Når får du ladetrykk, og når har du fullt? Hvordan gikk det egentlig med 940en dere brukte på Vurrusjøen i går?
Når får du ladetrykk, og når har du fullt? Hvordan gikk det egentlig med 940en dere brukte på Vurrusjøen i går?
Hei
husker ikke helt eksakt. begynner vel å lade på lit over 2000 og mener jeg hadde 1,6 på 3600rpm. lader 1,8 nå å har det på ca 3800 tror jeg. (vanskelig å se, da jeg har mer en nok med å se på veien med slik trykk)
940'n blåste topppakningen når slangen til wastegaten smeltet.hører det skrues for harde livet om dagen, så regner med den er til bake til helga
skikkelig lavkomptrim hadde nok gjort susen der!
dere som kjørte 945'n?
Sist endret av bjornarw; 01/01/16 kl 23:11
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Det er bra for vi var å skaffa en HX35 herom dagen, så satser på litt tidligere ladetrykk. Ser den med at trykket kan være litt vanskelig å følge med på ja![]()
Bra det skrues om dagen ja, Ole Martin han som kjørte skal vel oppover i morgen tenker jeg. Jaja bra det ikke gikk mer enn en toppakning da![]()
ha fungerer hx35'n. men den jeg har har 50mm inducer i motsetning til 54mm som er vanlig ..
Men fungerer vel lel. hvilke turbo kjøres det med nå?
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Åja, ja vi får prøve å se åssen det går, er jo desverre ingen mellomting på HX30 som jeg har og HX35.
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Det stemmer, men når det er sagt så har disse karene muligheter. Se bare den "kompakte" 50 mm turboen deres her: http://www.airtune.se/product_info.p...et-HX3530.html
En slik turbo med ett Garrett turbinhus med integrert wg i A/R0,63 virker lovende for dem som vil kjøre hyggelig ladetrykk.
Hvis man vil ha en Holset turbo med 54 mm inducer så sjekk Super HX35 her: http://www.turbohuset.se/esitteet/Un...SV_v3_view.pdf
Sist endret av Batland; 02/01/16 kl 15:34
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
yep! står under en presenning og koser seg hvertfall![]()
skulle fått på org. fjører og ispigg. Da skulle det jaggu gått unna på isen![]()
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Er det i morgen også? Har ikke sett noe arrangement på facebook. Du vet ikke tilfeldigvid om noen som har et ekstra sett med ispigg?
tja, det er kanskje det??Bære å ordne det da![]()
Sist endret av bjornarw; 02/01/16 kl 18:18
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Kjøring eller et ekstra sett med ispigg?![]()
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Okei, søren åSkulle vært i vegen en tur med min jeå.
slags bil har du?
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Artig bil
Du skulle hatt den en tur på isen ja![]()
Ja skulle det! men blir dessverre liten tid til å få gjort den klar til det i vinter. men isen kommer sannsynlig vis til bake neste år å den![]()
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Cosworth har mange forskjellige plenum. Rangert fra best til dårligst blir det slik:
1. Mis.
2. Hart.
3. RS500
4. Escort T25
5. Cosworth 4x4.
6. Sierra 2WD.
Jeg brukte nr. 4 når jeg justerte inn, prøvekjørte og effektmålte 2 X AT-forgasserene til TeamTynner til 306 WHP og 428 WNM.
Nr. 5 ble før i tiden ofte omsveist med større dim i albuen for å øke flødet.
Du har nr. 6.
Sist endret av Batland; 22/03/16 kl 21:45
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/