Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 53 av 115 FørstFørst ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 ... SisteSiste
Viser resultater 1.301 til 1.325 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #1301
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Downpipe under construction:



    Tenker den blir noe sånt som dette:





    Skal prøve å få hjelp av en proff sveiser så det blir 100% tett i alle flensene, hadde problem med lekkasje i fjor..

  2. #1302
    Registrerte brukere Sparco411 sin avatar
    Medlem siden
    10. sep. 2011
    Innlegg
    427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Downpipe under construction:



    Tenker den blir noe sånt som dette:





    Skal prøve å få hjelp av en proff sveiser så det blir 100% tett i alle flensene, hadde problem med lekkasje i fjor..
    kan tigge det for deg jeg! hehe

  3. #1303
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Hehe, hvor holder du til? Skal ringe en lokal en idag å høre om han kan ta det en dag. Punkt sveiser alt bare hos meg først, så kan han ta det med seg og tigge det sammen etterpå

  4. #1304
    Registrerte brukere turbocontainer sin avatar
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    nordland-sortland
    Innlegg
    394
    Antall takk

    Standard

    ser veldig bra ut!
    1976 Volvo 242 (b230ft,Getrag,Holset++)
    1987 Volvo 740 (b230fk,m90)

    garasjetråd : http://forum.vccn.no/showthread.php?...3%A5d-INNBRUDD!

  5. #1305
    Registrerte brukere Sparco411 sin avatar
    Medlem siden
    10. sep. 2011
    Innlegg
    427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Hehe, hvor holder du til? Skal ringe en lokal en idag å høre om han kan ta det en dag. Punkt sveiser alt bare hos meg først, så kan han ta det med seg og tigge det sammen etterpå
    Årnes i nes!

  6. #1306
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    ufatterlig rått! Drar på smilebandet på hvert eneste bilde, gromdeler overalt!
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  7. #1307
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turbocontainer Vis post
    ser veldig bra ut!
    Takk for det

    Sitat Opprinnelig postet av Sparco411 Vis post
    Årnes i nes!
    Ja, du er jo også langt oppi gokk holder til rett utenfor Kristiansand jeg

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    ufatterlig rått! Drar på smilebandet på hvert eneste bilde, gromdeler overalt!
    Kult at du liker det, hehe

  8. #1308
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Den lokale sveiseren hadde ikke TIG utstyr lenger :/ hmm.. Må v-band flensene være skrudd sammen når man sveiser dem?

  9. #1309
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Den lokale sveiseren hadde ikke TIG utstyr lenger :/ hmm.. Må v-band flensene være skrudd sammen når man sveiser dem?
    jeg skrudde sammen mine v-band flenser når jeg sveisa dem. da pga ett misforsøk da dem første slo seg litt så ikke ble tett i mot hverandre så jeg vil anbefale å ha dem skrudd sammen
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  10. #1310
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg skrudde ikke mine og de er fine og rette enda
    Det virker som at det er litt både og på hva som skjer. Også har det sikkert litt med hvor mye varme en sveiser med og hvor lenge på samme plassen.
    Mener å huske at jeg bare sveiste 1-2 cm før jeg roterte hele greia og sveiste på andre siden.

    Hvis du ikke har muligheten til å ha de skrudd sammen så kan du bruke blåsepistolen og blåse på sveisen med en gang du er ferdig for å kjøle den ned. Men det er fortsatt ingen garantier for at det ikke vrir seg :/
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  11. #1311
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Skrudde ikkje sammen den første på bilen til brodern og den blei skeiv:(Men etter det skrudde vi isammen alle og det funka!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  12. #1312
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    jeg har ett tig apparat, men har ikke sveist v-band flenser før, så er litt skeptisk til om det kommer til å vri seg og sånn. er jo ikke noe proff sveiser, har bare lært meg det selv. men om du kjenner en som er flink, kan han sikkert låne mitt apparat å sveise med.

  13. #1313
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Ikke helt umulig at en kollega av meg kan hjelpe deg, hyler ut om du ikke får det til :-)
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  14. #1314
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Tror det er lurt å skru sammen alle v-bandene når dem sveises ja, så det beste hadde jo vært å fått en med tig-apparat til ta turen ut til meg å sveise det.
    Sebbe, kan du sveise rustfritt med det apparatet ditt? Kan jo være jeg kan få han lokale helten til å sveise det hvis jeg låner apparatet ditt.. Skulle fått gjort det snart så jeg kan hive i motoren!

  15. #1315
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    kan sveise det meste ja kan sikkert komme ut med det en dag, må nesten ut å se på bilen, begynner å bli skikkelig gromt men en liten ting er at jeg ikke har gass, har bare sveis små ting i det siste, så jeg leverte gasstanken jeg leide og kjøpte sånne små tanker med argon de selger på jula. og de var ikke så gode å sveise med, var vanskelige å regulere gassmengden.

  16. #1316
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Kan få tak i argon gass tror jeg.
    Men funker det like bra å sveise med vanlig MIG med rustfri tråd? Så lenge klemmene er skrudd sammen? Har MIG apparat tilgjengelig. Eller har alle dere tigget det?

  17. #1317
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.931
    Antall takk

    Standard

    ingen erfaring selv, men skal vist funke fint å bruke rustfri tråd sammen med argon gass ja på et mig-apparat

  18. #1318
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ja, jeg vet ikke jeg. De slår seg vell lettere ved bruk av mig? Vet ikke hva dere andre har gjort med deres v-band flenser? Brukte dere MIG eller TIG? Så lenge klemmene er skrudd ordentlig sammen, går det da greit å sveise med mig? Dette er det eneste som gjenstår før jeg kan sette i motoren.. Får lissom ikke gjort så mye mer før den er i.

  19. #1319
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Ja, jeg vet ikke jeg. De slår seg vell lettere ved bruk av mig? Vet ikke hva dere andre har gjort med deres v-band flenser? Brukte dere MIG eller TIG? Så lenge klemmene er skrudd ordentlig sammen, går det da greit å sveise med mig? Dette er det eneste som gjenstår før jeg kan sette i motoren.. Får lissom ikke gjort så mye mer før den er i.
    Slår seg ikkje nødvendigvis meir, kansje mindreGår litt fortare og sveise med mig!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  20. #1320
    Registrerte brukere Sparco411 sin avatar
    Medlem siden
    10. sep. 2011
    Innlegg
    427
    Antall takk

    Standard

    IKKE sveis med mig! går ikke noe fortere og sveise med MIG nei, om du kan sveise TIG! for det første får du en mye penere sveis, men også en sterkere sveis med TIG enn det du gjør med MIG

  21. #1321
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sparco411 Vis post
    IKKE sveis med mig! går ikke noe fortere og sveise med MIG nei, om du kan sveise TIG! for det første får du en mye penere sveis, men også en sterkere sveis med TIG enn det du gjør med MIG
    Njaaa, ikkje heilt eining i alt her Viss ein skal ha skikkeleg gjennombrenning uten og ha heile rørlengda rødglødane så bruker ein litt tid på og komme rundt med tig..Finare sveis blir det, men er jo avhengig av bakgass for og få ein sveis som held i rustfritt og...Men no er ikkje eg nåke mester på rør akkurat så skal ikkje uttale meg for mykje
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  22. #1322
    Registrerte brukere Sparco411 sin avatar
    Medlem siden
    10. sep. 2011
    Innlegg
    427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    Njaaa, ikkje heilt eining i alt her Viss ein skal ha skikkeleg gjennombrenning uten og ha heile rørlengda rødglødane så bruker ein litt tid på og komme rundt med tig..Finare sveis blir det, men er jo avhengig av bakgass for og få ein sveis som held i rustfritt og...Men no er ikkje eg nåke mester på rør akkurat så skal ikkje uttale meg for mykje

    Feil, du trenger ikke mye A på tig'en for og få ordentlig innbrenning i det hele tatt! det er lettere og få tig sveisa rundt eksosen enn for MIG!

    mitt første argument på at MIG er dårligere, er at du har null nada kontroll over hvor mye innbrenning du får! der mater den på tråd så det jomer etter.. så enten vil du få en høy sveis eller så vil du få det altfor varmt, og du brenner høl! så blir det stygt fordi du skal tette hølet. På TIG kan du justere strømmen ettersom det blir for varmt, og man kan gå av på varmen så man ikke brenner høl.. OG du får ikke holdbar sveis sammenlignet med TIG, det er en god grunn til at folk som bygger ordentlige bur osv aldri bruker MIG, fordi det fins ikke holdbart i forhold til TIG, når det gjelder akkurat sånne ting.. Det er et tynt materiale, å da er TIG mer optimalt.

    Men opp til deg selv, men er man litt nøye på ting, som det ser ut som Frigstad er så tigger du det!

  23. #1323
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sparco411 Vis post
    Feil, du trenger ikke mye A på tig'en for og få ordentlig innbrenning i det hele tatt! det er lettere og få tig sveisa rundt eksosen enn for MIG!

    mitt første argument på at MIG er dårligere, er at du har null nada kontroll over hvor mye innbrenning du får! der mater den på tråd så det jomer etter.. så enten vil du få en høy sveis eller så vil du få det altfor varmt, og du brenner høl! så blir det stygt fordi du skal tette hølet. På TIG kan du justere strømmen ettersom det blir for varmt, og man kan gå av på varmen så man ikke brenner høl.. OG du får ikke holdbar sveis sammenlignet med TIG, det er en god grunn til at folk som bygger ordentlige bur osv aldri bruker MIG, fordi det fins ikke holdbart i forhold til TIG, når det gjelder akkurat sånne ting.. Det er et tynt materiale, å da er TIG mer optimalt.

    Men opp til deg selv, men er man litt nøye på ting, som det ser ut som Frigstad er så tigger du det!
    Nei ein trenger ikkje mykje ampere, men då går det jo til gjengjeld seinare og som var litt av poengen mitt når Frigstad lurte på varmetilførselen..
    Og angåande det du seier om mig så er eg veldig ueiningEg tester vertfall alltid først på material med samme tjukkelse og då veit ein jo ka innbrenning ein har så lenger ein sveiser riktig og tar seg tid og stiller inn strømmen..Og holdbarheten er jo like god(det skiller nok såklart litt på holdbarheten men eg trur ikkje det gjer utslag på eit eksosannlegg), sålenge ein har skikkeleg gjennombrenning og sliper først, osv slik som ein og bør gjere når ein sveisar tig...Men med ukorrekt strøm så kan ein jo brenne lett hol og få ein dårleg sveis..

    Eg personleg hadde tigga det, men hadde ikkje kvidd meg eit sekund på og migga det(med riktig tråd og gass) viss eg ikkje hadde tilgang til tig!Har eit bilde på mobilen eg fekk av tor24 igår som eg skulle lagt ut, bevis for at mig sveis kan være utruleg fint det og

    men no må vi gi oss med offtopic i tråden til Frigstad Skjønner mangen av poenga dine, og eg foretrekker og tig som deg..Men mig er og fult brukande om ein er dreven på det!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  24. #1324
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Ser veldig bra ut, håper du har planer om å komme på rudskogen-treffet?

    Angående MIG så er det sikkert mye erfarenhet som gjelder for å få det pent der også, hender at tilogmed jeg treffer på måfå og får fine sveiser med ordentlig gjennombrenning selv om jeg ikke har peiling og må prøve meg frem hver gang... Har såvidt prøvd TIG og det er klart enklere på tynnvegga og alu, men eksosrør er ikke så tynt at det er veldig vanskelig å sveise med MIG. Skal en ha en TIG-lignende sveis er det bare å mate på med strøm og punkte seg bortover?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  25. #1325
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Liker at folk følger med her og kommer med tips! Takk for tilbakemeldinger på sveisingen!
    Da kan jeg si nå at jeg har snakket med en proff sveiser som driver sveiseverksted og han skal prøve å få tid til å sveise hele downpipen for meg til uka, da tar jeg bare med meg hele sulamitten (motoren i motorstativ) inn til han så sveiser han alt så det blir 100% rett og fint. Da blir det også sveist med TIG.

    Så blir liksom ikke gjort sååå mye her før motoren er klar (er bare downpipen som gjenstår) og putta nedi bilen, det er da moroa virkelig begynner

Side 53 av 115 FørstFørst ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •