Nå kommer vel tidenes lammeste spørsmål her... men jeg er nå en gang slik at er det noe jeg er usikker på, eller ikke kan, så spør jeg.
Litt til mitt forsvar, så har jeg så langt kun hatt 1 behov for å jekke XC70`en min kjapt og gæli for å skru av ett fremhjul. Det vil si at jeg har ikke tatt meg så mye tid
til å undersøke heller. Men av det lille jeg rakk og se, la jeg merke til at understellet er noe helt annet enn det var på min gamle Kia (måtte den hvile i fred på bilopphuggeriet i Halden..).
Altså.. når jeg jekker opp bilen, så mener jeg at jeg har funnet punktet som er greit å sette jekken mot. Det eneste jeg stusser på er at den "platen" virker, på meg, så langt inn i understellet? Er dette riktig? (på min gamle var jekkepunktet nesten helt ut mot enden av karosseriet, i retning der jeg satt og jekket - om det sier noe..).
Og hvor bør man plassere støttebukker for sikring? På min gamle bil var det et par punkter som passet ypperlig til den lille kurvede platen på støttebukken, som skal være kontakt med understellet på bilen. Klarte ikke finne et tilsvarende punkt i farta under XC`en.
Er det noen som har noen gode tips til meg? Og det skader heller ikke dersom noen tilfeldigvis skulle ha noen bilder.
(jada... det var vel tidenes grønnskolling spørsmål... men spør man ikke, får man jo i alle fall ikke noen svar! )