Ikke skjedd mye da det er kaldt i en dårlig isolert garasje og bruksbil er handlet. Noe som medførte spising av en del tid og penger. På den andre sia ble jeg ungkar igjen og det tjener jo fort bilene på for og si det sånn

Handla en -91 240 stasjonsvogn i Jevnaker. Kollektivtrafikk att og fram til skole resulterte bare i hjerteflimmer og suicidale tanker så det var bare og gi opp!
Bilen var billig og det måtte den være som student og derfor solgt med diverse mangler.

Kan ramse opp:

Bulk i førerdør samt forskjerm.
Eksos som hang i spikerband og lakk i alle skjøter.
Bremseklosser bak montert med 4" spiker.
Lekker fra bakre simringen på veiva.
Utslitt kløtsj og slitent utløserlager.
Vanskelig/på grensen til umulig og få i førstegir.
Ellers slarkete i spakstellet.
Kunne se ut som en fugl har bygd rede i luftfilterboksen.
Utslitte piggdekk.
Felga som satt på hadde for stort senterhull og montert uten senterringer og med 5mm biltemaspacere på grunn av festeskruen til bremseskivene(smarting)....hadde jeg vært kvinnfolk hadde jeg elska og kjøre i over 70 for å si det sånn...
Punkterte dempere foran og bak.
Kappa fjærer foran og mistenker at det har vært det bak før mitt eie pga dempera.
Knust midtkonsoll og kartlommer begge dørene.
Avrevet armlene på førersiden.
Begge utvendige dørhåndtak på venstre side knekt.
Diverse vesker er ikke byttet på ørten år.
Lekk i toppdekselpakninga og påfyllingslokket.
Kobling av div ekstralys er mest sannsynlig gjort i fylla.
Og sist men ikke minst viftemotoren i varmeapparatet er død(gleder meg til den jobben)

Bildet fra annonsen.


Fått av kråkereirkobla lyktene.


Ellers er bilen helt ok. Interiøret krevde tre dager med støvsuging, rens, luktfjerning osv, for og få det levbart men.
Bilen er helt grei for rust. Det finnes men bilen er ikke helt krokan og den virker tett i gulv.
Tross sine 330000 km går b230f'n for fulle mugger den med ny olje, filter luftfilter og bensinfilter.
M47'n mistenker jeg at begynner og takke for seg, men nå får jeg den iaf i førstegir etter noen ekstra skiver på gamle foringer til spakstellet, nytt utløser lager, og ymse justeringer.

SÃ¥ var det bare og skride til verket:


Bytte av toppdekselpakning og innspeksjon. Møkkete motorom.


Hjalp litt med et motorvask merkelig nok


Fikk på svartgrill og svart lister over lyktene.


Clutsjbytte og ny tettering på veiva bak. Google sa at Biltema sitt sett ikke var så gærli så gikk for det.


Litt spon på pluggen til girkassa, men det må en vel regne med...


Lyktehusa preppa for sin obligatoriske runde med svart lakk og vask av reflektorer og glass.



Trengte nye dekk og et sett felger dukket opp på facebook. Grisestygge 17 tom hjul med nye piggdekk. det får duge.


oops! flere bilder av hva som skjedde her får dere senere..


Ikke skyt meg meg, men synes den elgen er litt tøff. Passer også til den andre dyre hobbyen min, nemlig jakt.


Videre fant jeg ut at jeg skulle montere lesjøfysjen og senkeskålene. Eastwood chassilakk på skålene. må si jeg er imponert hvor mye som skal til før det blir riper/hakk i den lakken.


Gjorde et modig forsøk på og dreie ned noen biltema dempere jeg hadde liggende for og få nok forspenn i fjørene.


Dette da uten hell og måtte bite i det sursøte eple og handle dempere til halve bilens verdi.

Det ble jo seff helt krem med clubsport. Setter meg på panseret og bilen driter i det nå. like bein

Videre har jeg fikset alle feil som ble ramset opp tidligere, bortsett ifra varmeapparatet. Det er sirkulasjon så den lille varmen som er holder dugget av ruta i det minste. Bare sjåførn som er kald..
Tar det til sommeren når jeg kan stå ute med litt albuerom.
Skal ta noen flere helhetsbilder av bilen seinere da det er litt ikkenevneverdig småplukk som skal ordnes før jeg virkelig tar den i bruk.

Ellers fant jeg og en kompis ut at vi skulle slutte og sladde ulovlig og dro opp til Sigdal for og skjekke ut iskjøring. Dro på søndag og trodde det var Gatebil, men det viste seg og være ferdig på lørdag. Føltes oss sånn passe rutinerte da gett, men etter litt snakk med diverse skikkelser så skjønte vi jo at detta var åpen for alle så lenge det var is. Perfekt!
Brukisen var akkraut kjøpt inn på tidspunktet så jeg ble passasjer store deler av tida. men moro læll.
Å legge ut fordbilder er vel en dødsynd, men har gjort det før og det har gått bra. Taunus 1600 på 155 dekk.


Klarte da og holde seg foran en bimmer med ispigg så...


Traff på en engelsk mann i supra og. Han hadde visst hjulkjørt den fra england for og kjøre i sigdal. Jaja tenkte vi. Han skulle jage sa'n. Ok, sa vi.
Han hadde ikke noe problem med og henge på tanusen, men etter noen runder ble han lei og kjørte forbi. Jaggu fløy det en faen i han fjotten på venstre side ta meg for han ble helt rød og tro sleiva i bunn så ventilflyt ble et faktum (gæern nordlending). Okke som hang vi i ræva på supra'n og engelskmann var ikke helt overbevist på at den gamle forden var original.
Det viste seg jo sia at denne kar'n fra england var en av storbesøka på gatebil on ice. En av storgutta fra Garage-D. Ganske funny!


Denna iskjøringa ga virkelig mersmak så må få prøvd brukisen litt på det. Skulle kanskje latt vær senken, men faen hell. Vi får se.

Fikk i allefall en kompis til og male bandit-hjelmen min. Mad Max Fury Road som inspirasjon.



Sånn passe fornøyd! Synd med dårlige bilder for detaljene ble helt rå!

Eneste som har skjedd i relasjon til gromvogna i det siste er at rørkoblinga på holset'n er sveisa.


Og et baklokk ble forsøkt snekra av undertegnende.


Veit ikke om jeg gidder og lage en tråd på brukisen, men kjenner jeg meg selv rett så klarer jeg ikke og la ting være som de er. Diverse oppgraderinger kan skje

Nå har jeg i alle fall ingen unnskyldning til og ikke møte opp på diverse sammenkomster og bli litt mer kjent med klubbfolk. Har liksom ikke vært på tale og dukke opp i noen annet en Borfors for min del