Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  667
Side 123 av 206 FørstFørst ... 23 73 113 121 122 123 124 125 133 173 ... SisteSiste
Viser resultater 3.051 til 3.075 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #3051
    Registrerte brukere R-Sport sin avatar
    Medlem siden
    24. mai 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Du kan også søke på denne. Kanskje mer aktuelt for deg. Rett merke også..
    http://www.finn.no/finn/job/fulltime...nkode=28266038
    Håvard Aasland

    2011 Volvo V50 D2 Momentum med R-design styling og 18" Atreus

  2. #3052
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    hehe tidligere saab mekker var jeg exExdama som kjøpte og eide saaben vettu godbil det men fy fader som den lakk vann i bagasjerommet og var skakk i forstillinga viste det seg men dro godt da!!! ble solgt til ei familiedame etter litt småfiks i orkanger tror jeg. og så kjøpte ho jo den krokan hvite 244n etterpå på egen hånd haha

    har sendt spm til bcb om 2 sett hoved og slave. sjekket ebay men tror ikke det er så veldig mye å spare med tanke på ventetiden det tar og jeg trenger det i forrigårs... snakk om små hundrelapper bare håper jeg.
    hm, hvordan var den skakk tro? var ikke gammel da jeg kjørte med den, men husker at det var noe rart med 5.giret. og turtellern funket ikke ble jaggu innkjøpt enda en saab etter det
    jo, blir fort litt ventetid med ebay. men ikke så veldig ille egentlig, har jeg erfart
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  3. #3053
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    R-sport: har du kommet deg inn her du å ja nei nardo bil skal jeg ikke. mannen til en ekskollega jobbet der før og det var visst veldig dårlig arbeidsforhold\kollegialt forhold oppå der dessverre. dessuten synes jeg ikke det er så smart å jobbe innenfor hobbyen sin\merket sitt kan fort bli litt lei da men enkelte klarer det riktignok

    jacobsen: nesj var noe med foringer eller noe i forstillinga vi gadd ikke bruke penger på det så solgte den


    bilde tatt av "gatebilboy" under spillingen.

    må trooo jeg fikk meg en god latter i dag!! fikk mld fra en kjenning i byn om at det var bilstereoshow på tempe. så tenkte jeg måtte ta meg en tur å se på. kom fram dit og tenkte what the H... jeg MÅ bare teste 242n sitt suverene anlegg altså det vil si blaupunkt kassettespiller med 4x35watt rms tror jeg faktisk det er og 2 originale høyttalere i sikkert 4" størrelse fra delebilen som var en 89 modell...


    gikk over all forventning!!! trodde aldri det kom til å spille så gæli 116dB med dørene lukket og 115dB med dørene åpne. med en eller annen god slager fra 1995+ på kassette må tro folk rundt flira godt sammen med meg når jeg stilte opp med det og ribba interiør i bilen her da!? dagens største underholdning er jeg sikker på! ikke kom jeg på sisteplass heller full score på poenger pga det var jo ikke noe anlegg å gi minuser på... nr 4 og 5 på nederste rekkene der slo til å med poengsummen til 745n MED subber og anlegg hæhæ


    bilde av en "kundebil" som kjører med dynamo levert av meg. mitsu galant med 2 stk RF T2 subber. fikk en eller annen pallplassering. husker ikke hvilken

  4. #3054
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    hva betyr 2W og 4W? 2 eller 4 høytalere, eller wattsytrke?

  5. #3055
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    står da også 0W på 2 stk der..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  6. #3056
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    det er meg det står 0w på det betyr wooffers/subber. klassifiseres etter antall og stærrelser på subbene!

  7. #3057
    Registrerte brukere Erlend Dystland sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Biristrand/Skogbygda
    Innlegg
    1.162
    Antall takk

    Standard

    Akkurat der skulle jeg ønske at jeg var tilstede når du kjørte den igang
    Ikke verst til å være kasettspiller og originale høytalere!
    Prosjektbil:
    Volvo 242L 1975

    Bruksbil:
    Volvo 945LT 1995

  8. #3058
    Registrerte brukere R-Sport sin avatar
    Medlem siden
    24. mai 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    R-sport: har du kommet deg inn her du å ja nei nardo bil skal jeg ikke. mannen til en ekskollega jobbet der før og det var visst veldig dårlig arbeidsforhold\kollegialt forhold oppå der dessverre. dessuten synes jeg ikke det er så smart å jobbe innenfor hobbyen sin\merket sitt kan fort bli litt lei da men enkelte klarer det riktignok
    Jau. Jeg har vært registrert her en stund men ikke vært så aktiv pga ingen Volvo enda. Jeg må vel bli voksen å kvitte meg med VAGene å kjøpe Volvo.
    Jeg har jo hatt 3 stk 240 før og drømmer om flere....
    Jeg har søkt på Nardo Bil som teamleder delelager. Får se hvordan det går.

    Begynner å bli bil av 242n etterhvert og ser jeg. Blir kult å se den ferdig.
    Du kan sette inn en 6,5" sub i hatthylla så kanskje du når 120dB... hahaha.
    Håvard Aasland

    2011 Volvo V50 D2 Momentum med R-design styling og 18" Atreus

  9. #3059
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hehe skulle filma samtidig ja mye latter

    ska mest sannsynlig ha en eller to 8'' DD digidal design subber imellom baksetene etter hvert.

  10. #3060
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Kick Ass anlegg Kodja
    Jeg kjører 2x8" i bagasjen på 240en, drevet av en phoenix gold. 8" er magi
    Sist endret av Aartun; 14/05/11 kl 22:49
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  11. #3061
    Registrerte brukere Aashome sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Maura
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    DD ja, da får du i hvertfall subwoofere for penga. DD er kvalitet!
    1999 V70R AWD

    Ta kontakt hvis du trenger hjelp med anlegg!

  12. #3062
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    slett ikke verst dette
    er bilstereoshow idag også, er det ikke?
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  13. #3063
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    slett ikke verst dette
    er bilstereoshow idag også, er det ikke?
    neei? kor isåfall?

    va d 2 t2 i galanten? faen d spilt jo piss dåli ;S va 1 t2 i polon å d spilt jo bedre md aaaaallllt for lite strøm...

  14. #3064
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gatebilboy Vis post
    neei? kor isåfall?

    va d 2 t2 i galanten? faen d spilt jo piss dåli ;S va 1 t2 i polon å d spilt jo bedre md aaaaallllt for lite strøm...
    batterian e kaputt på den egentlig sjø :( hardt brukt den bilen der som partybil minst 2 daga i uka i langt over 1-2 år no med det utstyret der, så tror nok man kan kalle det vellbrukt

  15. #3065
    Registrerte brukere R-Sport sin avatar
    Medlem siden
    24. mai 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    batterian e kaputt på den egentlig sjø :( hardt brukt den bilen der som partybil minst 2 daga i uka i langt over 1-2 år no med det utstyret der, så tror nok man kan kalle det vellbrukt
    Var den galanten hvit før? Det gikk en hvit en før med 4 12" pioneer.
    Håvard Aasland

    2011 Volvo V50 D2 Momentum med R-design styling og 18" Atreus

  16. #3066
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    det var enda en som kjørte med dynamo fra meg han er russ og hadde med seg russebilen på treffet hehe
    den bilen er ikke i så veldig god stand nå sa han på treffet...

  17. #3067
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Aartun Vis post
    Kick Ass anlegg Kodja
    Jeg kjører 2x8" i bagasjen på 240en, drevet av en phoenix gold. 8" er magi
    har 4kanaler+2kanaler+monoblokk liggende i stua typ Harman\Kardon til bilen her å Alpine D310 spiller som er samme som i 945n så skal da bli her også ;p

    Sitat Opprinnelig postet av Aashome Vis post
    DD ja, da får du i hvertfall subwoofere for penga. DD er kvalitet!
    http://www.bestbilstereo.no/index.ph...d_name=Digital Designs DD1508a 8´ 4 Ohm&startrow=
    denne jeg tenkte på kanskje. ser ut som det fungerer greit i bilene man finner på youtube ja. slipper man unna med en enkel subb også. skal ikke være så svært å tungt i bilen her så
    det sammen med noe JBL komponensett eller noe slikt tror jeg kan funke greit

  18. #3068
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    plugger innkjøpt også stortilbud på Thorsov gitt! Bosch Super4 WR78

    ellers har jeg da bestilt originalt repsett til master og slave på turbobil så jeg får ordna 945n i drift igjen så bilen her kan bygges om håper jeg.

    det finnes for info sin syld to typer master og slave.
    hva forskjellen var på master vet jeg ikke, men på hydraulisk slavesylinder til girkassen er forskjellen som følger:

    innvendig diameter slave uten turbo motor: 22mm
    innvendig diameter slave med turbo motor: 24mm.
    altså med turbomotor så har man litt større kraft bak slaven for å presse på ei tyngre clutchpakke. koster ca 1100kr for repsett til master og slave på kverneland bil før rabatt.

  19. #3069
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Bosch plugger er virkelig søppel. Kjør heller NGK.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  20. #3070
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Bosch plugger er virkelig søppel. Kjør heller NGK.
    stod med ngk pluggene i handa å men valgte bosch hva er det som gjør bosch så dårlige kontra ngk sine da??

  21. #3071
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Kan ikke forklare det, men erfaringsmessig så kan jeg si at bosch ikke varer lenge (snakker bare noen mnd) på alt fra orginale til trimma biler.

    Pluggene viser ikke den kvaliteten som Bosch navnet har.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  22. #3072
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    okei, greit å vite, får teste de alikevell da, regner med det finnes en ordning på det om de blir for dårlige kosta 130 kr eller noe for en pakke så var ikke så dum pris. rundt 90kr for ngk sine.

  23. #3073
    Registrerte brukere Aashome sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Maura
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    http://www.bestbilstereo.no/index.ph...d_name=Digital Designs DD1508a 8´ 4 Ohm&startrow=
    denne jeg tenkte på kanskje. ser ut som det fungerer greit i bilene man finner på youtube ja. slipper man unna med en enkel subb også. skal ikke være så svært å tungt i bilen her så
    det sammen med noe JBL komponensett eller noe slikt tror jeg kan funke greit
    Den ja. Fine specs på den ja. Har sett et par youtube-filmer av den, og virker solid den.

    Mulig du har nevnt det før, men skal du kjøre 2-veis eller 3-veis foran?
    1999 V70R AWD

    Ta kontakt hvis du trenger hjelp med anlegg!

  24. #3074
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    vet ikke helt hva det blir til. men har lyst på 2x 3delte ja, altså separat mellomtone, bass og diskant. synes det fungerer utmerket i 945n i alle fall så får se. blir 2x komponent i dørene foran og enten ett i sidepanelene bak eller i hatthylla. får se hva som blir best ang plassen

  25. #3075
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    har da etter at 945n tok kveld med master og slave på hydraulisk clutch fått tak i repsett til begge deler og lager her da en liten og enkel how to på hvordan renovere... ingen heksekunst what so ever dette! men greit å se hvor enkelt det kan være istede for å kjøpe ny til over 3500kr for begge to nye fra volvo...

    repsettet koster ca 1100kr nytt for både slave og mastersylinder.
    det skiller mellom TURBO og NON TURBO utgave på master og slave så dere er obs på dette.
    TURBO utgaven har litt større kammer på slaven, men på mastern har jeg ikke sett noen annen forskjell enn at i den jeg reparerer som stammer fra fk\m90 bil opprinnelig levert fra bcb, så har mastern ei fjær innerst i sylinderen. dette hadde ikke masteren jeg lånte fra Volvo-Power, som jeg vil tro er fra NON TURBO bil med hydraulisk clutch.

    litt info fra Kverneland Bil i trondheim.... dette er delenr på master og slave sylinder nye.

    master:
    med turbo: 273929
    uten turbo: 271308

    slave:
    med turbo:273932
    uten turbo: 271309

    slave turbo er 24mm innvendig i sylinderen. se bilde.
    slave non turbomotor er 22mm innvendig i sylinderen. se bilde.

    delenr repsett:
    273929 og 273932

    grunnen til at slaven er større innvendig på TURBO bil er pga kraftigere clutch og belastning der som kompenseres med større trykkammer. viktig om du skal bygge om din bil til turbo og skaffer hydraulisk. den slaven jeg testet på 945n som var 22mm innvendig nå den spratt bare fra hverandre tvært.

    repsettet master turbo: 760,-
    repsettet slave turbo: 494,-



    ingen utvendig forskjell som dere ser på SLAVEN...
    men ser dere til høyre på slaven forfra så ser dere tynnere vegger og dermed større trykkammer på 24mm og stammer fra TURBO bil med M90 kasse.
    slaven med tykkere vegger på er 22mm og er fra NON TURBO og da antageligvis ikke fra M90 kasse, i og med at det stort sett var biler med TURBO som hadde disse til å begynne med om ikke annet...?


    repsett for SLAVE.



    sett på den nye tettningsgummien. den kan være litt ku..ete så ha litt tålmod og ikke ødelegg den med skarpt verktøy. ser her hvilken vei den skal på.


    dyttes sammen i denne rekkefølgen. SLAVE - FJÆR - TETTERING MED METALLKLUMP - MANSJETT MED UTLØSERSTANGA PÅ.




    defekt stang og saker i MASTER sylinderen fra TURBO bil. tuppen på stanga innvendig har falt av og fungerer ikke gitt. fikk det ut med å presse på med et tynt skrujern fra gjengesida i bunn...


    repsett for MASTER TURBO bil.


    i TURBO MASTER'en så jeg ei fær i bunn av sylinderen... dette fant jeg ikke i masteren fra NON TURBO bil om det kan stemme fra Volvo-Power sitt delelager... så ettersom det er forskjellige delenr på master og slave fra turbo og non turbo bil så kan det være den fjæra i bunn der som er forskjellen. for ellers er de utvendig like og sylinderene ser like tykke\store ut innvendig.


    dytt inn den store stanga som skal mot pedalen. sett på halvmåneskiva med buen utover så stanga innvendig har mulighet for å "rotere" mot toppen der og sett på låseringen. ingen heksekunst altså.


    her er ferdig sammensatt MASTER sylinder. etter å ha satt sammen utløserarma inni sylinderen så må du pelle ut den gummitettningen på toppen av mastern der slangen fra bremseveskebeholderen går og ned til master. vri og vend litt på slangetuppen som går ned i mastern, men ikke bruk så mye vold. den kommer etter hvert. sett så i ny gummipakning, husk hvilken vei den skal... men for ordens skyld... tynneste delen av pakningen\gummiringen skal øverst og opp. etter å ha fått nedi ny gummi, så setter du tilbake slangen igjen.

    og vips har du spart deg sikkert 1500kr +\- på ny MASTER og SLAVE
    gjennstår selvfølgelig å se om det fungerer nå da men det skal det nå endelig gjøre om det ikke er lekasje i slangen mellom de eller at det er noe annet gæli hos meg på 945n...



    var å fikk testa hvordan R felger blir på bilen... dette er riktignok 19" men måtte se med de to ulike fargene hvordan det ble liker det jeg ser! lurer på om jeg må ha mørke... de var fete mildt sagt!!

Side 123 av 206 FørstFørst ... 23 73 113 121 122 123 124 125 133 173 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •