Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
4. Haha Det går nok bra skal du se. Hadde ikke folk hatt forskjellige meneniger hadde diskusjonene blitt kjedelig
I anledningen kan jeg beskrive noe som kanskje virker rart og uvanlige.
Har nemlig nylig opplevd det første "uforklarlige" havariet på en MS2 som ikke var selvforskyldt.
På en rødblokk som har LH2.4 ledningsnett. "Mystiske" problemer siden første oppstart med lavohmdyser.
For noen uker siden endte det i at noen kondensatorer til strømforsyningen regelrett sprengtes under oppstart.
Nøyaktig hva som har skjedd er jeg ikke god nok til å beskrive, men det er ivertfall en spenningstopp som har vært på fære, og jeg mistenker jordingsfeil i ledningsnettet er årsaken.
Så nytt skal bygges
Sitert fra side 53, innlegg #1314 . Med følgende sitering fra Batland som grunnlag
4. ikke minst er det Megastrul som veldig mange sliter veldig mye med. (no offense Truckdriver m.fl)
Har lyst å komme med en liten oppdatering på hvordan dette gikk Bilen er oppe å gå igjen, fortsatt med orignalt ledningsnett med adapter mot MS2en.
Støy på spenningsignal er borte etter utskifting av ødelagte komponenter.
Etter litt forskinng fant jeg ut at problemet nok ikke var så uforklarlig likevel, men kom mest sansynlig pga. en skade eller feil jeg selv har gjort. Komponenten MOV1 på pcb. v3.0 kortet, som har til oppgave å jevne ut de de værte spenningstoppene var løs, mest sansynlig pga. dårlig lodding eller mekanisk belastning ved håndtering av kortet.
Kondensatorene som hadde eksplodert takler høye spenningstopper svært dårlig. Men de er nå erstattet med kondensatorer som tåler litt høyere spenning
Fortsatt feil med motortempsignalet. Men det kan være så enkelt som deffekt giver, eller at MS ikke har taklet offset i jording som kan bli pga . giveren ikke har dedikert signaljord.
Vi har ikke gjort noe mer med bilen siden oppstart etter reperasjon, inkludert en kort mappetur.