Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.930
Side 9 av 115 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 59 109 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 2854

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

  1. #201
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Har stussa på det jeg å..:( lurer på hva hydroscand skal ha for å presse på andre koblinger, om det viser seg at de ikke passer jeg? Men, 1/2" kobling går vel med 1/2" slange går jeg utifra, så alt var nå ikke bortkasta da

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
    Originalt på oljesandwichen og oljekjøleren min er det 1/2" BSP koblinger
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  2. #202
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ja fikk tak i overganger fra m16 til 1/2" jic, så spørs om jeg får ta turen innom og få pressa på 2 1/2" bend til om det ikke passer med 3/4". Har vanskelig for å forstå at an8 er så stort som 3/4". Om man tar en titt på an10 på KL sier dem 7/8", og det er jo ganske så stor gjenge
    Sist endret av HansOla; 23/11/15 kl 21:30

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  3. #203
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ja fikk tak i overganger fra m16 til 1/2" jic, så spørs om jeg får ta turen innom og få pressa på 2 1/2" bend til om det ikke passer med 3/4". Har vanskelig for å forstå at an8 er så stort som 3/4". Om man tar en titt på an10 på KL sier dem 7/8", og det er jo ganske så stor gjenge
    Hvis du ser på den linken jeg la til tidligere er AN målt utvendig, slanger og koblinger i hydraulikk verdenen måles bestandig innvendig. en 3/4" toms slange er ca 19mm innvendig med en kobling som er deretter. 7/8" høres rart ut for AN10, JIC finnes i 7/16" og 9/16" koblinger høres mer sannsynlig ut at det skal være den da denne tabellen sier at en an8 har slange som er 7/16" innvendig diameter.

    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  4. #204
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Som Reodor sa, her er det noe muffens... Får sjå om det passer, så tar jeg det derfra

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  5. #205
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Har funnet feilen angående an/hydraulikkobling! Var på biltema og kjøpte en an8 nippel for å prøve om det passa, noe det naturligvis ikke gjorde.. Kjørte på hydroscand og forklarte saken. Det viste seg at det hadde skjedd en missforståelse, så det ble brukt 3/4" bsp! Så de pressa på to nye 3/4" jic koblinger (som passet an8) kostnadsfritt! Hyggelige karer og super service!!
    Bsp hadde også annen flens innvendig. Der gikk flensen utover som en hann-flens mot på jic var det hunn-flens, som da passer an-koblinger
    Tabellen stemmer kimove, det var bare jeg som hadde fått bsp istede for jic koblinger..


    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 25/11/15 kl 18:52

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  7. #206
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Bra du fant ut av det!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  8. Takk HansOla takket for denne posten
  9. #207
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ja, tilogmed gratis Men da husker jeg til siden, at det er kun jic kobling som passer an

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  10. #208
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Har nå vært ute å kjørt en liten runde. Passet på å ikke holde høyt turtall. Holdt meg foreløbig på 2500-3500 omdreininger, med et lite drag nå å da. Likevell så var grenrøret rødt ved kolektoren når jeg kom hjem. Er dette fordi det utvikles mye varme ved nyoverhalt motor? Eller er det noe galt med blandingsforholdet mitt?

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  11. #209
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Litt overdrevet ser jeg det slik:
    En orginal B230FK/FT har ett skrekkelig oppsett som ønsker å tenningbanke hele tiden. Løsningen er å kjøre så mye tenningsretard at man unngår problemet. Ulempen er bedrøvelig dreiemoment og effekt.

    Når du nå har ett godt oppsett så ikke bare tåler motoren mer tenning, den krever det. Når den så får denne kunstig lave B230FK/FT tenningskurven så blir ikke blandingen utnyttet og restvarmen sløses ut i grenrøret. :(

  12. #210
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Takker for svar Bytta forsåvidt dynamo fordi den ikke lada... Lada fortsatt ikke, så da slo jeg hardt i dashbordet (dårlig kontakt på ladelampekretsen) og da ble det i orden. Men, som bonus var det ei lambdalampe som venta på meg også! Arrrg... Tok diagnose, som viste 1-1-1 :/ får se på det neste gang jeg skal hjem

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  13. #211
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    2.941
    Antall takk

  14. #212
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Jepp, det som var så rart, for den fjuska litt når den fikk trykk

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  15. #213
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Har skrudd litt 940 i helga, men ble mest s70.. Sliter med at bilen fjusker og dør når den får ladetrykk! Har kommet fram til at den drukner i bensin. Om jeg pumper gassen uten belastning, så ryker det svart, den drar seg sur og skyter så innihelvete Da kommer lambdalampe, men ingen feilkode.. Kom plutselig på at jeg hadde juksa med de gamle dysene, og banka inn btr for å få høyere bensintrykk... Fikk igjen for det nå! Er btr lik på alle f-motorer? Må uansett få tak i trykkmåler til bensin. Afr-måler skal også kjøpes, men det blir på nyåret når jeg får mer penger fra statens lånekasse

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  16. Takk Lasse R takket for denne posten
  17. #214
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Er lik på f ja

  18. Takk HansOla takket for denne posten
  19. #215
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Da får jeg bytte neste helg... Helgene går så forferdelig fort! Mye tid går med til å kjøre til og fra Gjøvik, og jeg må nesten tilbringe litt tid med kjæresten når jeg er hjemme også Akkuratt nå er jeg bare fortvila fordi s70n fikk motorfeillampe og kaputt katalysator på tur til gjøvik.. Hørte at det var noe løst inni katalysator når jeg sveisa eksosanlegget i dag(gått på omtrent rak eksos i 3uker, og ja jeg er treig til å fikse )... Så bilen begynte å gå dårligere og dårligere til lengere jeg kom, men sleit meg til gjøvik med den heldigvis. Bilen går på alle 5 sylindre, med gjør motstand ved belastning. Nesten som om den går på 4 sylindre.. Motorlampa kom etter jeg hadde ned eksosen for sveising i dag.
    Noen i Mjøsområde som har mulighet for å ta ut feilkode på s70 1998 modell denne uka?

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 14/12/15 kl 09:52

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  20. #216
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Åssen går det med prosjektet? Godt nyttår!

  21. #217
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Veeeel, den står nå oppi verkstedet.. Har ikke orka å drive oppi der i jula, har hatt nok annet å finne på Men tror det er lmm som kødder med meg, for den drukner fortsatt når ladetrykket kommer..
    Ja godt nyttår!

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  22. #218
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Har nå gått til innkjøp av datasprut! Valget falt på Dre-ecu. Handlet både sprut, bluetooth til sprutet, coiler, bbl og noen nye sensorer av han. Hyggelig kar som tar seg tid til å prate og forklare litt for en nybegynner Hadde også med meg Skårholen så vi fikk prata litt tullprat! Det gjenstår mye å handle inn enda, men det dyreste kan nå krysses av på lista Neste nå er vel h-profil, clutch, svinghjul og girkasse...



    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. Takk Kristian N, Lasse R takket for denne posten
  24. #219
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Ooh! Dette blir gøy

  25. #220
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Vi får da håpe det! Hehe
    Det får nok ligge på hylla litt, for har ikke planer om å montere helt enda

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  26. #221
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Skjønner. Vurderer det sprutet selv, men er heeeelt blank på sprut. Virker det overkommelig? Noe jeg bør tenke på og handle før montering av motoren min, seff bortsett i fra sprutet? Kan du muligens pm'e hva du betalte?

  27. #222
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Har aldri fikla med sprut jeg heller, men det virka som det var overkommelig å få detta opp å gå ja! Får god forklaring og veiledning av Dre også
    Næh, ikke noe spesielt som jeg kommer på nå! Men solid innmat og en god turbo er jo kjekt å ja om du skal ha litt hester såklart
    Edit: Fikk ikke sendt pm.... Sender en i morra fra pc istede

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 16/01/16 kl 02:05

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  28. Takk Kristian N takket for denne posten
  29. #223
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Kristian N du har full innboks.

  30. #224
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    2.941
    Antall takk

    Standard

    Sweet. Det blir veldig spennende å se hvordan dette blir

  31. Takk HansOla takket for denne posten
  32. #225
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Kristian N du har full innboks.
    Sletta

Side 9 av 115 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 59 109 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •