Sette'n helt inn, og kortstyring i tillegg. hihi
Printable View
Sette'n helt inn, og kortstyring i tillegg. hihi
Det er vel igrunn kortstyring man får ved å flytte endeleddet nærmere bærekula.
Får vel mer sving av å flytte den mot senter? Iom at styrestaget går jo like langt ut uansett hvor det står. Skulle tro man vrir mer på fjørbeinet om man setter det lengre inn.
Enig der ! Men det er dessverre ikke plass til mange grader til på min før dekket tar i kanalen!
Ja, einaste minimale problemet her, er ein liten feil på geometrien på styreledd, men trur den er så minimal, at ein kan sjå vekk frå den i praksis. Men ein får jo problem med utslagsbegrensing, så det må ein nok tenke på.
Blir spanande å forske litt på dette i praksis, det er jo uansett lett å gjere ei grovinnstilling på det det midtre holet.
Stemmer sikkert bra det ja, iogmed at det ikke er noe utslagsbegrensere på 240. Blir vel ikke så nærme at ytre del av tannstanga tar i fjørbeinet ved fullt utslag vel?
Ein får evt mindre svingradius, til det stoppar i noko. Større, er fwd-feature. Styrestaga tek nok ikkje i noko, det er nok innerskjerm, skal teste.
Er nok innerskjermen, ja. Folk subber jo det blank med original svingradius :p. Vært artig å bygd om til skikkelig svingradius da :D. Så man nesten kunne ligget ubegrenset bredt og hentet inn igjen.
Det var en sporkjørers synspunkt;)
Felgen min har faktisk vært borti krengningshemmeren såvidt det er. 8x18 ET 15
MEN! Det er ikke akkurat rundetider som ble satt da, isåfall.
Nja, hadde det vært mindre innpress så hadde det subbet i skjermkanten med 8tom, det gjorde det ikke med innpresset jeg hadde da. Urørte kanter, ikke valset eller noenting. Så på innerskjermen (som ligger litt over skjermen akkurat i hjulbuen) at dekket hadde vært såvidt bortpå, men det har nok skjedd når jeg ble litt ivrig på skogen og prøve å fange en kontra, ellerno.
Har ikke målt/sammenlignet, men virker nesten som om IPD-staget går litt langt ut og har 90graders sving til bærebrua, og hadde hatt godt av en slakere sving ut, kanskje det hadde gjort mer plass til felger.
Krengningshemmaren har ingen form for styring, når den ligg i polyforinga, så den er styrt av endelinkane på begge sider, og dei har jo også foringar og er ledda i nedkant, så den kan nok flytte seg litt fram og tilbake. Tvilar på at det er så lurt å ha så mykje knekkar på ein krengningshemmar, bør vere rettast mogleg, med ferrast mogleg sjansar for brot.
ja, men det er jo mindre knekk jeg mener. :) Der den går fra vangen og snur seg til bærebruene/kyllingbeina, om den hadde vært en mindre/større vinkel (spørs hvordan du ser på det) så hadde det vært bedre klaring for felgene.
Staget blir jo da rettere, på en måte.
Og antar det er vandring på krenghemmeren som har gjort det. Ser nesten litt slik ut. :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/10.jpg
Hvor er denne kjøpt? :)
Pris? :)
tilsvarar det ytterste holet til styrekula orginal 240?:)
gleder meg til jeg får istand motorn min i 245'en jeg, gøy å race'e litt med diverse pamper i disse flotte tyskerne deres ja. :p
En FK går ikke stort bedre enn en 230F... Holdt fint følge med en 945 med FK jeg, med min.
:)
Er ikke så ille mye tyngre, den var faktisk også "småtrimma", filter eksos og litt stæsj.
Du har vel ikke orginal motor i den lyseblå?
Joda, men FB-en er tristere. Den har riktignok "går bedre helt til sperra"- karakteristikk, men den har jo samme effekt på 5500 rpm som FK-en har litt over 3000 rpm, og mye lavere effekt under.
Oppjustert til ca 0.8 bar så går FK-en helt greit i forhold til mange andre biler :).
Til rundetidkjøring så har jo motoreffekt null å si da, bortsett fra at det hjelper på med mest mulig moment på bunn. :p. En original F har nok mer moment på bunn enn FK-en min med stor turbo har nå. Men en original FK med 13c og T-kam fliser motormessig både en original F motor og "superduper" FK-en min på små rundetidbaner.