Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 84

Tråd: Valg av eksosanlegg til V70 AWD?

  1. #1
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard Valg av eksosanlegg til V70 AWD?

    Eksosanlegget (orginalt) begynner å ha sett sine beste dager, og jeg begynner å tenke på å bytte; og da er det jo ganske så greit å se litt på anlegg som har doble utblås.

    Orginal 2000 R-anlegg fra Volvo:
    + Orginalt, burde gå greit på EU-kontroll etc
    + Relativt rimelig (? ca 3.500..?)
    - Finnes kulere anelgg
    - All eksos går inn og ut av første demper

    Ferrita:
    + Rustfritt
    - Dyrt (ca 5.500)
    - Mye støy?
    - All eksos går inn og ut av første demper

    Simons/Ray/BSR
    + Relativt rimelig (4.000,-)
    + Y-rør før pottene slik at eksosen fordeles før de bakre pottene (ser mye bedre ut på undersiden)
    - støy ?

    Som dere ser setter jeg minus på støy - ikke fordi jeg ikke liker motorlyd, men å høre på masse brumming når man er ute på langtur ser jeg ikke på som særlig gunsttig, så det gjelder å finne riktig balanse mellom kul dur og plagsom dur over tid...

    Finnes det andre alternativer, og hva sier evt biltilsynet om disse ulike alternativene med tanke på evt godkjenning? Er det bare å montere og ferdig med det, eller må et uorginalt anlegg godkjennes og inn i vognkortet?

    Innspill til mine grublerier mottas med takk...
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  2. #2
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    At eksosen går gjennom første potta, er ikkje noko problem. På Ferrita, ser dette ut til å vere balansert bra, på orginalanlegget blir det litt forskjell på eksosen som kjem ut.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  3. #3
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    At eksosen går gjennom første potta, er ikkje noko problem. På Ferrita, ser dette ut til å vere balansert bra, på orginalanlegget blir det litt forskjell på eksosen som kjem ut.
    Fikk ikke dere noe problem med at motorlampa tentes på den svarte etter at dere satte inn ferrita?
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  4. #4
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    Fikk ikke dere noe problem med at motorlampa tentes på den svarte etter at dere satte inn ferrita?
    Det var etter bytte av downpipe, men mistenker nok meir at dette er lekkasjer ein eller annan plass, eller berre ei sur lambdasonde eller to.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #5
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Regner med at Ferritaen gir mer futt i lyden, men hvordan oppleves dette på langtur?

    Har også lagt merke til at en del av de med ferrita på disse bilene ikke har eksos-stussene midt i utsparingene på fangeren bak? Er det vanskelig å få det akkurat der det skal være med de sammenføyningene Ferrita har?
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  6. #6
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    Regner med at Ferritaen gir mer futt i lyden, men hvordan oppleves dette på langtur?

    Har også lagt merke til at en del av de med ferrita på disse bilene ikke har eksos-stussene midt i utsparingene på fangeren bak? Er det vanskelig å få det akkurat der det skal være med de sammenføyningene Ferrita har?
    Lurer på om Ferrita-anlegga har vorte endra på no, men det som vi har, er tredelt, kan justére det omtrent akkurat slik du vil ha dei. Problemet med desse anlegga, er at dei er rustfrie, så litt bevegelse er det alltid.

    Eg opplever det ikkje som slitsomt, hadde venta det vart verre, med tanke på den ekstra lyden det blir av anlegget. Men eg syns det er godt med ein bil med eit ganske kultivert anlegg også
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  7. #7
    Registrerte brukere leifreve sin avatar
    Medlem siden
    13. sep. 2010
    Sted
    Klepp
    VCCN medlemsnummer
    316
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard

    eg har bsr eksos på min
    er godt fornøyd me det
    med tanke på støy, kunne eg faktisk tenkt meg litt meir
    Stolt eier av 1998 Volvo V70R AWD

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mai 2010
    Sted
    Sel
    Innlegg
    113
    Antall takk

    Standard

    Hva med JT da?
    99 BMW 523 iat
    97 mod v70 awd-familievogna-solgt!
    90 mod 740 gl-arbeidsbil (snart tic?)
    81 mod 242-prosjekt-syrebada-solgt!
    99 mod v70 TDI

  9. #9
    Registrerte brukere Nilsebu sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Haugesund, Norway, Norway
    Innlegg
    2.197
    Antall takk

    Standard

    Etter det jeg gjorde av research før jeg kjøpte doble utblås så fant jeg ut av hvis du bare har en demper, og ingen på hver enkel potte så kan det bli litt resonans.

    Jeg kjører med JT sitt. Fin og god brumming, foreldre drar vekk ungene når jeg kommer kjørende, men ellers ikke noe mer. Står du utforbi å hører mens noen kjører er lyden bare deilig.

    BT la ikke merke til noe spesielt støy når jeg kjørte inn i garasjen, selv om de prøvde å ta meg på noe.
    Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
    Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
    Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
    Honda Rebel 250ccm - 1998
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054

  10. #10
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HAS Vis post
    Hva med JT da?
    Er ikke JT's 2-pipes halvsats for
    AWD
    akkurat det samme som Simons og BSR (Simons bruker artikkelnummer 020-H8, BSR bruker BSR020-H8 og JT bruker JT020-H8....)
    ?
    Simons:

    http://www.simons.se/Bildarkiv%20sys...ns_exhaust.htm

    JT:

    http://www.jt-tuning.se/shop/prod.as...ld=0&refcode=p
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  11. #11
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    har alltid hatt inntrykk av at JT er litt mer "budsjett", uten å være helt biltema? er det store prisforskjeller?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  12. #12
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    JT halvsats for
    AWD
    får man hos BCB for 4.900,- NOK eller 4760 SEK på JT's egen svenske webshop.
    BSR koster 4.300,- NOK hos SCStyling
    Simons koster 4.000 NOK hos Torshov inkl VCCN klubbrabatt
    Ferrita koster ca 5.500 NOK om jeg handler den i Sverige. (Har hytte der så regner ikke ekstra kost for å hente siden jeg er der "hele tiden" uansett)
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  13. #13
    Registrerte brukere KvarminJ sin avatar
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Sted
    Meråker
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Har du handlet noe eksos?
    *Bruksbil: Volvo V70 2.5 Turbo AWD 97mod
    *Volvo 945 TIC 95mod Solgt
    *Volvo V70 2.5 Turbo 97mod Solgt
    *Volvo 740 TIC 85mod Solgt
    *Volvo 245 GLT 84mod Solgt
    Worklog -> http://forum.vccn.no/showthread.php?t=26771

  14. #14
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av KvarminJ Vis post
    Har du handlet noe eksos?
    Ikke ennå... Det funker fortsatt, vintertid=dvale. Får ta slikt etter hvert som man blir litt våryr...
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  15. #15
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Jeg fikk mangellapp på JT eksosen på BT på Stjørdal, og da var det igrunnen senk som skulle inn i vognkortet.
    De krevde papirer på anlegget eventuelt støymåling (forbikjøringsstøy) hos godkjent kontrollør (finnes en i trondheim).
    Ang katalysator så etter det jeg klarer å lese i kjøretøyforskriften så er det kun orginal volvo som er godkjent, eventuelt at sport/race kat kontrolleres i et labratorium (høres dyrt ut så er neppe aktuelt). Og siden jeg har komplett anlegg med kat så ble forbikjøringsstøyen droppet. De på BT i stjørdal var ikke særlig villige til å komme med forslag om hva som måtte til for at jeg skulle få det godkjent, så jeg tok kontakt med BT i Trondheim som har mer erfaring med ombyggningssaker. De svarte over telefon at avgasstest og standstøy var godt nok. I god tro møtte derfor opp hos de for å få det i orden, men da snudde de på flisa og sa akkurat det samme som på Stjørdal.... Typisk!
    Jeg målte standstøy på NAF bare på gøy, og den var innenfor +/-5dB som er kravet.
    Ihvertfall endte hele greia med at jeg måtte fremdrive ett orginalanlegg å sette på for å bli kvitt mangellappen. I ettertid så har jeg satt tilbake JT eksosen og den har gått igjennom på EU uten problemer.
    Sist endret av GMV; 27/01/11 kl 21:41

  16. #16
    jorg1 sin avatar
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Råde, Norway
    VCCN medlemsnummer
    311
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Jeg bygde eget på 850'n min. 2.5" fra kat og bakover. vanlig 2.5 20v. med bare 2 potter bak på hver side. (twin pipe) ikke helt fornøyd med lyden under pådrag men ved javn gass så er lyden bra. også i forhold til effekt så hjalp det litt, fikk mer respons.
    Skal sette på en ekstra potte til der hvor orginal potta satt. Jeg har brukt biltema potter.. men sviesa det sjøl da, er litt jobb det også i forhold til bøying avrør og tilpassninger.
    Volvo 245 Turbo 75'
    Volvo 740 USA 87'
    Volvo S80 T6 00'
    Chevy Tahoe 98'

  17. #17
    Registrerte brukere Nilsebu sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Haugesund, Norway, Norway
    Innlegg
    2.197
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Jeg fikk mangellapp på JT eksosen på BT på Stjørdal, og da var det igrunnen senk som skulle inn i vognkortet.
    De krevde papirer på anlegget eventuelt støymåling (forbikjøringsstøy) hos godkjent kontrollør (finnes en i trondheim).
    Ang katalysator så etter det jeg klarer å lese i kjøretøyforskriften så er det kun orginal volvo som er godkjent, eventuelt at sport/race kat kontrolleres i et labratorium (høres dyrt ut så er neppe aktuelt). Og siden jeg har komplett anlegg med kat så ble forbikjøringsstøyen droppet. De på BT i stjørdal var ikke særlig villige til å komme med forslag om hva som måtte til for at jeg skulle få det godkjent, så jeg tok kontakt med BT i Trondheim som har mer erfaring med ombyggningssaker. De svarte over telefon at avgasstest og standstøy var godt nok. I god tro møtte derfor opp hos de for å få det i orden, men da snudde de på flisa og sa akkurat det samme som på Stjørdal.... Typisk!
    Jeg målte standstøy på NAF bare på gøy, og den var innenfor +/-5dB som er kravet.
    Ihvertfall endte hele greia med at jeg måtte fremdrive ett orginalanlegg å sette på for å bli kvitt mangellappen. I ettertid så har jeg satt tilbake JT eksosen og den har gått igjennom på EU uten problemer.
    Dette irriterer meg kraftig. Kan ikke alle BT folk holde samme prosedyre / standard?

    Når jeg skulle godkjenne senkesettet, så sa de ingenting på JT twin pipes bortsett fra at jeg hadde et eksosfeste hengene litt ned.. (de var redde for å skalle hodet), utenom det, så kunne de ikke brydd seg mindre om eksos anlegget.
    Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
    Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
    Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
    Honda Rebel 250ccm - 1998
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054

  18. #18
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsebu Vis post
    Dette irriterer meg kraftig. Kan ikke alle BT folk holde samme prosedyre / standard?

    Når jeg skulle godkjenne senkesettet, så sa de ingenting på JT twin pipes bortsett fra at jeg hadde et eksosfeste hengene litt ned.. (de var redde for å skalle hodet), utenom det, så kunne de ikke brydd seg mindre om eksos anlegget.
    Ja det er synd det er blitt slik. Virker som de motarbeider de med interesse for bil enkelte steder. Han som kontrollerte bilen min var mer opptatt av hjulene (17" Comet) og eksosen (3" JT) enn G&M Coilovers som jeg opprinnelig skulle dit for å godkjenne.

  19. #19
    Registrerte brukere Nilsebu sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Haugesund, Norway, Norway
    Innlegg
    2.197
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Ja det er synd det er blitt slik. Virker som de motarbeider de med interesse for bil enkelte steder. Han som kontrollerte bilen min var mer opptatt av hjulene (17" Comet) og eksosen (3" JT) enn G&M Coilovers som jeg opprinnelig skulle dit for å godkjenne.
    Samme var det med meg og en kamerat. Kameraten min med en 06 astra tror jeg, skulle godkjenne senkefjærer. Han hadde 225/45-17 dekk på bilen. Dette hang BT seg litt oppi, selv om det sto som alternativ dekkdim i vognkortet. Kom fort over det. På min bil hvor jeg hadde 225/40-18 sa de ingenting. Dette var samme person som sjekket senkesettene.

    På kameraten min sin bil så glemte de å ta bilder av fjær nummerene, dette skulle du selvfølgelig gjøre på min bil, tror vi holdt på i 30 min for å få tatt 4 bilder hvor de gikk an å tyde tallene på alle 4 fjærene.

    Edit: Sorry for avsporing Tore.. men du vet hvordan det går når vi begynner å diskutere det offentlige
    Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
    Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
    Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
    Honda Rebel 250ccm - 1998
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054

  20. #20
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsebu Vis post
    Edit: Sorry for avsporing Tore.. men du vet hvordan det går når vi begynner å diskutere det offentlige
    No problemo; den offentlige problematikken ligger jo som en av bekymringene mine rundt dette med eksosanlegg; jeg gidder ikke sette på noe som midlertidig må ombyttes annenhvert år fordi bilen skal godkjennes...
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  21. #21
    Registrerte brukere Nilsebu sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Haugesund, Norway, Norway
    Innlegg
    2.197
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    No problemo; den offentlige problematikken ligger jo som en av bekymringene mine rundt dette med eksosanlegg; jeg gidder ikke sette på noe som midlertidig må ombyttes annenhvert år fordi bilen skal godkjennes...
    Skal på EU neste torsdag. Skal si ifra hvordan det gikk angående eksosen
    Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
    Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
    Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
    Honda Rebel 250ccm - 1998
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054

  22. #22
    Registrerte brukere KvarminJ sin avatar
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Sted
    Meråker
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Låner tråden din litt jeg

    Hvilken eksos går folket for da? Positive/negative innblikk på produktene?
    *Bruksbil: Volvo V70 2.5 Turbo AWD 97mod
    *Volvo 945 TIC 95mod Solgt
    *Volvo V70 2.5 Turbo 97mod Solgt
    *Volvo 740 TIC 85mod Solgt
    *Volvo 245 GLT 84mod Solgt
    Worklog -> http://forum.vccn.no/showthread.php?t=26771

  23. #23
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Jeg går for Volvo R-anlegg. Er bestilt og hentes i Sverige i påsken :-) Kan sses på bilen rett over påske om du er interessert...

    Grunn: Ingen kan garantere at de andre anleggene passerer en EU-kontroll, da det ikke finnes papirer på lydutslippet. Mens R-anlegget er orginalt volvo så vil det være bankers å få gjennom en kontroll...
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  24. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Har Autotech's full-eksos med 3" DP og racekat, har da kun di to bakre pottene. Bilen har vært brukt året rundt å er ikke rust å finne på rør og potter selv etter noen års bruk. Er vel enslags rustfri legering på delene iom pottene er blanke og ikke svart malte som på JT etc.
    Kjørt mye til svigers som bor 30mil unna, å denne turen er helt uten sjenanse mtp lyd, er som litt ekstra grov lyd i et orginal anlegg.

    Men her er ekosen som på flere andre fordelt videre fra den venstre lyddempern. Samt tykkelsen på rør gir lite rom for bevegelse spesielt over bakstillingen så passform er viktig for å unngå lyd, dette har dem klart.
    Et pluss er også at rørene har flenser så man skrur bitene sammen som på et orginal anlegg, gir en god kvalitets følelse. Pluss er at det også er ekstra uttak på DP så kan koble til eksostemp giver/BBlamda i tillegg til di to orginale.

    Ifl hjemme siden dems er det Ferrita, uten å kunne se noe merking på mitt eget.

    Kan hvertfall anbefales.
    99 V70R AWD

  25. #25
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Ulv Vis post
    Har Autotech's full-eksos med 3" DP og racekat, har da kun di to bakre pottene. Bilen har vært brukt året rundt å er ikke rust å finne på rør og potter selv etter noen års bruk. Er vel enslags rustfri legering på delene iom pottene er blanke og ikke svart malte som på JT etc.
    Kjørt mye til svigers som bor 30mil unna, å denne turen er helt uten sjenanse mtp lyd, er som litt ekstra grov lyd i et orginal anlegg.

    Men her er ekosen som på flere andre fordelt videre fra den venstre lyddempern. Samt tykkelsen på rør gir lite rom for bevegelse spesielt over bakstillingen så passform er viktig for å unngå lyd, dette har dem klart.
    Et pluss er også at rørene har flenser så man skrur bitene sammen som på et orginal anlegg, gir en god kvalitets følelse. Pluss er at det også er ekstra uttak på DP så kan koble til eksostemp giver/BBlamda i tillegg til di to orginale.

    Ifl hjemme siden dems er det Ferrita, uten å kunne se noe merking på mitt eget.

    Kan hvertfall anbefales.
    Men splittes eksosen før eller i første potte?

    På min er det noe slags uoriginal eksos som ikke ligner på bildene lengre opp i tråden. Pottene mine er mer firkantede (men fortsatt litt avrundet), hadde vært litt kjekt å vite hva det var for noe.

    Denne eksosen var en av en liten håndfull overlevende deler fra en safran 1997 V70R
    AWD
    som ble kondemnert i 2009 på østlandet et sted, hvis det tilfeldigvis er noen av leserene som kjenner til en slik...
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Valg av grunning
    By Erlend Dystland in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 3
    Siste post: 03/03/11, 10:43
  2. Valg av trykkrør.
    By Joakim-G_R in forum Avansert trimming
    Svar: 66
    Siste post: 19/08/10, 21:35
  3. Valg av Sub
    By yearbogen in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 3
    Siste post: 24/06/10, 12:52

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •