Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 49 av 92 FørstFørst ... 39 47 48 49 50 51 59 ... SisteSiste
Viser resultater 1.201 til 1.225 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

anbefales absolutt ikke å polvende svinghjulsgiveren for folk som har eksosbrems nei! Ikke sikkert hjernen klarer å senke tenninga nok da (aner ikke hvor langt den flytter).

Du mangler bare en skikkelig god kam nå så du får brukt turbon litt på turtall også
    One Ring to rule them all

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av SandemRacing Vis post
    da ser det ut som du har samme problem som jeg har sliti med.. får ikke kommet olje inn i fordelerlokket hvis det lekker i o-ringa.. som du ser på bildet er det kun akselen i gjennom fordeleren som går inn i fordeler-lokket. vil tro det lekker i den, sikkert litt slakk i akselen. hvis det hadde lekki i o-ringa hadde det kommet olje mellom toppen og fordeleren..
    Ja, der sier du noe. Det hadde jeg ikke tenkt på faktisk . Ja, da er det sikkert simringen til den akselen som lekker, var litt slakk i den. Noe drit at man ikke får kjøpt ny simring løst på Volvo da, for ny fordeler på Volvo koster jo 5000 kr så det er ikke aktuellt. Må isåfall mikse til noe selv med universal simringer.

Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    anbefales absolutt ikke å polvende svinghjulsgiveren for folk som har eksosbrems nei! Ikke sikkert hjernen klarer å senke tenninga nok da (aner ikke hvor langt den flytter).

Du mangler bare en skikkelig god kam nå så du får brukt turbon litt på turtall også
    Yep, har forhørt meg om kam alt . Venter bare på en anbefaling fra Gustavsson.

Sitat Opprinnelig postet av Fighter Vis post
    Det med å polvende er nok ikke så dumt å gjøre på sugemotorene heller. Noen som har prøvd?
    Det fungerer nok veldig fint det. Fikk mye bedre bunndrag på VX3 kammen og går litt bedre på toppen.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

skrik ut når kamvalget er gjort
    Hadde du foresten ordnet deg en liten restriktor på olja til turbon?
    kkkne går MYE lettere hvis du har en restriktor på olja. (tenkte siden du sa du måtte gi mye gass for å få litt moro). 1mm hull til olja (mins det var det jeg kjørte. prøvde først 1.5mm) gjør at turbon spooler kjappere og jobber lettere.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

skrik ut når kamvalget er gjort
    Hadde du foresten ordnet deg en liten restriktor på olja til turbon?
    kkkne går MYE lettere hvis du har en restriktor på olja. (tenkte siden du sa du måtte gi mye gass for å få litt moro). 1mm hull til olja (mins det var det jeg kjørte. prøvde først 1.5mm) gjør at turbon spooler kjappere og jobber lettere.
    Hmm, har ingen restriktor til oljen, men slangen er vel ca 3-4mm mener jeg og hullet er vel ca 2.5mm innvendig. Kanskje jeg skulle fått ordnet noe slikt? Sikker på at 1 - 1.5mm gir turboen nok olje mtp kjøling? Samt oljetrykk.

Btw, har kun litt over 1 bar oljetrykk på tomgang når bilen er varm og ca 2.3 bar under normal kjøring, er det lite? Aldri hatt oljetrykksmåler på en B230 før. Ca 3.5 bar på kald motor.

Skal skrike ut når kamvalget er gjordt!

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

jada. smøring får den nok av. jeg vet at noen kjører helt nede i 0.5mm . men jeg turte ikke
    sikkert ikke farlig. men det virker så galt hehe
    tar du en restriktor på 1mm så tror jeg du merker forskjell. jeg gjorde ihvertfall det

Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Antall takk

Standard

Har for meg at det kan bli hardt å være glidelager når man sulter de for olje, så jeg ville ikke gjort hullet for lite, bedre at den har for god smøring enn omvendt.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

jada. smøring får den nok av. jeg vet at noen kjører helt nede i 0.5mm . men jeg turte ikke
    sikkert ikke farlig. men det virker så galt hehe
    tar du en restriktor på 1mm så tror jeg du merker forskjell. jeg gjorde ihvertfall det
    Skal prøve det etterhvert når det blir mindre annet å gjøre . Skal koble ferdig reduksjonsventilen i dag (kjøpt nippel) og feilsøke mer på resonansproblemet.

Får forresten ikke fullt ladetrykk før ca 3200 rpm nå hvis jeg har tungt gir og gir flatt jern. Fikk det en del tidligere uten eksosanlegget på . Men blir nok bedre med ny kam og uten pyseventil . Ca 0.5 bar @ 2800 rpm og 0.2 bar @ 2300 rpm.

Må også lage meg skille sånn at luftfilteret ikke suger varmluft!

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

Seriøst? sa ikke henrik at 3.5" var alt for stort å holdt til 1000hk? :P

Men igjen, da kan du tenke deg hvordan det ville blitt med 3" (eller 2.5" som mange her sier holder til 500hk :P).
    Har du flyttet slangen til wg enda? gjør det

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Seriøst? sa ikke henrik at 3.5" var alt for stort å holdt til 1000hk? :P

Men igjen, da kan du tenke deg hvordan det ville blitt med 3" (eller 2.5" som mange her sier holder til 500hk :P).
    Har du flyttet slangen til wg enda? gjør det
    Vel, mange som kjører med det på 1000hk. Men burde helt klart hatt 6".
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Oppdatering 30.06.2010 - Testet ladetrykkstyring

Da fikk jeg testet ut ladetrykkstyring ved hjelp av reduksjonsventil! Veldig fornøyd med den styringen. Turbotrykket spratt mye raskere fra 0.5 bar til 1.2 bar. Pluss at jeg ikke hører wastegaten åpne før like før den treffer riktig ladetrykk, som er bra!

I tillegg er det ekstremt enkelt å justere ladetrykket med en sånn ventil. Kan justere trinnløst og enkelt mellom 0.4 bar til 2.4 bar (ikke at jeg skal kjøre på så heftig trykk med en gang ). Siden ventilen kun er 0.2 - 2 bar (og ikke 0 - 10 bar som på kompressorer) så er den veldig nøyaktig og hjulet er ikke sånn at en bitteliten endring gjør stort utslag, man må vri litt for å justere. Derfor kan den justeres veldig presist. Og det oppfører seg likt hver gang! Veldig fornøyd med den måten å styre ladetrykket på!

Det er altså ferdig lagt opp nå! Eneste er at siste biten inn på wastegaten smelta fordi den havnet foran utblåset på wastegaten . Tenkte ikke på det når jeg la opp. Så blir nok armert gummislange siste biten ned og inn på aktuatoren i morgen. Men det fungerte strøkent før det skjedde .

Så knakk jeg ene demperen bak! Hahaha! Veit ikke om godset rett og slett svikta eller om årsaken kanskje var at foringen delvis hadde sklidd ut av demperen. Tror det er pga at jeg ikke vinklet de i toppen. Enten det eller så var hullet jeg kjørte i når det skjedde så stort at kanten knerta demperen, men tror ikke det.

Så da blir det nok kjøpt coilovere bak snarest! Enten noen som er ferdig tilpasset MK2 bakakselen med Gaz dempere (er de bra?), fordi de er såpass billige. Eller så blir det Pedersen sine Bilstein coilovere og modifisere de. Men det blir nok litt for dyrt.

Det blir hvertfall å kjøre relativt rolig uten demper litt! Men trenger noe nytt bak der så jeg rekker å montere det før treffet 18. Juli.. !!
    Sist endret av ChrML; 30/06/10 kl 20:52

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Antall takk

Standard

ser du har ein veldig ryddig tråd, det liker eg! sku ønske de var mere av sånne, inktludert mine då seff liker bilen din veldi godt, masse ekstrautstyr som feks. ac som du har montert.

imponert!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av samuel Vis post
    ser du har ein veldig ryddig tråd, det liker eg! sku ønske de var mere av sånne, inktludert mine då seff liker bilen din veldi godt, masse ekstrautstyr som feks. ac som du har montert.

imponert!
    Takk . Like greit å holde tråden ryddig synes jeg ja, koster ikke noe mer tid og er mye bedre å lese.

boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Lagt klart alle nylonrørene og koblingene som skal brukes. Bruker nylonrør for har stripset det sammen med ledningsmatten på torpedoveggen (blir ikke klemt sammen), pluss at de utvider seg ikke ved ladetrykk. Mangler en nippel inn under på wastegate for å gjøre dette ferdig, glemte å kjøpe i dag.
    Hvor kjøpte du nylonrør? Er det tilsvarende som er brukt til CC også?
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

---

Volvo V90 R-design T8 2020

SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Denne bilen har kommet seg veldig Absolutt en velfortjent plass i "Gullprosjekter".
    Jeg får kontakte deg neste gang jeg er i Kongsberg, så må jeg få sitte på en tur å få kjenne hvordan den drar. For etter å ha lest her å sett hvordan det fungerer for deg er det nesten så jeg bare må bestille samma grenrør som deg For det har jækla møe å si på spool`n...

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Var det Bilstein du knakk?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

Du skulle nok ha bøyd den i toppen gitt! bare å sveise tilbake den "klemma". husk å avkjøl fort som F!!! så ikke dempern ryker!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av boman Vis post
    Hvor kjøpte du nylonrør? Er det tilsvarende som er brukt til CC også?
    Kjøpte fra Volvo lastebil. De hadde mye sånt på lager.

Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Denne bilen har kommet seg veldig Absolutt en velfortjent plass i "Gullprosjekter".
    Jeg får kontakte deg neste gang jeg er i Kongsberg, så må jeg få sitte på en tur å få kjenne hvordan den drar. For etter å ha lest her å sett hvordan det fungerer for deg er det nesten så jeg bare må bestille samma grenrør som deg For det har jækla møe å si på spool`n...
    Takk . Yea, bare å ta kontakt.

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Var det Bilstein du knakk?
    Yup

Du skulle nok ha bøyd den i toppen gitt! bare å sveise tilbake den "klemma". husk å avkjøl fort som F!!! så ikke dempern ryker!
    Yup, hadde kanskje gått det. Men trur jeg går til anskaffelse av coilover istedet .

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

uff, vitsen med bladfjøra borte :P en fjør gir dobbelte så mye ufjøra vekt som hele bladfjøra gir
    Men husk at samme problem vil skje med coiloversen hvis du ikke bøyer den / lager en skikkelig foring
    Men du kan jo lage coilovers ut av den demperen du har da. tight passning og bra lim så løsner ikke "justeringa".

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

uff, vitsen med bladfjøra borte :P en fjør gir dobbelte så mye ufjøra vekt som hele bladfjøra gir
    Men husk at samme problem vil skje med coiloversen hvis du ikke bøyer den / lager en skikkelig foring
    Men du kan jo lage coilovers ut av den demperen du har da. tight passning og bra lim så løsner ikke "justeringa".
    Mm. Tenkte å gjøre det med coiloverene. Bøye de i toppen og lage nytt feste i bunn som funker bedre. Er det mye mer vekt det er snakk om? Sånn at det er veldig merkbart?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

nja. vet ikke hvor mye felgene dine veier. men noe merker forskjell. andre ikke.. jeg merker sånt fordi jeg bor langs en grusvei og det er mye hull å dumper her. "smeller jeg i buss bua med dette oppsettet eller går det bra "
    hvis du syns bilstens er dyre så kan du jo gå for noe avo dempere. er mange som bruker de i div racing. brukte de på min aksel. justerbare er de også (fås uten og)

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Hvis Myranes Bil & Olja har Bilstein coilovere bak så er vel de en del billigere enn Pedersen sine. Da kan jeg jo bare kappe de litt i toppen, bøye og få noen til å tigge det. Så den får litt vinkel.

I bunn går det kanskje å sveise inn 2 muttere på siden i bærearmen. Kappe den originale tappen som går ut (gjengene sitter et stykke lenger inn). Og skru et lokk på utsiden med gjennomgående bolt igjennom demperen som det er på stiv aksel.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Da var coilovers bak bestillt. Ble Gaz dempere, satse på at det fungerer bra. Gidder ikke å koste på 9000 kr i Bilstein coilovere som må modifiseres på når jeg får Gaz coilovere som passer bolt-on til overkant av 4000 kr tilsammen.

Så får det heller lages til en løsning med justerbar bladfjør senere og Bilstein Sprint hvis det ikke viser seg å fungere så bra.

Har også forhørt meg om kam. Synes dette høres lovende ut:
    hej om jag förstår dig rätt så vill du ha en kam som är lätt att montera med 36mm bascirkel. (behöver bara finjusteras i ventilspel, inga lach caps behövs). blir slipat på ett nytt råämne då.

du vill ha maximalt botten vrid men ändå få motorn att dra fint upp mot 7000rpm. då ska man ha en kam med relativt lite duration men med mycket lyft speciellt om motorvolymen blir större med tiden.
    jag rekomenderar också en så kallad dual patern kam med olika profiler in och ut för bredaste register (kostar 400skr mer)

sen så kan den få kosta lite extra för att få en rickigt modärn profil.
    Får prøve noe sånnt! Han har fått data på hele oppsettet mitt for å beregne seg frem til kam. Blir selvfølgelig med moderne profil og dual pattern.
    Sist endret av ChrML; 01/07/10 kl 16:50

Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

nettopp fått mail fra Myranes nå og fikk beskjed om at de coiloversa dem har er bolt on sånn at man ikke trenger å "ødelegge" demperen for å få de på bak. og syns ikke de var så dyre skulle ha rundt 4000 norske sa dem
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    nettopp fått mail fra Myranes nå og fikk beskjed om at de coiloversa dem har er bolt on sånn at man ikke trenger å "ødelegge" demperen for å få de på bak. og syns ikke de var så dyre skulle ha rundt 4000 norske sa dem
    Yup, det jeg og fikk høre.

Registrerte brukere Iversen sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yup, det jeg og fikk høre.
    Du fortalte at du hadde multilink bak fra 960? For på 940 er den bolt on. Men ikke 960. Ihvertfall ikke på MK1 for der skaffa jeg nedre fester selv som jeg sendte dem.

Side 49 av 92 FørstFørst ... 39 47 48 49 50 51 59 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •