Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.930
Side 18 av 115 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 28 68 ... SisteSiste
Viser resultater 426 til 450 av 2854

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

  1. #426
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Hææh!? Han burde passe sine egne saker :P Hadde ikke sett "tyskerstuk" han da skjønner jeg
    nei han var litt forvirra stakars

  2. Takk HansOla takket for denne posten
  3. #427
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Hvor tenker du å kjøpe felger evt Hans Ola?

  4. #428
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    205/40 er kurrant på 8,5
    Kjører 205/40-17 på 9" på w124'n, funker fint det

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  5. #429
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Hvor tenker du å kjøpe felger evt Hans Ola?
    Har sett på Tempedekk, men er ikke sikker enda.. Finner de vel billigere i sverige vil jeg tro

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. #430
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Ja så tempedekk hadde, Wheelzone i Sverige har og de holder til i Karlstad. Er jo i grunn lettvint er jo rett over grensa omtrent det

    Ved første øyekast trudde jeg Wheelzone holdt til i Karlstad, da de har en annonse på blocket ute i Karlstad. Men de holder til i Jönköping.
    Sist endret av Skårholen; 03/02/16 kl 22:44 Begrunnelse: Edit: Info om Wheelzone

  7. #431
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Ja så tempedekk hadde, Wheelzone i Sverige har og de holder til i Karlstad. Er jo i grunn lettvint er jo rett over grensa omtrent det

    Ved første øyekast trudde jeg Wheelzone holdt til i Karlstad, da de har en annonse på blocket ute i Karlstad. Men de holder til i Jönköping.
    Har titta på Streetwheels, og de leverer 18x9.5 et22 i boltsirkel 5x108 Men de ligger i Stockholm....
    http://www.streetwheels.se/index.php...2/bbultm-5x108

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  8. #432
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ja da går 940n som han skal igjen... Litt flaut, men jeg hadde glemt å ha på stikker'n på bankesensor..
    Men, jeg vil tro motor har fått ugunstig innkjøring! Er også veldig vanskelig å kjøre inn på "riktig" måte siden det er så glatt. Jeg fikk desverre litt blårøyk etter jeg var ute å kjørte i sta. Prøvde å gjøre drag fra 3000-5000 på 3.gir men det var helt umulig!! Er altfor glatt.. Men bilen var god og varm før jeg begynte vertfall Derfor blei det bare med forsøket på god innkjøring, og ble bare regelmessige raske drag/sladd for så bremse på motorbrems.. Håper dette holder. Ellers fungerte turbo kjempebra
    Kan nå kansje prøve å jusere ned trykket og kjøre flat pedal fra 3000 til 5000 noen ganger, men nå er det vel uansett for sent Får ta det neste gang eg skal bytte blokk. Det bli vel i sommer Så får neste eier av blokka ta de problemene som måtte oppstå
    Sist endret av HansOla; 06/02/16 kl 13:29

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  9. #433
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Kan nå kansje prøve å jusere ned trykket og kjøre flat pedal fra 3000 til 5000 noen ganger,
    men nå er det vel uansett for sent
    Får ta det neste gang eg skal bytte blokk. Det bli vel i sommer
    Så får neste eier av blokka ta de problemene som måtte oppstå
    Ja, gjør det!
    Ikke anta det og gi opp nå.
    Hvorfor tror du det?
    Har du tenk på å selge allerede?

  10. #434
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Jeg gjør et forsøk Nåværende motor og gir skal selges ja! Venter på penger så jeg får bestillt h-råder hos Torgeir, så må jeg skaffe litt penger til så toppen min, som også ligger hos Torgeir, blir ferdig Denne motoren ble vel rett og slett bare kasta sammen for å ha kjørbar bil igjen! Litt trang økonomi som student, så må ta ting når jeg har råd

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  11. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  12. #435
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Det blei med forsøket.. Etter litt over 1 mil med veksling mellom 3 og 5000rpm på 3. gir, blei varmeapparatet borte! Kjørte til lom sentrum, for trodde det var reguleringa som hadde hoppa av krana. Bilen blei ikke varmere, så tenkte ikke over det. Kom til lom så syns jeg oljetrykket var dårlig. Åpna panseret, og der spruta det vann. Ikke fra slangene til varmeapparatet, men fra under innsuget! Veivhusventilasjonen var hvit, og det var olja også. Da var den helga ødelagt!
    Sikkert toppakningen som gikk, siden jeg har kjørt bilen uten bankesensor(uten at jeg visste det)

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  13. #436
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    2.941
    Antall takk

    Standard

    Æsj, det var kjedelig :/

  14. #437
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Æsj ja! Blir bare ekstraarbeid av slik!Men, det kunne alltids vært værre.. Heldigvis ikke så dyrt å bytte toppakning da, tar bare litt tid

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  15. #438
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    kjedelig lesing, men dette fikser du rimelig fort når du først får satt igang

  16. #439
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Heldigvis er ikke toppakning det som tar mest tid Tenker du klarer det på en kveld så lenge toppen ikke er skeiv. Men kjedelig er det uansett, men det er bare å stå på

  17. #440
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Forferdelig irriterende er det uansett! Håper ikke toppen er skeiv. Tempen ble vertfall ikke for høy! Får ta ei lang skruøkt neste helg så

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  18. Takk Skårholen takket for denne posten
  19. #441
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Ja det er ingen ting som er mer irriterende enn slikt tull. Små bagateller hele veien, men men vi får se lyst på det. Er jo folk som selger bilen grunnet at toppakningen har gått på dissa motora å så..

  20. #442
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Jada, får ta det med godt mot

    Sent fra min GT-P5210 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  21. #443
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Noen som har liggende studs til toppen, som vil selge?
    Eller går det an å bruke 12.9 bolter istede for dissa strekkboltene? Isåfall, hvilke moment skal det tiltrekkes med??
    Er det 30nm 60nm og 100nm etter den er varmkjørt?

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 08/02/16 kl 10:12

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  22. #444
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Og poenget med arp/12.9 utover det å kunne si at det er ARP bolter i motoren er???

    Sett i originale bolter og spar deg for masse plunder er mitt råd, holder lenge til den effekten du skal ha.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  23. #445
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Var egentlig bare fordi det er enklere å ta seg en tur på wurth enn å kjøre til bcb for å kjøpe nye 10.9 bolter. Men da bruker jeg om igjen de jeg har

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 08/02/16 kl 11:31

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  24. #446
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Bruk orginale bolter. Og de 10.9 du har kan du bruke en gang til.
    Hold deg til orginal pakning også. Da redder du deg om ting går galt.
    Stemmer ting så holder orginalt lenge. Jeg har 500hk på orginal pakning og 10.9 bolter

  25. #447
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjører også original pakning og bolter. Anbefaler egentlig det, sparer fort motoren om noe skal skje. Jeg kjører 1.4 og en kompis kjører 1.7 i trykk, og man kan nok passere det også så lenge man har orden på tenning og det får du jo med Dre-Ecuen

  26. #448
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Eller går det an å bruke 12.9 bolter istede for dissa strekkboltene? Isåfall, hvilke moment skal det tiltrekkes med??
    Er det 30nm 60nm og 100nm etter den er varmkjørt?
    Først og fremst MÅ du sjekke hvor skjev toppen er blitt. At tempmåleren ikke viser høy temp. betyr ingenting når ikke sensoren er i fullkontakt med kjølevann.
    Ja. Husk å smøre motorolje til gressklipper på gjengene og under skivene og bolthodene og dra til som du selv foreslår. Avslutt hele seansen med å løsne bolt nr. 1 og dra den til med 110 Nm på direkten. Fortsett til bolt nr. 2 osv.

    Vår erfaring er at med 12,9 bolter og en Elring eller B230K toppakning så holder denne oppskriften til ganske nøyaktig 2,0 BAR på en lavkomp.motor.
    Sist endret av Batland; 08/02/16 kl 12:06

  27. #449
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Skal måle toppen og se hvor ille det har blitt. Har tilgang på gratis planing, så kommer ganske billig fra det likevel. Kan nå bruke opp igjen boltene denne gangen sammen med original pakning. Så får jeg prøve med 12.9 bolter og el-ring pakning når jeg skal bytte topp igjen!
    Altså, først 30nm, så 60nm, kjøre varm motor, så løsne bolt 1 og trekke 110nm så gå videre til bolt 2 osv?

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  28. #450
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Har funnet kurrant clutchpakke, så nå er det bare å legge av penger ei stund framover... http://bakaxel.se/koppling/kopplings...tvolvorod.html

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Side 18 av 115 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 28 68 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •