper jeg på at den rett og slett trenger mer afterstart enrichment og kanskje mer warmup enrichment. Om VE tabellen ikke er justert har den også stor innvirkning.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  3. #553
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Ta en logg med dette når det skjer, og last den og msq filen opp.
    Om det er første gang du har oppstart så tipper jeg på at den rett og slett trenger mer afterstart enrichment og kanskje mer warmup enrichment. Om VE tabellen ikke er justert har den også stor innvirkning.
    Enig
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  4. #554
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2013
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    ok her er hvertfall ein film av hva som skjer:

  5. #555

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Hadde vært fint med en logg, og msq så en får sett hva som er satt opp.
    Har du gjort noe med afterstart enrichment? Høres ut som den ikke får bensin nok for å fortsette.
    Har du gjort noe med ve tabellen?
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  6. #556
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Høres typisk ut som for lite bensin ja. Har du regnet ut required fuel i forhold til det dysene dine leverer? Men om du ikke kommer med flere opplysninger så er det umulig å stille en diagnose. Det kan like godt være at du mister sync når motoren starter.
    Får du ikke til å laste opp en logg og msq file(mappfil), send meg en PM, så skal du få mailadresse til meg som du kan sende til.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  7. #557
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2013
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    får ikkje noe logg nei og mappet er tatt fra ein bil som hadde nett det samme oppsettet. og det er ingen forskjell om eg gir meir bensin

  8. #558
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Du får ingen logg før du akiverer logging. Start en ny logg før du prøver å starte, og prøv å gjør ett startforsøk eller to. Uten noe mer å gå etter så går det ikke å hjelpe over ett forum.
    Jeg vil også si at det er svært sansynlig at din motor har andre behov enn den du har hentet mapp fra. Men om det ikke hjelper å juster opp bensin vil jeg si det er meget sansynlig at du mister sync.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  9. Takk Riff takket for denne posten
  10. #559

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Vanskelig å kunne gi mer råd uten configen fra sprutet. Altså en .msq fil.
    Selv om oppsettet er ganske likt, er det forskjellige ting du må sette opp og sjekke over selv også.
    F.eks. required fuel.

    Tunerstudio du bruker? Slå på tenning, trykk ctrl + L, så kan du vri om nøkkelen og prøve å starte. Da har du en logg og legge ut og.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  11. #560
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Ser av filmsnutten at det er TS.
    Datalogging finner du også øverst i menyen som heter Data Logging
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  12. Takk Riff takket for denne posten
  13. #561

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Ja, synes det så kjent ut
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  14. #562
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Kan man kjøre orginal Volvo 60-2 svinghjul og Ford EDIS tenning på en MS V3?

  15. #563
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2013
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    er ikkje hjemme igjen før imorgen kveld så skal prøve å få lagt ut en logg og mappet da

  16. #564
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2013
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    hvordan får eg lagt ut mapp og logg her på forumet?

  17. #565
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2013
    Innlegg
    8
    Antall takk

  18. #566
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Kan man kjøre orginal Volvo 60-2 svinghjul og Ford EDIS tenning på en MS V3?
    Nei. EDIS krever 36-1 triggerhjul. Vil anbefale deg å la EDISen stå igjen på den bilen den kommer fra, og heller koste på en oppgradert coil til fordeler, om du har mulighet for å bruke fordeler. Om du ikke har mulighet for fordeler så koster det noe mer å få kraftig tenning av god kvalitet.
    Coilen kan styres av innebygd tenningstransistor eller eksternt sluttrinn.
    Trigger kobler du direkte til datasprutet, uten å rote med noen EDIS modul mellom.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  19. #567
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Oi, der var det sannelig mye å ta tak i. I grunn raskere å nevne hva som ser rett ut enn hva som ser feil ut.
    Tenningsinnstillingene ser grei ut. AFR tabellen ser grei ut, om man ser bort fra at den dekker bare sugesiden. VE tabellen kan se ut som ett greit utgangspungt.
    Du hadde nok komme mye bedre ut av det med å gå ut fra basemappen som ligger innpå MSen når du laster inn firmware, enn den du har liagt ut her.
    Det vil overraske meg om den bilen den kommer fra fungerer bra i det store og det hele.
    Vist vi begyner på begyneslen under basic setup.
    Engine constants ser rimelig bra ut, men jeg ville valgt 2 spruter og alternating.
    More Engine constants. Hvorfor står den innstilt til don't multiply map og dont include AFRtarget? Førstnevnte skal bare deaktiveres om det er spesielt behov for det, noe som forekommer sjeldent. Den andre instillingen gjør mapping enklere og raskere om den er aktivert. Det at de funskjonene er deaktivert er nok det som som skaper mye av problemene dine. Formen på VE tabellen er ikke tilpasset for å ikke ha multiply MAP aktivert.
    Dyseinnstillinger. Innstillingene for lavohmsdyser er nok grei nok. Men 1,03ms i åpningstid/dødtid? Det er dødtid man kan forvente på en veldig treg høyohmsdyse, selv om det er sjeldent med så høyt. Rundt 0,6ms bruker være mer normalt for lavohmsdyser. Men dette kan du måle slik at du finner den faktiske tiden.
    Om du velger å forenkle mapping med å aktivere include AFRtarget så bør du forandre AFR tabellen så den dekker hele det tiltenkte arbeidsområdet.
    Ut fra VE tabellen ser det ut som det er tenkt å lade opp mot 2 bar.
    Det er ikke noe poeng i å strekke turtallet på VE tabellen langt forbi turtallsperre. Det er bare bortkastet rett og slett.
    Tenningstabellen kan nok fungere greit på en 4v sugemotor, eller en effektiv 2v sugemotor. Til turbomotor er den ivertfall ikke, ettersom den bare strekker seg opp til atmosfæretrykk.
    Startup/idle menyen.
    Alt ned til idle Control ser greit ut.
    Inne på idle Control menyen er 15-Minute IAC aktivert. Det er en spøkelsesfunksjon som har hengt med extra koden siden B&G koden, og ingen vet hva den faktiske nytten er med den. Hvorfor er den aktivert?
    Warmup Enrichment kurven er det noe rart med.
    Resten av oppstartfunksjonene ser ut som ett greit utgangspungt.
    Extended. Cold advance kurven ser rar ut på samme måte som warmup enrichment.

    Jeg vil i grunn anbefale deg å oppdatere til nyeste release kode. Sist jeg sjekket tror jeg det var 3.2.4.
    3.1.1 er det du bruker.

    Så til loggen.
    Det første jeg ser er at du har noe galt med TPS signalet. Det samme ser jeg når jeg ser på tallene fra kalibrering i msq filen. Tallene for maks og min er bare 1 ADC fra hverandre, 511 og 512.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  20. #568
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2013
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    takker for hjelpen. tps'n er ikkje tilkoblet for øyeblikket for den blir bare ødelagt etter en stund . dette har skjedd to gonger at tps*n har blitt ødlagt

  21. #569
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eirik.b Vis post
    takker for hjelpen. tps'n er ikkje tilkoblet for øyeblikket for den blir bare ødelagt etter en stund . dette har skjedd to gonger at tps*n har blitt ødlagt
    Hvilken TPS er det du bruker? hvis du har en som skal ha 5V og du bruker feks. 12V på den er det ingen overraskelse om den blir ødelagt...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  22. #570
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2013
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    den siste eg brukte var v70 tps og strømen som går til tps'n er 5v fra ms'n

  23. #571
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Vil anbefale at du finner og monterer en fungerende TPS. Justering uten fungerende TPS er ikke umulig, men det skaper ekstra utfordringer.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  24. #572
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    jeg kjører med MS 2 V3 på min b230 med noen kopi av haltech coiler. Har kjøpt meg 2 MSD 8224 coiler som jeg har tenkt og bruke. er det bare og koble + og - på disse?

  25. #573
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    562
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Har kjøpt meg Autronic SMC, og for å bruke 60-2 svinghjul må styreenhetn fikses på så den takler det, på min står det en lapp med "fast" + noe uleselig, trur dere denne er jassa opp så den takler 60-2?




    -Ola

  26. #574
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Nokon som køyrer uten fordelar og Autronic Sm4 ? Korleis kan ein lage ei løysing for kam-sensor ?
    Motor 16v med VAG CopCoil.

    Takk for alle tilbakemeldingar

  27. #575
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Nokon som køyrer uten fordelar og Autronic Sm4 ? Korleis kan ein lage ei løysing for kam-sensor ?
    Motor 16v med VAG CopCoil.

    Takk for alle tilbakemeldingar
    Kan vel kjøre de i waste selv om det er enkel coil pr sylinder? Hvis driverne er kraftige nok, så kan du kopple 1-4 sammen og 2-3 sammen. Skal man allikevel kjøre sekvensielt er det i hovedsak dysene der er en fordel på. Om ene sylindra har en gnist i eksostakten gjør nada Jeg har sekvensielle dyser på min men kjører waste på tenning. Jeg kombinerte bakplata til fordeleren med halvmånen fra bak eksoskammen på en 960/850 og laga nytt lokk med GT101 hall-giver. Funker bra og stabilt uten noe triggerfeil

    Om ikke annet vil jeg fraråde deg å bruke COP, singel coil pr. sylinder er topp, små COP'er er ikke helt tilstrekkelig med den store borringa som er på rødblokk, og de har ikke så bra tumble heller de toppene så en litt langvarig kraftig gnist er ikke helt feil. Ei COP gnist er gjerne rimelig svak og veldig kort...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Side 23 av 77 FørstFørst ... 13 21 22 23 24 25 33 73 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •