Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 3 av 17 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 ... SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 417

Tråd: Mr. Myhre: 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler

  1. #51
    Registrerte brukere kapli sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2010
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    587
    Antall takk

    Standard

    Angående eigere på bilen så kan stikke bort på BT på Notodden og få full liste over tidligere registrerte eigere=)
    Fin bil det der Johnny.

  2. #52
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kapli Vis post
    Angående eigere på bilen så kan stikke bort på BT på Notodden og få full liste over tidligere registrerte eigere=)
    Fin bil det der Johnny.
    Koster det noe å få en slik liste?
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  3. #53
    Registrerte brukere kapli sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2010
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    587
    Antall takk

    Standard

    Nei, var der på fredag og spurte etter navnet på siste eigar pga han har ikke levert inn vognkort del 2. Men nr hans var ikke å finne på 1881, men fekk med ein full liste over alle egiare på bilen =)

    Har også hørt at ein kan få full liste over alle PKK kontroller, men glømte å spørre om det, så det veit eg desverre ikkje.

  4. #54
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Disse listene skal jeg prøve å få tak på til min bil, ble litt nysgjerrig nå
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  5. #55
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kapli Vis post
    Angående eigere på bilen så kan stikke bort på BT på Notodden og få full liste over tidligere registrerte eigere=)
    Fin bil det der Johnny.
    Takk for tipset, dette skal eg få gjort rett over helgen!
    Hvem er du forresten? Morro å treffe kjentfolk her inne


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  6. #56
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Vikebø Vis post
    Samme som jeg har på min det.. Overhodet IKKE å anbefale til mye køkjøring....
    Vet du om en annen trykkplate som gjør den litt lettere å clutche med?


    Etter en kjapp tur på Blocket.se (elsker den siden), så har eg funnet meg ny girkasse! Han kunne også sende den til meg, noe som passe veldig bra når eg sitter her uten kjørbar bil.

    Girkassen er en M46, som kommer fra en turbo-bil. Skulle få den for 1000:- + frakt, noe som ikkje akkurat er verdens undergang og betale for en bra girkasse.


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  7. #57
    Registrerte brukere Autotech sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Notodden
    VCCN medlemsnummer
    2053
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard

    Spørs åssen tilstanden på kassa er da?at det ikke går 2 dager så havarere den også.bare pass på å ikke gir jævlig kjapt med den,det er drepen...

  8. #58
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Autotech Vis post
    Spørs åssen tilstanden på kassa er da?at det ikke går 2 dager så havarere den også.bare pass på å ikke gir jævlig kjapt med den,det er drepen...
    Girer så fint som bare det eg Virker som det var momentet som tok knekken på M47 kassa, så håper på andre boller denne gangen.


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  9. #59
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Girer så fint som bare det eg Virker som det var momentet som tok knekken på M47 kassa, så håper på andre boller denne gangen.


    Mvh
    Rosinbollar med sjokoladebetar hadde vore noko

  10. #60
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Rosinbollar med sjokoladebetar hadde vore noko
    Hehe, heilt kurrant


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  11. #61
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Noen som har et forslag til en annen clutch for meg? Er ikkje så int. i en clutch som er stein hard på pedalen.


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  12. #62
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Vet du om en annen trykkplate som gjør den litt lettere å clutche med?


    Etter en kjapp tur på Blocket.se (elsker den siden), så har eg funnet meg ny girkasse! Han kunne også sende den til meg, noe som passe veldig bra når eg sitter her uten kjørbar bil.

    Girkassen er en M46, som kommer fra en turbo-bil. Skulle få den for 1000:- + frakt, noe som ikkje akkurat er verdens undergang og betale for en bra girkasse.


    Mvh
    Kan se for meg at det kommer til å koste en del å få kassa tilsendt Norge? En pakke på 1x1 meter koster 2200 kr å få tilsendt via Jetcarrier, 2.2 kr per kubikkdesimeter (dm^3).

  13. #63
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Kan se for meg at det kommer til å koste en del å få kassa tilsendt Norge? En pakke på 1x1 meter koster 2200 kr å få tilsendt via Jetcarrier, 2.2 kr per kubikkdesimeter (dm^3).
    Veit ikkje enda, han skulle sjekke det opp i morgen. Men blir det alt for dyrt så får eg prøve å skaffe en som er inærheten, så eg får hentet den selv.


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  14. #64
    Registrerte brukere Autotech sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Notodden
    VCCN medlemsnummer
    2053
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard

    Ring heddal bilopphugging, dem har M90 kasse...

  15. #65
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Kan se for meg at det kommer til å koste en del å få kassa tilsendt Norge? En pakke på 1x1 meter koster 2200 kr å få tilsendt via Jetcarrier, 2.2 kr per kubikkdesimeter (dm^3).
    Nå er Jetcarrier kun fra USA da, så det blir feil sammenligning

  16. #66
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Nå er Jetcarrier kun fra USA da, så det blir feil sammenligning
    Ah, yeah, det blir litt feil da . Stussa på at det kun sto prisene og ikke fra hvor .

  17. #67
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Autotech Vis post
    Ring heddal bilopphugging, dem har M90 kasse...
    Får ta ein tlf dit om frakten blir for dyr da. Men egentlig er eg på jakt etter M46 men.


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  18. #68
    Registrerte brukere Autotech sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Notodden
    VCCN medlemsnummer
    2053
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard

    Ville heller montert M90

  19. #69
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Autotech Vis post
    Ville heller montert M90
    Blir veldig vanskelig dette her, hører så mye forskjellig rundt om at.

    Noen mener eg bør gå for M46, da den er x-antall ganger billigere, og den tåler mye hard kjøring, og at M90 ikkje tåler så mye hard kjøring, men andre mener motsatt
    M90 tåler mye, om en girer veldig fint, tåler ikkje å bli clutchet ut med? Noe M46 tåler? Eller? Kan noen som har peilig komme med en god forklaring her?

    Kanskje en likegodt skulle satset på ei Getrag ZF kasse istedenfor, men det er litt for dyrt for meg akkurat nå :(

    Dette clutch spørsmålet trenger eg også svar på, da eg må bestille dette i morgen. Håper noen har noen fine forslag til meg.


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  20. #70
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Hvis du skal ha M90 så kan du likegodt kjøpe ZF. Prisen blir nesten den samme uansett, men ZF tåler mer. Eneste ulempa er at ZF kassa har 1:1 utveksling på 5. gir, dvs at utvekslinga totalt blir lettere. Det blir omtremt som å gå opp et hakk på utvekslinga på bakakselen. Dvs det kan være lurt å bytte utvekslinga til hakket lavere etterpå eller enda lavere hvis du ikke vil bli sliten av høyt turtall på langkjøring .

  21. #71
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Blir veldig vanskelig dette her, hører så mye forskjellig rundt om at.

    Noen mener eg bør gå for M46, da den er x-antall ganger billigere, og den tåler mye hard kjøring, og at M90 ikkje tåler så mye hard kjøring, men andre mener motsatt
    M90 tåler mye, om en girer veldig fint, tåler ikkje å bli clutchet ut med? Noe M46 tåler? Eller? Kan noen som har peilig komme med en god forklaring her?

    Kanskje en likegodt skulle satset på ei Getrag ZF kasse istedenfor, men det er litt for dyrt for meg akkurat nå :(

    Dette clutch spørsmålet trenger eg også svar på, da eg må bestille dette i morgen. Håper noen har noen fine forslag til meg.


    Mvh
    har knust et par m46, men ingen m90. har kjørt likt i alle de år. fordi noen er så stappe tett i hode og ikke greier å gire normalt med 200hk, så er det sikkert mulig å knuse en m90 og.

    ser du må ute med 1000+ frakt for m46. kan meddele at ei m90 blir da billigere i pris om du drar til sweden.

    betalt 2500,- for komplett m90 der jeg.
    sålenge du ikke skal ha 400+hk, så tåler m90 vanlig kjøring, og mye juling sålenge du har hode på toppen av kroppen, og ikke oppi r**a til naboen.

    kombiner m90 med 850 (b5202f) lamell og 763 trykkplate så har du gode dager litt tung til køkjøring, men sett den da bare i fri..

    dette er mine meninger.
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  22. #72
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    stemmer i alle punktene som Volvo-Power har kommet med her! eneste forskjell fra hans og mitt oppsett er diesel lamell istede for 850 lamellen! dette på en tungt lasta 945 med turbolat funker fjell for de som GIDDER å gire ordentlig istede for å leke driftking på de laveste gira + tror det er å nappe til seg spaka i tide å utide. sittet på med V-P og 16V nonturbo 944n hans, og for å si det sånn, det fungerer Bra med spøling og slikt, bare man girer rett!

  23. #73
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Blir veldig vanskelig dette her, hører så mye forskjellig rundt om at.

    Noen mener eg bør gå for M46, da den er x-antall ganger billigere, og den tåler mye hard kjøring, og at M90 ikkje tåler så mye hard kjøring, men andre mener motsatt
    M90 tåler mye, om en girer veldig fint, tåler ikkje å bli clutchet ut med? Noe M46 tåler? Eller? Kan noen som har peilig komme med en god forklaring her?

    Kanskje en likegodt skulle satset på ei Getrag ZF kasse istedenfor, men det er litt for dyrt for meg akkurat nå :(

    Dette clutch spørsmålet trenger eg også svar på, da eg må bestille dette i morgen. Håper noen har noen fine forslag til meg.


    Mvh
    de som mener at du bør gå for en m46 mååå du bare gi oss navnet på!
    Hvem sier en M90 ikke tåler å bli clutcha ut med? De tåler jo dette i flere år! Men de er ikke noe glad i at man ikke klarer å gire som normale folk! Det sier seg selv. men det er ikke noe problem.
    M46 er dritt kasser. som alle andre volvo har produsert.
    M90n er en mye mye mye mye mye bedre kasse som holder til mye moment. sterkere opplagring. kortere aksler som gjør at de tåler mye mer og ikke flexer som m46 og 47 kassene.
    Dette er egentlig ikke noe å diskutere en gang. det blir som å diskutere hva som er best av 80tallets KNALL gule lys VS xenon! helt dødfødt å snakke om det en gang. Hvis noen har drept en M90 med momentet sitt så har de nok erfaring og råd til å bytte til ei skikkelig kasse. At m90n pluttselig har fått et dårlig rykte er fordi folk ikke klarer å gire. Noen tror de sparer titals sekunder på å gire kjapt. Og ALLE som sier dette kjører rundt med tunge fæle svinghjul! Det finnes ikke ET ENESTE unntak! det sier litt!
    One Ring to rule them all

  24. #74
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    de som mener at du bør gå for en m46 mååå du bare gi oss navnet på!
    Hvem sier en M90 ikke tåler å bli clutcha ut med? De tåler jo dette i flere år! Men de er ikke noe glad i at man ikke klarer å gire som normale folk! Det sier seg selv. men det er ikke noe problem.
    M46 er dritt kasser. som alle andre volvo har produsert.
    M90n er en mye mye mye mye mye bedre kasse som holder til mye moment. sterkere opplagring. kortere aksler som gjør at de tåler mye mer og ikke flexer som m46 og 47 kassene.
    Dette er egentlig ikke noe å diskutere en gang. det blir som å diskutere hva som er best av 80tallets KNALL gule lys VS xenon! helt dødfødt å snakke om det en gang. Hvis noen har drept en M90 med momentet sitt så har de nok erfaring og råd til å bytte til ei skikkelig kasse. At m90n pluttselig har fått et dårlig rykte er fordi folk ikke klarer å gire. Noen tror de sparer titals sekunder på å gire kjapt. Og ALLE som sier dette kjører rundt med tunge fæle svinghjul! Det finnes ikke ET ENESTE unntak! det sier litt!
    Da får eg prøve og skaffe meg M90 istedenfor da, takk TBO!
    Også den clutchen Volvo-Power nevner her, dette fåes kjøpt hos Volvo eller?


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  25. #75
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Det finnes ikke noe alternativ en gang. er M46 kassa bygd om av sellholm eller noen andre som har bytta ALL innmat så er de bra! men hvorfor legge 100.000kr i ei girkasse på en bruksbil...
    Jeg har aldri drept en m90. og jeg har gitt de juling fra første start. Men jeg girer som normale folk, presser ikke spaken. man kan jo gire fort selv om man ikke tar i. Jeg har jo kammerater som ikke klarer dette. tror de tjener tid på å gire fort. men jeg ler bare... de hadde tjent tid hadde de fjerna 10kg masse fra svinghjulene sine. koblet vekk slure vifta og kjørt med noe annet en 20kgs felger...
    Skal du ha noe forsterka så har pedersen racing dette.
    Men husk at sterke trykkplater og ny lamel ikke hjelper en dritt hvis svinghjulet er slitt.. alltid lurt å dreie over så man får tilbake orginal tilstand / avstand mellom anlegsflata på lamel og trykkplata. Et 20år gammelt svinghjul har ofte vært med på litt
    One Ring to rule them all

Side 3 av 17 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •