Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 52 av 92 FørstFørst ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... SisteSiste
Viser resultater 1.276 til 1.300 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1276
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Coilover kombinert med bladfjør da?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  2. #1277
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Bolten har ingen belastning. Det er hylsa som bunn av demperen er tredd innpå som har belastningen. Så tviler egentlig på at bolten kan knekke. Men, ja, har tenkt på å finne en annen løsning.

    Men øvre festet hviler på en tilsvarende 12.9 bolt. Men klemmes sammen av karrosseriplatene på begge sider.
    Tanken er god - men som nevnt belastningen når fjæra er borte..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #1278
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Coilover kombinert med bladfjør da?
    Det kan jo gå.

    Den beste løsningen i mitt hode, er fjør montert på orginalt vis, men med coilover-"bein" der, og demper på orginalplassen.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #1279
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    den svake orginale bladfjøra hjelper ikke nivåmat demperen mye. jeg har hoppet mange meter med et mye mye mye stivere oppsett en dette og mye mindre fjøringsvei med veldig stive dempere å festet holdt. Hvorfor skulle det ryke egentlig? Bolten som står i toppen holder jo? den har opplagring på 2 steder. men alikevell har de boltene vært med på mye moro på mange volvoer gjennom tidene
    Det er null problem! ikke bruk tiden på den. ryker den så skal jeg fikse en brakett til deg. men det trengs ikke
    One Ring to rule them all

  5. #1280
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Masse andre bilmerker som har det.
    En E39 jeg monterte coilovers på er klin lik, hylse du stapper inni + bolten.

    Trur nok det ikke skal være noe problem!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  6. #1281
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Meget ryddig og pen tråd.. og ikkje minst arbeid....
    den kkk27en din, hva kommer den av? gjerne med motor spec...

    har liggandes en stor lastebil turbo, en kkk. men aner ingen ting om den.. har prøvd og solgt den, uten hell.. og eg hadde tanken om og ha den på 740n. men trodde den blei for stor.. litt stuslig og ha en turbo til 20000 på stua som står og støver ned....

  7. #1282
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av s4nd3r Vis post
    Meget ryddig og pen tråd.. og ikkje minst arbeid....
    den kkk27en din, hva kommer den av? gjerne med motor spec...

    har liggandes en stor lastebil turbo, en kkk. men aner ingen ting om den.. har prøvd og solgt den, uten hell.. og eg hadde tanken om og ha den på 740n. men trodde den blei for stor.. litt stuslig og ha en turbo til 20000 på stua som står og støver ned....
    Takk .

    Aner egentlig ikke hvor KKK27-en kommer fra. Den har hvertfall sittet på en Volvo lastebil siden det står Volvo på den. Den har 0.84 A/R på turbinhuset og eksoshuset er størrelse 12 (står 12 på utsiden av eksoshuset et sted).

  8. #1283
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Må bare få rette litt på deg, ser du blander turbinhus, kompressorhus, eksoshus osv. om hverandre en del.

    Turbinhuset er det eksosen går inn i, populært kalt eksoshus. Kompressorhuset er der luften blir komprimert og dyttet inn i motoren.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  9. #1284
    Registrerte brukere Iversen sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Innlegg
    292
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Takk .

    Aner egentlig ikke hvor KKK27-en kommer fra. Den har hvertfall sittet på en Volvo lastebil siden det står Volvo på den. Den har 0.84 A/R på turbinhuset og eksoshuset er størrelse 12 (står 12 på utsiden av eksoshuset et sted).
    Jeg tror jeg hadde samme turbo som deg. Den kom ihvertfall fra en FH12 lastebil.

  10. #1285
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke om noen har sett videon av enka til TBO med KKK27 jeg ? Jeg sikler etter KKK27 turbo og tilsvarende oppsett etter at jeg så den videoen hvertfall !
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  11. #1286
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard



    Denne?
    Vi venter spent på tilsvarende video fra ChrML!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  12. #1287
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Akkurat den ! - Fy faen å grom låt det er i den bilen ..
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  13. #1288
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Den har 0.84 A/R på turbinhuset og eksoshuset er størrelse 12 (står 12 på utsiden av eksoshuset et sted).
    12cm^2 tilsvarer 0,89 A/R.

  14. #1289
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Må bare få rette litt på deg, ser du blander turbinhus, kompressorhus, eksoshus osv. om hverandre en del.

    Turbinhuset er det eksosen går inn i, populært kalt eksoshus. Kompressorhuset er der luften blir komprimert og dyttet inn i motoren.
    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    12cm^2 tilsvarer 0,89 A/R.
    Mente 0.84 A/R i kompressorhuset, ikke turbinhuset . Leif var der. Eksoshuset er nok da 0.89 som du sier.

  15. #1290
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 15.07.2010 - Wastegate rør sveiset og justerbart kamdrev montert




    Monterte et justerbart kamdrev! Fant ut samtidig at kammen sto 1 tann for tidlig fra før når jeg bytta . Så da fikk jeg orden på det. Bilen gikk en del jevnere på lav belastning når det ble ordnet og kanskje litt bedre bunndrag.

    Har ikke justert noe på det foreløpig, står på 0.







    Fikk tilpasset og sveiset ferdig røret fra wastegate til eksosanlegget i går! Bilen skal jo på Trackday treffet på Søndag, ikke lov å kjøre screamer der .







    Fikk sveiset ferdig wastegate hullet i downpipen i dag! Så da gjenstår det bare å montere. Tar det i morgen etter jobb. Må portes litt mer på innsiden, men gikk tom for smergelblad så tar det ned igjen senere og gjør det samtidig som det bandasjeres.

  16. #1291
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    av ren nysjerrighet må jeg spørre om du sveiser selv, eller om du setter bort sveisinga?

  17. #1292
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Blir et fett røranlegg i den bilen din
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  18. #1293
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    meget bra sveise jobb, så er nok ikke han nei
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  19. #1294
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    hva veit du om det kan hende han er sveiser?!
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  20. #1295
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    For han har fortalt tidligere at han ikke sveiser selv.

    ..og han er elektriker :P
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  21. #1296
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    er fult klar over det, men det var en veldig nedverdigende måte å si det på derfor jeg komenterte det
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  22. #1297
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    av ren nysjerrighet må jeg spørre om du sveiser selv, eller om du setter bort sveisinga?
    Sveiser ikke selv, nei. Hadde jeg hatt tilgang på TIG skulle jeg satt meg ned og lært meg å sveise selv, men har ikke dessverre penger eller plass til å ha slikt enda. Jeg kapper til røra og nester det sammen med elektrodesveis, så tar en annen seg av TIG sveisingen .

  23. #1298
    Registrerte brukere iVolvo sin avatar
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Sveiser ikke selv, nei. Hadde jeg hatt tilgang på TIG skulle jeg satt meg ned og lært meg å sveise selv, men har ikke dessverre penger eller plass til å ha slikt enda. Jeg kapper til røra og nester det sammen med elektrodesveis, så tar en annen seg av TIG sveisingen .
    Mekke eget da ChrMl? Vi var da godt igang med det når vi paralellkoblet alle de strømforsyningene i 1 klasse skylder meg fortsatt for den verktøykassen dere ramponerte å heiv i elva etterpå

  24. #1299
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Haha, det var tider det!
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  25. #1300
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    er fult klar over det, men det var en veldig nedverdigende måte å si det på derfor jeg komenterte det
    Du tar visst alt helt seriøst du finstn
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

Side 52 av 92 FørstFørst ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •