En bensinturbomotor er morsommere og mer anvendelig i en lekebil uansett, men det er klart morsomt å klemme ut store mengder dreiemoment i en dieselmotor.
En bensinturbomotor er morsommere og mer anvendelig i en lekebil uansett, men det er klart morsomt å klemme ut store mengder dreiemoment i en dieselmotor.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Er dreiemoment som er gøy! har du nok dreiemoment, kan du ha det minst like gøy om ikke mer med en sprek dieselbakhjulstrekker, som en bensiner mener nå jeg. Med rette utvekslingen på gir og kardang blir det gode greier!
Har det moro i lastebil om vintern jeg...
Men litt seriøst igjen, til sladding så er jo en diesel motor veldig fin. eller noe stort med litt liter Ikke minst. holdbart
One Ring to rule them all
Effekt er alltid jobben som blir gjort, det gjelder også om jobben er hjulspinn, dreiemomentet i motoren er bare krafta girkassa må behandle Har vært borti litt biler med spreke dieselmotorer og det er håpløst å leke seg med på samme måte som en bensinbil med turbo, orker ikke dra ut på turtall... Og må en gire opp så blir momentet på hjula lavere igjen, så det er ikke BARE dreiemoment som er gøy nei.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Må vel legge til at det bare har vært snakk om automatbiler noe som også demper moroa en del, men en kjenner jo allikevel godt tendensen. Kan også se på filmer av dieselbiler som gjør rullende burnouter, de klarer ikke spinne hinsides rett frem på samme måte som en momentsterk bensinmotor (gjerne med mindre moment enn dieselmotoren, men høyere effekt) men gir seg fort når en får opp litt fart.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
men er litt tøft og kunne gjøre som v8'er gutta i kryss:P
la hjulene spinne sakte runt nesten på tomgang for å så spinne avgårde:P
Syntes den mercedesen som er med her bare er helt fantastisk herlig, og for en lyyd
http://www.youtube.com/watch?v=uRF6W-y25RM
http://www.youtube.com/watch?v=3sNdp4okOYI
http://www.youtube.com/user/d1es3l#p/a/u/0/TfWbWJosV8w
Kan ha det kult med oljebrenner også
BMW E34 525i
BMW E30 316iA
Ok greit hehe, går an å leke seg, men til sånt bruk er fysikken til en bensinmotor egentlig overlegen. Har man derimot nok effekt, går alt!
Forholdsvis heftig å se på forresten, klart mye mer underholdende med biler som er annerledes! Så jeg støtter absolutt dieselprosjekter
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
The sven du tar en del feil. En d24 sliter faktisk med og starte når det er 25 minus og kaldere. En merce 300 tdt sliter i 7 minus og kaldere. Og når en d24 starter opp, går den på hurtigtomgang og blir varm fort. Diesel bruker jo heller ikke noe mere en literen i timen på tomgang.
Har faktisk hatt en 240 med D24, den starta ganske greit i 15 minus iallfall, med 2 glødinger, prøvde den aldri når det var kaldere. Fin motor som faktisk gikk ganske pent. Tygde litt kjetting ved kaldstart bare. Men poenget mitt var at bensinmotorer generelt er lettere å starte når det er kaldt enn gamle dieselmotorer. En 240 med bensinmotor og friskt batteri samt ikke for tykk olje, har jo ikke noe problem med å starte i temperaturer under 30 blå. Den blir også varm, kanskje ikke fort på tomgang, men iallfall ved belastning. Tror nok D24n skal gå ganske lenge på tomgang for å bli varm hvis du mot formodning får start i 25 minus
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Hva med Cummins dieselmotor da? Finns mange varianter men det er vel stort sett seksere, og de tåler jo en god del. Tror DieselDriver kan en del om disse motorene
BTW, ser det er snakk om å spare penger og bygge lønnsomme prosjekter... Ærlig talt, er det noen bilprosjekter som er lønnsom?
1998 Volvo V70XC - bruksbil
1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt
Trenger ikke nødvendigvis være billi billi, men trenger heller ikke nødvendigvis å BARE det dyreste. kommer nett an på hva det er snakk om og hvor flink man er til å gjøre det beste utav det. Er nok meget mulig jeg blir å gå for noe stjerneskit.. med mindre jeg får tak i komplett motor med girkasse osv fra en bimer.. tilogmed delebilene er jo dyre når det kommer til Bayerns MøkkaWerk..
3 liters mercedes turbodiesel høres kult ut. Er jo kjent for å gå laaaaaaaaangt og bruke lite, men går godt med de rette grepene!
1998 Volvo V70XC - bruksbil
1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt
Ja er det som er fint med de. Kundemottakeren på jobben har en sein 80-talls 300 TD stående uten skilter som har stått en god stund. lurer på å høre med han hvordan tilstand på motor osv var på den før den ble parkert. er automat da, men skal vel alltids gå an å få tak i en manuell kasse som passer..
300 motorenen drikker over literen uansett. De går langt men dieselforbruket er mye!
300 TD er kun stasjonsvogn da (Touring Diesel), må nesten ha en TDT om det skal flytte seg litt iallefall..
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Myyyyyyyye lettere og trimme d24. Men folk er for trangsynte til og skjønne det.
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
400hk i en d24 hørtes ut som ras fare
300maskinene til mb er lette å hente ut effekt fra + at de er holdbare. er jo ikke få 300maskiner med slike oppsett.
One Ring to rule them all
ikke så dyrt å fikse 300 maskinene. men dyrt å hente ut mer en det vistnok. men 400hk er jo helt greit i en slik gammal maskin spole får man gjort uansett da. det er vell poenget her
One Ring to rule them all
Hjelper ikke og ha holdbar motor og gearkasse når bakakselen er søppel. Tennene på diffen knekker ved orginal effekt på en tdt med full bil.