Stilig med det innsuget
Sist jeg svarte svv ifm. ombyggingen jeg har søkt om, brukte de nesten 5 uker på å svare...
Stilig med det innsuget
Sist jeg svarte svv ifm. ombyggingen jeg har søkt om, brukte de nesten 5 uker på å svare...
Liten update motormessig.
Regner med det er almenn viten for de fleste,men 960 bunnpanna er levert i 3 utgaver(egentlig bare 2)
90-92ish Denne har adapter/uttak oljekjøler med termostat i front for olje-luft kjøler.Denne bunnpanna har ikke gjenger for oljefilterbolt,den sitter i selve blokka.skal man bruke denne på femmer må man gjenge opp i blokka og skru dit oljefilterbolten.
92-95ish,samme som over bare her er oljefilterbolten festet i bunnpanna.Perfekt for å bruke på femmer.
95-98,denne har ikke adaptern for olje-luft kjøler i front og her sitter det et blendelokk istedet.
Derimot så har den gjenger i bunnpanna for oljefilterbolten men her sitter det en sandwich type olje-kjølevæske imellom bunnpanna og filteret slik at man må ettermontere den gjengede bolten dersom man skal ha oljefilteret festet direkte imot bunnpanna slik som på eldre utgaver.
![]()
Sist endret av Terje1; 16/01/16 kl 12:10
Flott arbeid![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Må gjøres det også... Du vet at det bare er å bytte bremsepedal og skru inn clutchpedal? Alt passa på originale automatbraketter i min.
Sent fra min S30 via Tapatalk
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Spennande og sjå denna blir bil igjen!
Ka er planane utsendemessig?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Har ikke tenkt så langt enda,men ettersom det var innfelte kjørelys i støtfangere samt ombygd til andre blinklys vil fangere og framskjermer bli byttet ut.
Den har lakkerte 960 95- kanalskjørt ifra før og disse blir nok beholdt.
Blir sikkert en add on leppe foran,samt senk og felger av noe slag iallefall![]()
Osj som det frister med 960 dash..
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Video av oppstart,dummymotor og seperate coiler.
http://s1167.photobucket.com/user/Te...5p2ky.mp4.html
Sist endret av Terje1; 20/03/16 kl 17:51
Knall!
Trodde motoren ville hoppe rundt på gulvet, men der tok jeg feil...![]()
Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
Prosjekttråd;
http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!
Miniupdate: (som alltid)
(Og ja,de rustne topplagringene skal byttes)
Tenkte jeg skulle få til litt "factory look" ved å bruke den orginale luftfilterboksen ifra 940 turbo,men det er jo som kjent ganske ukurant i 960 95- pga sikringsboksen.
Fant noen gammle flattjern som funka fint som fester for abs sentralen...
![]()
Sist endret av Terje1; 28/03/16 kl 20:56
Ikkje dumt med 940 turbo luftfilterboksTenkte å montere det sjølv, men den må modifiserast noko fordi Røyret til 940 AC intercooleren tek i kanten. Du får sei i frå viss du finner ei lur løysing på det
![]()
Skjer det noe her? Du har vel kanskje ikke en starterbrakett til 960 til overs eventuellt om du vet av en?
Sent from my iPhone using Tapatalk