Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.930
Side 13 av 115 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 23 63 113 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 325 av 2854

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

  1. #301
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Nå havner vi jo litt offtopic men dette er jo for å lære, vi er jo neppe utlærte noen av oss. Men hva skal du bruke kamsignal til? Med enkel coil og fordeler kan du jo ikke kjøre sekvensiellt på tenning kun bensin. Og da blir jo litt av vitsen borte slik jeg ser det. Får vel lage meg en prosjektlogg jeg også etterhvert.

    Edit: Ser forresten at du har turbo i samme størrelse som min Holset HX30W. Altså 44mm kompressor hjul, jeg har 52mm på eksos du har 54mm. Du vil få en rimelig bra spoolup, jeg har 0.5 bar på 2000rpm.
    godt spørsmål, nå ble jeg brått litt usikker selv. får høre med mannen som kan sm4

    hadde egentlig en turbonetics t3t4 e46 turbo som skulle brukes, men når man har venner som setter griller i hue på en stakar pleier ting å balle på seg.
    er som sagt ikke ute etter toppeffekt, men er på jakt etter en rimelig sprek motor som samtidig ser så og si anonym ut pga EU kontroll

  2. #302
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Er vel ikke EU som er den verst fienden heller, er vel heller teknisk hos vegvesenet. Blir spennende med din lille garrett, den er jo litt mindre steinalder enn min Holset, burde ha litt større WG. Koster sikkert litt mer enn 6k dog. Hans Ola og Kristian har vel begge turbo med 54mm kompressorhjul, og jeg vil vel også lande i det området etterhvert.

  3. #303
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Er vel ikke EU som er den verst fienden heller, er vel heller teknisk hos vegvesenet. Blir spennende med din lille garrett, den er jo litt mindre steinalder enn min Holset, burde ha litt større WG. Koster sikkert litt mer enn 6k dog. Hans Ola og Kristian har vel begge turbo med 54mm kompressorhjul, og jeg vil vel også lande i det området etterhvert.
    ja det er litt gøy at flere her inne bygger nesten like oppsett så får vi sett hva funker og ikke.
    bare få meg en bil jeg så er jeg ett skritt nærmere.
    teknisk hos vegvesenet er noe dritt, i hvertfall for meg som bor i oslo. er jo av og til storkontroller både i og utenfor hvor de sperrer hele veien og sluser hver og en inn på kontroll stasjonen

  4. #304
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Jeg har vertfall tenkt å ha alt så likt originalt i motorrom som mulig, både pga eu-kontroll men om jeg må inn på biltilsyn på kontroll en gang.. Har ikke tenkt å bytte motor hele tiden :P

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  5. #305
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard



    gamle 945en min..... ca 135hk
    Sist endret av Marius; 20/01/16 kl 19:35

  6. Takk HansOla takket for denne posten
  7. #306
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Org. Fk?

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  8. #307
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Så litt 300 oppsett ut mtp lmm og dyser.

  9. #308
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Org. Fk?
    nei var litt div uorginalt der, men på slutten gikk den med 19t og kg2t kam.
    kun chip her. derfor 3" lmm og dyser ja.

    denne banket og gikk runde på runde på rudskogen, ble brukt som feriebil land og strand rundt og veide 1850kg med 2 stk i pga mye asfaltmatter og stor stereo.
    skulle aldri solgt

  10. #309
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Fikk du benket den noen gang? Og fordeler er jo veldig med for å beholde originale utseendet.

  11. #310
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Åja! Nei man angrer når man har solgt! Derfor jeg aldri selger biler, det blir bare flere og flere! 940n skal aldri selges.. Har vært inne på tanken for å få mer penger til 240n, men det blei heldigvis aldri noe av. Pappa har vært god investor nå i studietida så jeg kunne beholde alle bilene mine

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  12. Takk cat_out_of_hell takket for denne posten
  13. #311
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Fikk du benket den noen gang? Og fordeler er jo veldig med for å beholde originale utseendet.
    nei desverre, men gikk veldig bra til å bare ha 19t.

  14. #312
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Åja! Nei man angrer når man har solgt! Derfor jeg aldri selger biler, det blir bare flere og flere! 940n skal aldri selges.. Har vært inne på tanken for å få mer penger til 240n, men det blei heldigvis aldri noe av. Pappa har vært god investor nå i studietida så jeg kunne beholde alle bilene mine
    ja desverre er det dyrt med bil.
    ble ferdig med motor i 240en min i høst så føler det er på tide og bytte ut hiacen med en litt mere ok bruksbil. er veldig lei av å være "på jobb" hele døgnet

  15. #313
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Jeg tenkte og kanskje kjøpe en modell tilpasser IC også når jeg skal bygge den nye motoren min. For å kunne ha original luftfilterboks, litt usikker hva jeg skal gjøre med dumpventilen da. For ville jo gjerne gjemt den også. Har du noen tanker om hvordan du skal gjøre dette?
    Sist endret av Skårholen; 20/01/16 kl 20:11

  16. #314
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Jeg tenkte og kanskje kjøpe en modell tilpasser IC også når jeg skal bygge den nye motoren min. For å kunne ha original luftfilterboks, litt usikker hva jeg skal gjøre med dumpventilen da. For ville jo gjerne gjemt den også.
    jeg kjørte med modelltilpasset på min gamle. den beste er den som er beregnet på bil med ac.
    i neste bil har jeg bestilt en tial resirk ventil som skal sveises rett i tanken og så lage en pen og anonym stuss midt under innsugesrøret rett før turbo.

    hvis dere får tak i luftfilter lokk ifra bil med 16v turbo så passer 3" lmm rett i der. da er det bare å pelle ut innmat sette i kontakta og late som dere kjører med lmm

  17. #315
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    jeg kjørte med modelltilpasset på min gamle. den beste er den som er beregnet på bil med ac.
    i neste bil har jeg bestilt en tial resirk ventil som skal sveises rett i tanken og så lage en pen og anonym stuss midt under innsugesrøret rett før turbo.

    hvis dere får tak i luftfilter lokk ifra bil med 16v turbo så passer 3" lmm rett i der. da er det bare å pelle ut innmat sette i kontakta og late som dere kjører med lmm
    Smart smart, hm ja da var det, det og skaffe deler fra 16v turbo da.

  18. #316
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Smart smart, hm ja da var det, det og skaffe deler fra 16v turbo da.
    skal se om jeg finner delenr, du får kjøpt nytt lokk på volvo fremdeles og dette passer rett over på orginal boks

  19. Takk Skårholen takket for denne posten
  20. #317
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Jeg skal sveise dumpventilen min i ene sia på intercooler

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  21. Takk Marius takket for denne posten
  22. #318
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Har forresten oppdatert førstepost med litt hyperlinker og fancy shit

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. #319
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    jeg kjørte med modelltilpasset på min gamle. den beste er den som er beregnet på bil med ac.
    i neste bil har jeg bestilt en tial resirk ventil som skal sveises rett i tanken og så lage en pen og anonym stuss midt under innsugesrøret rett før turbo.

    hvis dere får tak i luftfilter lokk ifra bil med 16v turbo så passer 3" lmm rett i der. da er det bare å pelle ut innmat sette i kontakta og late som dere kjører med lmm
    Den var ikke dum! Må da være lov å jukse litt for å skjule datasprut og litt ekstra power

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  24. #320
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Fant delenr, ser ut som det er ute av produksjon. volvopartswarehouse.com bla hadde ikke lenger. Men skal høre på nærmeste Bilia hvis jeg finner ut av at jeg 'må' ha det.

  25. #321
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Den var ikke dum! Må da være lov å jukse litt for å skjule datasprut og litt ekstra power
    jeg skal i hvertfall jukse det jeg kan for å skjule mine 135hk++

  26. #322
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Fant delenr, ser ut som det er ute av produksjon. volvopartswarehouse.com bla hadde ikke lenger. Men skal høre på nærmeste Bilia hvis jeg finner ut av at jeg 'må' ha det.
    mener jeg bestilte mitt lokk engang i 2015 men godt mulig jeg tar feil der.
    esken med lokket ligger hos mor og far så skal prøve å få sjekket i morgen om det ligger noe kvittering nedi der

  27. #323
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Koster rett rundt 500kr tenker jeg. Største 'problemet' er jo å gjemme eksosen. Man ser ganske lett at en eksos er 3 toms og ikke 2.5 toms f.eks, det buldrer jo mye mer.

  28. #324
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Koster rett rundt 500kr tenker jeg. Største 'problemet' er jo å gjemme eksosen. Man ser ganske lett at en eksos er 3 toms og ikke 2.5 toms f.eks, det buldrer jo mye mer.
    på stasjonsvogna hadde jeg 3" ferrita med race katte og 2,5" simons videre bakover. største problemet der var at jeg brant fort opp innmaten i de pga varme

  29. #325
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Får jo godkjent 3" da! Kline på 3" e-merka kat og svinge innom BT for godkjenning

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Side 13 av 115 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 23 63 113 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •