Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Streame musikk via bluetooth i V70II

  1. #1
    Registrerte brukere Cane sin avatar
    Medlem siden
    03. des. 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard Streame musikk via bluetooth i V70II

    Ifm. at jeg skal kjøpe en iPhone 4 eller HTC Desire HD, skulle jeg gjerne visst om disse støtter musikkavspilling via bluetoothanlegget i bilen. I følge teknisk spekk på telefonene kan det se ut som det er mulig - men er det noen som faktisk har testet det og kan bekrefte at det funker?

    Jeg har for så vidt AUX-uttak, men jeg vil ha det trådløst i tillegg til å kunne få opp musikkinformasjon i displayet.

    På forhånd takk!

  2. #2
    Registrerte brukere cossykiller sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Kleppe, Norway
    Innlegg
    927
    Antall takk

    Standard

    bluetooth vil jeg tro at er endel dårligere enn aux da, du kan jo f.eks legge opp usb inngang inn i hanskerommet på passasjersiden, så vil ingen se det, og du vil ha mye bedre lyd.. gjør du det vil du også få opp musikkinformasjon i displayet
    Sist endret av cossykiller; 05/02/11 kl 15:02

  3. #3
    Registrerte brukere yearbogen sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Stordaln, Åfjord
    VCCN medlemsnummer
    92
    Innlegg
    221
    Antall takk

    Standard

    Hva gir best lyd av en aux og bluetooth tilkobling av mobiltelefon?
    Mvh.
    Kenneth
    ________________________________
    Bil: Volvo 850 2,5 GL - 1994, Bruksbil

  4. #4
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Cane Vis post
    Ifm. at jeg skal kjøpe en iPhone 4 eller HTC Desire HD, skulle jeg gjerne visst om disse støtter musikkavspilling via bluetoothanlegget i bilen. I følge teknisk spekk på telefonene kan det se ut som det er mulig - men er det noen som faktisk har testet det og kan bekrefte at det funker?

    Jeg har for så vidt AUX-uttak, men jeg vil ha det trådløst i tillegg til å kunne få opp musikkinformasjon i displayet.

    På forhånd takk!
    Har HTC Desire, og jeg streamet musikk VIA bluetooth i en kompis din V70II uten problemer. Det er samme bluetooth enhet på desire og desire HD, så det går fint. Lyden blir bedre via aux.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  5. #5
    Registrerte brukere Cane sin avatar
    Medlem siden
    03. des. 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av cossykiller Vis post
    bluetooth vil jeg tro at er endel dårligere enn aux da, du kan jo f.eks legge opp usb inngang inn i hanskerommet på passasjersiden, så vil ingen se det, og du vil ha mye bedre lyd.. gjør du det vil du også få opp musikkinformasjon i displayet
    Jeg var ikke klar over at lyden blir dårligere via bluetooth - så da fortsetter jeg nok bare med aux-uttaket.

    Noen som har peiling på hva kostnaden vil være for å montere en USB-inngang? Jeg mener å ha hørt at det koster langt mer enn det smaker.

  6. #6
    Registrerte brukere Cane sin avatar
    Medlem siden
    03. des. 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Har HTC Desire, og jeg streamet musikk VIA bluetooth i en kompis din V70II uten problemer. Det er samme bluetooth enhet på desire og desire HD, så det går fint. Lyden blir bedre via aux.
    Kult - da vet jeg at det er en mulighet. Thx!

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. juli 2010
    Sted
    Gloppen Sogn og Fjordane
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    har en s40 2010 mod. Jeg for ikkje streamet musikk fra HTC desire Z og til min spiller via bluetooth. Jeg for kun handsfree funksjoner. Ingen media lyd. Mulig jeg for dersom det er snakk om musikk som ligger på telefonen. Men for ikkje spille av Spotyfi, internett radio o.l. Mulig eg gjøre noe feil? Har vert inn på instilling på telefonen under "mycar" For ikke velge og sende media lyd til mycar. Regner med det er spilleren i bilen som ikke takler dette.

  8. #8
    Registrerte brukere cossykiller sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Kleppe, Norway
    Innlegg
    927
    Antall takk

    Standard

    nei spotify er det svært få eller ingen spillere som er lagt opp til enda, det du må gjøre da er å kjøre det igjennom en aux kabel

  9. #9
    Straydog sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nord-Norge
    VCCN medlemsnummer
    669
    Innlegg
    403
    Antall takk

    Standard

    Kan bekrefte at lyden blir dritt med bluetooth, da jeg daglig kjører en 2010 Mondeo med denne muligheten. Fungerer om du skal se media på en ekstern enhet (telefon etc.) og streame lyd til anlegget, men da er gjerne lydsporet på mediefilen noe komprimert. Aux eller USB er nok det beste.
    Har: 20 Kia e-Soul 64kWh | 10 XC70 2,4D AWD
    Hadde: 17 V90 D3 AWD | 08 XC70 D5 AWD | 04 XC70 D5 | 07 XC90 D5 | 04 V70 D5 | 91 940GL 2,3 | 05 S60R | 00 V70 2,5D | 07 XC70 D5 | 06 V70 2,0T | 97 850 T-5 | 86 740GLE | 93 240GL

  10. #10
    Registrerte brukere Nick V70N sin avatar
    Medlem siden
    14. feb. 2010
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    911
    Innlegg
    289
    Antall takk

    Standard

    På konas bil med en vanlig DIN-spiller(Dette er ikke en Volvo ), er lyden faktisk vesentlig bedre ved bruk av Bluethooth enn ved bluk av AUX med kabel. Mulig at dette kan variere avhengig av anlegg og telefon.
    2001 V70N 2.0T BSR steg 2 (Link til Worklog)
    2008 V70II 2.0D Summum "extra alt" (Solgt)
    2003 Lotus Elise (RIP)
    2016 Peugeot 308 SW GT-line (Solgt)
    2019 Jaguar I-pace

  11. #11
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Wink

    Sitat Opprinnelig postet av Cane Vis post
    Ifm. at jeg skal kjøpe en iPhone 4 eller HTC Desire HD, skulle jeg gjerne visst om disse støtter musikkavspilling via bluetoothanlegget i bilen. I følge teknisk spekk på telefonene kan det se ut som det er mulig - men er det noen som faktisk har testet det og kan bekrefte at det funker?

    Jeg har for så vidt AUX-uttak, men jeg vil ha det trådløst i tillegg til å kunne få opp musikkinformasjon i displayet.

    På forhånd takk!
    Så vidt jeg vet så får du ikke streaming fra mobil med Bluetooth til Bluetooth i bil før på 2012-modellene. Dette blir da trådløs overføring som ikke kan sammenlignes med bruk av AUX-tilkopling eller helst iPod-integrasjon.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

Lignende tråder

  1. Bildet av ditt musikk anlegg?
    By Kogi240gl in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 95
    Siste post: 03/10/11, 18:23
  2. bluetooth A2DP musikkspilling og handsfree
    By TommyG in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 1
    Siste post: 13/12/10, 12:37

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •