Kjære landsmenn. Her kommer årets nyttårstale. Da året startet hadde jeg et karosseri hengende i snurra som var sandblåst og primet. Jeg byttet ene skjerminnfestningen før jul, men ellers var karosseriet urørt. I løpet av 2015 er det byttet flere kvadratmeter med stål i store og små biter. Nå er rustarbeidet på selve karosseriet tilnærmet ferdig og jeg har begynt med de litt mer morsomme tingene. Slik som tilpassing av hjuloppheng og motor/gir. 2016 blir et spennende år.

Mye skal på plass og mange valg må tas. For ikke å snakke om alle tusenlappene som skal brennes av. Mitt hårete mål om å ha bilen klar til Hot August Nights i august 2016 har jeg i løpet av dette året innsett at ikke er mulig å nå om jeg skal få på plass alle modifikasjonene jeg har tenkt. Isteden satser jeg nå på å ferdigstille bilen til treffsesongen 2017. Det hadde vært morsomt å vist fram bilen på Elmia i Jønkøping i påska 2017, men mulig det blir litt for travelt. Jeg har forøvrig blitt invitert til å stille ut på en større bilutstilling her i Norge i mai 2017 så jeg føler presset. At jeg ble tobarnsfar for noen dager siden gjør ikke arbeidsmengden i det daglige mindre. Jeg er i garasjen en time i ny og ne for å få litt terapi, så da er det om at jeg er effektiv. For hver time jeg har holdt på i garasjen har jeg brukt flere timer for å tenke gjennom ting og forberede meg.

Dagens samfunn med internett og tastatur og greier er til god hjelp når man bygger bil. Jeg har fått mye respons her inne, på Facebook og via Instagram (@projectamazonturbo), dette hjelper meg å holde motet oppe og ikke minst gir det meg mange tips. Jeg har kommet i kontakt med en god del likesinnede fra mange steder i verden gjennom disse kanalene. Det har vært nyttig å utveksle erfaringer med disse for hindre at man går i feller som andre allerede har gått i.

Med dette ønske jeg alle dere som følger tråden min et riktig godt nytt år!

Og på tampen en liten update:

Jeg har fått produsert nye akselbraketter med litt offset for luftfjæringen. Disse må jeg vel få punktet på plass etterhvert.

For tiden driver jeg å gjør siste finpuss og helsveising av fjærfester og travers bak. Regner med det går et par økter i garasjen der før jeg er helt ferdig slik at jeg kan starte med bygging av motor/girkassefester. På bildet under ser dere delene som skal bli motorfestene. Braketter og lignende for girkassefeste/travers har jeg også liggende. Jeg har bestilt girkasseadapter fra Scimec Motor som jeg regner med ankommer i midten på januar. Da kan jeg sette inn adapteren før jeg sveiser alt på plass.