Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1916

Tråd: mrstfu: Dunfrid™ - '07 V70 AWD - En æra er over </3

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Feilkoden kom tilbake, samme oppførsel som i stad. Jeg kunne da lese av disse kodene:

Igjen, lest av med Torque Pro. Jeg slettet feilkodene, hvorpå alt fungerer som det skal i etterkant, med unntak av cruisecontrol, og feilkode P0600 (Serial Communications Link) er tilbake. I det minste virker det som at kassa oppfører seg fint når feilbeskjeden og varsellampa ikke er der, så det virker ikke som det er en mekanisk feil, men heller med kommunikasjon på Can-nettet mellom
    TCM
    og resten av bilen, men igjen - jeg regner med at denne Volvoen benytter seg av
    ABS
    -signal til hastighetsavlesning, spesielt siden både cruisecontrol datt ut, og jeg fikk feilmelding på bremsesystemet. Kan jo tenkes at
    TCM
    leser av det signalet på en eller annen måte og. Kan være en defekt
    ABS
    -modul for alt jeg veit.
    VIDA
    kan sikkert fortelle mer nøyaktig hva som er feil.

Fikk gjort litt småtteri på tralla idag ifm PKK som er rert rundt hjørnet. Begynte med å bytte den defekte tåkelyslampa, takk til Anders for god service, igjen.

Satt fast med våtromssilikon, og en dæsj plastidip her og der, i tilfelle det skulle være et hull i silikonen på stedene jeg ikke kom til. Når jeg allerede hadde fangeren av gjorde jeg et par andre ting, tilbake med lovlige parklys:

Har gått lei av kabelsko som irrer og får dårlig kontakt, så all utvendig kobling blir med vanntette konnektorer fra nå av. Fikk en bunch fra ebay, litt knot i starten, men blir fort rutine.

Disse står nå på tåkelysa og på ekstralysa. Finner sikkert flere bruksområder på de etterhvert.

Bytta høytrykkspumpa til lyktespylerene og, siden den gamle var dævv. Rimelig priset fra FCP, men de koster ikke mer enn en knapp tusenlapp her i Norge heller, når jeg sjekka.

Den spyler dog ikke mye, var mer sprut og gulping når jeg prøvde. Skal titte mer på det, kan hende røret opp til dysene må fylles først, eller noe lignende. Havna hvertfall ikke noe på lykta verdt å nevne, men jeg så det skvetta tre dråper opp over lykta.

Fikk også kobla inn
    TRM
    baki bilen, og testa det - og det funker fjell. Takk til jimbojama for en feilfri kabelmatte, og aarnes for litt telefonhjelp da jeg ikke fant pluggen til matta

Sist endret av mrstfu; 03/04/16 kl 17:01
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

Lignende tråder

1. Morten83: 1980 242 Tar form..
    By Morten83 in forum 200 -serien
    Svar: 166
    Siste post: 21/05/16, 20:26
  2. mrstfu: Vera™ - Solgt :(
    By mrstfu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2644
    Siste post: 27/01/16, 11:17
  3. mrstfu: '93 850 - Turid - Tråden kan stenges.
    By mrstfu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1433
    Siste post: 05/08/14, 18:02
  4. tennings hjerne er ikke i form
    By t.e.b in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/01/11, 21:36

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine