Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 76

Tråd: stereo oppsett?

  1. #1
    Registrerte brukere stereoboy sin avatar
    Medlem siden
    23. okt. 2010
    Innlegg
    347
    Antall takk

    Standard stereo oppsett?

    hei! jeg er en gutt på 15år og jeg har planer om å kjøpe volvo 240 snart.
    og jeg er jo ungdom og har planer om et brukbart anlegg i bilen.

    jeg er FULSTENDIG amatør innen stereo i BIL og skjønner ikke helt hvordan man kobler opp forsterkere til høytalere til spillere eller noe sånt. xD

    vær så snill og forklar meg hvordan man kobler opp en stereo og eventuelt et AKTUELT oppsett som jeg kan ha i min volvo 240 ^^

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    det "vanlige" er vel å bytte ut orginale spilleren med en litt grommere, subwoofer og forsterker til denne i bagasjerommet, samt grommere frontsett i dørene og forsterker til dette i bagasjerommet. så legger du signalkabel fra spilleren til forsterkerene. høytalerkabel fra forserkerene til frontsettet og subwooferen. også strøm fra + på batteriet til forsterkerene, og jord fra karrosseriet til forsterkerene og fra karrosseriet til - på batteri.

    du får kjøpt ferdige "kit" med de kablene du trenger + sikring hos mange butikker som selger anlegg.

  3. #3
    Registrerte brukere stereoboy sin avatar
    Medlem siden
    23. okt. 2010
    Innlegg
    347
    Antall takk

    Standard

    har du noen forslag til oppsett av stereo? noe som er bra og har mye bra lyd selfølgelig ^^
    jeg tenker og ha en subwoofer i bagasjerommet eller noe lignende.
    Sist endret av stereoboy; 23/10/10 kl 20:31

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. aug. 2010
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post