Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 60 av 60

Tråd: 2007 V70 2,4D stoppet plutselig, men startet igjen etter et minutt

  1. #51
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Da skjedde det igjen sist torsdag, bilen er på Frydenbø nå. Først fant de ingenting, ingen feilkoder heller. Da jeg snakket med dem, kom jeg på at jeg pleide å få feilkode på et par-tre dyser de andre gangene, så da sjekket de dysene og fant ut at det kan være dårlig kontakt på alle, og at nr 4 absolutt har dårlig kontakt. I tråden her har jeg skrevet at jeg har hatt feilkode på dyse 4 tidligere. Kontakten blir byttet i morgen, før det skal bilen kjøres mer av han jeg snakket med, i håp om at feilen dukker opp igjen slik at de kan feilsøke når feilen faktisk er der.

    Utover det foreslo han dårlig veivsensor, siden den ikke ga feilkode ved feil, sa han. Han sa at da trodde bare bilen at motoren var av, og kuttet dieselen (og slik føles det og, bom stopp og ingen tegn til liv når jeg kinner etterpå).

    Denne gangen parkerte jeg bilen etter første stopp og har kjørt Kadett de siste dagene, så kanskje det er derfor det ikke har dukket opp feilkoder, for tidligere har den alltid stoppet minst 2 ganger før den har havnet på verkstedet.

    Dårlig kontakt i dyse 4 kunne forresten være grunnen til den vanlige V70-fjuskingen i ca 50 km/h med lavt pådrag, som mange sliter med, så jeg er litt spent på om den blir bedre.

    Jeg får lese gjennom tråden og se på tidligere beskrivelser, jeg merker at jeg har glemt det vi har diskutert tidligere, og Frydenbø har visst ikke notert seg hva de har funnet/ikke funnet de andre gangene..
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  2. #52
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Hagen Vis post
    Ikke mulig noen av dere mekanikere kunne lånt v70n privat i noen dager så dere kan oppleve når feilen skjer evnt? Østli sjefen lånte 760tic'n til mora mi en hel helg for å finne ut hvorfor motoren kutta. Tok ikke ekstra betalt heller, bare kun den ene dagen feilen kom.
    Ser ut som eg har glemt å svare her ja. Men jo det er mulig.

  3. #53
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Feilen kom ikke igjen da bilen var på verkstedet, og jeg vet at de tok den med hjem for jeg fant den langs veien en dag. Det ble i hvertfall byttet en dysekontakt (nr 4) og de 4 andre ble rengjort, så noe i hvertfall rettet. Jeg syns bilen føles bedre nå (mtp vibrering i motor når jeg nesten ikke har pådrag), får se om dysekontakten var grunnen, eller om det skjer igjen (da mener jeg både motorstopp og vibrering egentlig).
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  4. #54
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av knetrom Vis post
    (..) får se om dysekontakten var grunnen (..)
    Det var det ikke, hadde nettopp to motorstopp på rappen på vei hjem fra jobb.. Jeg stoppet rett der hvor personen fra Frydenbø som hadde bilen med seg hjem bor (jeg fant bilen langs veien så jeg antar i hvertfall det), så jeg var på vei til å ringe dem for å høre om han tilfeldigvis var på vei hjem da den startet andre gang. Så da kjørte jeg hjem.
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  5. #55
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Har snakket med Frydenbø, en ny kar denne gangen som med en gang mistenkte tett dieselfilter. Han fortalte at intervallet for å bytte det er 60 000 km, så jeg gikk gjennom serviceheftet og gamle kvitteringer, og filteret mitt har ikke vært byttet siden 201 000 km! Altså var det akkurat gått 60 000 km da jeg startet denne tråden for snart 3 år siden, og nå har det snart gått 2 intervaller uten å byttes (det har kun blitt tappet av kondens). Så nå skal de bytte filteret og kjøre bilen til fra jobb noen dager mens jeg er på tur, så forhåpentligvis får vi avklart problemet nå (selv om jeg er litt skeptisk pga det kan gå så lenge mellom hver gang det skjer, så er det lov å håpe)
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  6. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Hmm, bytter du ikke dieselfilter når det tas service?
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  7. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. jan. 2011
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Starter den med en gang som normalt når den starter etter den har stoppet? Sånn normalt hvis filteret er tett så tømmer du det når den stopper å da tar det litt tid å litt kjinning før du får fylt filteret igjen å den stopper.
    Har lest igjennom tråden nå å syns det høres ut som en elektrisk feil.. noen som har målt returmengden på dysene? Har ikke vært veldig mye borti feil på volvo men mange andre merker. Å dysene kan gjøre mye rart. Kortslutter en kan den slå ut hele motorstyringa å så virker det igjen etter en stund. Kan måle returmengden på dysene for å se om en er mer slitt enn de andre. Bruker å være en god indikasjon på tilstanden til de. litt søkt men på en sånn feil bør alle muligheter prøves...

  8. #58
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torsen67 Vis post
    Hmm, bytter du ikke dieselfilter når det tas service?
    Tar ikke service selv, men det skulle jo vært gjort. Men det kan ha vært kluss pga bilen byttet intervall fra taxi til privatbil da jeg kjøpte den. Servicen der det skulle vært byttet sist ble tatt på et frittstående verksted der jeg bodde da, kanskje det var grunnen.
    Sitat Opprinnelig postet av VocAnders Vis post
    Starter den med en gang som normalt når den starter etter den har stoppet? Sånn normalt hvis filteret er tett så tømmer du det når den stopper å da tar det litt tid å litt kjinning før du får fylt filteret igjen å den stopper.
    Har lest igjennom tråden nå å syns det høres ut som en elektrisk feil.. noen som har målt returmengden på dysene? Har ikke vært veldig mye borti feil på volvo men mange andre merker. Å dysene kan gjøre mye rart. Kortslutter en kan den slå ut hele motorstyringa å så virker det igjen etter en stund. Kan måle returmengden på dysene for å se om en er mer slitt enn de andre. Bruker å være en god indikasjon på tilstanden til de. litt søkt men på en sånn feil bør alle muligheter prøves...
    Starter etter litt (eller mye) kinning, så jeg håper det er filteret sin feil.
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  9. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Asker
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard


    Starter etter litt (eller mye) kinning, så jeg håper det er filteret sin feil.
    Hva skjedde så? Ble det bra etter filterbytte?

  10. #60
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Husker ikke om jeg skrev alt som skjedde her i tråden, så her er en oppdatering.

    Bilen sto i 4 uker hos Frydenbø (volvoforhandleren her vest) uten at de fant feilen. En mekaniker hadde med seg bilen hjem en rekke ganger, og den sto på tomgang visstnok hver dag mens de ventet på stopp uten at det skjedde. Dieselfilterbytte hjalp ikke, den stoppet etter det og det var da den ble stående i fire uker.

    Jeg solgte bilen for et år siden, og den hadde ikke stoppet da en venn av meg snakket med ny eier for noen uker siden. Men det skal jo statistisk sett skje snart så kanskje vi ser ny eier her etterhvert.
    Sist endret av knetrom; 09/12/15 kl 12:42
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

  1. '03 V70 2.4T vifte går etter motor har stoppet
    By taarhaug in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 11/08/16, 13:55
  2. Turtallet henger igjen på 2 000RPM V70 2007
    By Daniel V in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 02/03/11, 22:25
  3. Spørsmål angående B230ET som plutselig stoppet
    By Stian745 in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 7
    Siste post: 01/10/10, 20:42

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •