Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
1: Når fordelerlokk med oem kvalitet ikke er mulig å oppdrive og man må kappe og lime till en..... og man må ut med motor for å bytte rotor er COP et bra alternativ.
960 har cop orginalt, aldri hørt om kødd med det noen gang. 940 som fjusker hmm?? skjer det au gitt. Får den bittelitt fukt slår den over i hue og rævva

2: Hvem sprut kjøper amatører og uerfarene optimister? Jo, ms. det er billig... Har snakka med flere cossworth karer som har dratt ut 500-600 hk. De var fornøyde de, og var politelig. de kjørte MS2, og når flere utganger og dilldal ble etterspurt byttet de til nira pga. de var tidligere ute med visse funksjoner.

Selvfølgelig 940en var tøff den og kasta sammen av oem volvo deler, og nesten bare det. Men morro å styre litt med andre ting da

Men på min 740 har jeg laga tegninger å ser for meg å lage frontmontert fordeler istedenf for cop.

Alternativt kan du plukke en dunge single coiler fra gammle T5 og kjøre direct fire uten COP, men med ledninger... de coilene er faktisk ganske så god "juice" i, og brukt er de nødvendigvis ikke så dyre. Ikke hørt om noen som har hatt slik coil som har svikta heller, så brukt skulle ikke være noe problem bare ikke kontakten har vært slurva med så de er korroderte. det blir nødvendigvis ikke noe dyrere enn å få noen til å maskinere det adapteret ditt, med mindre du har mulighet til det selv såklart... må være ganske nøye, og kast vil gi varierende reelt tennpunkt på de ulike sylinderne...