Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  13
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 84

Tråd: Pigg eller piggfritt????

  1. #26
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    hardere gummiblanding= tåler mere temperatur i asfalten før de blir "dårlige"= slik som det er når det regner ute eller er bar asfalt
    Vel vel, samme som å si at harde dekk har bedre veigrep. Er en grunn til at gummiblandinga blir bløtere jo høyere hastighetsindeksen er.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  2. #27
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Vel vel, samme som å si at harde dekk har bedre veigrep. Er en grunn til at gummiblandinga blir bløtere jo høyere hastighetsindeksen er.
    det har jeg ikke sagt... skrev bare at de er HARDERE enn de piggfrie, noe som i dette tilfellet egner seg bedre...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  3. #28
    Registrerte brukere Friksen sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Innlegg
    238
    Antall takk

    Standard

    Har fått på Michelin X-Ice(piggfritt) i dimensjon 205/50R17 på v70en min og merka ikke noe støy forskjell fra dem andre sommerdekka jeg hadde på som var dunlop sport maxx og er meget bra dekk. Merka egentlig ikke forskjell på bilen føre jeg begynte og presse bilen litt i fart og svinger! kan anbefales vertfall

  4. #29
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    VCCN medlemsnummer
    13
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    På V-70 awd er det piggdekk som er tingen ved fremkommelighet, veigrep og oppbremsing. Har to kamerater som kjører piggfri på sine V-70R og begge klamrer seg fast når de sitter på med meg i XC'n fordi jeg har mye høyere fart i f.eks sving.
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  5. #30
    Turbo_K sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Strømmen
    VCCN medlemsnummer
    60
    Innlegg
    320
    Antall takk

    Standard

    De aller fleste klarer seg fint med piggfritt 90% av tiden....

    MEN, hvis du virkelig får bruk for piggene EN gang i løpet av en vinter, f.eks. en oppbremsing, så er de piggene MYE verdt...

    Bla bla, savner ikke piggdekk, bla bla, piggdekk støyer osv.... whatever

    Jeg kjørte piggfritt de første årene jeg bodde i Oslo, tenkte at jeg skulle unngå piggdekkavgiften, pluss at de salta såpass mye i Oslo likevel...
    Det gikk bra, helt til jeg kom til et kryss som var helt blankpolert, jeg hadde 40km/t, og klarte ikke å stoppe før jeg var 5 meter forbi krysset. Siden den gang har jeg aldri hatt noe annet enn piggdekk, og det skal jeg heller aldri ha. Jeg tenker sånn at hvis det hadde kommet en annen bil, eller f.eks. en liten unge, så hadde jeg ikke klart å stoppe for dem heller. Jeg synes i ettertid at det var dumt av meg å kjøre piggfritt, bare for å slippe den teite avgiften. Alle utrykningskjøretøyer kjører jo også med pigg...

  6. Takk gull pilen, apex_s2k, The Sven, V70wangen takket for denne posten
  7. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    det har jeg ikke sagt... skrev bare at de er HARDERE enn de piggfrie, noe som i dette tilfellet egner seg bedre...
    Ikke om du snakker om å ha godt feste på is og snø.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  8. #32
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbo_K Vis post
    De aller fleste klarer seg fint med piggfritt 90% av tiden....

    MEN, hvis du virkelig får bruk for piggene EN gang i løpet av en vinter, f.eks. en oppbremsing, så er de piggene MYE verdt...
    Men de gangene du må foreta en hard oppbremsing på snø eller bar asfalt, er piggfritt MINST like mye verdt.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  9. #33
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Men de gangene du må foreta en hard oppbremsing på snø eller bar asfalt, er piggfritt MINST like mye verdt.
    Tøys, alt av tester jeg har lest i det siste er det ofte bedre grep med piggdekk enn piggfritt på bart og snø.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  10. #34
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Lese testar utgjeve av bakvendtland du da? Jaja, uansett, postar eindel utklipp av div testar etter googling.

    "Riktignok hevder STRO at piggfrie dekk er bedre enn piggdekk på løst snøføre. Organisasjonen mener også at piggfrie dekk er like gode som piggdekk både på tørr is og hardpakket snø.

    Best både på is og asfalt
    Men samtidig hevder STRO at piggdekkene - ikke overraskende - er best på våt is. "

    "På bar vei har piggdekkene bedre egenskaper enn de nordiske piggfrie dekkene. Hardere gummiblanding gir piggdekkene bedre stabilitet i svinger, bedre styrerespons, bedre bremseegenskaper og bedre dreneringsegenskaper.

    Mens vi for fem-seks år siden snakket om opptil 35 prosent forskjell i bremselengde mellom et piggfritt dekk og et piggdekk, er forskjellene nå redusert til mellom 15 og 20 prosent i piggdekkenes favør.

    Men forskjellen er fortsatt stor nok til at de som kjører piggfritt skal ta høyde for at de på bar og våt asfalt har lengre bremsestrekning enn biler med piggdekk eller kontinentale piggfrie vinterdekk.

    Det eneste føret hvor piggdekkene fortsatt har en reell fordel, er på våt is"

    "De aller sikreste dekkene på alle underlag er piggdekk. Piggdekk stopper uten tvil raskest på is, som ofte er den mest kritiske situasjonen. Det er ikke nødvendigvis slik at det er bedre å kjøre piggfritt i byen og med piggdekk på fjellet. Det er nesten motsatt. På fjellet kan det være like greit å kjøre med piggfritt fordi det ofte er vanlig snøføre, som piggfrie dekk er gode på."

    "I Oslo er det strengt tatt bare tull å kjøre rundt med piggdekk de aller, aller fleste dagene av vinteren. Det er først på is, og spesielt våt is, at piggdekkene er bedre enn de piggfrie. "

    "Flere velger piggfritt langs kysten og i de store byene i sør, mens piggdekkene dominerer innover i landet og nordover. Pigg er ofte førstevalget til krevende forhold.

    -Dersom man skal mye til fjells, til hytte eller over fjelloverganger, er piggdekk som regel det sikreste. Ubrøytet, sølete og bratte veier, eller bratt utkjørsel er gode grunner for å satse på piggdekk. Piggdekk er bedre enn piggfrie dekk på våt is og hardpakket snø."
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  11. #35
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Som sagt; dekkene i dag er så bra at piggdekkene er effektive på kun på blankisen. Men stort sett er det smak og behag.

    http://www.klikk.no/motor/bil/article503917.ece
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  12. #36
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Smak og behag er nok der som avgjør i de fleste tilfellene. Har virkelig prøvd og like piggfritt. Men uansett hvordan man ser på det er piggdekk det beste på vinterføre, men dessverre så støyer de.

    Har de siste 3 årene kjørt på nokian hakka R og noen conti piggfritt, men i vinter byttet jeg til pigg etter at jeg mistet grepet når jeg trengte det mest, nemlig når en sullik kom kjørende rett mot meg. Er overbevist om at jeg ville klart en unnamanøver om jeg hadde kjørt med pigg. Var forøvrig meget fornøyd med Hankook iPike i 215/45-17 i vinter, godt grep hele tiden. På forden har jeg Nokian hakka 7 205/55-16 helt fenomenale dekk.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  13. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Har som nevnt kjørt piggfritt siden 1984, uten å ha hatt behov for noe mere feste enn hva dekkene har bydd meg gjennom hele den perioden.
    De første dekkene var VIKING STOPP 4000 som dekkleverandøren ikke rakk å pigge før jeg kom og kjøpte de. Hadde ikke tid til å vente. Ble så positivt overrasket at jeg valgte å avbestille avtalen om å få pigga opp de. Har kun hatt et sett Hankook dekk som har vært undermåls siden.
    Og så stille og behagelig det er å kjøre på det føret man møter i 95% av tiden da gitt.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  14. #38
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Jeg mener at piggdekk er best i de fleste tilfeller, hvis det skulle være verdt noe for noen. Jeg har iallfall prøvd de fleste kjørestiler og underlag. For meg er det egentlig samme hva andre mener.
    Sist endret av The Sven; 30/10/11 kl 15:10
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  15. Takk BlåFare, apex_s2k takket for denne posten
  16. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    En skal faktisk ikke undervurdere nettopp det Sven.

    Dersom en føler seg ukomfortabel med det ene eller det andre, så er det et moment man slett ikke kan se forbi. De av oss som har hatt hyggelige opplevelser med piggfritt kan vel uansett ha lov til å formidle dette på lik linje med at Pigg-gjengen skal få dele sine erfaringer? Tror ikke det er så mange av oss som er ute etter å "predike" den eneste rette tro i dette spørsmålet, selv om det kan være de av oss som gjerne ønsker å avkrefte visse myter om både det ene og det andre.

    Jeg har som nevnt kjørt en del år, og ikke minst en ikke ubetydelig mengde kilometer (Bor på Østlandet, er fra Trondheim) og har som sagt meget gode opplevelser på piggfritt.

    Men uansett: Føler man seg utrygg på piggfritt, så bør man ikke kjøre på det heller.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  17. Takk Svirre takket for denne posten
  18. #40
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Sjekka mine hakka 4 dekk og de er ikke mer enn 2år gamle så er vel ikke utdatert enda

  19. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2010
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    132
    Antall takk

    Standard

    piggfritt om det er lite is på veien og omvendt. spørs hva du synes som er best.

  20. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    280
    Antall takk

  21. #43
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nedkvit'n Vis post

    Dette er ikke nordiske dekk, de er beregnet for bruk på kontinentet.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  22. #44
    Registrerte brukere 142senja sin avatar
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    205
    Antall takk

    Standard

    dette er en endeløs diskusjon.. her er det vell smak å behag, kjørestil, klima o.s.v... selv kjører jeg kun pigg dekk etter x-antall nesten ulykker med piggfritt.

    prøvde en liten stund med pigg fritt, men følte meg rett og slett utrygg siden man måtte kjøre som en 80år gammel gubbe som skulle på den lokale kafe`en og de har jo allverden med tid, så vidt man kom seg opp bakken hjemme vist det hadde snødd litt om natten eller vært mild vær. kunne med nøden valgt piggfritt på en 4x4 intill pigg dekk ble kjøpt
    - volvo 142 grand delux 1972 søndags bil
    - volvo 740 gl 1985 spiker :(
    - volvo 240 gl 1993 bruksbilprosjekt

  23. #45
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Ivertfall her i nord-norge er piggfritt et håpløst kapitell. Piggfritt er god på en ting, og det er ordentlig snøføre, noe vi ikke har hatt på hundre år. Er svært sjeldent vi har det her oppe nå, er som regel bare is eller slaps. Tusen takk til Stoltenberg og co for deres generøse bidrag med salt. Tusen takk.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  24. #46
    Registrerte brukere 142senja sin avatar
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    205
    Antall takk

    Standard

    er som offtes første døgnet det er sikkelig snøføre før de får hentet salt
    - volvo 142 grand delux 1972 søndags bil
    - volvo 740 gl 1985 spiker :(
    - volvo 240 gl 1993 bruksbilprosjekt

  25. #47
    Registrerte brukere Friksen sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Innlegg
    238
    Antall takk

    Standard

    Salting i nord norge er jo bare tull! kommer selv fra lofoten og gammlingene har kjørt taunus,granada og scorpio(i 0ver 20år bodde dem der) i min barndom der oppe uten noe problemer i alle år! og vis dem har begynt og salte nå får man bare dorligere førere,dyr som sleiker salt i veibanen og sørpe :(

    Ellers så er jeg ikke helt inni dette sirkuset av dekk typer, men ser jo på tester osv.. Men har blidt fortalt av flere at diverse større forhandlere som importerer selv ofte tar inn dekk som har en hardere gymmiblanding, dette begrunner dem jeg har hørt det fra at dem bestiller dekk spessielt inn til norge med mykere gymmiblanding.

  26. #48
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Friksen Vis post
    Salting i nord norge er jo bare tull! kommer selv fra lofoten og gammlingene har kjørt taunus,granada og scorpio(i 0ver 20år bodde dem der) i min barndom der oppe uten noe problemer i alle år! og vis dem har begynt og salte nå får man bare dorligere førere,dyr som sleiker salt i veibanen og sørpe :(

    Ellers så er jeg ikke helt inni dette sirkuset av dekk typer, men ser jo på tester osv.. Men har blidt fortalt av flere at diverse større forhandlere som importerer selv ofte tar inn dekk som har en hardere gymmiblanding, dette begrunner dem jeg har hørt det fra at dem bestiller dekk spessielt inn til norge med mykere gymmiblanding.
    Alle importerer dekk til Norge. Usikker på om det finnes noen dekkmerker her til lands, men alt blir av det jeg vet importert. At de som importerer har hardere gummiblanding, kan nok tenkes at det er snakk om 2 forskjellige merke/typer. Generelt er alle piggdekkene hardere i blandingen pga at det skal holde bedre på piggene enn det piggfrie dekk er.
    Men valg av dekk kommer som sagt an på føre og forhold du stort sett kjører. Det avhenger også av hva du føler deg trygg på og hvordan du er som sjåfør Alle de beste dekkprodusentene i dag (Nokian, Michelin, Continental...) har veldig gode dekk. Så valget avhenger stort sett av vedkommende selv.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  27. #49
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Lese testar utgjeve av bakvendtland du da? Jaja, uansett, postar eindel utklipp av div testar etter googling.

    "Men samtidig hevder STRO at piggdekkene - ikke overraskende - er best på våt is. "

    "På bar vei har piggdekkene bedre egenskaper enn de nordiske piggfrie dekkene. Hardere gummiblanding gir piggdekkene bedre stabilitet i svinger, bedre styrerespons, bedre bremseegenskaper og bedre dreneringsegenskaper.

    Mens vi for fem-seks år siden snakket om opptil 35 prosent forskjell i bremselengde mellom et piggfritt dekk og et piggdekk, er forskjellene nå redusert til mellom 15 og 20 prosent i piggdekkenes favør.

    Men forskjellen er fortsatt stor nok til at de som kjører piggfritt skal ta høyde for at de på bar og våt asfalt har lengre bremsestrekning enn biler med piggdekk eller kontinentale piggfrie vinterdekk.
    "

    "De aller sikreste dekkene på alle underlag er piggdekk. Piggdekk stopper uten tvil raskest på is, som ofte er den mest kritiske situasjonen. Det er ikke nødvendigvis slik at det er bedre å kjøre piggfritt i byen og med piggdekk på fjellet. Det er nesten motsatt. På fjellet kan det være like greit å kjøre med piggfritt fordi det ofte er vanlig snøføre, som piggfrie dekk er gode på."

    "Flere velger piggfritt langs kysten og i de store byene i sør, mens piggdekkene dominerer innover i landet og nordover. Pigg er ofte førstevalget til krevende forhold.

    -Dersom man skal mye til fjells, til hytte eller over fjelloverganger, er piggdekk som regel det sikreste. Ubrøytet, sølete og bratte veier, eller bratt utkjørsel er gode grunner for å satse på piggdekk. Piggdekk er bedre enn piggfrie dekk på våt is og hardpakket snø."
    Las du gjennom din egen post egentlig? (det gjorde forsåvidt ikke jeg heller, før nå. Uansett var det masse setninger der som sa at Piggdekk er best på asfalt, både våt og tørr)
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  28. Takk MrX takket for denne posten
  29. #50
    Registrerte brukere Friksen sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Innlegg
    238
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Alle importerer dekk til Norge. Usikker på om det finnes noen dekkmerker her til lands, men alt blir av det jeg vet importert. At de som importerer har hardere gummiblanding, kan nok tenkes at det er snakk om 2 forskjellige merke/typer. Generelt er alle piggdekkene hardere i blandingen pga at det skal holde bedre på piggene enn det piggfrie dekk er.
    Men valg av dekk kommer som sagt an på føre og forhold du stort sett kjører. Det avhenger også av hva du føler deg trygg på og hvordan du er som sjåfør Alle de beste dekkprodusentene i dag (Nokian, Michelin, Continental...) har veldig gode dekk. Så valget avhenger stort sett av vedkommende selv.
    Vet alle importerer selv men at for eks noen bestiller nokian R dekk som er lager for store deler av kontigentet mens vi i norden krever en mykere gymmiblanding i våre R dekk for og vere optimale.. Jeg synes jo selv det høres rart ut, men er 2 "dekkbaroner" som har nevnt dette for og forsvare prisen sin framfor andre som selger samme dekke mange hundre kroner mindre pr stk...

Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. ØK: 16" med piggfritt, ET43, 5x108 og 65,1mm navåpning
    By mrstfu in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 01/04/11, 00:40
  2. 195/65r15 Nokian Hakkapelita 5 ( Pigg )
    By Kjefor82 in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 16/11/10, 17:42
  3. YOKOHAMA ig20 VS ig30 (piggfritt)
    By Veronica in forum Produkterfaringer
    Svar: 9
    Siste post: 09/04/10, 22:37

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •