Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 30

Tråd: Irriterende lyder fra interiør XC70 MY11

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2012
    Sted
    Malvik
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard Irriterende lyder fra interiør XC70 MY11

    Disse kommer fra virker det som venstre side frontrute og bakluka. Mener og ha lest om dette en plass her inne men nå finner jeg ikke de postene igjen. Lyden fra frontrute område kommer ved ett bestemt turtall,hastighet, pådrag/belastning virker det som. Bakluka spesielt når chassiset vrir seg. Håper noen har noen gode tips/fix før jeg tilter

  2. #2
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Søkte på ordet bakluke i dette forumet: http://forum.vccn.no/showthread.php?...hlight=bakluke
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  3. #3
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Høres kjent ut.. Fikk div tips da jeg postet tilsvarende problem; smøre gummiknotter og låsen på bakluka. Men ikke her mine lyder kom fra, det var mer fra midtkonsollen. Har du utelukket det blanke dekselet på sterioen? Og ramma rundt midtkonsollen?

    Virker som det er så mye plast som potensielt kan lage irriterende lyder på disse modellene, at det er en jungel av kilder til ulyd og påfølgende irritasjon.

  4. #4
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Ventilasjonsgitteret oppå dashbordet lager en klirrelyd i S80II'en til faren min.

  5. #5
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Ventilasjonsgitteret oppå dashbordet lager en klirrelyd i S80II'en til faren min.
    Har det blitt gjort noen fix for å dempe klirrelyden?
    Du mener gitter over senterhøytaleren?

  6. #6
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GBXC Vis post
    Har det blitt gjort noen fix for å dempe klirrelyden?
    Du mener gitter over senterhøytaleren?
    Ikke blitt gjort noe nei. Mener det gitteret til varmeapparatet som går opp på frontruten.

  7. #7
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    På min har jeg merka en irriterende lyd fra den saken der den dioden til alarmen sitter. Har du sjekka den?

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2012
    Sted
    Malvik
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Taggen Vis post
    På min har jeg merka en irriterende lyd fra den saken der den dioden til alarmen sitter. Har du sjekka den?
    nei, skal sjekke

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2012
    Sted
    Malvik
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Taggen Vis post
    På min har jeg merka en irriterende lyd fra den saken der den dioden til alarmen sitter. Har du sjekka den?
    D var ikke den.... er det virkelig ingen andre som har denne sykt irriterende lyden fra dash/frontrute område??
    Bakluke har jeg gått over de gummi stopperne overalt samt gummi rundt hengslene i tak, men det virker som lyden kommer fra tetningslista som går rundt hele bakluka. Jeg kan høre denne gummi gnissinga når jeg løfter på luka i lukket posisjon fra utsiden.

  10. #10
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av XXX70 Vis post
    D var ikke den.... er det virkelig ingen andre som har denne sykt irriterende lyden fra dash/frontrute område??
    Bakluke har jeg gått over de gummi stopperne overalt samt gummi rundt hengslene i tak, men det virker som lyden kommer fra tetningslista som går rundt hele bakluka. Jeg kan høre denne gummi gnissinga når jeg løfter på luka i lukket posisjon fra utsiden.
    Joda, absolutt lyder! Du er sikker på at det ikke er midtkonsollen som lager lyd, opp langs kanten der knapper for radio og temp justering sitter?
    Evt den blanke lista på stereo.
    Min lager masse lyd der om sommeren når ac`n blåser kaldt på den varme plasten. Skal legge filttape i mellom der til våren.

    Apropos gummi rundt bakluka, her har jeg smurt gjentatte ganger med silikonstift (den harde varianten) og der er det tyst på min bil..

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2012
    Sted
    Malvik
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GBXC Vis post
    Joda, absolutt lyder! Du er sikker på at det ikke er midtkonsollen som lager lyd, opp langs kanten der knapper for radio og temp justering sitter?
    Evt den blanke lista på stereo.
    Min lager masse lyd der om sommeren når ac`n blåser kaldt på den varme plasten. Skal legge filttape i mellom der til våren.

    Apropos gummi rundt bakluka, her har jeg smurt gjentatte ganger med silikonstift (den harde varianten) og der er det tyst på min bil..
    den harde varianten, hvilken er du referer til da?

  12. #12
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av XXX70 Vis post
    den harde varianten, hvilken er du referer til da?
    Den silikonstiften som ligner på deostick.. Den myker opp gummien og "fetter" bedre enn den flytende synes jeg. Men funker best da det er varmt. Finnes fra flere produsenter, bla.a Turtle.

  13. #13
    Registrerte brukere Taz sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2012
    Sted
    Hardanger
    VCCN medlemsnummer
    2570
    Innlegg
    438
    Antall takk

    Standard

    På mor mi sin V70, så rister det i dekselet over regnsensoren i frontruta, bakom speilet. Hørtes ut som det kom fra dashbordet.
    Volvo 740 GLT 16v '89
    Volvo 940 Turbo (FT) '91
    Audi A8 V8 TDI '07
    VW Golf 1.8T Syncro '88
    VW Jetta 16V '85

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2012
    Sted
    Malvik
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Taz Vis post
    På mor mi sin V70, så rister det i dekselet over regnsensoren i frontruta, bakom speilet. Hørtes ut som det kom fra dashbordet.
    takk for tipset, skal sjekke det ut

  15. #15
    Registrerte brukere anders85 sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2010
    Innlegg
    243
    Antall takk

    Standard

    Der har jeg også hatt lyd


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #16
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av XXX70 Vis post
    takk for tipset, skal sjekke det ut
    Plastdekselet sitter nok litt løst, men hos meg lager det faktisk ikke lyd, trodde først det var rundt alarmdioden/senterhøyttaler. Viste seg senere å være panelet rundt stereo, her er det flere mm slark i konstruksjonen. Men virker som det er veldig ujevn kvalitet på delene i disse modellene, høye toleranser antakelig.
    All den harde plasten gjør det jo ikke bedre heller.

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2012
    Sted
    Malvik
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av XXX70 Vis post
    D var ikke den.... er det virkelig ingen andre som har denne sykt irriterende lyden fra dash/frontrute område??
    Bakluke har jeg gått over de gummi stopperne overalt samt gummi rundt hengslene i tak, men det virker som lyden kommer fra tetningslista som går rundt hele bakluka. Jeg kan høre denne gummi gnissinga når jeg løfter på luka i lukket posisjon fra utsiden.
    Nå har jeg funnet synderen til bakluke gnissingen! Lyden kommer fra låsehaken i luka. Med fett i sporet på låsehaken og på metall motstykke i bagasjerom dørken blir lyden borte har el.bakluke om dette skulle ha noe betydning.

  18. #18
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av XXX70 Vis post
    Nå har jeg funnet synderen til bakluke gnissingen! Lyden kommer fra låsehaken i luka. Med fett i sporet på låsehaken og på metall motstykke i bagasjerom dørken blir lyden borte har el.bakluke om dette skulle ha noe betydning.
    Kult! Godt å få orden på slike lyder..

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2012
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard

    Har fått TRE forskjellige lyder fra frontruteområdet.. kjenner jeg blir litt smågal

    1. Kupevifte relatert, den dukker opp av og til, da hjelper det å manuelt øke turtallet på viften.. Det er vel ikke noe enkelt en kan gjøre selv der?

    2. "løs skive" lyd som kan komme ved vibrasjoner eller turtall

    3. Sist, men ikke minst, en "knepp" lyd i plastikken.. Hvis jeg tar tak i dashbordet over rattet og trekker/presser det fra/mot frontruten, så blir det stille.. Men lyden er kommer ved vanlig kjøring, ett "knepp" i ny og ne.. Gjerne ved gasspådrag.. Er det noe en kan stramme til selv?

    T

  20. #20
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mojito71 Vis post
    Har fått TRE forskjellige lyder fra frontruteområdet.. kjenner jeg blir litt smågal

    1. Kupevifte relatert, den dukker opp av og til, da hjelper det å manuelt øke turtallet på viften.. Det er vel ikke noe enkelt en kan gjøre selv der?

    2. "løs skive" lyd som kan komme ved vibrasjoner eller turtall

    3. Sist, men ikke minst, en "knepp" lyd i plastikken.. Hvis jeg tar tak i dashbordet over rattet og trekker/presser det fra/mot frontruten, så blir det stille.. Men lyden er kommer ved vanlig kjøring, ett "knepp" i ny og ne.. Gjerne ved gasspådrag.. Er det noe en kan stramme til selv?

    T
    Vil nesten si du er heldig som BARE har tre forskjellige lyder..
    Kan bare si at jeg er forbi punktet smågal etter ett år med min XC70. Har vært vant til myk plast i MB, og her er plasten hardere =mer lyd og knirk, verst om sommeren med kald Ac luft på varm hardplast.

    Punkt nr 2: Kan det være det blanke dekselet på cd spilleren? Her var det litt lyd på min, la litt tape under og foret opp.
    De øvrige punktene vet jeg ikke, men kanskje den tidligere nevnte gummilista mot frontruta kunne hjelpe deg. Spurte om dette på Volvo, men da bare trakk de på skuldrene.. Flere her inne som har forsøkt dette har jeg lest.

  21. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2012
    Sted
    Malvik
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mojito71 Vis post
    Har fått TRE forskjellige lyder fra frontruteområdet.. kjenner jeg blir litt smågal

    1. Kupevifte relatert, den dukker opp av og til, da hjelper det å manuelt øke turtallet på viften.. Det er vel ikke noe enkelt en kan gjøre selv der?

    2. "løs skive" lyd som kan komme ved vibrasjoner eller turtall

    3. Sist, men ikke minst, en "knepp" lyd i plastikken.. Hvis jeg tar tak i dashbordet over rattet og trekker/presser det fra/mot frontruten, så blir det stille.. Men lyden er kommer ved vanlig kjøring, ett "knepp" i ny og ne.. Gjerne ved gasspådrag.. Er det noe en kan stramme til selv?

    T

    2. "løs skive" lyd som kan komme ved vibrasjoner eller turtall.

    denne sykt irriterende lyden har også jeg, faen blir gal Har du kollisjons varsler?

  22. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2012
    Sted
    Malvik
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GBXC Vis post
    Vil nesten si du er heldig som BARE har tre forskjellige lyder..
    Kan bare si at jeg er forbi punktet smågal etter ett år med min XC70. Har vært vant til myk plast i MB, og her er plasten hardere =mer lyd og knirk, verst om sommeren med kald Ac luft på varm hardplast.

    Punkt nr 2: Kan det være det blanke dekselet på cd spilleren? Her var det litt lyd på min, la litt tape under og foret opp.
    De øvrige punktene vet jeg ikke, men kanskje den tidligere nevnte gummilista mot frontruta kunne hjelpe deg. Spurte om dette på Volvo, men da bare trakk de på skuldrene.. Flere her inne som har forsøkt dette har jeg lest.
    gummilist frontrute trixet? har jeg ikke lest om, hva går det ut på?

  23. #23
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av XXX70 Vis post
    gummilist frontrute trixet? har jeg ikke lest om, hva går det ut på?
    Var visst noe med at de presset en gummislange ned mellom frontrute og dashbord. Leste om det her, og virket som det var en kjent fix. Men da jeg spurte om det hos Volvo fikk jeg bare fravikende svar, så jeg ga blanke..

    Fikser man en lyd kommer antakelig en ny umiddelsbart. Disse bilene er jo bra dempet mot veistøy, da blir antakelig den dårlige interiørkvaliteten mer merkbar mtp lyder som høres altfor godt.

  24. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2012
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av XXX70 Vis post
    2. "løs skive" lyd som kan komme ved vibrasjoner eller turtall.

    denne sykt irriterende lyden har også jeg, faen blir gal Har du kollisjons varsler?
    Nei

  25. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2012
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard

    Skal sies at jeg har flere lyder Blant annet så ligger høyre baksete nede pga en eller annen ulyd i området ved beltestrammeren når setet er oppe... Kjøpte filt teip på ebay, så tenkte å skru av dekslet på H-bjelken der for å ha inn litt teip der. Men virker som gjengene på skruen er dårlig, så får ikke løsnet dekslet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Momentstag XC70 D3 MY11
    By XXX70 in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 1
    Siste post: 20/09/15, 19:57
  2. Fjernetjene park. varmer MY11 - Volvo/Autoplugin V2/Comfort Call?
    By Vegard__ in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 20
    Siste post: 12/01/15, 18:14
  3. SIM kort MY11
    By Vegard__ in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 30
    Siste post: 28/11/14, 06:55
  4. Tåkelys XC70 MY11
    By Vegard__ in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 5
    Siste post: 24/11/14, 19:37
  5. Volvo on call V60 MY11
    By Stig in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 1
    Siste post: 28/10/12, 11:36

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •