Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  186
Side 29 av 31 FørstFørst ... 19 27 28 29 30 31 SisteSiste
Viser resultater 701 til 725 av 767

Tråd: Magnum - Volvo 245 LS1 Turbo

  1. #701
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Groooooomt

  2. #702
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Har ikke skjedd sånn veldig mye med denne for tia! Men litt er det jo. Nå er den straks klar for vinterdvale!
    Mere tekst og litt bilder kommer en annen dag

    Men legger ut en kjapp video fra første testkjøring på Gardermoen


  3. Takk Marius Nilssen, Jan-Einar Jenssen, mrstfu takket for denne posten
  4. #703
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    tøft!
    hvordan var bilen å kjøre etter så mye ombygging?

  5. #704
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Brutal! Rå bil, gleder meg til å se denne live.

  6. #705
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. des. 2013
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Vanvittig stilig, godt å se flere og flere går for åtter i banebil! Morro å endelig se et klipp av den i aksjon, og gleder meg enda mer til å se den på bane "live" neste år!

  7. #706
    E.Winjum sin avatar
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    Nes i Akershus
    VCCN medlemsnummer
    570
    Innlegg
    1.368
    Antall takk

    Standard

    Så den på ringbanen, rimelig bøs og var fett å se den i aksjon
    Emil Winjum
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem



    Mitt prosjekt:
    1995 Volvo 945 Polar Diesel

  8. #707
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. des. 2013
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Noe nytt her? Har jo et lite håp om å se den på Vålerbanen i slutten av Mai jeg da..

  9. #708
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Har ikke skjedd stort på denne i vinter. Men tok den fram fra vinterlagring forrige helg.
    Er diverse småtteri som jeg fant ut på gardermoen ifjor, som jeg må ordne litt med før neste kjøring
    Men nå er det litt vask og stell som må til! Bilsport har spurt om jeg ville komme å stille ut på Elmia iår igjen, sa jo selvfølgelig ja til dette. Er jo veldig gøy å bli spurt
    Så da blir det en sverige tur snart

    Fra ett Bilsport blad


    Fra Finansavisen

  10. #709
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Lenge siden jeg har skrivd noe her!
    Var å stilte ut bilen på Elmia i påsken, så før dette måtte jeg fikse litt småtteri og polere!
    Har lenge hatt lyst til å lage en "diffusor" bak, mest fordi det ser tøft ut, og litt for å styre luft inn i radiatoren. Om det hjelper så mye på downforce vet jeg ikke men.. Hehe
    Lagde den i aluminium som blei lakkert når den var ferdig sveisa





    Ett bilde fra turen ned til Jønkjøping:


    Bilen på plass sammen med mange andre 240'er denne helja






    Når jeg var å kjørte på autoslalomen ifjor, så fant jeg ut at det var diverse som måtte gjøres noe med. Blant annet var det en vibrering i bilen når jeg kom opp i fart. Etter litt tenking og feilsøking ente jeg opp med at mellomakslingen var litt for kort, så denne blei forlenget før kjøringa nå om søndag. Og var veldig gøy på første turen at denne vibreringa nå var borte
    Fikk også igang dashloggeren så jeg kan se hva trykk og temperaturer er, men rakk ikke å koble opp tankmåleren eller speedometerer. En ting som var rart var at jeg ikke får noe turtalls signal på den, selvom jeg kjører med ecu interface. Så dette må sjekkes ut før neste kjøring

    Fikk kjørt å herja litt om søndag, mest for gøy, men også for å finne ut hva jeg må ordne mer med bilen før neste kjøring!

    Har også litt rare bremser, kjennes ut som det er luft i anlegget noe det ikke er! Så har bestilt meg nye bremsepumpe siden jeg har lest at flere sliter med samme problemet med obp pumpene.


    Ett problem til er at bilen går litt varm ved mye herjing :( Trudde dette skulle blitt borte med radiator baki, så har lest og fundert litt på dette og. Den spal vifta jeg har bak på radiatoren dytter ca 1200cfm og dette blir tydligvis for lite. Så nå har jeg bestilt meg en bad-ass viftepakke som flytter 4000cfm, håper dette skal løse problemet med at den går varm

    Kjørte med gopro på hjelmen, så her er en liten film fra det. Mye rattrust ute å går gitt, men fy og det går unna nå!
    Draget i bilen er helt rått

    Sist endret av Magnum; 04/06/15 kl 09:21

  11. #710
    E.Winjum sin avatar
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    Nes i Akershus
    VCCN medlemsnummer
    570
    Innlegg
    1.368
    Antall takk

    Standard

    Fy faen så sykt gromt! Det så ut som det vsr rimelig bra drag! Er det noe mulighet for å sitte på neste gang du er på ringbanen eller? Haha
    Emil Winjum
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem



    Mitt prosjekt:
    1995 Volvo 945 Polar Diesel

  12. #711
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. des. 2013
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Råeste bilen på forumet! Håper du blir å se på Gatebil i Juli, og at du har fått fikset småtteriet til da.

  13. #712
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2011
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Virkelig grom bil detta! Har du hatt den i benk? Mye hk og nm er det snakk om?

  14. #713
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Takk for det
    Blir nok ikke noe Gatebil på meg, er så lite kjøretid der. Også vil jeg ha mere kjøretid ogsånn før jeg drar ditt.
    Har bremset 528hk og 800nm på hjula i benken til Jonus

    Har fått di nye viftene og montert disse:


    Har også kjøpt meg nytt gele batteri, men batteripolene på dette sto selvfølgelig på ett annet sted. Så da måtte jeg lage ny ramme som holder batteriet fast inne i batterikassa:


    Kjøpte meg også en ny lader til å lade Agm batteri, så lagde meg en hurtigkobling, så jeg slipper å skru opp batterikassa ved lading:


    Planen var å kjøre på Trackday lørdag 4! Så etter mye småfiks og ordning så var bilen lastet opp å henger'n og klar for Rudskogen:


    Det er første gangen på en større bane enn Gardermoen, så var veldig spent på hvordan alt på bilen fungerte.
    Første heatet la plutselig bremsene seg på, så jeg klarte nesten ikke å kjøre fremover, kvælte tilslutt bilen på vei inn til pit. Fant ut at bremselys bryteren hadde kilt seg inn i ett hull i pedalen slik at bremsene "sto på"! Fikk bøyd braketten litt og da var problemet der iorden



    Kjørte ett par heat på gatedekk, men la om til slicks etter det. Fyfaan å rått det er å kjøre på slicks! Sitter noe helt vilt :


    Temperaturen på bilen blei mye bedre med nye vifter, men etter ett par runder på bånn gass begynte tempen å stige for høyt, men da var det bare å slakke av litt, så datt tempen ned igjen. Men om jeg må gjøre noe mer med dette veit jeg ikke ennå. Det var sykt varmt denne dagen, 26-27 i lufta, men fant ut at jeg må ha noe mer ventilasjon inn til meg. Enten takscoop eller noe annet lurt, var helt syykt varmt inni bilen med fullt kjøreutstyr i sola

    Planen min var å prøve å stille til start i Trackday cup løpet bare for å se åssen det er, hadde kommet sist. Men morro for det! Men servo olja kokte flere ganger, så må få på en kjøler på denne, ville ikke da kjøre noe mere ett ett par runder hvert heat pga dette. Ikke noe gøy hvis det plutselig skulle sprutet skikkelig med olje overalt.

    Veldig gøy å bare tømme gir nedover slettene


    Var veldig uvant å kjøre spor, og var veldig forsiktig med innbremsinger og i svinger. Må liksom venne seg til både bremser og bil. tok tid på en runde, og da brukte jeg 1.43 rundt banen, så er egentlig fornøyd med det. Ser frem til å fikse litt småfeil og komme sterker tilbake neste gang og prøve å sette bedre tider, målet for iår er iallefall under 1.40
    Sist endret av Magnum; 07/07/15 kl 20:32

  15. Takk Daruu, Kristian N, JEPS, Øyvind G takket for denne posten
  16. #714
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Kjører du med glassfiber panser?

    Syntes den ser litt bekymret ut på de siste bildene
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  17. #715
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard Magnum - Volvo 245 LS1 Turbo ⚠️Trackday kjøring⚠️

    Rudskogen er ei artig bane på mange måter

    Kjører du med standard reservoar til servoolja? (jeg sliter med for høyt trykk i returen + koking så den kaster av seg mye olje :( Må bygge meg en tank selv)

    Har du planer om å kjøre på helgetreffet til vccn på våler?
    Jeg blir gjerne med på å kjøre spor Har nok ikke den raskeste bilen men hadde vært morro å sett hva de forskjellige blilene gjør rundt banen
    Sist endret av Zeeker; 06/07/15 kl 21:53
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #716
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard Magnum - Volvo 245 LS1 Turbo ⚠️Trackday kjøring⚠️

    Ser bra ut
    Kan ikke skjønne det med servo olja, min klarte seg kjempe fint på våler.. Men jeg har da en annen type reservoar da, siden jeg har benz pump.
    Når er vccn dagen?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #717
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Ser du sliter med obp pumpene. Fikk du montert de nye?

    Jeg har og obp og får ikke pedalen fin. Kjennes ut som jeg har luft, men får ikke noe ut. Har aldri kjørt med pedalbox så vet ikke hva som er normalt.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  20. #718
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Hehe, kjører med glassfiber panser ja. Mulig jeg må sette på en lås på midten og

    Kjører med standar reservoar på ls pumpa, men ingen kjøler. Denne skal vist ha det, har jeg lest nå. Så får prøve å sette på det og se om jeg blir kvitt problemet da!
    Planen var egentlig å kjøre på vccn treffet. Men får nesten se åssen bilen er og om lommeboka sier ja til det. Planen for sesongen er egntlig å få godskrivd 4 løp så jeg beholder H-lisensen min

    Har nå montert nye wilwood pumper, men sleit litt med å lufte di. Syns ikke di er helt der jeg vil ha di ennå, så må prøve å justere litt til på biasen og på lengden på staget til di forskjellige pumpene

  21. #719
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjører el servo fra opel astra g. Det funker knall bra.
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  22. #720
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    VCCN medlemsnummer
    1183
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    MÅ ikke ha 3 låser framme
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  23. #721
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Da har det vært enn liten ferie med alt som heter bil. Litt ferie sammen med familien, også har jeg ett "lite" oppussing prosjekt som jeg har holdt på med en stund

    Tettet en dør i rommet ved siden av verkstedet, fjernet veggen imellom og fått på h-bjelke:





    Fått kledd vegger, malt både gamle og nye rommet og freset og slipt betong gulvet.



    Har idag lagt første strøk med epoxy på gulvet, så må vente til imorra med neste

    Gleder meg til å begynne å få inn skap og benker igjen, blir jo ett nytt verkste hehe

    Har fått diverse småtteri til volvo'n og. Så da er det bare å få fikset litt før neste Trackday kjøring

    Var litt nervøs her, målte ett par ganger kan man si:



    Ooppps:



    Da gjenstår det bare å få limt og skrudd det fast, å håpe det hjelper på varmen inni bilen :



    Må også få på servo kjøleren å prøve å få vaska vekk litt servo oljesøl i motorrom, og kikke over resten sånn generelt
    Sist endret av Magnum; 13/08/15 kl 19:29

  24. Takk Lasse R, HairyHarry, Eirik.H, Kristian N, kjetil r takket for denne posten
  25. #722
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Funka scoopet bra Magnus?

  26. #723
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Er det sånne luftdyser på innerdelen av det scoopet og i såfall, hvor har du kjøpt det fra?

  27. #724
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Scoopet funka helt greit egentlig, men skal prøve å lage litt lufting i vinduene på bakdørene slik at det blir gjennomtrekk igjennom kupeen, tipper det vil funke enda bedre da

    Scoopet har både luftdyser og drenering på innerdelen, er kjøpt her:
    http://www.jjcraceandrally.com/rally...rbon-roof-vent

    Var å kjørte på Trackday treffet 23.08



    Teknisk kontroll:


    Trudde jo servoproblemene var historie siden jeg hadde både har montert oljekjøler og nytt lokk på reservoaret. Men neida:( :( Virker som lokket ikke klarer å tette skikkelig mot plastbeholderen. Så nå blir det å rive bort den orginale plastik tanken! også montere en ny skikkelig tank med ordentlig lokk, montert på dempertårnet

    Men fikk jo kjørt litt alikvell:







    Siden bilen gikk litt varm forriga gang, og jeg ikke hadde gjort noe mer med det. Siden det aldri er så varmt her, men denne dagen var det jo bare enda varmere.. Hehe
    Så nå MÅ jeg gjøre noe med problemet. Trur ikke at det kommer nok luft opp igjennom gulvet til radiatoren, så nå har jeg kjøpt meg sånne naca ducts som er doble og skal stå i bakrutene. Derifra blir det slanger frem til "kassa" til radiatoren som jeg også kommer til å sette rett opp og ned. Håper dette skal hjelpe på problemene!







    Ett lyspunkt denne dagen var at jeg kjørte litt kjappere enn forrige gang, så nå blei det en høy 1.41! Så kryper sakte men sikkert nedover
    Så på litt innboard film, at jeg har masse å gå på når det gjelder sporvalg og fart i svingene. Men satser på at dette blir bedre med flere runder og sete tid

    Syns også at bilen ikke er noe villig på 6. gir, så måtte regne på litt utvekslinger, skjønte fort da hvorfor. For resten av gira har veldig fine utvekslinger i forhold til moteren ogsånn. Men jeg har 225 km/t på 5. gir, og så ett skikkelig "overdrive gir" på 6 med toppfart på 377 :-p Så da blir dette "litt" tungt.. Haha

    En annen ting som var litt gøy var en 2 sånn ntcc biler (trur di heter det) ikke klarer å ta meg på sletta
    Sist endret av Magnum; 02/09/15 kl 19:50

  28. #725
    kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    VCCN medlemsnummer
    405
    Innlegg
    1.603
    Antall takk

    Standard

    Ser ut som du trenger en ekstra lås på midten av panseret ditt også
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

Side 29 av 31 FørstFørst ... 19 27 28 29 30 31 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 815
    Siste post: 01/02/14, 20:57
  2. Magnum - "RaceBussen"
    By Magnum in forum 200 -serien
    Svar: 411
    Siste post: 12/01/13, 13:24
  3. Kjøpe "servicemateriell" som filter etc fra andre steder enn Volvo?
    By aarnes in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 11
    Siste post: 02/02/11, 09:03
  4. Svar: 0
    Siste post: 30/12/09, 19:58

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •